Rettegjen a Mercedes
Bob Lutz, a GM elnökhelyettese (aki a bemutató színpadára behajtott az autóval) közölte: "Ez a kocsi megmutatja, mire vagyunk képesek és mik a terveink a márkával. Az új modell üzenet a németeknek: ne írjatok le minket, mert mi is meg tudjuk csinálni!" Lutz ezzel feltehetően a Mercedes Maybach luxusautójára utalt, amit május óta 310-360 ezer eurós áron (73-85 millió forint) forgalmaznak. (A Bugatti ezer lóerős modellje, a Veyron egymillió euróba kerül.)
Lassú, de biztos piacvesztés
A Cadillac sokat vesztett piaci pozíciójából, amikor a hetvenes-nyolcvanas években olcsóbb típusokat is kezdett gyártani. A kocsikkal szemben egyre több minőségi kifogás merült fel, és a vásárlók lassan átpártoltak a külföldről behozott kocsikra.
Amerikában a luxusautók piacán a Cadillacet már egy bő évtizede megelőzte a BMW, a Mercedes és a Lexus. Elemzők szerint a BMW-nek és a Lexusnak most 14, a Mercedesnek 13, a Cadillacnek 12 százalékos a részesedése.
Egy sikeres modell: a CTS |
Bíztató jelek
Az amerikai márka forgalma ugyanakkor tavaly kezdett fellendülni. A General Motorsnál ez a márka növelte leginkább eladásait: 2002-ben az egy évvel korábbinál tizenhat százalékkal többet, kétszázezer autót értékesítettek. Igaz, ugyanebben az időszakban a BMW forgalma húsz százalékkal nőtt.
Lutz közölte: "Még egyszer nem követjük el azt a hibát, hogy olcsó autókkal gyengítjük a márka presztízsét. Nálunk nem lesz BMW 1-es sorozat vagy Mercedes A-osztály. A Cadillac lesz a General Motors zászlóshajója."