A Stanford University egy most közzétett kutatása azt mutajta meg, mennyire erős hatása a reklámok hatása. Azt, amit a McDonald's készít, finomabbnak tartják a gyerekek - írja a Los Angeles Times. Még a répát, a tejet, az almalét is jobban szerették a gyerekek, ha a jól ismert emblémával ellátott dobozokban kapják.
A felmérésben a gyorsétteremlánc által kínált ételeket adták a gyerekeknek, de csak a szendvicsek egy részét tették McDonald's- dobozokba. A gyerekeknek sokkal kevésbé ízlett az az étel, amely jelöletlen dobozban volt, hiába volt ugyanaz.
A kutatásban hamburgert, csirkenuggetet, sült krumplit, répát, tejet és gyümölcslét adtak a gyerekeknek. A gyerekek mindenből két adagot kaptak, az egyiket becsomagolták, a másikat nem. A sült krumplinál például 77 százaléka mondta azt, hogy a McDonald's-csomagolásban lévő sokkal finomabb.
A kutatást vezető Tom Robinson szerint egyértelműen kiderül, hogy a gyerekek érzékelését befolyásolja a reklám. A Stanford University kutatója szerint megdöbentő, hogy a legfiatalabb gyerekeket is ennyire befolyásolják a hirdetések.
A felmérésbe 63 három és öt év közötti gyereket vontak be, akik alacsony jövedelmű családból származnak. De a kutatás vezetője szerint ugyanezek az eredmények születtek volna, ha gazdagabb családok gyermekeit kérdezik meg.
A 63 gyerek közül csak ketten nyilatkoztak úgy, hogy még soha nem ettek McDonald's-ételt, és harmaduk mondta, hogy a kutatás előtti héten voltak a gyorsétteremben.
A kutatás alig egy hónappal azután jelent meg, hogy a vezető multinacionális vállalatok, köztük a McDonald's is azt vállalták, csökkentik a 12 év alattiaknak szóló reklámokat.