A Suzukinál nem lesz harmadik műszak
Idén 165 ezer autót tehetnek össze a magyar Suzukinál, esetleg kicsivel többet, amihez elég mostani 3100 alkalmazott, akik jelenleg két műszakban dolgoznak - mondta Naoyuki Takeuchi a cég új vezérigazgatója a Napi.hu-nak adott interjúban. Kétszázezres darabszám fölött lehetne elgondolkozni a harmadik műszakon, de ettől a szinttől egyelőre messze van a gyár. A gyártás 2008-ban pörgött csúcsra, akkor 282 ezer autó gördült ki a gyárból, a válság miatt az autók száma 2009-ben százezerrel kisebb lett, és a három műszakos gyártás is megszűnt.
A cégnek most 77 magyar beszállítója van, ez is lecsökkent a kereslet meredek összeesésével, az új vezér szerint többre nincs is szükség a jelenlegi kilátások alapján.
A piac elhúz mellettük?
A Magyar Suzuki Zrt. által gyártott autók száma tavaly 9 százalékkal 147 ezerre csökkent, az apadást két modell (SX4/Fiat Sedici, Splash/Opel Agila) kivezetése és a Vitara-gyártásra való felkészülés magyarázza.
Az olcsóbb modellek kivezetése okán a bevétel a darabszámnál jóval kisebb mértékben, 1,8 százalékkal 1,54 milliárd euróra csökkent, az üzemi eredmény közel a harmadával 23,1 millió euróra esett vissza, a 19,1 millió eurós mérleg szerinti eredmény pedig 43 százalékkal lett alacsonyabb a 2013-asnál, az értékesítési költség jelentős emelkedése miatt. Az idei tervekben 1,7 milliárd eurós nettó árbevétel és 165 ezres darabszám szerepel, de utóbbit a termelés az év során akár 10-15 ezerrel is meghaladhatja, vagyis a 180 ezer autó legyártása sem kizárt.
Az EU-EFTA piacon a cég részesedése csökkent.