További Magyar cikkek
Kóka Jánost láthattuk volna gatyában, ha jobban helyezkedünk a színpadi sátor körül, miközben öltönyét kerékpárosruhára cserélte, hogy kényelmesebben tekerhessen (miután Juhászné Lévai Katalin megyei elnök valami érthetetlen ok miatt a célt jelző kockás zászló indította el a menetet). De nem helyezkedtünk jól, mert balga módon azzal foglalkoztunk, hogy mit is adtak most át pontosan, mettől meddig vezet és hány sávos az új út, és mikor lesz valóban M35-ös, vagyis autópálya belőle. Így csak a néha önszorgalomból (és önszórakoztatás gyanánt) stand up comedyt produkáló műsorvezető szavaiból értesülhettünk arról, hogy a szexuálisan minden bizonnyal felajzó eseményről csúnyán lemaradtunk.
És kis híján magáról az M35-ös autópálya leendő részének számító, most még csak szimpla elkerülő útként funkcionáló, a 4-es főutat a 35-öshöz vezető 354-es akármilyen úttal összekötő 12,7 kilométeres aszfaltcsík átadásáról is. Ugyanis az M3-ason indultunk el, Füzesabonytól a 33-ason, majd a nagyhegyesi elágazástól Hajdúszoboszlón át a 4-esen jutottunk el Debrecenig, és a bekötőutak állapota miatt az utolsó szakaszon helyenként 30-40-gyel tudtunk menni, a kátyúkat kerülgetve. Nem is akartunk belegondolni, milyen élményt jelenthet egy Szoboszlón nyaraló nyugati turistának ezeken az utakon átzötykölődni a Hortobágyra - lehet, hogy élelmes utazásszervezők kalandtúra címén már azért is pénzt szednek.
Lóg a levegőben
Most kicsivel javultak a térség közlekedési mutatói, van ugyanis csaknem 13 kilométernyi hibátlan, vadonatúj aszfalt a megyében. Csaknem 22 milliárd forintért és csaknem két év alatt készült el (a szerződést még Csillag István kötötte meg a portugál Mota céggel 2004 májusában), a 12,7 kilométer hosszú pályaszakaszon kialakítottak 5 csomópontot, 6 hidat és 4,3 kilométer hosszúságú gyűjtő-elosztó pályát. Kóka János az ünnepségen emlékeztetett arra, hogy a kormány csak Hajdú-Bihar megyében több mint 100 milliárd forintot fordított útfejlesztésre, például a 35-ös, a 42-es és a 47-es útra. A nagyhegyesi bekötő nem szerepelt a listán.
Az elkerülő út szép és jó - legalábbis az, ami kész van belőle. A leendő sztrádaszakasz ugyanis, ahogyan ez az M7-esnél már divattá vált, lóg a levegőben: a dél felőli folytatását jelentő, a várost délnyugatról elkerülő 47-es főút talán még csak az itt élők álmaiban létezik, de az észak, azaz Görbeháza felől érkező M35-ösre is várni kell év végéig. A most átadott szakasz viszont nemcsak addig, hanem a későbbiekben is ingyenesen lesz használható.
Ezek után nem is olyan nagy probléma, hogy az átadott út még korántsem készült el. Az ünnepségtől néhány kilométernyire még hiányzik a kopóréteg a középső sávokból - ezek ugyanis nem vezetnek sehonnan sehová -, helyenként üresen meredeznek az információs táblák csonkjai, nincsenek felszerelve a korlátok. A szélső sávok viszont csütörtök délután óta használhatók. Ezek az úgynevezett gyűjtő-elosztó sávok - amelyekre azért volt szükség, mert a 13 kilométeren összesen négy csomópont van - azok, amelyeken az autók jelenleg közlekedhetnek. A középső sávok várhatóan szeptember végére lesznek készen.
Kismacs, Ondód, Ebes és Párizs
Az elkerülő most annak jó, aki a 4-es főútról a 33-asra vagy a 35-ösre akar menni, esetleg Ondódon, Kismacson, Józsán vagy Ebesen van dolga. Annak nem kell bemennie a városba, és kijönnie onnan (a debreceni polgármester sem tette ezt, az ünnepségen, bár Kóka szerint hívták, Kósa Lajos nem vett részt).
Más haszna egyelőre nincs az útnak, és mivel nem érezzük túl jelentősnek a Kismacs-Ebes tranzitforgalmat, nem értjük, miért kellett ezt olyan sürgősen átadni. Jelentősebb forgalmat csak a 35-ösről, a mostanáig megépült M3-as felől érkező, a 4-esen továbbhaladó autók okozhatnak, de forgalomszámláló legyen, aki megmondja, ez mekora terhet jelent a városnak - gyanítjuk, a továbbra is Debrecenen áthaladó 4-es főút nagyságrendekkel nagyobbat.
Az álmok persze már most bőven túlnyúlnak a debreceni agglomeráción. Az átadó ünnepségen már arról vizionáltak, hogy hamarosan autópályán juthatunk el Debrecenből Budapestre, de akár Párizsba is. Hát ahhoz még meg kellene épülnie egy nem rövid M0-ás szakasznak is, és ahogyan hazafelé úton elnéztük az M35-ös munkálatait, az év vége még nagyon messzinek tűnik.
Ha állásban marad, lehet, hogy Kóka decemberben erről is azt mondhatja, mint nemrégiben a már március végén átadni tervezett M6-osról: az említett szakasz nem úgy néz ki, mint amelyet a közeljövőben át lehetne adni. A közlekedési miniszter most mindenesetre lendületben volt, kilátásba helyezte azt is, hogy 2012-re Debrecent gyorsvasút köti majd össze Budapesttel, Magyarország nyugati felével és Nyugat-Európával. Mi a kis lépések politikájának jegyében már azzal is elégedettek voltunk, hogy az M35-ös építkezése miatt tönkretett 35-ösön és az M3-ason csaknem három óra alatt eljutottunk a fővárosba.
Ehhez a cikkhez ajánljuk
- Gazdaság
Nyilvánosságra hozták, hova küldik Putyinék rekordmennyiségben a fekete aranyukat
Ez már egyértelműen a szankcióknak köszönhető.
április 23., 10:33
- Gazdaság
Magyar Péter megfenyegethette a Magyar Nemzeti Bank egyik hölgy munkatársát
A jegybank vizsgálja a Tisza Párt elnökének a korábbi bennfentes kereskedelmét.
április 23., 12:20
- Gazdaság
Kimondta a kormány: a kecskesajt csak kecsketejből készülhet
Rendeletben rögzítették a módosítást.
április 23., 13:24
- Mindeközben
Szandi mutatott magáról egy gyerekkori fotót: „Így legalább jobban látszik, milyen kackiás bajszom volt!”
tegnap, 21:20
- Gazdaság
Megindultak a kifizetések, indul az otthonokat érintő pénzeső
A 73 milliárd forintot a háztartások fejlesztésére különítette el a kormány.
április 23., 16:12
- Gazdaság
Donald Trump szerint Kína esetében jelentősen csökkenhetnek a behozatali vámok a jelenlegi szintről
A távol-keleti országgal szemben jelenleg 145 százalékos vámot tart fent Washington.
április 23., 15:44
- Címlapon
Csinos edzővel készül egy nyári futóversenyre a 98 éves matematikuslegenda
Obádovics Gyula naponta edz, kertészkedik, és rengeteget olvas Balaton-parti házában.
tegnap, 18:52
- Gazdaság
Csányi Péter: Az OTP hegymenetben van a csúcs felé
Interjút adott a bank új vezérigazgatója.
tegnap, 21:33
- Mindeközben
Tarján Zsófi: Óriási felelősség egy gyerek, nincs rutinom benne, jobb, ha nem rám bízzák
tegnap, 20:25
- Címlapon
Magyar Péter: Szexvideókkal készülnek a lejáratásomra
A Tisza Párt elnöke „rendkívüli Magyar Infót” tartott a párt alelnökével, Tarr Zoltánnal.
tegnap, 19:24
- Gazdaság
Rossz hírt kaptak az autósok, érdemes erre felkészülni
Mindenre érzékenyen reagál a piac.
április 23., 12:07
- Gazdaság
Felgyorsul a gyógyszerek támogatási rendszere
A betegek gyorsabban juthatnak hozzá fontos készítményekhez.
április 23., 18:24
- Gazdaság
Menekülhetnek a szupergazdagok, nem lesz biztonságban a pénzük
Jön a világadó, amit végül mindenki megfizethet.
április 22., 07:30
- Gazdaság
Telitalálat született a skandináv lottón
A nyertes több mint 336 millió forintot vihet haza.
április 23., 21:29
- Gazdaság
Megfejtettük, hogy miért ideges Magyar Péter – a Magyar Nemzeti Bank szembesítette a vádakkal
Az Index birtokába jutott az a kérdéssor, amelyet a Magyar Nemzeti Bank küldött el Magyar Péternek.
április 24., 07:27
- Címlapon
„Engem ne fenyegessen börtönnel” – parázs vitával kezdte a hetet a parlament
Beszólások, kitiltások, pénzbüntetések az Országgyűlésben.
tegnap, 16:14
- Mindeközben
Millie Bobby Brown is Szoboszlai Dominiknak szurkolt tegnap, ráadásul nem is akárhogyan
tegnap, 17:49
- Mindeközben
Tornóczky Anita szeretné, ha kisfia kutyák között nőne fel: „4 napos korában betettük egy mózeskosárba, hogy minden kutya oda tudjon menni hozzá”
tegnap, 17:02
- Mindeközben
Szabó Zsófi elárulta, valójában miért pattintotta le az őt randira hívó Pető Brúnót, aki emiatt élő adásban meg is alázta
tegnap, 15:46
- Mindeközben
Sydney van den Bosch a várandósságáról: Voltak nehéz pillanatok, amikor elég kellemetlen volt
tegnap, 14:31
- Gazdaság
Donald Trump lelúzerezte a jegybank elnökét, és azonnali kamatcsökkentést követel
Az Egyesült Államok elnöke szerint Jerome Powell mindig túl későn cselekszik.
április 22., 06:47
- Gazdaság
Gigabírságot kapott az Apple és a Meta az Európai Bizottságtól
Reagált is a büntetésre a két technológiai vállalat.
április 23., 19:48
- Gazdaság
Kiderült, hogy mennyire szűkös a magyar pénztárca egy hosszú nyaralásra
Jelentősen hat az infláció az utazásainkra.
április 23., 19:40
- Gazdaság
Nyáron kiemelt bérezést és szálláslehetőséget kínál a Lidl a Balatonnál
Diákokat is várnak a magyar tengerhez és a Velencei-tóhoz.
április 23., 08:22
- Gazdaság
Lépett a kormány a klímaváltozás miatt, támogatások jönnek
Új rendeletekkel célozzák a károk gyorsabb kompenzálását.
április 23., 07:08
- Gazdaság
Nyert a Mol a bíróságon, Horvátországnak súlyos árat kell fizetnie
Hamarosan csörren a kassza.
április 22., 15:10
- Gazdaság
Ennél a fontos gazdasági területnél elmaradt a repülőrajt
Igencsak borúsak az idei kilátások.
április 22., 11:23
- Gazdaság
Elkezdett beteljesülni Nagy Márton rémálma
Soha ennyi pénz nem hevert még a lakosságnál.
április 22., 08:25
- Címlapon
Az eddigi egyik legnagyobb dróntámadás érte Ukrajnát, kritikus pontot találtak el
tegnap, 05:52
- Címlapon
Kemény lépésre szánta el magát a Lufthansa, betiltja a parfümöt és a napszemüveget is a fedélzeten
Szeptembertől a teljes hálózaton életbe lép a változtatás.
tegnap, 18:13
- Mindeközben
Bódi Sylvi már unja, hogy mindig a külsejével foglalkoznak: „Annyi mindent tanultam és tettem az életben”
tegnap, 13:31
- Gazdaság
Nagy lépés készül: állami beavatkozás jöhet a biztosítóknál
Újabb áremelés ellen léphet fel a kormány.
április 22., 13:53
- Gazdaság
Kína nem kegyelmez, videós mémekkel gúnyolja Donald Trump tervét
Szokatlan szerepben láthatjuk az amerikaiakat.
április 22., 09:07
- Gazdaság
Ezt senki sem várta: a Trump-jelenség fordulópont lehet az Európai Uniónak
Az elnök vámfalat emelt az Egyesült Államok köré.
április 22., 11:48
- Címlapon
A Wizz Air törölte a Lisszabonból Budapestre tartó járatát a Nyugat-Európát sújtó áramszünet miatt
A leállás oka mögött kibertámadást sejtettek, de még mindig nem tudják, mi okozta a problémát.
tegnap, 20:39