Friss kommentek

Motoros kiállításokon tarol a magyar Bugatti kerékpár

február 15., 19:29 Módosítva: 2020.02.16 13:29
9425
14 hozzászólás
Egy ausztráliai magyar autórestaurátor gondolt egyet, és kerékpárt épített a Bugatti versenyautó koncepciója alapján. A Bugatti bicikli a motor- és autókiállítások sztárja lett.

Szabó Imre tíz éve él Ausztráliában, és az 1970-es években ott készült, Ford és Holden gyártmányú ikonikus autók restaurálásával foglalkozik. Mint lapunknak elmondta, amikor 2015-ben bemutatták a Bugatti Vision Granturismo-t, annyira megfogta az autó aprólékosan kidolgozott formája, hogy valamilyen módon részese akart lenni. 

A leggyorsabb és legolcsóbb módja az volt, hogy kidolgozzam magamból, ha építek egy Bugatti kerékpárt.

– mesélte.

A bringaváz teljesen kézzel készült, mint ahogyan anno a Bugatti autók első darabjai is. Mivel Szabó Imre a fém megmunkálásában van inkább otthon, ez a concept kerékpár is fémből készült. Az olcsó anyagfelhasználás jellemzi, nem a most divatos karbon, de jelen esetben nem is a súlyán, hanem a formáján van a hangsúly: 

14 hozzászólás Tovább

Miért nem akarja elsietni Szentendre a kerékpáros híd építését?

február 12., 17:01 Módosítva: 2020.02.12 21:05
784
13 hozzászólás
Egy kétmilliárd forintos kerékpáros híd építésének terve tartja lázban hetek óta Szentendrét és környékét. Az aktív Magyarországért felelős kormánybiztos a Kerékagy blog korábbi posztjában fejtette ki véleményét a hídépítés mielőbbi elkezdésének szükségességéről, ebben a posztban pedig Szentendre polgármestere próbál rávilágítani arra, miért nem akarja elsietni a város a döntést.

Fülöp Zsolt válasza Révész Máriusznak:

Az elmúlt hónap végén Vitézy Dávid már megszólalt városunkat a Szentendrei-szigettel összekapcsoló híd ügyében, Ön pedig, aki az illetékes kormánybiztos, az Index Kerékagy blogon „Mi lesz a szentendrei kerékpáros híddal?” címen tette közzé írását. Bár álláspontunk elég távol áll egymástól, szeretnék abban bízni, hogy céljaink, törekvéseink azonosak a Szentendre és Szigetmonostor között megvalósításra váró gyalogos-kerékpáros híd kapcsán.

Számomra, és városunk lakói számára rendkívül fontosak az Ön által is hangsúlyozott környezetvédelmi szempontok. Kifejezetten kívánatosnak tartjuk, hogy Budapestről és a környező településekről fenntartható módon elérhető legyen a Szentendrei-sziget, és erre a célra alkalmas lehet egy jó helyen megtervezett, és ideálisan kivitelezett gyalogos és kerékpáros híd.

Környezetvédelmi, közegészségügyi, vagy akár életminőségi, vagyis élhetőségi szempontból a szentendreiek és a térségben élők számára - évek óta - elsődleges probléma a főváros és a Dunakanyar közötti közlekedési kapcsolat egyre drámaibb ellehetetlenülése. Kiemelt problémánk a 11-es út járhatatlansága, az egyre nyomasztóbb forgalmi dugók reggelente és késő délutánonként, vagy egy-egy napsütötte hétvégi napon, amikor a környező településekről, a fővárosból, vagy annak érintésével térségünket tömegek keresik fel autóval. 

13 hozzászólás Tovább

Révész Máriusz: Mi lesz a szentendrei kerékpáros híddal?

február 10., 21:21 Módosítva: 2020.02.11 11:09
266
9 hozzászólás
Az aktív Magyarországért felelős kormánybiztos egy lapunknak is elküldött írásban foglalta össze a nagy port kavart beruházás lehetséges végkimeneteleit. A Kerékagy melléklet hasábjain teret adunk a véleményének, de helyet biztosítunk az ellenoldal válaszának is.

A szentendrei gyalogos-kerékpáros híd kálváriájával az elmúlt hetekben sokat foglalkozott a sajtó. Ez nem csoda, hiszen ennek a hídnak nagy jelentősége van Szentendre városi arculatában, a mindennapi kerékpáros közlekedésben, ezáltal a mostanában egyre fontosabbnak tartott környezetvédelmi szempontok érvényesítésében, és igazán ez a híd tenné lehetővé, hogy Budapestről és a környező településekről fenntartható módon elérhető legyen a Szentendrei-sziget. Sok éves előkészítő munka után, sok éves egyeztetés-sorozat után, most mégis eljutottunk odáig, hogy a hídból valószínűleg nem lesz semmi, és mindez annak ellenére történik, hogy a híd megépítéséhez szükséges uniós források is a rendelkezésre állnak. Érdemes röviden összefoglalni, hogy hogyan is jutottunk idáig.

2011-ben döntött a kormány arról, hogy Magyarországon is folytatni kell, meg kell építeni a Duna-menti kerékpárutat, az Eurovelo6-ot. Ausztriában ezt az ikonikus kerékpárutat rengetegen, évi több mint 300 ezren használják, nyilvánvaló, hogy érdemes ennek a kerékpárútnak a magyarországi szakaszát kiépíteni. A szomszédos Szlovákiában is így látták ezt, és a Duna bal partján már szinte végig elkészült a bicikliút. 10 év alatt lassan haladtunk előre, és ennek nem kizárólag pénzügyi okai voltak. A települések általában ragaszkodtak ahhoz, hogy az Eurovelo6 keresztülhaladjon a lakott területen, akkor is, ha a gáton például sokkal egyszerűbb lett volna vezetni, és még olyan helyeken is küzdöttek ezért, ahol a faluban az adottságok miatt nem állt rendelkezésre megfelelő szélességű hely a bringás út megépítésére. 2014-re elkészültek a tanulmánytervek, de az önkormányzati választások miatt sok településen új testület alakult, és a korábbi vezetés által jóváhagyott nyomvonalakat elkezdték felülvizsgálni. A vízügyet érintő területeken pedig hosszú ideig arról folyt a vita, ki legyen a kerékpárút üzemeltetője.

9 hozzászólás Tovább

Közös bérbringarendszert üzemeltet Esztergom és Párkány

január 31., 13:51 Módosítva: 2020.02.14 10:11
1047
4 hozzászólás

Február elsejétől használható Esztergom és Párkány közös kerékpárkölcsönző rendszere, amely a két várost összekötő híd után a Mária Valéria Bike nevet kapta.

4 hozzászólás Tovább

Kegyelemért ordító combizmok és virtuális játékélmény

január 25., 18:30 Módosítva: 2020.01.26 15:49
154
13 hozzászólás

A nyálkás, hűvös, ködös, sötét napokon a francnak sincs kedve kimenni bringázni, Mallorcára meg nem tud mindenki csak úgy elugrani, így pótlékként maradhat a szobabiciklizés a téli hónapokra. A görgőzés nem új dolog, de azért jóval izgalmasabb, mint mondjuk tíz évvel ezelőtt. A virtuális valóság hajcsársága és egy folyton váltakozó ellenállást biztosító lendkerék még a monotóniát is feledtetni tudja, derült ki számunkra a Kick-R-okosgörgő tesztjén.

13 hozzászólás Tovább

Európa legnagyobb biciklitárolóját építik Belgiumban

január 24., 18:44 Módosítva: 2020.01.25 09:11
83
0 hozzászólás

Európa legnagyobb, 17 ezer férőhelyes kerékpártárolóját alakítják ki a belgiumi Gent főpályaudvarán, írja az MTI.

Szólj hozzá! Tovább

Lízingelhető elektromos biciklit teszteltünk

2019. november 7., 09:39 Módosítva: 2019.11.07 22:43
73
75 hozzászólás

Szia! Nem lehet valahogy kiiktatni a 25 km/h-s rásegítési plafont?

Ez volt az első kérdésem, miután egy napja használtam egy új szolgáltatás, a lízingelhető elektromos biciklik egyik darabját. Előtte sose ültem ilyenen, és budai biciklisként sokszor gondoltam már rá az emelkedőkön, hogy jó ez a szenvedés, de biztos lehet ezt kíméletesebben is. És az elektromos bicikli ebben a megváltással egyenlő. A bérelhető, azaz lízingelhető biciklik új városi közlekedést kínálnak, és alapos dilemma elé állítják az embert.

Matek

Havi 23 500 forintért (6 hónapos bérlés esetén) kapunk egy elég masszív, mindennel (lámpa, lakat, sárvédő, csomagtartó) felszerelt, tárcsafékes, elektromos biciklit (mi a City Sportot nyüstöltük), 24 órán belüli szervizzel, biztosítással. Elsőre nem tűnik olyan kevésnek ez a 23 500 forint. De létezik olyan felállás, amikor ez bőven a megfontolás határán billeg. Például nálam. Budán lakom, ha tehetem, motorral vagy biciklivel járok, kocsit is használok, ha úgy jön ki, BKV-bérletem nincs, de szoktam azzal is utazni, közösségi autókat is szoktam bérelni, és hát van olyan is, hogy taxiba kell ülnöm.

75 hozzászólás Tovább

Év végéig elkészül a Győr-Balaton kerékpárút első üteme

2019. szeptember 18., 12:48 Módosítva: 2019.09.19 12:15
5
17 hozzászólás

Az év végére elkészül a Győr-Balaton kerékpárút első szakasza, jövőre pedig a tervek szerint teljes hosszában átadják - jelentette be szerdai, gyulafirátóti sajtótájékoztatóján Révész Máriusz, az aktív Magyarországért felelős kormánybiztos.

Elmondta, a munkálatok a Gyulafirátót és Eplény közti szakaszon kezdődtek, a 4 és fél kilométer hosszú makadám burkolatú kerékpárút, a VERGA Veszprémi Erdőgazdaság Zrt. 40 millió forint  saját forrásából és 80 millió forint költségvetési támogatásból valósul meg, az idei év végére elkészül.

Hozzátette: a teljes úthálózat, amely Győrt és a Balatont köti majd össze, jövő év végére valósulhat meg, összesen 1 milliárd forintból.

17 hozzászólás

Balatoni bringakör egy kocabringás csaj szemével

2019. szeptember 8., 06:50 Módosítva: 2019.09.09 09:15
1140
48 hozzászólás
A Kerékagy blog szerkesztőségében azt hittük, hogy a balatoni bringakörről már nem lehet újat mondani. Erre cáfolt rá a napokban kolléganőnk, Erika, aki a recepciós pultot kerékpárra cserélte egy hétvégére, és nekiindult kocabringás csajként, egyedül teljesíteni a 200 kilométeres utat. Már a szemszög is elég egyedi, na de amilyen kalandok történtek vele az úton, és amilyen stílusban sikerült beszámolnia róluk, azok egyértelművé tették, hogy írását közzé kell tennünk. Teljesítménye, akarata előtt pedálig lengetjük biciklis szalma-bukósisakunkat.

1. nap - Könnyebb, mint gondoltam

Elhatároztam, hogy ezen a héten körbe tekerem a Balatont nyanyatempóban, kényelmesen, minden nap parton láblógatással, napozással, olvasással. Minimál-költségvetéssel. Balatonkör-szűzként. Nem vagyok túrázós, még bringával sem. Városi bringaéletem és a spinning az alapom. 

Először úgy terveztem, hogy minden nap, ahol rám esteledik, ott kiveszek egy random szobát. Aztán szembesültem azzal, hogy tízezer alatt esélytelen szállást találni, ezért hoztam sátrat és mindent, amire kempingezéshez szükségem lehet. Szóval eléggé felpakoltam bringát, meglepő volt, mennyire visszafog. Az első fél napomra terveztem 30-40 km-t, csak hogy belekóstoljak, mi vár rám a következő napokban. 

bringa
Fotó: Dávid Erika / Index

Balatonvilágosról indultam észak felé, végül Révfülöpön kötöttem ki. 72 km dimbes-dombos terepen, nap végére már nem bírtam emelkedőre nézni. Pedig holnap még ez vár rám. Nem vagyok az a torokelszorulva tájban gyönyörködős alkat, szóval emiatt nem sok (semennyi) időre nem álltam meg. Kicsit izgultam, de nincs miért. Könnyebb mint gondoltam.  A bringaút, hát olyan, amilyen, néha anyáztam, de nem rosszabb, mint a városi. Nem emlékszem, mikor sátraztam utoljára, nem is gondoltam, hogy sor kerül még rá. Kellemesen elfáradtam, asszem ma nagyon jót fogok aludni.

48 hozzászólás Tovább

Beúsztatták a Tisza-tavi kerékpárhidat a helyére

2019. augusztus 30., 09:52 Módosítva: 2019.08.31 09:48
4684
28 hozzászólás

A Poroszló és Tiszafüred közötti kerékpárút első mederelemével látványos szakaszához ért a mintegy 6,5 km hosszú kerékpárút megvalósítása, írja a Nemzetközi Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. hírlevele. 

Forrás: NIF Zrt.
Forrás: NIF Zrt.

A hídelemek beúsztatása két 40 méteres bárka segítségével történik, amelyekre egyenként telepített, 200 tonna teherbírású autódaruk emelik párhuzamosan a szerkezet elemeit a már elkészített alépítményekre. A Tisza kerékpáros híd acélszerkezete várhatóan 2019. november végére nyeri el végleges alakját. A kivitelezés várhatóan 2020 májusában fejeződik be.

28 hozzászólás Tovább

Végre elkezdik építeni a Szentendre-Budapest kerékpárutat

2019. augusztus 29., 14:09 Módosítva: 2019.08.29 23:44
1203
40 hozzászólás
Letették az alapkövét a Budapestet Szentendrével a Duna mellett összekötő kerékpárútnak, ami jelenleg az Eurovelo 6 nemzetközi kerékpárút magyarországi szakaszának legelhanyagoltabb és ennek ellenére leggyakrabban használt része. Ha minden jól megy, az 5,6 km hosszú kerékpárút jövő augusztusra elkészül.

Rendkívül régóta, rendkívül sokan várják ezt a szakaszt

– mondta Révész Máriusz, aktív kormánybiztos az alapkőletétel előtt. Bár, mint ahogy lapunk is beszámolt róla, úgy volt, hogy 2019 első felére végre megépülhet a kerékpárút, elhúzódtak az előkészítési munkák, az egyeztetések, ezért csak most ősszel kezdődhet a munka.

Az 5,6 km hosszú, nettó 850 millió forintba kerülő kerékpáros útvonal jellemzően a meglévő nyomvonalat felhasználva épül, de lesz része, ami a Lupa-tó mellett halad. Várhatóan jövő augusztusban adják át.

40 hozzászólás Tovább

Ha sok a biciklis szabálytalankodó, akkor rosszul tervezték a várost

2019. augusztus 26., 20:55 Módosítva: 2019.08.27 11:19
2591
137 hozzászólás

A világ legnagyobb biciklis szakmai konferenciáján jártak a Kerékpárosklub munkatársai Dublinban, ahol egészen más szemszögből vizsgálták, miért mennek át emberek a piroson, vagy hajtanak át egy zebrán. Míg itthon a rendőrség is trollkommentelői szintű közleményekkel kommunikál a biciklisek állítólagos szabályismeretéről, Amszterdamban inkább leszerelik a jelzőlámpákat, hogy többen juthassanak át biciklivel a kereszteződésekben. Előbb persze megszabadultak a sok helyet foglaló autók nagy részétől.

137 hozzászólás Tovább

Az e-roller lehet, hogy idegesítő, de az autózás alkonyát is hozhatja

2019. augusztus 20., 08:24 Módosítva: 2019.08.21 09:14
1739
39 hozzászólás

A világ legnagyobb bringás konferenciáján jártak a Kerékpárosklub munkatársai, ahova miként a budapesti kerékpárutakra, úgy ide is beszivárogtak az elektromos rollerek, segwayek és a követhetetlen ütemben megjelenő új közlekedési eszközök. Míg Magyarországon városlakók, politikusok és újságírók versenyt szidják ezeket az újításokat, addig nyugat-európai városvezetők lehetőséget keresnek bennük az autózás káros hatásainak enyhítésére, betiltás helyett pedig ésszerű szabályokat próbálnak bevezetni.

39 hozzászólás Tovább

Duna, béke, tüköraszfalt: 400 km bringás mennyország

2019. augusztus 17., 14:16 Módosítva: 2019.08.18 19:08
7366
17 hozzászólás
Az Eurovelo 6 Európa egyik legnépszerűbb és legrégibb nemzetközi kerékpárútja, aminek 380 kilométeres osztrák szakasza a magyaroknak is aránylag könnyen elérhető. Ha valaki végighajt rajta, megtudhatja, milyen is európai körülmények között bringatúrázni. Én már tudom.

A tüköraszfalton halkan surrog a gumi. Balra a folyó, vízszintje majdnem egy vonalban az úttal. Jobbra erdő, a fák lombjai ráhajolnak az útra, kellemes árnyékot adva a hőségben. A Duna felől hűvös szellő fúj. Madárcsicsergés, lomha csobogás, kék ég, zöld erdő, béke, nyugalom, gurulás. Így:

Az Eurovelo 6 szlovák és magyar párhuzamos szakaszainak összehasonlítása után kíváncsi voltam, milyen a nyugati példa, ami felé törekszünk, úgy össz-kelet-európailag. Ezért célba vettük a nemzetközi kerékpárút osztrák szakaszát, méghozzá Passautól, a német határtól egészen a szlovák határig (azaz kicsit tovább), Pozsonyig. Ahogy a fenti videóból is látszik, a Duna menti Eurovelo Ausztriában pont olyan tökéletes, mint ahogy elképzeljük.

Délelőtt fél 10-kor indult a busz, és délután öt körül már a németországi Passauban is voltunk. Némi kerékpáros (értsd gyors) városnézés után még el tudtunk indulni 20 kilométerrel lejjebb, Engelhartszellben foglalt szállásunk irányába. Passautól 5 kilométer az osztrák határ, de még volt időnk beugrani hideg vacsorát és reggelit vásárolni az egyik Norma szupermarketbe.

17 hozzászólás Tovább

A németeknél jönnek a gyorsforgalmi kerékpárutak

2019. augusztus 15., 15:32 Módosítva: 2019.08.16 09:39
1831
16 hozzászólás

Átalakítják a közúti közlekedés szabályait Németországban, a kerékpárosok biztonságát is jelentősen erősítő KRESZ tervezett új elemeit csütörtökön mutatták be Berlinben, írja az MTI.

16 hozzászólás Tovább

Merre tekeregnek a legforróbb kerékpáros utak?

2019. augusztus 13., 17:48 Módosítva: 2019.08.15 15:04
90
16 hozzászólás

A Magyar Kerékpárosklub elkészítette az öt legbringásabb város hőtérképét, amelyeket a Bringázz a Munkába kampányban résztvevők adataiból állítottak elő. A „legforróbbak” természetesen még mindig a kerékpárutak és -sávok.

16 hozzászólás Tovább

Letekertünk Budapestről a Balatonra. Senki ne csinálja utánunk!

2019. augusztus 4., 18:31 Módosítva: 2019.08.13 16:35
1755
160 hozzászólás
Mostanra már készen kellene lennie a Budapest-Balaton kerékpárútnak, ehelyett építeni is csak ősszel kezdik. Ráadásul nem a logikusabb útvonalon, hanem hegyen-völgyön át, jó nagy kerülővel. Mi csak azért is elbringáztunk a kijelölt útvonalon a Balatonig. Illetve megpróbálkoztunk vele, de bár ne tettük volna.

Évek óta napirendben van a Budapestet az egyelőre még elég elkeserítő állapotú balatoni bringakörrel összekötő bicikliút kiépítése: az eredeti tervek szerint egy szakasznak már tavaly készen kellett volna lennie, de mostanra már az egész kacsalábon forgó kerékpárútnak úgy kéne csillognia mind a 106 kilométeren, mint a bazilika kilincsének. Ehhez képest még el sem kezdték az építést.

Mégis, mikor kezdik építeni?

A Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő Zrt. az Indexnek elmondta, a teljes 106 kilométeres bringaútra megvan az építési engedély. A Budapest-Etyek szakasz kivitelezésére folyamatban van a közbeszerzés, októberben elkezdhetik építeni. Ezután az Etyek-Tordas, a Székesfehérvár bevezető szakasz, valamint 710-es főút-Balatonakarattya közötti szakasz következik majd.

A tervezett bringaúttal kapcsolatban sok bringás értetlenül áll azelőtt, ugyan miért nem a nyílegyenes útvonalat választották a 7-es úttal párhuzamosan, ahol ráadásul részben már meg is vannak a kerékpárutak, és miért kell majd elég nagyot kerülni észak felé, az etyeki dombokon át. Úgyhogy az Indexben Tenczer Gábor kollégámmal kitaláltuk: ha törik, ha szakad, lebringázunk a Balatonra a Clark Ádám téri nullás kilométerkőtől; ő megnézi, mennyire járható a 7-es utas megoldás, én pedig tesztelem azt a nyomvonalat, amit hivatalosan kijelöltek.

Illetve akkor még nem tudtuk, hogy a „ha törik, ha szakad” nagyon jól hangzik, de ha az ember bringázni indul, akkor óvatosabban kell bánnia az ilyen szólásokkal.

De ne tekerjünk ennyire előre.

160 hozzászólás Tovább

Lezárják a balatoni bringakör egy szakaszát

2019. július 25., 18:27 Módosítva: 2019.07.26 01:28
25
9 hozzászólás

Az M76-os út építése miatt augusztus 5-én lezárják a balatoni bringakör kerékpárút egy szakaszát Balatonberénynél, tájékoztatott a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.

A közlés szerint azért kell lezárni a kerékpárutat a Balatonszentgyörgy, Gulya csárda és a Balatonberény bekötőút közötti szakaszon, mert a kerékpárút forgalmát közlekedésbiztonsági okokból nem lehet a 76-os útra vezetni.

map
9 hozzászólás Tovább

Kátyúkra fejlesztették az új kerékpárutat Balinkán

2019. július 6., 07:59 Módosítva: 2019.08.13 16:35
4617
63 hozzászólás

Nemrég számoltunk be a kincsesbányai kerékpáros fejlesztésről, mint tökéletes példáról, hogyan nem szabad kerékpárutat építeni. Olvasónk erre válaszul küldte el a közeli balinkai fejlesztés képeit, amihez képest Kincsesbánya lucernával feltört bringaútja maga az osztrák Duna-menti tüköraszfalt. Nézzük, hogy épül ma kerékpárosbarát település 100 millió forintos támogatásból.

Kincsesbányától nem olyan messze található Balinka település, ahol most többféle felújítás is volt. A közeli kempingből és odafelé festettek föl keréknyomot, a régen és most is gyalázatos állapotban lévő útra. Olyan mint valami akadálypálya, néhány ugratóval. Mondhatnánk azt hogy vicces, de inkább szégyen hogy 2019-ben ilyet meg mernek csinálni.

– írta olvasónk.

63 hozzászólás Tovább

A tökéletes példa, hogyan nem szabad kerékpárutat építeni

2019. június 4., 18:14 Módosítva: 2019.06.05 12:43
801
23 hozzászólás

Sikerrel pályázott 80 millió forintos uniós támogatásra Kincsesbánya önkormányzata, hogy az összegből körülbelül 4 km hosszú kerékpárutat építsen.

Az építés azonban már messze nem volt ilyen sikeres. Már rég be kellett volna fejeződnie, a meghosszabbított határidő is most jár le, mondta lapunknak Szatzker Csaba független önkormányzati képviselő, akit felháborítanak a tapasztalt állapotok.

Az út csak félig készült el, de már a lucerna nő rajta, a széle görbe, mint az ökörhugyozás, lyukas, a padkáról befolyó zúzott kő miatt életveszélyes, az aszfalt vastagsága helyenként meg sem közelíti az előírtakat, ami amúgy hullámos.

– sorolta a hiányosságokat a képviselő. 

23 hozzászólás Tovább

Bringaút épül Sándorfalva és Ópusztaszer között

2019. május 24., 06:17 Módosítva: 2019.05.24 10:15
23
7 hozzászólás

Uniós támogatással csaknem egymilliárd forintból kerékpárút épül Sándorfalva és Ópusztaszer között, idézi az MTI a Csongrád Megyei Önkormányzat közleményét.

7 hozzászólás Tovább

Vasban mindegy, merre indulunk bringával

2019. május 17., 12:37 Módosítva: 2019.05.18 08:41
177
0 hozzászólás
Sok felé lehet menni, és lehet érdekeset találni. Már történetét tekintve is biciklis a megye, amihez hozzátesz még Ausztria közelsége is.

Bár nem teljesen problémamentes, Vas megye igazi bringásparadicsom. Az érintetlen tájak, ismert tájegységek, határközeliség hajtja a kerékpáros turizmust. A lomisok miatt pedig könnyű olcsó, de jó minőségű biciklihez jutni. Szombathely is biciklis város, de a város külső részeiből és az agglomerációból még mindig nehézkes és nem is veszélytelen kerékpáron bejutni.

Szólj hozzá! Tovább

Lihegni és gyönyörködni akarsz? Válaszd az Őrség 6-ost

2019. május 13., 18:45 Módosítva: 2019.05.14 13:39
1511
24 hozzászólás

Az Őrségben járva könnyen biciklishordákba ütközhetünk, a dél-vasi régió eléggé ráhajtott a kerékpáros turizmusra. A szép táj, a kevés autó és az egész jól kiépített infrastruktúra éppen elég indok lehet, hogy bárki nyeregbe pattanjon itt. A Mi Vidékünk Vas megyét járó részéből sem maradhatott ki egy őrségi bringatúra.

24 hozzászólás Tovább

Az én Giróm: feltoltam a biciklit a döghegyre

2019. május 11., 11:47 Módosítva: 2019.06.27 14:50
72
7 hozzászólás

Szombat délután rajtol el a 2019-es Giro d'Italia mezőnye. Az első szakasz egy 8 kilométeres időfutam, csak kicsit megbolondítva: az utolsó 2 kilométer átlagosan 10 százalékos emelkedővel vezet fel egy hegytetőn fekvő templomig. Sajnos azt, hogy van olyan része is, ami 16 százalékos, már csak azután olvastam, miután kibéreltem egy bringát, hogy feltekerjek a mezőny előtt San Lucára.

7 hozzászólás Tovább

Már le se kell tenni a lábat a pirosnál

2019. május 8., 17:45 Módosítva: 2019.05.15 16:23
1961
92 hozzászólás

A városi biciklisek nem nagyon szeretik letenni a lábukat a földre. Az egyik legnagyobb nyűg a folytonos elindulás, nyeregbe föl-le ugrálás, lendületszerzés, pár napja viszont a budapesti Szabadság hídnál egy támasz segíti a komfortos a startot.

92 hozzászólás Tovább

Tarlós: 1,6 mrd az Eurovelo fővárosi szakaszára

2019. május 6., 15:14 Módosítva: 2019.05.08 12:02
211
42 hozzászólás

A meglevő 10 milliárd forintos kerékpáros fejlesztési keret újabb 1,6 milliárd forinttal bővült, a kormány és a főváros 800-800 millió forintot szán az Eurovelo nemzetközi kerékpárutak fővárosi szakaszainak fejlesztésére, jelentette be Tarlós István főpolgármester és Révész Máriusz outdoor-kormánybiztos.

Pontos részleteket még nem lehet tudni, folyik a tervezés, a megvalósíthatósági tanulmányok több nyomvonallal is számolnak, amik közül még nem választottak, de az elhangzott, hogy idén elkezdődhet az építkezés. 

Akinek ezek a szavak valamiért ismerősnek hangzanak, segítünk: van pénz, hamarosan készítik a terveket, már csak építeni kell a kerékpárutakat, írtuk Révész Máriusszal folytatott beszélgetés alapján. 2018-ban és 2019-ben tízmilliárd forintot költenek több száz kilométernyi bicikliút megépítésére, ígérte.

Aztán rá egy évre, tavaly megkérdeztük, mi valósult meg ebből, és arról kellett beszámolnunk, hogy elhúzódó engedélyeztetés, akadékoskodó önkormányzatok, kerékpárzajtól rettegő lakosság akadályozza a nagy kerékpárút-fejlesztéseket az országban.

Három nagy fejlesztési elképzelés került szóba:

  • az EuroVelo 6 kerékpárút hiányzó szakaszainak kiépítése
  • a Budapest-Balaton kerékpárút kiépítése
  • a balatoni bringakör kiépítése
42 hozzászólás Tovább

Ön elengedné a gyerekét egyedül biciklivel Budapesten?

2019. május 3., 09:46 Módosítva: 2019.05.08 12:02
39
22 hozzászólás

Május elsején ideális volt az idő, hogy még azok is elővegyék a kerékpárjukat, akik nem elvetemült bringások. A Városligetben a Jövőt Építők Generációja Egyesület 50 embert kérdezett a kerékpározási szokásaikról. 

A válaszokból kiderül, a kerékpározás őrült felkapott Budapesten, és bár a többség még mindig nem tartja elég biztonságosnak, de már kitörölhetetlen a mai közlekedésből.

A válaszadók 79,1 százaléka használta már a lakóhelyén a közelben található bicikliutat, 44,2 százalékuk pedig biztonságosnak is tartja a biciklizést a fővárosban. Bár, ha a kérdés úgy szól, hogy a gyerekének egyedül engedné-e a biciklizést, akkor sokaknál megszólal a vészcsengő, és erre már csak 28,6 százalék válaszolt igennel. Bár nem reprezentatív a felmérés, de szignifikáns, hogy a többség miért nem tartja biztonságosnak a biciklizést Budapesten: az autósok hozzáállása miatt.

 
22 hozzászólás Tovább

Tízezren örömtekertek Budapesten

2019. április 28., 18:57 Módosítva: 2019.04.29 09:57
385
0 hozzászólás

Tízezren vettek részt a tavaszi biciklis fesztiválon, az I Bike Budapesten. Idén a felvonulás kicsit visszakanyarodott szülőanyjához, a Critical Mass mozgalomhoz: a szervezők 12 pontban foglalták össze, milyen bringabarát fejlesztéseket javasolnak a következő ötéves önkormányzati ciklusban a kerékpározás terjedéséhez.

Szólj hozzá! Tovább

Megint terítékre kerülhet a biciklivel munkába járók támogatása

2019. április 26., 14:26 Módosítva: 2019.05.08 12:02
289
18 hozzászólás

Révész Máriusz, aktív kikapcsolódásért felelős kormánybiztos közösségi oldalán megosztott egy cikket, amely arról szól, hogyan támogatják Nyugat-Európában azokat, akik kerékpárral járnak munkába. Magyarországon Óbuda indított hasonló programot az önkormányzat dolgozóinak, ők pár éve havi 8000 forintot kaptak Erzsébet-utalványban, ha biciklivel járnak munkába.  

"A kormánybiztosságunk, megfelelő előkészítés után, szeretne erről egy javaslatot készíteni a kormány számára" - fűzte hozzá a politikus. 

18 hozzászólás Tovább

Kerékpáros fejlesztések a Balatonnál

2019. április 26., 14:21 Módosítva: 2019.04.27 12:16
44
9 hozzászólás

Princzinger Péter, a Magyar Kerékpáros Szövetség (MKSZ) elnöke az 1,2 milliárd forintos támogatású programról elmondta: a Balaton háttértelepüléseit is érintő kerékpárutakat jelölnek ki, pihenőhelyeket és szolgáltató létesítményeket alakítanak ki 2020 végéig.

A most induló balatoni projekt keretében feltérképezik és kijelölik a Balaton térségében - a meglévő 206 kilométeres bringakörúton kívül - a további, várhatóan mintegy 600 kilométernyi kerékpározható útvonalat. Ezek összekapcsolásával egy nagyjából 350 kilométeres Nagy-Balaton körutat is kialakítanak a háttértelepülések, az ott lévő szállások, szolgáltatások bekapcsolásával. Három kiemelt szolgáltatóközpontot, valamint 100 pihenőhelyet alakítanak ki, továbbá egy készülő adatbázis segítségével hatnyelvű tájékoztatóanyagokat és webes alkalmazást is készítenek a kerékpáros turisták számára. 

9 hozzászólás Tovább