Ennek ellenére nem túlzóak az árak - mondja Béni Gyöngyi, a Nemzeti Autópálya Rt. sajtószóvivője. Szerinte a két szakasz különleges műszaki követelményei indokolják a felárat.
A Balaton-parti pálya lápra épül, és - a fenti kalkulációban már nem szereplő, két 39 milliárdos völgyhíd mellett - egy kisebb hidat és 13 egyéb műtárgyat is építenie kell a kivitelezőnek. Az ugyancsak sok műtárgyat tartalmazó és különösen nagy teherbírású burkolattal készülő M0-s 2,66 milliárdos kilométerára még alacsonyabb is az előző szakasz 2,76 milliárdos átlagáránál.
A mostani árakat a 2002 végi tenderbontás ajánlataival vethetjük össze: akkor az M3-as 1,4 milliárdból épült tovább, míg az M7-es egységnyi hossza 3,2 milliárdért. Az előző kormány alatt az akkor magas árai miatt bírált Vegyépszer még 2002 elején is csak 1,5-2,2 milliárdot kért kilométerenként, s Horvátországban a viaduktokkal tarkított sztrádák olcsóbban - jellemzően kétmilliárd alatt - készülnek, mint a hazai pályák.