Öregszexszel reklámozza a bringázást a GKM

2008.04.18. 16:18

Az autósok impotensek, viszont rajonganak a teáért. A biciklisták pedig öregfejjel is a féktelen erotika megszállottjai, legyen szó civilekről vagy postásokról. Ez derül ki egy videómegosztókon terjedő klipből. A rövidfilmben feltűnik a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (GKM) egyik programjának, a Kerékpáros Magyarország programnak a neve, ami a kúrós kontextusban olyan ambivalens, hogy mi elsőre úgy gondoltuk: ez nyilván valami ízes, civil, városi biciklis geg lesz.

 

 

Megkerestük Bodor Ádámot, a kerékpáros ügyekért felelős miniszteri megbízottat, aki meglepetésünkre elmondta, hogy a markáns film a minisztérium megrendelésére készült, és valóban a tavaly meghirdetett kezdeményezésüket reklámozza. A 2007 és 2013 közt bonyolódó programra előirányzott 56 milliárd forint nagy részét kerékpáros létesítményekre, kerékpárutakra, a kerékpárbarát közlekedés feltételeinek javítására fordítanák.

Ennek keretében a héten írtak ki pályázatot 14 milliárd forintos összegben. Ez a pénz 4-500 kilométernyi kerékpárútra elég, mondta Bodor Ádám. A kerékpáros célra fordított összeg nagysága rekord, tette hozzá, megjegyezve, hogy ezen a területen persze „könnyű rekordot dönteni”.

A program civil szervezetek bevonásával zajló korábbi egyeztetésén hangzott el, hogy a pénz egy részét szemléletformálásra kellene fordítani. Így vetődött fel a gerillakampány ötlete.

A film elkészítésére egy titkos gerillamarketing ügynökséget kértek fel. A minisztérium célja az volt, hogy bemutassák: biciklizni önmagunk, a saját jó hangulatunk és egészségünk miatt fontos. Hiszen mikor a munkába igyekvők reggel felülnek a kerékpárjukra, jellemzően nem olyan magasztos célokra gondolnak, mint a környezetvédelem vagy a progresszív városi közlekedés.

Ebből az ötletből nőtte ki magát a vadul kefélő idős pár és az impotens autósok sztorija.

A minisztérium folytatná a kampányt. A korábban kiírt ötletpályázatukra érkezett forgatókönyvek közül kettő megvalósításával foglalkoznak. Információink szerint azok nem az időskori szexualitás témáját folytatják.

Ebben a cikkben a téma érzékenysége miatt nem tartjuk etikusnak reklámok elhelyezését.
Részletes tájékoztatást az Indamedia Csoport márkabiztonsági nyilatkozatában talál.

Indamedia Csoport