Bejött a kormány számítása az átalakított cégautóadóval kapcsolatban. A februártól hatályba lépett új rendszer alapján a cégek összesen 3,8 milliárd forintot fizettek be egy hónap alatt - a februári adófizetési kötelezettség után első ízben áprilisban kellett fizetni.
A befolyt 3,8 milliárd forint alapján arra lehet következtetni, hogy akár négy-ötszázezer autó után is megfizették az adót. A számot csak becsülni lehet, a statisztikai hivatal adatai alapján arra lehet következtetni, hogy az autók többsége a kisebb kategóriába sorolódik.
A bevétel nagyjából megfelel a kormány korábbi várakozásainak: a korábbi szabályok szerint 30 ezer autó után fizettek adót, 300 ezer autó esetében pedig kibújtak az adófizetési kötelezettség alól a tulajdonosok. Az új rendszerben azonban erre gyakorlatilag nincs lehetőség, mert minden céges autó adóköteles és az útnyilvántartás vezetése sem ad felmentést ez alól.
A több százezres adóalanyi kör alapján az is elmondható, hogy nem akartak tömegesen elmenekülni az adófizetés elől a cégek. Ez főleg a családi vállalkozások esetében lehetett volna megoldás, ahol a céges és a magánvagyon összekeveredik: a vállalkozás tulajdonában lévő autót át kellett volna a tulajdonosokra íratni, így a cégautóadót nem kellett volna megfizetni. A jelek szerint azonban ez nem következett be, az ezzel járó adminisztráció, költség és az átírási illeték megfizetése túl sok ahhoz, hogy éves szinten 77 vagy 165 ezer forint adót spóroljanak.
A költségvetésben egész évre 27 milliárd forint cégautóadót tervezett a kormány, ami megfelel a korábbi szabályok szerint befolyt cégautóadó összegének. Különbség csak az egyes adótételek között mutatkozik: aki eddig is fizetett adót, szinte kivétel nélkül nagyságrendekkel, akár több százezer forinttal is kevesebbet kell fizessen havonta.