Business Talks '24
Üzleti konferencia
Pontiac Firebird Leállítják a gyártását |
A kocsikat gyártó üzemet is bezárják
A New York Times jelentése szerint a GM azt is közölte egyúttal, hogy típusokat gyártó kanadai üzemet is bezárják, ami a cégnek körülbelül 300 millió dollárba kerül, és ez 35 centtel csökkenti az egy részvényre eső nyereséget. Az ott dolgozó 1100 munkást nyugdíjazzák, vagy, ha ezt valaki nem fogadja el, annak további három éven keresztül folyósítanak segélyt. A québeci gyár az utóbbi időben már csak harmadannyi autót készített, mint ahány gyártására eredetileg tervezték.
A Mustang vetélytársai
A Chevrolet a Mustang 1964-es megjelenése után kezdett a Ford sportkocsijának riválisán dolgozni. Az új modellt először XP-836-nak, majd Panthernek keresztelték. Mivel a Chevrolet ragaszkodott a C-vel kezdődő típusnevekhez (Cavalier, Corvair), az illetékesek végül a Camarót választották kétezer névváltozat közül. A Camaro 1966-ban, a Firebird '67-ben került piacra.
A sportkocsik hívei szerint a GM előbb-utóbb biztosan újrakezdi a gyártást, ahogy a Ford is visszatért a Thunderbirdhöz. Ezt a cég képviselői sem zárják ki: "Ezek klasszikus amerikai márkák, és mi nem akarjuk végleg lezárni a történetet" - mondta Tony Sapienza, a Pontiac szóvivője.
Business Talks '24
Üzleti konferencia