Hatalmas Ryanair-leépítés Budapesten
További Gazdaság cikkek
- Visítozva rohant a NAV egységei elől a Reszkessetek, betörők! sztárja
- Mind elbuktuk, pedig százmilliókat ért volna ez a hat szám
- Nincs több pánik a törött kütyük miatt: itt a MediaMarkt válasza
- Újraindult az olajszállítás a Barátság kőolajvezetéken
- Munkaidőn kívül buktatott le egy adóellenőr egy karácsonyfadíszeket áruló vállalkozót
Budapesti bázisának negyven százalékos leépítését jelentette be csütörtökön az ír Ryanair. A legnagyobb európai fapados légitársaság az erről kiadott közleménye szerint a döntést azt követően hozták meg, hogy a Hochtief üzemeltetésében lévő repülőtéren megemelték a díjakat, nem voltak hajlandóak jól működő létesítményeket biztosítani és képtelenek voltak versenyképes költségalapot ajánlani a Ryanair által ajánlott jövőbeni növekedéshez.
A leépítés értelmében a Ryanair 2013. január 10-től tíz útvonalat zár be. A most hetente több mint 280 járat száma 170-re csökken. A légitársaság szerint ennek eredményeként nyolcszázezerrel csökken a budapesti reptér utasainak száma, és nyolcszáz ember veszítheti el az állását Ferihegyen. A Ryanair úgy számol, hogy jövőre kétmillió helyett csak 1,2 millió budapesti utasa lesz. Az alábbi városokba nem repül januártól az ír diszkont légitársaság.
Baden | Lübeck |
Birmingham | Malaga |
Bologna | München |
Düsseldorf | Oslo |
Krakkó | Szaloniki |
A döntés azt is jelenti, hogy a mostani ötről háromra csökken a Ferihegyen állomásozó repülők száma, az eddigi harminc útvonal helyett már csak húsz várossal kötik össze Budapestet. De ebből a húszból is csökken kilenc vonalon csökken a járatok gyakorisága.
A Ryanair közleménye szerint az, hogy „a Hochtief nem volt hajlandó megegyezni Európa második legnagyobb légitársaságával egy hosszú távú növekedési megállapodásról, további bizonyítéka annak, hogy a Budapest Airport-nak nem érdeke a magyar turizmus fejlesztése, a forgalom és a munkahelyek számának növelése, hiszen az egyre csökkenő forgalom ellenére ismételten emeli árait”.
Michael O'Leary vezérigazgató sajtótájékoztatón most azt mondta, hogy a Malév megszűntekor, az idén februárban évi 2 millió utast ígértek. Felajánlották, hogy költségcsökkentés fejében évi 2,7 millió utast szállítanak Budapestről, de erre érdemi választ nem kaptak. Kifogásolta azt is, hogy a fapados járatok utasainak a repülőtéren egy felállított sátorban kell várakozniuk, ahol nincs semmiféle szolgáltatás.
A Ryanair az elsők között repült rá a február elején csődbe ment Malév helyén felszabadult reptéri és utaskapacitásra. Már február 9-én, szűk egy héttel a nemzeti légitársaság földre kényszerülése után bejelentették, hogy megállapodtak a reptérrel; állami támogatásról beszéltek, és azt ígérték, hogy 2,4 millió utast hoznak Budapestre, és hogy millió utasonként ezer munkahely is létrejön közvetve, így 2400 új állást is jelent a ferihegyi visszatérésük. Az állami támogatásról azonban blöfföltek, ez már napokon belül kiderült, ahogyan később az is, hogy a februárban mondottnál majdnem félmillióval kevesebb utasuk lesz.