További Bulvár cikkek
A magyar élelmiszerek jó hírneve a cél |
Miért éppen Thaiföld?
Vargha elmondása szerint a thaiföldi megkeresés hátterében a thai és a magyar földművelési tárca között hosszú évek óta sikeresen futó, a magyar vetőmagok kinti meghonosítását célzó royal-project áll. Továbbá az az igény, hogy a thaiföldi mezőgazdasági termékeket itthon, a magyarokat pedig az ázsiai ország piacain népszerűsítsék.
A bangkoki étterem megnyitása csupán az első az Agrárpiac-fejlesztési Kft. tervei között: a jövőben a cég nagyszabású mezőgazdasági exportot kíván lebonyolítani Thaiföldre. Hogy miért éppen Thaiföldre esett a tárca választása, arról Bercsényi László, az AMC vezetője szerint inkább Torgyán Józsefet, a miniszteri utasítás kiadóját kellene megkérdezni.
A Bangkok legforgalmasabb főutcáján fekvő, hatvan fős étterem kialakítására 19 millió forintot költött az Agrárpiac-fejlesztési Kft. A magyar gasztronómia bemutatásán túl olyan helyi befektetőket céloz meg az étterem, akik elősegíthetik a mezőgazdasági termékek két ország közötti kereskedelmének megélénkülését - fejtette ki Varga. A helyszínt egyébként a thaiföldi magyar nagykövet ajánlására és garanciája mellett választották ki.
Oscar díjas szakácsok bevetése
Akadozik a magyar ételekhez feltétlenül szükséges nyersanyagok beszerzése |
A hét hónapja működő Budapest Étterem vezetésével állandó kapcsolatban álló Vargha László szerint az étterem kitűnő látogatottságnak örvend, napról-napra egyre ismertebb. A helyi sajtó tudósításain túl az étteremből befolyó összeget PR-tevékenységre fordítják: decemberben 30 ezer példányban, e hónapban 2500 példányban nyomtak különböző szóróanyagokat - mondta el Varga László.
Az új cél Európa
Bercsényi László, az AMC első embere az Indexnek elmondta, hogy a bangkoki étterem megnyitása csupán az első a sorban: a gazdasági tárca részvételével már folynak a megbeszélések további magyar éttermek megnyitásáról is. A célpont ezúttal Európa: Berlin, Brüsszel és Prága.
Kérdés Orbán Viktorhoz
Hétfőn Szalay Gábor szabaddemokrata képviselő a Budapest Étteremmel kapcsolatban a miniszterelnökhöz intézett kérdéseket. A honatya többek között arra szeretne választ kapni, miért tart fenn a magyar állam éttermet Thaiföldön, mennyi pénzbe került és kerül ez az országnak, milyen szerepet játszik az üzemeltetésben az Agrármarketing Centrum és mire fordítják az étterem bevételét.