További Magyar cikkek
Bécsbe már 13, Velencébe vagy akár az Oktoberfestre 29 euróért is el lehet vasúton utazni. Bécsi átszállással - Hannoverbe, Lipcsébe és további 14 német városba, valamint Zürichbe - 39 eurótól váltható menetjegy - mondta a Napi Gazdaságnak Jenei Dénes, a MÁV Start távolsági és nemzetközi divíziójának vezetõje.
Négy vasúttársaság megállapodásának eredményeként várhatóan hasonlóan kedvezõ árakon lehet majd jövõre eljutni Krakkóba és Varsóba is, 2009-tõl pedig Berlinbe - tette hozzá Molnár Balázs, a MÁV Start szolgáltatásfejlesztési szakértõje. Mint mondta, a rendszerváltást követõen Kelet-Európában csökkent az éjszakai utazások iránti igény, amelyet az új rendszerrel szeretnének növelni.
Leszámolás a mai képpel
A MÁV Start az árakat a társvasutakkal kötött kedvezõ megállapodás alapján biztosítja, mégpedig járatonként korlátozott számban, desztinációnként különbözõ mértékben - vagyis a szerelvény várható kihasználtságának függvényében -, így aki ezekrõl lemarad, az már csak "listaáron" veheti meg a menetjegyét.
Az elõbbi konstrukció viszont nemcsak azoknak kedvezõ, akik hozzájutnak ezekhez az olcsó jegyekhez, hanem a vasúttársaságnak is: részben azért, mert ezen tarifák mellett gazdaságosan mûködtethetõ a vonatszerelvény, de arra is jó alkalmat teremt, hogy más képet alakítson ki a vasúttársaságról, mint amilyen általában ma a többségben él. A vasúttársaság is tisztában van azzal, hogy nem túl jó az utazók benyomása a szolgáltatásokról, igyekszik is változtatni ezen, ezért is folyamodik ilyen marketingakciókhoz - mondta a divízióvezetõ.
Figyelem, síelni és nyaralni vágyók, üzletemberek!
A MÁV Start az említett régebbi és új termékkel tehát egyebek között azokat igyekszik "felültetni a vonatra", akik évek óta nem használták azt, õket is szeretné meggyõzni arról, hogy van másmilyen vasút is. Mellettük azoknak is szól ajánlatuk, akik kényszerbõl választják a vasutat, az õ figyelmüket arra szeretnék felhívni, hogy szabadidõs tevékenységhez is használható az utazás. Sõt - akár már rövid idõn belül - így is kezdõdhet egy-egy balatoni nyaralás, ami az M7-esen történõ araszolgatás alternatívája is lehet. A MÁV Start vezetése a téli sportok szerelmeseire is gondolva síelésre alkalmas helyekre irányuló járatok bevezetését is tervezi. Az üzleti útra indulókat is meghódítaná a MÁV Start "a vonattal történõ utazás megtakarított idõ" alapgondolatával.
Multinacionális cégeket igyekszik megszólítani komplex ajánlataival. A business classon lehetõség lesz például arra, hogy a cég által megvásárolt menetjegyet kiszállítsák, az InterCity kocsikban pedig az étkezés mellett hálózati csatlakozóval látják el az utast és internet-hozzáférést is biztosítanak, a célállomáson pedig akár a taxiról is gondoskodnak.
Mindezekért a többletszolgáltatásokért nem kérnének jelentõs felárat, egy-két ezer forintban gondolkodnak. A MÁV Startnak fel kell vennie a versenyt más vasúttársaságokkal és más utazási szolgáltatókkal. A cég Frankfurtig - idõben - mindenképpen versenyképes lehet a légitársaságokkal - tette hozzá Jenei Dénes.