Leállítják a Chevy Camaro és a Pontiac Firebird gyártását

2001.09.26. 11:26
A General Motors bejelentette, hogy leállítják - legalábbis egy időre - a két híres sportkocsi gyártását. A típusokból az utóbbi időben jóval kevesebb fogyott, mint fénykorukban, de ennek ellenére elképzelhető, hogy a GM előbb-utóbb újrakezdi a gyártást.
A típusok legjobb évében, 1978-ban 260 ezer Camaro és 175 ezer Firebird kelt el. A Chevy a Charlie Angyalainak tévé- és filmváltozatában is szerepelt, Burt Reynolds pedig Firebird Trans Am-et vezetett a Smokey és a Banditák című filmben. A szép sikerek ellenére 2000-ben már csak 42 ezer Camaro és 31 ezer Firebird talált gazdára.

Pontiac Firebird
Leállítják a gyártását
Elemzők szerint a fiatalok, akik korábban ezeket a sportkocsikat vették, ma már inkább a hobbiterepjárókat, pick-upokat választják, tehát a személyautóból átalakított, erősebb motorral szerelt, de nem túl drága sportváltozatok ideje lejárt.

A kocsikat gyártó üzemet is bezárják

A New York Times jelentése szerint a GM azt is közölte egyúttal, hogy típusokat gyártó kanadai üzemet is bezárják, ami a cégnek körülbelül 300 millió dollárba kerül, és ez 35 centtel csökkenti az egy részvényre eső nyereséget. Az ott dolgozó 1100 munkást nyugdíjazzák, vagy, ha ezt valaki nem fogadja el, annak további három éven keresztül folyósítanak segélyt. A québeci gyár az utóbbi időben már csak harmadannyi autót készített, mint ahány gyártására eredetileg tervezték.

A Mustang vetélytársai

A Chevrolet a Mustang 1964-es megjelenése után kezdett a Ford sportkocsijának riválisán dolgozni. Az új modellt először XP-836-nak, majd Panthernek keresztelték. Mivel a Chevrolet ragaszkodott a C-vel kezdődő típusnevekhez (Cavalier, Corvair), az illetékesek végül a Camarót választották kétezer névváltozat közül. A Camaro 1966-ban, a Firebird '67-ben került piacra.

A sportkocsik hívei szerint a GM előbb-utóbb biztosan újrakezdi a gyártást, ahogy a Ford is visszatért a Thunderbirdhöz. Ezt a cég képviselői sem zárják ki: "Ezek klasszikus amerikai márkák, és mi nem akarjuk végleg lezárni a történetet" - mondta Tony Sapienza, a Pontiac szóvivője.