A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF) kezdeményezni fogja a Pénzügyminisztériumnál (PM), hogy az érintett tárcák között induljon egyeztetés a pénzügyi ombudsmani hivatal létrehozásáról - mondta el Schiffer Péter, a PSZÁF főigazgató-helyettese.
A szakember emlékeztetett arra, hogy a fejlett pénzügyi kultúrájú országok jelentős részében van pénzügyi ombudsman, aki elemzi, értékeli az ügyfelek és a pénzügyi szolgáltatók kapcsolatában jelentkező problémákat, útmutatást ad a panaszok rendezésének módjáról, ha pedig nem sikerül kielégítően megoldani a problémát, maga intézkedik.
Az ombudsmani rendszer azért is kívánatos - mondta Schiffer -, mert a pénzügyi tárgyú viták rendezésében az ombudsmannak - a hatósági szerepkört is ellátó PSZÁF-tól eltérően - nem kellene figyelembe vennie a pénzügyi intézmények egyéb (például profit) szempontjait. A Napi információja szerint az elmúlt hetekben hasonló gondolkodásról tettek tanúbizonyságot banki, biztosítói vezetők is, az elaprózódott fogyasztóvédelmi jogkörök ugyanis a piaci szereplők helyzetét is megnehezítik.
Jelenleg Magyarországon a PSZÁF, a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság, a Gazdasági Versenyhivatal, sőt a Magyar Nemzeti Bank is rendelkezik fogyasztóvédelmi feladatokkal és jogkörrel.