Átlagosan napi 20 percet interneteznek mobiljukon az okostelefonnal rendelkező T-Mobile-osok

2010.08.16. 09:39
Ezt a cikket nem az Index szerkesztősége készítette. Bővebben a PR cikkről, mint hirdetési formátumról itt olvashat.

Többet interneteznek és e-maileznek mobilon, egyre több alkalmazást töltenek le telefonjukra és a zenéket és fotókat gyakran szinkronizálják a számítógéppel az okostelefonokat használó T-Mobile-osok. Így foglalható össze röviden a T-Mobile több mint 900 fős mintán készült, az okostelefonok használatát részletesebben feltérképező, saját ügyfelei körében végzett felmérésének eredménye.

Néhány év múlva az értékesített mobiltelefonok döntő többsége okostelefon lesz, és azok elterjedésével jelentős változások figyelhetők meg a felhasználók szokásaiban is. Az egyre sokoldalúbb mobilok és a szélessávú mobilinternet-hozzáférés révén elterjedőben van, és főként a fiatalabbak körében szinte természetessé válik az “online életmód”. Azaz az otthoni, munkahelyi internet-hozzáférés mellett az okostelefonok és a mobilinternet révén általánossá válik a világhálóhoz való teljes értékű hozzáférés. A hang, SMS és MMS mellett az okostelefonokkal szinte minden olyan kommunikációs forma - pl. e-mail, webes felületek, chat - elérhető mobilon, mint az otthoni vagy irodai számítógépen. Az állandóan kéznél lévő mobilok és hordozható internetes eszközök így egyre inkább kiegészítik, idővel pedig részben kiváltják a számítógépes kapcsolattartást és élménymegosztást.

A változások az adatforgalom erőteljes növekedésén és az értékesített okostelefonok növekvő számán keresztül is jól nyomon követhetők. Az így rendelkezésre álló adatokat kiegésztendő a T-Mobile reprezentatív felmérésben részletesebben is feltérképezte az okostelefonok használatára visszavezethető változásokat.

A felmérésből kiderült, hogy az okostelefonok sokkal inkább szolgálják a személyes kapcsolattartást és a szórakozást, mint a munkát vagy üzleti teendőket. Az okostelefonokat ugyanis a megkérdezettek 3/4-e magán, 1/4-e üzleti célra használja, és az üzleti célú felhasználás kizárólag a kifejezetten üzleti felhasználók körében magasabb.

A felmérés alapján elmondható, hogy a valamilyen okostelefonnal rendelkező ügyfelek körében erőteljes a telefonhoz való kötődés és intenzív annak használata. Az összes megkérdezett 61%-a már ajánlotta készülékét másoknak, az iPhone körében pedig ez az arány az átlagosnál is magasabb, 74%.

Az okostelefonokkal rendelkezők jóval többet neteznek mobiljukon, és körükben szinte mindenki használ más eszközt is a világháló elérésére (98%). A mobilon internetezők 31%-a asztali számítógépen, 29%-a hordozható számítógépen, míg 40%-a  mindkét módon eléri az internetet a telefonos hozzáférésen túl.

Az internetezés módján belül egyre nagyobb a mobilos böngészés részesedése. Az okostelefonnal rendelkezők naponta átlagosan 20 percet töltenek telefonos netezéssel, az iPhone-al rendelkezők körében pedig ez az érték eléri a 31 percet. A legtöbben alkalmazásokat, azon belül játékokat töltenek le készülékükre. Az iPhone használók szinte mindegyike tölt le alkalmazásokat (96%).

Az okostelefonokat használók körében intenzív az e-mail használat is. A naponta elküldött e-mailek átlagos számában a céges ügyfelek járnak élen (9-10 levél/nap), de az egyéni ügyfelek is naponta rendszeresen használják mobiljukat levelezésre (5-6 elküldött levél/nap). A csúcsot a céges iPhone-ok tartják napi 10-11 elküldött e-maillel.

Az összes megkérdezett 69%-a szinkronizálja készülékét számítógéppel. Az iPhone használók esetén ez az arány lényegesen magasabb (86%), szemben az átlagosnak mondható 60-71%-kal.  A multimédiás készülékeknél a leggyakrabban szinkronizált tartalom a zene, valamint a fényképek és megállapítható, hogy a multimédia okostelefonnal és iPhone-nal rendelkezők szinkronizálják a legváltozatosabb tartalmakat.

A teljes minta nagysága: 908 fő.

Adatgyűjtés módja: telefonos interjú.

Az összes megkérdezett 40%-a nő, míg 60%-a férfi volt.

Az egyéni ügyfelek körében a fiatalabb korosztály felülreprezentált (elsősorban a 24 év alattiak), addig a céges ügyfelek körében a középkorúak jelenléte magasabb.

Ezt a cikket nem az Index szerkesztősége készítette. Bővebben a PR cikkről, mint hirdetési formátumról itt olvashat.