A MÁV hangosbeszélőn keresztül toborozza a mozdonyvezetőket
A Népszabadság szerdai száma szerint a Keleti pályaudvaron hangosbeszélő buzdítja arra az utasokat, hogy csatlakozzanak a MÁV-hoz, és az állami nagyvállalat szórólapokon is toborzásba kezdett.
A szórólapok szerint számos munkakörbe keresnek embert, szükség lenne Flirt motorvonatot vezető gyakornokra, vezető jegyvizsgálóra, járműszerelőre, telepi rendezőre, váltókezelőre, forgalmi szolgálattevőre, de keresnek többek között felsővezeték-szerelőt, pályamunkást, kocsirendezőt, biztonsági őrt, villamosmérnököt, beszerzési munkatársat és számviteli szakelőadót is.
Csakhogy a vasúttársaság munkaerő-hiányának oka a szakszervezetek szerint pont az, hogy nagyon alacsony béreket kínál. Egy kezdő mozdonyvezető például pótlékokkal együtt havi nettó 160-190 ezer forint között kereshet, magáncégeknél azonban ennek akár a dupláját is megkaphatja, külföldön pedig még ennél is többet. Ráadásul a mozdonyvezető-hiány miatt a beosztás is sűrűbb, mint pár éve, azaz a kevesebb pénzért többet kell dolgozni.