Egyre élesebb a harc a havilapok piacán, a kiadóknak meg kell küzdeniük az előfizetőkért. Erre a legújabb módszer a személyre szabott újságok kiadása, vagyis amikor minden előfizető az érdeklődési körének megfelelő lapot kap.
Egy adott magazin kiadója az előfizetés megkötésekor egy kérdőívet töltet ki, melybe az olvasó megjelöli, melyek azok a speciális területek, melyek érdeklik. Például egy tudományos lap előfizetői között van, akit a csillagászat érdekel jobban és van, akit az állatvilág.
A nyomtatási technológia lehetővé teszi, hogy minimális pluszköltséggel egy-egy előfizető az érdeklődési körének megfelelő pluszoldalakat is kapjon a standard tartalom mellett - magyarázta az RR Donnelley nyomdaipari cég kommunikációs igazgatója. Ha legalább ezren választják ugyanazt az érdeklődési területet (például a csillagászatot), már megéri pluszoldalakat befűzni a magazinba ezen előfizetőknek. A nyomtatáshoz a kiadóknak át kell adni az adatbázist a nyomdának, így a gyártósoron a lapokat már ellátják az előfizető nevével és címével a neki szóló plusz oldalak mellett.
A technológia már régóta létezik, és Nyugat-Európában nagyon sok kiadó él is a lehetőséggel, hogy így kösse magához előfizetőit. Az RR Donnelley kommunikációs igazgatója az Index kérdésére elmondta, a közeljövőben Magyarországon is elérhető lesz a szolgáltatás. Ehhez csak az adatbázist kell kiépíteni a kiadóknak - tette hozzá Maarten Franken.
Az RR Donnelley nyomtatja egyébként a magyar havilappiacon megjelenő termékek 65 százalékát, a cég 2003 óta van jelen Magyarországon. A cég tervei közöt szerepel, hogy a hetilappiacon is megvetik a lábukat, katalógusokat, szórólapokat nyomtatnának, illetve a könyvnyomtatásba is beszállnának.