Már a közüzemi szolgáltatások is a panaszlistán
Az olasz vásárlói szervezetek szerint elsősorban a közlekedésben, a gyógyszereknél, a víz-, a gáz-, az elektromos szolgáltatások területén, de más napi használatú cikkeknél és szolgáltatásoknál is elviselhetetlenül nőttek az árak.
Figyelemre méltó, hogy az euró miatti tiltakozó akciók során eddig Európa-szerte elsősorban a kiskereskedelmi árakat, az éttermek, szállodák szolgáltatásainak megdrágulását kifogásolták a tiltakozók, ez az első eset, hogy a közüzemi szolgáltatások kerülnek fel a panaszlistára.
Anyukám, kapcsold le a villanyt is!
A vásárlók fellépése az áremelkedésekkel szemben - konkrétan az eurót megnevezve minden baj fő okaként - egyre szervezettebb. Németországi és hollandiai akciók után július 5-én Olaszországban több mint 10 millió ember vett részt az első komolyabb vásárlói sztrájkban, majd szeptember 3-án, Görögországban tartottak sikeres vásárlói bojkottot, amelyben a görögök mintegy 70 százaléka részt vett, több mint 80 százalékos forgalomkiesést okozva.
Ez utóbbi akció során a részvevők nem álltak meg a vásárlási önmegtartóztatásnál, közülük sokan telefont sem használtak az akció idején, elektromos készülékeiket pedig kikapcsolták, jelezve, hogy vannak eszközeik a tiltakozás fogyasztói eszköztárának bővítésére.
Nem hiszik el a statisztikát
A mostani olasz akció szervezői az eddigi tiltakozások tapasztalatait is felhasználják, így várható, hogy az olasz tiltakozók is követik a görög példát. A vásárlók szövetsége egyébként hivatalos nyilatkozatban szólította fel Silvio Berlusconi miniszterelnököt, hogy állítsa meg az árak spekulatív szándékú növelését. Jelezték azt is, hogy nem hiszik el a közzétett hivatalos adatot, amely szerint augusztusban mindössze 2,3 százalékos volt az éves inflációs ráta.