Saját rekordját döntheti meg a Közgép
További Gazdaság cikkek
- Itt a válság, amiről egyre többet beszélnek: egyszerre két csapás éri Európát
- Lázár János 600 milliárd forintos vasútépítési fejlesztésről számolt be
- Közeleg a határidő, megjelent a tervezet
- Megszületett a nagy megállapodás, évekre előre rögzítették, hogyan nőnek a bérek
- Ez sokaknak fájni fog: tízszeresére emelik a parkolás díját az egyik kerületben
Magasra tette a lécet 2013-ban Simicska Lajos cége, a Közgép, hiszen várhatóan fennállása eddigi legjobb évét zárta: a cég és leányvállalatai összesen 395 milliárd közbeszerzést nyertek el. A Közgép tavaly önállóan 29,8 milliárdnyi tenderpénznek örülhetett, konzorciumok tagjaként pedig 336 milliárdnak. A boldog tulajdonosok novemberben már ki is vettek 1,8 milliárdnyi osztalékelőleget.
Nem fogják elhinni, de ez a fantasztikus szerencsesorozat 2014-ben sem szakadt meg!
3,88 milliárddal indul az év a Közgépnek
Ha hulladékgazdálkodás, akkor Közgép: nem kellett csalódnom, már a kattintás előtt sejtettem, hogy nem hiába nyitom meg a hétfőn kihirdetett pályázat részleteit. A Közgép által vezetett DAREH-I. Konzorcium 3,88 milliárdért rekultivál és épít hulladéklerakókat Békés és Csongrád területén, a közbeszerzésen a Geohidroterv Kft.-t utasították maguk mögé. Tavaly szeptemberben a Geohidroterv egy 4,1 milliárdos tenderen nagy feltűnést keltve megelőzte a Közgépet, úgyhogy nagyon ideje volt már a visszavágónak!
A DAREH-I. mellett egyébként létezik olyan is, hogy DAREH-II., meg van egy DAREH-ÉP nevű konzorcium is, ezeket is a Közgép vezeti, és persze ezek is nyertek. Ahogy akkor meg is írtuk, december 26-án hirdették ki mindkettő győzelmét, előbbi 3,87, utóbbi 7,95 milliárdért bizonyult a legjobbnak. Ezek a közbeszerzések is a két dél-alföldi megye hulladékügyeinek kezeléséről szóltak.
Mit jelent az, hogy konzorcium?
A konzorcium vállalkozói vagy banki befektetői csoportok alkalmi, szerződéses együttműködése nagyobb pénzügyi műveletek lebonyolítására. Megalakítására többnyire akkor kerül sor, amikor egy tranzakció nagy tőkeerőt igényel és/vagy jelentős kockázatot hordoz, amely így megosztható.
22 milliárdos árvízi védekezésben vesz részt a Közgép-leány
A Közgép leányvállalata, a Hídépítő Speciál Kft. is erősen kezdte az évet. Tagja ugyanis annak a konzorciumnak, amelyik a „Beregi komplex árapasztási és ártér-revitalizációs fejlesztés″ elnevezésű projektet valósíthatja meg. A munka, amit el kell végezniük, a Jánd-Gulácsi árapasztó tározó és a kapcsolódó létesítmények megépítése, illetve a kivitelezési tervek elkészítése.
A projekt költségét eredetileg 17,36 milliárdra becsülték, ehhez képest a Közgép-leányt is soraiban tudó konzorcium 22,85 milliárdos ajánlattal nyert. A különbség majd 5,5 milliárd pluszban, ám egyetlen versenytársukat még ezzel együtt is sikerült legyőzniük.
Egészen speciális!
A Hídépítő Speciál a Közgép egyik leányvállalata, melyben Simicska Lajos vállalkozása 2013 február végén szerzett többségi tulajdont. A Hídépítő Speciálban tavaly augusztusig az az A-Híd Zrt. is tulajdonos volt, akik szintén többször nyertek a Közgéppel közös konzorcium tagjaként milliárdos közbeszerzéseket.
A Hídépítő Speciálnak sem kell éveket várnia egy-egy zsírosabb megbízásra: 2013. december 30-án konzorciumban 5 milliárdot nyertek Komárom és Almásfüzitő árvízvédelmi biztonságának javítására.