Robbie Williams sem tudja megmenteni az EMI-t?

2002.11.19. 18:11
Bár az angol EMI lemezkiadó vállalat nyereséggel zárta az első üzleti félévét, a cég elnöke arra figyelmeztetett: a világ zenei piaca, egyre kisebb mértékben, de továbbra is szűkül.
Az EMI angol lemezkiadó - amely olyan előadók lemezeit adja ki, mint Kylie Minogue vagy a Coldplay - az egy évvel ezelőtti 2 millió fontos veszteségét az idén szeptemberben lezárult első üzleti félévben 42 millió fontos nyereségre változtatta, köszönhetően az elbocsátásoknak és annak, hogy megvált a gyengén teljesítő művészeitől.

A profit azonban még így is elmaradt attól, amire az elemzők számítottak, így nem csoda, hogy a nyitást követően a londoni tőzsdén 10 százalékkal, 165 pennyre zuhant a lemzkiadó részvényeinek értéke.

Tovább szűkül a piac

Az EMI Group elnöke, Eric Nicoli azt nyilatkozta: a második félévben a világ zenei piaca várhatóan tovább szűkül, bár a korábbihoz képest várhatóan kisebb mértékben. Az elnök szerint az EMI várhatóan az egész üzleti évben nyereséget termel majd.

Az EMI májusban a HMV boltláncban lévő részesedésének egy részét, és a jövőben várhatóan a maradékot is értékesíteik. Emellett a cég eladta a Viva Media vállalatban lévő részesedését is, amiből 174,8 millió font bevételhez jutott.

Támadnak a lemezkalózok

Az EMI nagy reményeket fűz az angol pop fenegyerekéhez, Robbie Williams-hez is, akivel májusban írt alá egy "történelmi", 80 millió fontos, öt albumra szóló lemezszerződést. A szerződés alapján a kiadó a turnék és az ajándéktárgyak eladásaiból is részesül majd.

Az EMI a jövőben még erőteljesebben kíván fellépni a lemezkalózok ellen, mivel az szerintük 2001 óta aggasztó méreteket öltött. A kereskedelmi célú kalózkodás nem csak Latin-Amerikában és Dél-Ázsiában maradt erős, de egyre nagyobb problémává kezd válni Dél-Európában is - állítja a multinacionális lemezkiadó.