A nagy pénz persze a bunker to business szektorban van. A brit AL Digital nevű cég garantálja a végső megoldást azoknak a vállalatoknak, melyek mindenfajta támadás ellen biztonságban szeretnék tudni szervereiket és adataikat.
Bejárat a bunkerbe |
A 30 méter mélyen elhelyezkedő bunkert a hidegháború idején építették azzal a céllal, hogy atomtámadás idején is biztos kommunikációs központként szolgáljon.
Dominic Hawkan, az AL Digital menedzsere az Ananova újságírójának nyilatkozva büszkén mesélte, a World Trade Center elleni terrorista támadás óta eltelt időben megduplázódott a szolgáltatás iránti kereslet.
A föld alatti közösség
Mivel az atombunker szűkös jószág, a bunker to customer szektorban nem várható akkora tolongás, mint a vállalati piacon. Ráadásul a helyek számát korlátozza, hogy még a legaltruistább vállalkozónak is gondoskodnia kell önmaga és szerettei elhelyezéséről.
Mike Parrish brit farmer atombunkerében azonban van még 100 férőhely, melyeket az érdeklődők a következő 10 évre igénybe vehetnek némi belépési díj fejében.
Mr. Parrish földjén 1952-ben épült az erődítmény, és eredetileg arra szánták, hogy nukleáris, vegyi és biológiai támadás esetén biztonságos menedéket nyújtson a kormányzati tisztségviselőknek. A hidegháború végeztével aztán a farmer megvásárolta a hasznavehetetlen építményt a kormánytól.
Hosszú, unalmas végítélet
A jelentkezőknek azonban komoly felvételi beszélgetésen kell átesniük, mielőtt bekerülhetnének a szerencsés kiválasztottak közé. Mr. Parrish ugyanis nem profitéhes vállalkozó, hanem igazi közösségépítő. Egy ilyen föld alatti közösségben a legkülönfélébb képességekre van szükség, például szakácsra, mosogatóra, villanyszerelőre és persze komédiásokra.
"Komikus színészek is lennének, hogy szórakoztassanak. Egyébként az unalom megölne bennünket" - nyilatkozta a Reuters újságírójának, miközben átfutotta a jelentkezők listáját.
Mr. Parrish egyébként már három éve kínálja szolgáltatását, de válság hiányában elmaradtak az érdeklődők.