A magyar sörpiac 1999 óta gyakorlatilag stagnál, addig a sörfogyasztás évi 2,5-3 százalékkal csökkent, mondta hétfőn Tömör László, a Magyar Sörgyártók Szövetségének elnöke. A sörfogyasztásban az elmúlt évtizedben bekövetkezett visszaesés tükröződik abban is, hogy az öt nagy magyar sörgyárban foglalkoztatottak száma az elmúlt évtized közepéhez képest mintegy 1300 fővel csökkent 2000 végére. A munkaerő létszámának a visszaesése tavaly is folytatódott, 2001-ben a söriparban foglalkoztatottak száma 250 fővel mérséklődött - közben az évi átlagjövedelem 2 millió forint fölé emelkedett.
Alkoholmentes sör ásványvíz helyett?
A szövetség elnöke szerint egész Európában és a világ fejlett részén az üdítőital- és ásványvízpiac erőteljesen növekvő ágazat, ami érezteti hatását az összes szomjoltó ital piacán. A hazai sörgyártók erre azzal igyekeznek válaszolni, hogy minden gyár termékkínálatában megjelentek az alkoholmentes sörök is.
A dobozos sörök népszerűsége is emelkedik Magyarországon, a dobozos kiszerelésben értékesített sörök aránya 3,4 százalékkal emelkedett 2001-ben, azaz az összes eladott sör 11,1 százalékát tették ki a dobozos termékek.
Hétmillió hektoliter folyékony kenyér
Az elnök kiemelte, a Magyar Sörgyártók Szövetségéhez tartozó vállalatok az elmúlt évtizedben több mint 200 millió dollárt fektettek az iparágba, ami éves szinten 5-6 milliárd forint új beruházást jelentett. Ennek eredményeként megújult a magyarországi söripar, tavaly a szövetséghez tartozó vállalatok együttesen 7,17 millió hektoliter sört állítottak elő.
Kövesse az Indexet Facebookon is!
Követem!