Mi lesz az eltévedt reálhozammal?

2011.08.08. 11:41 Módosítva: 2011.08.08. 11:42

Több esetben fordult elő, hogy a postahelyekre téves címzéssel érkeztek a magán-nyugdíjpénztári reálhozamok kifizetési utalványai. Ilyen esetekben az utalványokat a feladó magánnyugdíjpénztárnak visszaküldik – közölte a Magyar Posta hétfőn az elmúl tíz munkanap postai tapasztalatai alapján.

A közlemény szerint a reálhozamok kifizetései kapcsán a leginkább előforduló hiba a nem létező utca és házszám megadása, vagy az irányítószám és település nevének pontatlansága. Gyakori emellett az is, hogy elírják a címzett nevét a kifizetési utalványokon.

Ha a postahelyek az utalványon feltüntetett jogosult átvevőt nem tudták értesíteni, illetve azonosítani, a jelenlegi szabályok szerint az utalványt kézbesíthetetlennek minősítik. Ezen utalványokat a Hirdetményben meghatározott letéti idő, azaz 2011. szeptember 16-a előtt visszaküldik a feladó magánnyugdíjpénztárnak.

A postahelyek az ilyen esetekben kizárólag a hatályos Pénzforgalmi Üzletszabályzatban foglaltak szerint járhatnak el, így a reálhozam tartalmú kifizetési utalványok kezelése során is kötelesek ezt alkalmazni – szögezte le a Magyar Posta. Mivel a reálhozam címzettjei a nyugdíjpénztárak ügyfelei, így az említett esetekben az összegek kiutalására csak a nyugdíjpénztárral való egyeztetést követően kerülhet sor.

A Magyar Posta, azért, hogy a kifizetések az ügyfelek megelégedésére történjenek, azt javasolja a nyugdíjpénztáraknak: fontolják meg a visszaérkezett  összegek újbóli kiküldésének lehetőségét, ha megvannak a helyes címadatok. A Posta levélben tájékoztatta a nyugdíjpénztárakat a reálhozamok kifizetési utalványai kézbesítése során szerzett tapasztalatokról, illetve a Posta által ezekben az esetekben folytatott eljárásáról.