Friss kommentek

A bicikliútra rakták a korlátokat a Fradi-pályánál

január 30., 14:04 Módosítva: 2018-01-30 19:07
0
14 hozzászólás

Egészen elképesztő képeket posztolt egy budapesti biciklis. A népligeti felüljáró alatt áthaladó bicikliútra, keresztbe raktak korlátokat, amik veszélyeztetik a biciklisek testi épségét. Mint kiderült, hogy a régi útvonalat még nem bontották el, az újat viszont meg nem sikerült felfesteni.

14 hozzászólás Tovább

Révész Máriusz nem rokona Németh Lajosnak

január 25., 18:42 Módosítva: 2018-01-26 06:26
0
7 hozzászólás

Nem vagyunk rokonok Németh Lajossal. Bár feleségemmel tényleg van valamilyen távoli rokonsági viszonyuk, de rokonként soha nem álltunk kapcsolatban, személyesen csak néhány futóeseményen találkoztunk

– mondta Révész Máriusz kerékpározásért és aktív kikapcsolódásért felelős kormánybiztos a 24.hu-nak.

7 hozzászólás Tovább

A kerékpározás nem okoz szexuális funkciózavarokat

január 12., 16:12 Módosítva: 2018-01-12 16:17
16
3 hozzászólás

A kerékpározás nem károsítja a férfiak szexuális egészségét egy új tanulmány szerint, ha vannak is hátrányok, az előnyök nagyobbak, tehát érdemes bringázni.

3 hozzászólás Tovább

Egerszalóknál, Pomáznál és Esztergomnál is kerékpárút épül

január 9., 11:34 Módosítva: 2018-01-09 14:55
42
12 hozzászólás

Tovább bővül az országos kerékpárút-hálózat. A kormány döntése szerint idén tizenegy szakaszon 67,5 kilométernyi új kerékpárút épülhet meg. A Magyar Közút Nonprofit Zrt. átveszi a már meglévő, 1100 kilométernyi külterületi kerékpárút-hálózat üzemeltetését, jelentette be Révész Máriusz, a  Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) kerékpározásért és aktív kikapcsolódásért felelős kormánybiztosa.

A kerékpárutak építésére idén 3,6 milliárd forintot fordíthatnak. Ezzel elindulhat  a már engedéllyel rendelkező kerékpárutak kivitelezése.  11 szakaszon mintegy 67,5 kilométernyi új kerékpárút épülhet meg:

  • Hajdú-Bihar megyében Debrecen-Látóképi-tó között
  • Komárom-Esztergom megyében Esztergom és Esztergom kertváros között, valamint Tata és Baj között
  • Heves megyében Hatvan-Apc, és Eger-Egerszalók között lesz új út
  • Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében a Tiszatelek-Dombrád közötti szakasz épül meg
  • Pest megyében az Eurovelo 6 hálózathoz csatlakozó Pomáz-Szentendre közötti út épülhet meg, a fóti, ipolydamásdi szakaszok engedélyezése folyamatban van, a Ráckeve-Szigetbecse-Makád szakaszon 12,4 kilométer hosszan az árvízvédelmi töltés koronáján lesz új út.

A tervek szerint a közbeszerzések után indulhat az építkezés, a 2019-es nyári szezonra már használni lehet az új kerékpárutakat.

12 hozzászólás Tovább

Idén hómentesebb bringautak lesznek Budapesten

2017. december 3., 20:37 Módosítva: 2017-12-04 08:23
113
18 hozzászólás

A fővárosi utak takarítását végző FKF Zrt. a netes bringaút-térképet készítő Mozgásvilág.hu-val és a Kerékpárosklubbal közösen dolgozta ki a budapesti utak hómentesítését. A civil szervezetek kérdőívezéssel és forgalomszámlálási adatokkal dolgozták ki, hogy melyik utakat kell gyakrabban takarítani. Az FKF 8 új kis és közepes méretű hókotrót vásárolt, amivel 14-re nőtt a bringautak takarítását végző gépek száma - írja a Kerékpárosklub közleménye.

18 hozzászólás Tovább

Lefoglalt biciklik gazdáit keresi a rendőrség

2017. december 3., 09:28 Módosítva: 2017-12-04 08:26
26
0 hozzászólás

A Győri Rendőrkapitányság lopás vétsége miatt folytat nyomozást. A rendőrök a nyomozás során tartott házkutatás alkalmával 2017. november 9-én négy ismeretlen eredetű kerékpárt foglaltak le, amik feltehetően bűncselekmény elkövetéséből származnak.

Szólj hozzá! Tovább

Bánj úgy a bringással, mintha ló lenne

2017. november 23., 16:21 Módosítva: 2017-11-24 12:36
1456
86 hozzászólás

Egy kerékpárosra úgy kéne tekinteni az autóvezetőknek, mint egy lóra. Na nem kell kockacukorral tömni vagy lecsutakolni, de amikor az úton előzik a bringást, akkora darabnak kéne képzelniük, mint egy lovat, és akkor talán meg is adják neki a biztonságos oldaltávolságot. A skót reklám elég szemléletes, de az a kampány is hasznos lehet, amit a Tour de France főigazgatója hirdetett meg, és most a magyar kerékpáros szervezetek is magukévá tettek. Ha autózol, a városban egy, azon kívül másfél méterre kerüld a kerékpárost előzés közben.

86 hozzászólás Tovább

2019 nyarától körbe lehet biciklizni a Tisza-tavat

2017. november 22., 15:00 Módosítva: 2017-11-23 13:57
25
10 hozzászólás

A tervek szerint 2019 nyarára készül el a Poroszlót Tiszafüreddel összekötő kerékpárút, ezzel körbekerékpározhatóvá válik a Tisza-tó.

10 hozzászólás Tovább

10 elfuserált bringás fejlesztés Budapesten

2017. október 19., 15:54 Módosítva: 2017-10-20 10:16
150
140 hozzászólás
Nem lehet azt mondani, hogy nem történt semmilyen kerékpáros fejlesztés Budapesten az elmúlt 2-3 évben. Sajnos azonban ezek az átalakítások sokszor vagy rosszabbá tették a helyzetet, vagy megálltak félkész állapotban. A Magyar Kerékpárosklubbal összeszedtük az elmúlt évek tíz legrosszabbul sikeredett bringás fejlesztését.

1. Több milliárd forintot költöttek a Margitsziget felújítására, Bubi-állomásokat, kerékpártárolókat helyeztek ki, de a bringázást a szigeten sikerült inkább nehezíteni, mint könnyebbé tenni. A szigeti gerincút északi végén hirtelen feltűnő kerékpáros nyomok beterelnek a gépkocsiparkoló kijáratához, egyenesen neki a Bubi-állomásnak. Onnan az Árpád híd felé vagy a járdán lehet tovább menni a sétáló emberek között (balesetveszély, vizesen csúszik - dupla balesetveszély), vagy visszakanyarodva az úttesten, onnan viszont nem lehet felhajtani a hídhoz csak a futó rekortánon (dupla balesetveszély) - a felhajtót ugyanis sorompó zárja le (erről itt írtunk). 

2. Megépült a fonódó villamos, ami nagyszerű közlekedési fejlesztés, de állomásai miatt két helyen is leszűkült és balesetveszélyes lett az egyik legnépszerűbbnek számító  bringaút: a Bem rakparti. Keskenyebb lett a Margit hídtól a Batthyányig tartó szakasz, ráadásul csatornafedeleket építettek be, amik jó magyar szokáshoz híven rögtön megsüllyedtek. Ugyanez a rakparti bicikliút leszűkült az Erzsébet hídnál is.

140 hozzászólás Tovább

A miniszterelnök átbringázott a királyhoz, amint összeállt a kormány

2017. október 17., 20:45 Módosítva: 2017-10-18 11:38
1505
17 hozzászólás

Mark Rutte miniszterelnök Hollandiához méltóan nem mondjuk egy páncélozott limuzinnal ment a királyhoz, hogy bejelentse, összehozta a koalíciós kormányt, hanem lazán elbiciklizett hozzá.

17 hozzászólás Tovább

Bringás-pizzás háború a Bartók Béla úton

2017. október 17., 07:05 Módosítva: 2017-10-17 19:03
1095
217 hozzászólás
Törvényen kívüli állapotok alakultak ki a Bartók Béla útra nemrég felfestett kerékpársávon: a pizzafutárok dafke ráállnak az új sávra, a bringások meg kerülgetnek, bosszankodnak, és fotózzák a szabálytalankodó futárokat.

Egy hét alatt több olvasói levelet és fotót kaptunk, hogy a frissen felfestett Bartók Béla úti kerékpársávra egy pizzás cég futárjai folyamatosan és pofátlanul ráparkolnak.

Megkerestük ezért a cég igazgatóját, Sárközi Istvánt, hogy magyarázza el, miért nem tartják be a szabályokat.

Nem csak a pizzás cég használja autózásra a bringasávot
Nem csak a pizzás cég használja autózásra a bringasávot

Az igazgató azzal kezdte, nem ért egyet azzal, elvettek egy sávot az autósoktól a kerékpárosoknak, hiszen az autósok fizetik a súlyadót. (Mint arról beszámoltunk, a Gellért téri szűkület miatt az autósok gyakorlatilag nem használták a külső sávot, mert úgyis vissza kellett sorolni a belsőbe a villamosperon miatt, ezért is került rá a kerékpársáv.) 

Mi előbb voltunk itt, mint a bringasáv

– tette hozzá. Közölte, hogy cége egy házhoz szállító vállalkozás, ha be vannak telve a parkolók, kénytelenek valahol az úton megállni. Kérték az önkormányzatot, hadd bérelhessenek ki 20 méternyi parkolót, de a kerület és a főváros csak pingpongozik velük, nem jutottak dűlőre.

217 hozzászólás Tovább

Amerikában majdnem legyőzte az autót a bringa

2017. október 15., 08:00 Módosítva: 2017-10-17 16:58
234
25 hozzászólás

Az 1970-es évek elején milliók hittek abban, hogy az Egyesült Államokban benzingőzös metropoliszok helyett környezetbarát, leginkább a kerékpáros közlekedésre építő városok lesznek. Soha nem látott sokaság ült kerékpárra, százezer kilométernyi kerékpárutat terveztek be, bringológia néven egyetemi képzés is indult, aztán egyszer csak hatástalanították a bicikliboomot. Tanmese a Guardian cikke alapján.

25 hozzászólás Tovább

Öt éven belül eltűnhetnek a biciklis futárok

2017. október 11., 22:55 Módosítva: 2017-10-12 13:48
167
23 hozzászólás

Eredetileg urbanistás színekben mentem el ma az Akváriumba a Forbes Flow konferenciájára, hogy meghallgassam Finta Sándor, korábbi főépítész, és Pálfy Sándor, a BME egykori urbanisztikai tanszékvezetőjének vitáját. A téma természetesen a magasházak voltak a múlt héten bemutatott Mol Campus kapcsán, vagyis hogy kell-e felhőkarcoló Budapestre vagy sem.

Nem voltak rosszak az érvek pro és kontra, de a felvezető diákkal és a bemelegítő kérdésekkel együtt is csak 25 perces beszélgetésben nem nagyon került elő olyan új elem, amit ne érintettünk volna már korábban a blogon.

Elszontyolodni azonban nem volt okom, ugyanis az ugyanebben a szekcióban megszólaló Sinya, vagyis a Critical Masst és a Hajtás Pajtást is felépítő Sinka Károly mondott pár érdekeset!

23 hozzászólás Tovább

Lefagy a Bubi a iOS frissítéstől

2017. október 6., 18:22 Módosítva: 2017-10-07 08:47
29
2 hozzászólás

Nem működik a Bubi hivatalos alkalmazása az iOS legutóbbi frissítése óta. A problémáról sokan panaszkodnak, hiszen okostelefonról könnyen bérelhetőek a biciklik, ráadásul helyes leadásuk is ellenőrizhető, hívja fel a figyelmet Facebook-oldalán a Közlekedő Tömeg Egyesület.

Mint írják, a hivatalos Bubi alkalmazást – részben a BKK informatikai leépítésének következményeként – 2014-es megjelenése óta nem fejlesztették, felhasználói felülete teljesen fapados, lassan és nehezen használható. Funkcióit tekintve is több szempontból szükséges lenne a frissítése: a bérlés folyamata lassú, az alkalmazás nem képes értesítések küldésére, sem útvonaltervezésre, sem NFC-vel való bérlésre, melyek alapvető elvárások lennének.

Szerencsére a helyzetre van megoldás az egyesület szerint, mivel a Bubi informatikai háttérrendszerét biztosító Nextbike saját alkalmazásával is lehetséges a kerékpárok bérlése - ezen alkalmazás ráadásul sokkal gyorsabb, és felhasználóbarátabb.

2 hozzászólás Tovább

Megszüntetik a Bartók Béla úti Tarlós-szorost

2017. október 4., 17:33 Módosítva: 2017-10-05 10:38
476
72 hozzászólás
Győzött az ésszerűség, megszűnik a Tarlós-szoros: a használhatatlan közúti sávból kerékpáros sáv lesz a Bartók Béla úton. A kivitelező felvázolta már a sávot az aszfaltra, a felfestés csütörtökön kezdődik.

A köznyelvben csak Tarlós-szorosként emlegetett útszűkület tavaly nyáron alakult ki, a fonódó villamos-projekt miatt ugyanis szélesíteni kellett a Bartók Béla úton a villamosperonokat - értelemszerűen a kétszer kétsávos közút terhére. A Gellért térnél tulajdonképpen másfél sávnyi szélesség maradt az autóknak, ezért a BKK eredetileg egy közúti sávot és egy kerékpársávot tervezett ide, egészen a Móricz Zsigmond körtérig, járdaszélesítéssel, egyéb finomságokkal.

Csakhogy közbejött Tarlós István elhíresült beszéde a „szélsőségesen tömegközlekedés-orientált” fővárosról, ami után felülvizsgálták a terveket, és a helyi vállalkozók, kerékpárosok tiltakozása ellenére maradt kétszer két sávos végig a Bartók Béla út a szűkületekig. 

Mivel a Tarlós-szoroson nem fért át csak egy forgalmi sáv, az autók feltorlódtak, a dugók megmaradtak, ezért a BKK, majd utódja a Budapest Közút (BK) folyamatosan azt vizsgálta, hogy lehetne megoldani a helyzetet. Ennek lett a végállomása az, hogy végül majdnem az eredeti terv válik valóra - persze szélesebb járdák, egyéb finomságok nélkül.

72 hozzászólás Tovább

A pedál nélküli ősbringa, mint egy ügető ló a negyedik órában

2017. szeptember 30., 08:42 Módosítva: 2017-10-02 08:44
163
0 hozzászólás

A futógép szót meghallva nem biztos, hogy mindenkinek a kerékpározás ugrik be, pedig a bicikli ősét így hívták, vagy drezinának, ha valakinek az többet mond. Az első futógépet 200 éve, 1817-ben a német Karl von Drais fejlesztette ki. Pénteken erre is emlékeztek a Közlekedési Múzeum szakmai estjén, ahol a magyar fabiciklisek is megjelentek. 

Szólj hozzá! Tovább

Elítélték a fixis gázolót

2017. szeptember 18., 15:22 Módosítva: 2017-09-18 20:28
55
33 hozzászólás

18 havi, fiatalkorúak nevelőintézetében történő elzárásra ítéltek egy londoni férfit, aki tavaly februárban – még 18 évesen – fixijével halálra gázolt egy 44 éves nőt a brit fővárosban.

33 hozzászólás Tovább

HelloBringás, a kerékpárosok digitális szerszámosládája

2017. szeptember 14., 09:14 Módosítva: 2017-09-14 15:21
90
9 hozzászólás
20228293 1924191847858970 8842409595133110360 n.png?oh=3bcc4dc83
Fotó: facebook.com/helloneked

A kerékpáros appok több csoportba sorolhatók. Vannak ugye a nyomkövetők, amelyekkel monitorozhatjuk, merre és mennyit tekertünk (valamint szebbnél szebb ábrákat rajzolhatunk). Ezek eléggé befutottak, jól is működnek. 

Vannak az útvonaltervező appok, ahol még azért nagy lehetőségek vannak a magyar piacon, főleg amíg a Google Maps kerékpáros szolgáltatása nem működik nálunk. Erre majd még visszatérünk hamarosan.

És vannak az egyebek, amikor a fejlesztők megpróbálják kitalálni, hogy vajon mi kell még a bringásnak. Általában így születnek azok a szörnyszülöttek, amikor mondjuk az okos pumpád beszinkronizálhatod bluetoothon a smart nyereggel. 

Ehhez képest kifejezetten üdítő ötlettel álltak elő a helloBringás (iOS, Android) fejlesztői: egy olyan appot készítettek, amiben benne van minden, amire a bajban szüksége lehet a bringásnak, plusz csaptak hozzá egy játékot is, valódi ajándékokkal. Ígéretes elképzelés, lássuk, miről van szó a gyakorlatban.

9 hozzászólás Tovább

Biciklikölcsönzők szorítják ki a magán-kerékpárokat a belvárosból

2017. szeptember 11., 08:48 Módosítva: 2017-09-13 17:16
208
37 hozzászólás

Nagyon érdekes problémára hívta fel a figyelmemet Ákos. Annyira érdekes, hogy nem is igazán tudom eldönteni, kinek adjak igazat a kérdésben, mi lenne a tuti megoldás, szóval inkább megosztom veletek, kíváncsi vagyok, ti hogy látjátok.

Küldött ugyanis egy képet a hosszú huzavona után pótolt Vörösmarty téri bringatárolóról:

37 hozzászólás Tovább

Bárcsak ne szóltunk volna az alattomos fekvőrendőrről

2017. szeptember 4., 11:05 Módosítva: 2017-09-05 10:36
202
83 hozzászólás

Reagált az erzsébetvárosi polgármester arra, hogy egy este óriásit estünk biciklivel a kivilágítatlan kerékpáros úton, jelzés nélkül elhelyezett fekvőrendőrön. Először mi sem hittük el, hogy megtörténhet ilyen: egy kormánypárti politikus olyan ügyekkel is foglalkozik, amelyek embereket, és nem jelentős közpénzeket érintenek. Aztán kiderült, hogy jobb lett volna, ha minden marad a régiben.

83 hozzászólás Tovább

Amikor bringautat még csak a megszállottak akartak

2017. augusztus 24., 18:33 Módosítva: 2017-08-25 07:34
307
24 hozzászólás

Utólag könnyű okosnak lenni és mutogatni, mennyire máshogy alakultak a dolgok, mint azt évtizedekkel ezelőtt elképzelték akár a szakértők, úgyhogy semmiképpen nem akarunk a visszamenőleges hülyézésbe belecsúszni, főleg, hogy akkor tényleg egészen más helyzetből kellett megítélni a városi biciklizés esélyeit. Ráadásul a most nekünk érdekes korabeli cikkek éppen egy fokozatos belátási folyamatra világítanak rá, amiben a közlekedésfejlesztés akkori illetékesei képesek voltak revideálni a kezdetben teljesen elutasító álláspontjukat – még ha a gyakorlati változások nem is voltak túl gyorsak. Az tény, hogy volt honnan fejlődni.

24 hozzászólás Tovább

Újabb BKK-járatokra lehet felszállni biciklivel

2017. augusztus 24., 17:11 Módosítva: 2017-08-24 17:27
835
8 hozzászólás

2017. augusztus 28-tól, vagyis hétfőtől a hűvösvölgyi villamosvonalakon csúcsidőn kívül már kizárólag olyan járatok közlekednek, amelyekre fel lehet szállni kerékpárral, ugyanis ettől az időponttól kezdve az 56-os, az 59-es és a 61-es villamoscsaládokat is igénybe vehetik a biciklivel közlekedők. – áll a BKK mai közleményében.

Munkanapokon csúcsidőben a Hűvösvölgybe közlekedő villamosok többségén is lehet majd kerékpárt szállítani, az erre alkalmas szerelvényeket külön piktogram jelzi. A kerékpárszállítás a villamosok teljes vonalán lehetséges, így ezzel az intézkedéssel a közép- és dél-budai viszonylatok egy részén is elérhetővé válik ez a szolgáltatás.

8 hozzászólás Tovább

Új táblát vezettek be Budapesten, de már le is szedték

2017. augusztus 23., 07:57 Módosítva: 2017-08-24 05:57
1716
236 hozzászólás

Már nemcsak a zebrán kell tolni a kerékpárt a fővárosban, hanem a vörös színnel és vastag sárga szaggatott vonallal kiemelt kerékpárút átvezetésen is, legalábbis a Budapest Közút új közúti táblája szerint.

Forrás: Minimal Mass Bp Facebook-csoport
Forrás: Minimal Mass Bp Facebook-csoport

Az új tábla szerint a kerékpárosoknak, akiknek eddig elsőbbségük volt a Petőfi hídra vezető, egyenes irányú, élénk színekkel felfestett kerékpárúton a jobbra kanyarodó gépkocsikkal szemben, mostantól az átkelő előtt 20 méterrel le kell szállniuk a bringáról, és szépen áttolni a túloldalra, hívta fel a figyelmet a Minimal Mass Bp. Facebook-csoport.

236 hozzászólás Tovább

Megoldódott a bringaútra rakott balesetveszélyes villanyoszlop esete

2017. augusztus 21., 20:36 Módosítva: 2017-08-22 13:58
51
42 hozzászólás

Szombathelyen 900 millió forintból építenek kerékpárutat úgy, hogy egy helyen villanyoszlop került az útra. A balesetveszélyes tervezés eddig a hazai kerékpárutak szokásos történetét idézi: hozzá nem értő tervezők hoznak létre olyan infrastruktúrát, amely semmire nem jó. Az önkormányzat kifizeti a jelentős tervezési és kivitelezési összegeket, majd soha senki nem törődik azzal, hogy volt-e értelme a munkának.

42 hozzászólás Tovább

A Lupa-tó partján megy majd az Eurovelo6

2017. augusztus 17., 12:52 Módosítva: 2017-08-17 17:31
341
21 hozzászólás
2019 első felére végre megépülhet a Magyarországon is áthaladó EuroVelo6 nemzetközi kerékpáros útvonal egyik legforgalmasabb, de jelenleg legrosszabb állapotú része Szentendre és Budapest között. A nyomvonalat a védett vízbázis miatt áthelyezték a Lupa-tó mellé.

A Rajkánál belépő és Mohács alatt kilépő, végig a Duna mentén haladó EuroVelo6 nemzetközi kerékpárútnak köztudottan egyik legrosszabb szakasza Budapest és Szentendre között húzódik. A rendkívül kátyús szakaszhoz eddig azért nem tudtak hozzányúlni, mert vízbázis védőterület mellett fekszik, ezért jogszabály tiltotta az útépítést.

A tavasszal elkezdődött tervezés során most arra a megoldásra jutottak, hogy a jelenlegi nyomvonalat nyugatabbra helyezik. Így az részben a Lupa-tó partján halad majd, és később is elkerüli a vízbázist. A 2017. április 13-án aláírt tervezési szerződés része a környezetvédelmi előzetes vizsgálati dokumentáció, az engedélyezési és kiviteli tervek elkészítése, illetve a szükséges engedélyek megszerzése. 

21 hozzászólás Tovább

Hollandiában megnyílt a világ legnagyobb föld alatti bicikliparkolója

2017. augusztus 7., 13:11 Módosítva: 2017-08-07 17:28
26
3 hozzászólás

Hétfőn reggel megnyitott a világ legnagyobb föld alatti bicikliparkolójának első szárnya Utrechtben, ami jelenleg 6000 kerékpár befogadására képes – írja a Dutch News. Októberben ez további 1500 hellyel bővül, mikor pedig a második szárny is kinyit majd, összesen 12 500 bicikli tárolására lesz alkalmas.

Ekkortól lehet majd valóban a legnagyobbnak nevezni az utrechti projektet, jelenleg ugyanis még egy tokiói tároló birtokolja ezt a címet, ott 9400 kerékpár fér el. Jövő tavaszra egyébként Hágában is épül majd egy nagyobb parkoló, az azonban mindössze 8500 helyet biztosít majd.

3 hozzászólás Tovább

Évek óta szedi áldozatait a bicikligyilkos fekvőrendőr

2017. augusztus 1., 14:50 Módosítva: 2017-08-02 10:37
353
119 hozzászólás

A sötétben repültem, a lábaim kapálóztak a levegőben, mégis tisztán rajzolódott ki előttem egy gondolat: mi történhetett velem? Az imént még suhantam a biciklimmel az arra kijelölt kerékpáros úton, sima aszfalton, most pedig a semmiben evezek a végtagjaimmal.

119 hozzászólás Tovább

Luxusbringatúrára a külföldiek is idehozzák a pénzt

2017. július 21., 07:47 Módosítva: 2017-07-21 13:54
236
16 hozzászólás

A bringatúra sokaknak szép kényelmes tempójú tekerést jelent cuccokkal jól megpakolt kerékpárokkal, de van egy olyan réteg, aki az országúti versenyzőkhöz hasonlóan nagyobb sebességgel, kisebb bolyban haladva falja a kilométereket. A pihenőkben pedig a luxust akarja kiélvezni. A külföldi cikloturisták (nevezzük így őket) még nem nagyon fedezték fel Magyarországot, de ez változhat. Június végén külföldi szakújságírókból álló csapat bringázott nyolc napot a Dunántúlon. A tesztként is működő túra vezetőjével, Takács Tamással beszélgettünk a tapasztalatokról. A közlekedési kultúránkról és az utainkról mi is másképpen gondolkodhatunk eztán.

16 hozzászólás Tovább

Egy átlagos szemétszállítási nap a Dráva utcában

2017. július 19., 10:31 Módosítva: 2017-07-19 13:30
196
35 hozzászólás

Nemrég épült szuper kerékpárút a XIII. kerületi Dráva utcában, de bizonyos napokon úgy tűnik, a szemeteskukáknak elsőbbségük van rajta.

Szemétszállítási napok a kedvenceim, a közös szemeteseket sikerül az egész utcában a kerékpárútra tolni, járdára mégsem lehet és valóban máshol hely nincs is rá, mit lehet beáldozni?

– írja olvasónk, Richárd, aki szerint a kukák mellett mostanában a munkásokat is kerülgetni kell, akik a fél éves bringautat nemrég felbontották.

Neked is van bringád? Kövesd a Kerékagyat a Facebookon!

35 hozzászólás Tovább

Két év múlva kész is a Budapest-Balaton bringaút?

2017. július 16., 08:17 Módosítva: 2017-07-20 12:31
835
52 hozzászólás
Van pénz, hamarosan készítik a terveket, már csak építeni kell a kerékpárutakat. A kerékpározásért felelős kormánybiztos szerint két éven belül megépül a Balaton-Velencei-tó-Budapest közötti, és a Rajka-Budapest közötti Duna-menti kerékpárút nagy része, valamint átépítik a Balaton körüli bicikliutat is.

A napokban jelent meg a Magyar Közlönyben az a jogszabály, ami szerint 2018-ban és 2019-ben tízmilliárd forintot költenek több száz kilométernyi bicikliút megépítésére, írtuk néhány napja. Hogy pontosan lássuk, mit, mikor és mennyiért építenek a következő két évben, megkerestük Révész Máriusz kerékpározásért felelős kormánybiztost.

Révész elmondta, hogy idén egymilliárd forint van a bicikliutak tervezésére. A Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő (NIF) Zrt. egy keretközbeszerzést írt ki, ami meglehetősen elhúzódott, de mostanra már a 27 külön szakasz egyenkénti tervezésére is megvannak a győztesek. A szerződéseket még nyáron aláírják, 60 napja lesz a tervezőknek az engedélyes tervek elkészítésére. 

A 27 szakaszt főleg a Balaton körüli, a Duna melletti (Rajka és Budapest közötti EuroVelo 6), valamint a Budapest-Velencei-tó-Balaton közötti kerékpárút alkotja. Ezek a kiemelt projektek. Ezen kívül megtervezik a Tarcal-Tokaj-Bodrogkeresztúr és a Tokaj-Tiszabecs szakaszt is.

52 hozzászólás Tovább