Fellendül a magyar járműgyártás
A napilap keddi száma ismerteti, hogy az Opelnek és a Vauxhallnak is beszállító GeneralMotors Powertrain Szentgotthárdon bővíti a motorgyártást. A tervek szerint 2013-ra megdupláznák a jelenlegi évi 460 ezer darabos kapacitást, és az 1,6, valamint 1,8 literes benzinmotorokból álló termékpaletta ezer köbcentiméteres háromhengeresekkel, valamint 1,4–1,6 literes benzines és 1,6 literes dízelekkel bővülne.
A kisebb motorok már Euro6-os környezetvédelmi besorolásúak, és kisebb fogyasztásúak, miközben teljesítményük meghaladja nagyobb lökettérfogatú elődeikét. Szentgotthárdon jelenleg hatszáz alkalmazott és 350 bérelt külsős dolgozik, a bővítés hétszáz-nyolcszáz új munkahelyet jelent majd. Idén 220 ezer motor és 270 ezer hengerfej előállítása a terv a magyarországi General Motorsnál.
Az Audi is bővítésre készül: a német Handelsblatt és az Automobilwoche után az Ingolstadtban megjelenő Donaukurier is megerősítette, hogy az Audi Hungaria Motor 2012-től A3-as szedánokat is gyárt majd Győrben. A hírt sem a magyarországi, sem a németországi központban nem kívánták kommentálni - írja a Népszabadság.
Menetrendszerűen halad a kecskeméti beruházás: a Mercedes 800 millió eurós invesztíciója első lépésben közvetlenül 2500 új munkahelyet jelent, de a beszállítók által akár ennek négyszerese is lehet a közvetve foglalkoztatottak száma. A nullszériás autók 2011 őszén gördülnek le a szalagról, 2012-ben pedig már üzemszerűen termel az autógyár.
A Mercedes Benz személyautó ágazatának igazgatója, Rainer Schmückle a Népszabadság kérdésére elmondta, hogy elképzelhető további beruházás, hiszen a megvásárolt közel félezer hektárnyi területen jóval nagyobb gyár is elfér.