Most éppen úgy áll, mégis bővítik az M1-es és M7-es autópályát
További Gazdaság cikkek
- Az Európai Unió átlagán alul a magyarországi foglalkoztatottak száma
- Menczer Tamás elvárja a kereskedőktől az üzemanyagárakat csökkentését
- Újabb adatsor látott napvilágot, de a kormány már elindította a visszaszámlálót
- Megállt az idő Magyarországon: most is annyi embert érint a lakhatási szegénység, mint 35 éve
- Történetének legnagyobb felvásárlására készül az OTP
Bár a kormány nem verte nagy dobra, úgy látszik, megbújt egy karácsonyi ajándék a Magyar Közlönyben, ugyanis egy kormányhatározat szerint kétszer háromsávosra bővítik ki az M1 autópálya Budapest-Győr, valamint az M7 autópálya Budapest-Balatonvilágos közötti szakaszát.
Arról már korábban is volt szó, hogy ki kellene szélesíteni a két forgalmas sztrádát, és nyáron egyszer már megjelent egy erről szóló kormánydöntés a közlönyben. Azonban akkor nem sokkal, egészen pontosan alig több mint egy héttel később gyorsan vissza is vonták a tervezett sávbővítést.
Akkor csak egy homályos hivatalos indoklást kaptunk, amiből annyi derült ki, hogy vagy nincs rá pénz, vagy úgy látják, hogy nincs szükség a sztrádaépítésre, ezért visszakoztak. A projekt egyébként a 2024-es budapesti olimpiai pályázatnak is része, és felmerült, hogy csak akkor építik meg, ha a főváros megkapja a rendezési jogot. De olyan pletykák is voltak, hogy a Lázár János vezette Miniszterelnökség és Seszták Miklós Fejlesztési Minisztériumának csatája áll a furcsa történet hátterében.
Most viszont úgy tűnik, még egyszer nekifutnak a dolognak, a Portfolio híre szerint most a kormányhatározatban
- "megbízzák a nemzeti fejlesztési minisztert és a közlekedési infrastrukturális fejlesztésekért felelős kormánybiztost,
- hogy tegyék meg a szükséges intézkedéseket az M1 autópálya Budapest - Győr, M19 gyorsforgalmi úti csomópontja közötti szakaszának,
- valamint az M7 autópálya Budapest és a megépítésre kerülő M7 - 710. sz. főút csomópontja közötti szakaszának
- menetirányonkénti három forgalmi sávra bővítését célzó építési engedélyezési tervdokumentáció előkészítésre."
Ami annyit tesz, hogy az említett szakaszokat legkésőbb 2023. március 15-ig menetirányonként háromsávosra kell bővíteni. Látszólag pedig függetlenül az olimpiától, mivel a mostani indoklásban az áll, hogy a beruházásra azért van szükség, mert ez a két sztráda az Európai Unió közlekedési törzshálózatának része, és Magyarország és az egész régió gazdasága számára fontos.