Elhárulni látszanak az akadályok az M0-s északi hídjának használatbavétele elől, mivel Szentendre támogatja a szigetmonostori híd megépítését. Két változatot támogatott a képviselő-testület – mondta el a Világgazdaságnak Dietz Ferenc polgármester.
Az első szerint a Határcsárdánál épülne egy gyalogos- és kerékpároshíd, amelyhez a szakminisztérium egy kompenzációs csomag részeként mentőállomás és tűzoltóőrs létesítését, a komp korszerűsítését, a buszjáratok sűrítését tartja elképzelhetőnek. A testület megerősítette még azt a verziót is, amely szerint a mostani Postás strandnál 300 méterre délebbre megépülhet egy közúti kishíd.
Elvetették viszont a Szentendre belvárosát – elkerülő alagúttal kombinált – út megépítését, és szintén nem támogatták egy a Szentendrei-szigetre a Határcsárdánál átmenő közúti híd engedélyezését sem. A szentendrei polgármester szerint szigetmonostori kollégája pozitívan fogadta a határozatot, azonban az ottani testület még nem tárgyalt az ügyben, ezért hivatalos döntést sem hoztak még.
A kishídtól függetlenül azonban kezelni kell a Megyeri hídon keresztül Szentendre térségébe érkező napi 50-60 ezres autótömeget – mondta Dietz Ferenc. Rövid távon súlykorlátozásokkal, közúti lámpákkal, több gyalogátkelőhellyel lehetne orvosolni a problémát, hosszú távon elkerülő utak megépítése, az új 10-es út, valamint a körgyűrű teljes szakaszon történő befejezése jelent megoldást.