További Magyar cikkek
Elkészült a svájci Stadler bussnangi (Thurgau) gyárában az első Flirt villamos motorvonat abból a harmincból, amelyet a MÁV-nak szállítanak. A nálunk Delfinnek becézett Flirtök első példánya a sikeres gyári minőségellenőrzési próbák után már el is hagyta az üzemet, amint az Reinhard Reiss német vasútbarát képein látható, aki volt olyan kedves, és hozzájárult fotói közléséhez.
Megszületett az első Delfin
A vonatot december 1-én, azaz múlt pénteken vontatták Bázelba, mert ott található olyan villamosítási rendszer (25 kilovolt, 50 hertz), amilyen nálunk is van. Az első Delfin december közepén jön Magyarországra, 18-án a nagyközönség is megismerkedhet vele.
A Flirt MÁV-os festésben próbaútra indul
Az Index információi szerint a hivatalos bemutató helyszínei Budapest, Székesfehérvár és Pusztaszabolcs lesz. A településnevekből alighanem következtethetünk arra, hogy eldőlt, hol épül fel a Stadler magyarországi gyára, ahol a Flirtök testét szerelik majd össze. Korábban Székesfehérvár és Szolnok versengett a beruházás helyszínéért, ezek szerint tehát a dunántúli város nyert. Mint ismert, a Székesfehérvárhoz közeli Pusztaszabolcson építi föl a Stadler magyarországi cége a Delfinek karbantartóbázisát. Ott már elkezdődtek a munkálatok, úgy látszik december 18-án itt sor kerül az ünnepélyes alapkőletételre.
A Stadler motorvonatának ezek után meg kell szereznie a szükséges hazai engedélyeket. A minden idők legbotrányosabb és leghosszabb vonattenderét megnyert, Flirtök (a közbeszerzés harminc darabról szólt, még ugyanennyire opciója van a MÁV-nak) első két képviselőjének a szerződés szerint 2007. márciusában kell beállnia az igazi forgalomba. Úgy tudjuk, a MÁV mindhárom vonalon (1, 30a, 40a) beveti majd az első Delfineket, ahol társaikkal együtt járni fognak. Pontosabban a nemrég bejelentett új menetrendből azt is tudni lehet, némileg kibővül az útvonal. Így a Stadler vonatai már tavasszal megjelennek a Budapest-Székesfehérvár, a Budapest-Tatabánya-Oroszlány és a Budapest-Pusztaszabolcs-Dunaújváros útvonalon is (1-12, 30a, 40a-42).
A Delfinek feltehetően folyamatosan párban járnak majd, mert csak így lesz kellő kapacitásuk. Ez fölveti azt a kérdést, hogy a MÁV rosszul mérte föl saját kiszemelt vonalainak kapacitászükségletét, és jobban tette volna, ha az egész tendert - legalább részben - nagyobb kapacitású vonatokra írja ki (a Flirt és a közbeszerzési verseny többi részvevője is moduláris felépítésű, tehát nagyobb kivitelben is készülhet), de ezen egyrészt most nem lehet változtatni, másrészt már megírtuk, harmadrészt nem rontjuk el ezt az alapvetően jó hírekről szóló cikket.