Kirúgják a MÁV teljes vezérkarát
Egyelőre nem tisztázott ki jön, és ki megy az igazgatósági tagok közül, de Andrási Miklós elnök-vezérigazgatónak a távozása már június eleje óta biztosra vehető. Helyére minden bizonnyal az állami nagyvállalatok igazgatói székeit is bejáró Szarvas Ferenc kerül. Tőle várja az új vezetés a nemzeti vasúttársaság szerkezeti átalakításait és a 225 milliárd forintot meghaladó adósságának kezelését is.
Nagy valószínűség szerint távozik az igazgatóságból Kozák Tamás a MÁV-Start Zrt. vezérigazgatója, Nátrán Roland és György Miklós igazgatósági tagok is. A Népszabadság szerint helyét egyedül Mosóczi László igazgatósági tag, a MÁV vezérigazgató-helyettese tarthatja meg. Valószínűleg már a jelöltek is megvannak a megüresedő posztokra.
Szarvas Ferencnek van tapasztalata a nagyvállalatok vezetésében, 1995-ben a Corvinbank vezérigazgatója, később a PKB Bank vezérigazgató helyettese és mellette a Polgári Bank vezérigazgatója lett. Pályája meredek fellendülése 1998-ban kezdődött, amikor az Állami Privatizációs és Vagyonkezelő (ÁPV) Rt. pénz- és tőkepiaci vezérigazgató-helyettese lett. Két évvel később már a Malévot irányította az elnöki székből. Még ugyanebben az évben megválasztották az Államadósság Kezelő Központ vezérigazgatójának is. Láthatóan sikeres pályát tudhat magáénak, az azonban még nem világos, hogy miként tervezi a magyar vasúttársaság felvirágoztatását.
Mint ahogy egyelőre az sem, kik lépnek majd a leváltott igazgatósági tagok helyére, a döntést a jogszabályoknak megfelelően Fellegi Tamás hozhatja meg. Lehetséges az a verzió is, hogy az új vezérigazgató visszakapja az igazgatósági tagok kinevezésének jogát a minisztertől.
A változtatások minden bizonnyal a felügyelőbizottsági tagokat is érinteni fogják. A hírek szerint Reményik Kálmán felügyelőbizottsági elnök és Kerékgyártó János felügyelőbizottsági tag is távozik a cégtől. A legjobb esélyei a munkavállalók delegáltjainak Gaskó Istvánnak és Simon Dezsőnek vannak a bentmaradásra. Az új vezérigazgató belenyúlhat a vállalat menedzsmentjének a szerkezetébe is, és a leányvállalatok igazgatói székében ülők sem érezhetik magukat túl nagy biztonságban.