Eladják a 7Upot és a Dr Peppert

2007.06.19. 13:05
Mindent átszervez a Cadbury Schweppes, gyárakat zár be, és eladja üdítõitalrészlegét. Mindezt azért, hogy versenyképesebb legyen amerikai riválisaival szemben. Célja, hogy a legnagyobb és a legjobb legyenek.

A híres csoki- és üdítõitalgyártó, a Cadbury Schweppes 15 százalékkal, 7500 fõvel csökkentené alkalmazottai számát, és a jövõben csak az édesség- és rágógumigyártásra koncentrálna - írja a CNN. A cég eladná üdítõitalos részlegét, vagyis a jövõben új tulajdonoshoz kerülhetnek a 7Up, a Dr Pepper és a Snapple márkák.

A cég állítása szerint van érdeklõdõ, egyre nagyobb a valószínûsége, hogy tényleg megválnak az üdítõs részlegtõl, az American Beveragestõl. A tranzakció után a cég nevet vált, elhagyja a Schweppes tagot. A szervezet átalakítása és a befektetések 295 millió eurójába (majdnem 74 milliárd forint) kerülnének a cégnek a következõ három évben. A cél, hogy felvegyék a versenyt amerikai riválisaikkal.

A cégnek jelenleg 35 édességgyára van Európában, a Közel-Keleten és Ázsiában, és 59 palackozó üzemmel rendelkezik világszerte. Olyan termékek kapcsolódnak hozzá, mint a Trident rágó, a Mentos, a Halls cukorka, a Lion csoki. A tervek szerint teljesen átalakítják a vállalatot, a változás a salestõl a gyártósorokig mindent érinteni fog. A lényeg, hogy az adminisztráció csökkentésével és régiós központok létrehozásával jelentõsen mérsékelni tudják a költségeket.

A vállalat vezetõje, Todd Stitzer elismerte, az édességbiznisz túl komplex, és a cégen korszerûsíteni kell. Azt nem árulta el, hol csapnak le, de elmondta, hogy Oroszországban, Kínában és az Egyesült Királyságban jobban is teljesíthetnének - írja a Reuters.