Megkezdődtek a magyar Komárom és a szlovák Komárno közötti új dunai híd építésének előkészületei. Az eddigi megállapodások szerint a két ország központi költségvetéséből és európai uniós forrásokból finanszírozzák a beruházást, amely szerepel a Nemzeti Fejlesztési Tervben is.
Az új híd terveinek elkészítésére a közelmúltban félmilliárd forint értékű szerződést írt alá Komárom és Komárno önkormányzata. A két város a projekt összeállításához, tervezéséhez jelentős segítséget kap – sikeres közös pályázata révén – az Európai Uniótól (EU). A magyar város 155 millió forintos támogatást nyert el az EU-tól, a magyar állam támogatása 41 millió forint és 10 millió a városi költségvetés által vállalt önerő. Komárno 182 millió forintos EU- és kormányzati támogatáshoz jut, ebből 5 százalék a városi önerő.
Az M1-eshez vezet
A gyalogos és gépkocsiforgalomra egyaránt alkalmas új dunai átkelő 590 méter hosszú lesz, amelyhez szlovák területen 800 méter, a magyar oldalon 1200 méter hosszú úthálózatot csatlakoztatnak. A híd Komárom központjától nyugatra, az ipari parkok mentén köti össze a városokat.
A kapcsolódó útépítésekkel együtt 12 milliárd forintra rúgó beruházás tervezési munkálatai 2007-ben fejeződnek be, ezt követi a helyszíni kivitelezés. A tervezés szakmai munkái közül megkezdődtek a hídépítéssel kapcsolatos talajfúrások, a geológiai kutatások, a régészeti, valamint a zaj- és rezgésvizsgálatok. A hídhoz vezető útszakasz egyébként az M1-es autópályával jelent majd közvetlen kapcsolatot.<>
Újabb névpályázat
A komáromi-komarnói híd nevére is lehet javaslatokat tenni, bár ezt az akciót nem kormányzati szervek hirdették meg, hanem a megyei napilap, a 24 Óra. Eddig 31 névre érkezett ajánalat, a versenyt Jókai Mór vezeti 28 százalékkal a 23 százalékos Hunyadi János és a 19 százalékos Stephen Colbert előtt, Klapka György 14 százalékkal a negyedik.