Ágnes
-11 °C
-4 °C

Gyurcsánynál lobbizik az Audi

2006.10.30. 21:25
A magyar kormány és az Audi AG minden bizonnyal talál megoldást a szolidaritási adó miatti vitában november 10-ig, amikor Martin Winterkorn, az Audi AG igazgatótanácsának elnöke Magyarországra látogat és találkozik Gyurcsány Ferenc miniszterelnökkel - mondta Jochem Heizmann, az Audi AG igazgatótanácsának tagja, a győri Audi felügyelőbizottságának elnöke újságíróknak hétfőn a német konszern ingolstadti központjában.

Közlése szerint az Audi nem kérdőjelezi meg a magyar szolidaritási adó létjogosultságát, viszont szeretné elérni, hogy ne rosszabbodjanak a gazdasági keretfeltételek, amelyek a konszern számára garantálják a tervezhetőséget, a kiszámíthatóságot és a versenyképességet.

EU-konform támogatást is jónak tartana az Audi

Az Audi AG igazgatótanácsa szerint egy megoldás lehetne a beruházásokat ösztönző EU-konform támogatás a magyar kormány részéről. Másik megoldásként felvetették a szolidaritási adó alapjának csökkentését azzal a beruházási összeggel, amelyet évente kutatásra és fejlesztésre fordítanak. A szeptember 1-jétől bevezetett szolidaritási adó az adózás előtti eredmény 4 százaléka.

Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter az MTI-nek elmondta: a kormány megfontolja az Audi javaslatait és egy olyan ajánlatot kíván kidolgozni, amely biztosítja a munkahelyek megőrzését, továbbá új munkahelyek létrehozását, újabb kutatás-fejlesztési beruházásokat és azt is, hogy úgy személygépkocsi modell-gyártását hozzák Magyarországra.

A miniszter elmondta: november 10-én tárgyalnak az Audi elnökével, ami - reményeik szerint - meghatározó lesz a tárgyalások pozitív kimenetelében. Kóka János közölte: a kormány stabilitás iránti elkötelezettsége és a visszatérő nyugalom jó hatással van a befektetői bizalomra. Hozzátette: a befektetőkkel történő rendszeres tárgyalások alapján egyértelműen látszik, hogy a befektetők támogatják a kormány konvergenciaprogramját.

Felfüggesztették a Győrben tervezett beruházások előkészítését

A szolidaritási adó fizetése körüli nézetkülönbségek miatt az Audi igazgatótanácsa felfüggesztette a Győrben jövő évre tervezett beruházásainak előkészítését. Az Audi arra hivatkozott, hogy az Orbán-kormány idején 1999-ben megerősítették az Audi 1993-as győri letelepedését megelőző nyereségalapú adómentességét 2011-ig, Magyarország uniós csatakozásakor pedig EU-konform támogatássá alakították.

A konszern igazgatótanácsának tagja a sajtóbeszélgetésen hangsúlyozta: támogatják a magyar kormánynak az államháztartás konszolidációjára irányuló törekvéseit, amelyek célja a magyar gazdaság stabilizálása, a maastrichti kritériumok teljesítése, hogy Magyarországon bevezethető legyen az euró.

Nem igaz, hogy nem akarnak adót fizetni

Jochem Heizmann kijelentette: nem igaz a magyar sajtóban megjelent állítás, amely szerint az Audi nem hajlandó szolidaritási adót fizetni, igaz azonban, hogy szeretnék a jövőt kiszámítható gazdasági környezetre alapozva tervezni.

A győri Audi felügyelőbizottsági elnöke hangoztatta: a győri jármű és motorgyárban tervezett fejlesztéseket tovább folytatják, de az adóvita elgondolkodtatta a konszern vezetését, hogy mi legyen a sorsa a további projekteknek, amelyek számára a jelenlegi győri telephely mellett közel 800 ezer négyzetméteres területet vásároltak. Ilyen jövőbeli projekt a szerszámgyár további kiépítése és a TT Coupé mellett esetleg egy másik személygépkocsi modell összeszerelése lehet Győrött.

Mindkét fél érdeke a megállapodás

Jochem Heizmann annak a meggyőződésnek adott hangot, hogy az Audi meg fog tudni állapodni a magyar kormánnyal, hiszen ez mindkét fél érdeke. A magyar kormány érdeke az is, hogy ösztönözze Magyarországon a kutatási és fejlesztési típusú beruházásokat. A társasági nyereségadó esetében ez bevált magyar gyakorlat - tette hozzá.

A győri gyár tevékenységéről elmondta: az idén újabb termelési rekord várható, 1,8 milliónál több motor készül az év végéig, sikerrel megindult a második generációs TT Coupé sorozatgyártása és rövidesen indul a nyitott tetejű változaté is. A szerszámgyári fejlesztéssel kapcsolatban kiemelte: az Audi R8-as szuper sportautó karosszéria-elemei a győri szerszámgyárban készülnek.

A győri Audi Hungaria Motor Kft. évek óta Magyarország legnagyobb exportőre és az ország egyik legnagyobb árbevételt elérő vállalata. Jelenleg 5200 munkatársat foglalkoztat.

Ha már erre járok beugrom

..tényleg ez történt, Palau és Mikronézia szigeteit járva úgy döntöttem, hogy Saipanra is átugrom.

Varázslatos Szicília

Baboci2006 felhasználónk jóvoltából vadonatúj fotók segítségével visszatérhetsz a nyárba!