A "versenyt" hatalmas fölénnyel nyerte a Nissan sunderlandi üzeme, amely tavaly 7 százalékos javulással érte el a dolgozónkénti 101 darabos eredményt. A japán cég tavaly összesen 327 ezer 701 Micrát, Almerát és Primerát gyártott.
|
A Nissan brit munkásai fejenként 101 autót gyártottak
|
A második helyezett szintén brit földön működő japán autógyár: a Toyota munkásai Burnastonban fejenkénti 86-os átlagot produkáltak.
A legtermelékenyebb európai kézben lévő telep a Renault valladolidi üzeme volt alkalmazottanként 77 gépkocsival.
Nem mind arany, ami japán
A legnagyobb bukást ugyanakkor szintén a keleti ország egyik nagyvállalata produkálta: a Honda brit leánya 1999-ben még a második leghatékonyabb európai üzem volt 83-as átlaggal, ami tavaly 55-re esett vissza, ami a World Markets Research Centre's (WMRC) rangsorában a 26. helyhez volt elegendő. A BBC szerint a rossz teljesítmény hátterében a modellváltások és a cég reorganizációja álltak. A Honda ugyanis tavaly állt át az új, családi Civic gyártására, piacra dobta a CR-V kompakt járművet, az Accord összeszerelését visszaköltöztette Japánba, és feladta azokat a terveit, hogy új modellként városi kisautót fejlesszen ki.
A lassan készülő német márka
A WMRC listájának utolsó helyén a Volkswagennek a németországi Emdenben található telephelye szerepel mindössze 27 darabos fejenkénti átlaggal. Ez persze nem jelenti azt, hogy az itteni munkások lennének a leglassabbak, a WMRC ugyanis még nem állt elő az egész világot átfogó összehasonlító elemzésével. Ian Robertson, a szervezet szóvivője ugyankkor egy nyilatkozatában nem zárta ki, hogy a brit Nissan üzem a világranglistát is vezetni fogja.
Búcsú az egyenautóktól
| |
A Volkswagen-csoportnak nem csak a termelékenységgel akadhatnak gondjai. A vevők után a gyár vezetése is ráunt, hogy különböző márkanevek alatt lényegében ugyanazokat az autókat gyártják, legfeljebb az egyik domborúbb, ahol a másik szögletesebb és fordítva, no meg az egyikhez olcsóbb beszállítótól veszik a tök ugyanolyan műanyagot. Ki is találták: vége az autók lényegét adó és legdrágábban kifejleszthető egy padlólemez - négy márka, négy autó stratégiának.
Az új jelszó: platform. Ebben a rendszerben a Skoda, a Seat, a VW és az Audi mérnökei már maguk tervezhetik meg az autó alapvető tulajdonságait, tengelytávját, ajtóméreteit és így például a hátsó ülése előtti szabad helyet is meghatározó padlólemezt, ám a hozzávalókat, mint a motort, a futóművet, a váltót és még sok egyebet a közösből kell összeválogatni. Így akár hosszú távon még az is elképzelhető, hogy két autót takar majd a VW Polo Classic és a Seat Cordoba név.
|
|
Kövesse az Indexet Facebookon is!
Követem!