Friss kommentek

  • gigabursch: Ami azt illeti, nem az erdészben kell keresni a hibát akkor, amikor néhány elborult bringás olyan tempóval megy, hogy az egyébként békés kirándulók vagy épp az erdőben dolgozó erde... 2018-10-18 09:38
    Ezt nyújtja egy profi bringapark
  • vzalcsi: Bocsánat az ismétlésért. 2018-10-18 08:36
    Ezt nyújtja egy profi bringapark
  • vzalcsi: Magyarországon sem kergeti az erdész a kerékpárosokat. Sokkal rafináltabbak. Ráhúznak/otthagynak fatörzseket a turista/erdészeti utakon. 2018-10-18 08:36
    Ezt nyújtja egy profi bringapark

Ezt nyújtja egy profi bringapark

tegnap, 05:10 Módosítva: 2018-10-18 11:45
81
5 hozzászólás

Bár a világ egyes vezetői keményen tagadják a klímaváltozás tényét, azért az sokat sejtet, ha egy 850 méter magasan fekvő osztrák falu sípályáin hiánycikk a havazás. Nyilván az erre kiépült síturizmus megszenvedi a dolgot, de a hegyoldal és általában a gravitáció hagy még lehetőséget a környék kihasználására. Sankt Corona am Wechselen is egyre rövidülnek a havas időszakok, a helyiek épp ezért a hómentesen űzhető sportok felé fordultak. Például a bringázáshoz.

5 hozzászólás Tovább

Már nyoma sincs a semmiből felfestett parkolóhelyeknek az Erzsébet téren

október 7., 18:55 Módosítva: 2018-10-08 12:55
232
26 hozzászólás

A hét közepén festettek fel négy parkolóhelyet az Erzsébet tér járdájára, de az I Bike Budapest demonstrációja már csak a vonalak hűlt helyét találták.

26 hozzászólás Tovább

Csak félig gondoltak a kerékpárosokra a Lánchíd-Alagút felújításnál

október 5., 18:03 Módosítva: 2018-10-05 21:11
29
18 hozzászólás

A Flowcycle.hu szakportál azt írja, utánajártak, hogy a Lánchíd kiszélesítésekor terveznek-e kerékpárúttal, és azt a választ kapta a BKK-tól, hogy a körülbelül 80 centis kiszélesítés csak a járdákat érinti, amik így nem teszik lehetővé azt, hogy külön kerékpárutat alakítsanak ki a Lánchíd szélein.

A tervek szerint a járdákon továbbra is csak tolni szabad majd a kerékpárt.

Ugyanakkor kerékpáros nyomokat fognak felfesteni az úttestre. A lap szerint ezzel a bringások általános helyzete nem javul a hídon.

18 hozzászólás Tovább

Így zabálják fel a parkoló autók Budapest egyik főterét

október 5., 12:26 Módosítva: 2018-10-06 12:32
666
33 hozzászólás

Négy szép új parkolóhelyet festettek fel Budapest egyik legfrekventáltabb főterének, az Erzsébet térnek a járdájára. A beruházás nyilvánvalóan hasznos a közeli Fröccsterasz tulajdonosainak és illusztris vendégeinek, hiszen mostantól nem kell legurulniuk az Erzsébet tér milliárdokért épített mélygarázsába.

33 hozzászólás Tovább

Tananyag lehet a KRESZ

október 4., 14:13 Módosítva: 2018-10-04 18:15
713
21 hozzászólás
Október-novemberben 200 ezer Közlekedő kisokos munkafüzet kerül az ország negyedik-ötödikes tanulóihoz. A füzet a gyalogos és kerékpáros közlekedés alapjait tartalmazza kevés szöveggel, sok ábrával. A tanárok döntik el, hogy beépítik-e a 8-10 órás anyagot a tananyagba. A munkafüzetet nálunk is letöltheti.

Révész Máriusz, a kerékpározás és az aktív kikapcsolódás fejlesztéséért és népszerűsítéséért felelős kormánybiztos a munkafüzet bemutatóján elmondta, hogy elsődleges céljuk a közlekedési kultúra javítása, amit jó, ha már gyerekkorban elkezdenek.

A munkafüzet fedele
A munkafüzet fedele

Jelenleg háttéranyag hiányában nincs komoly képzés az iskolákban. Ezt pótolták azzal, hogy 200 ezer példányt küldenek szét az új munkafüzetből október-novemberben az ország 4. és 5. osztályos tanulóinak.

Miért ez a korosztály?

Berta Tamás, a Közlekedéstudományi Intézet munkatársa elmondta, hogy a felmérések alapján az óvodások még ötösre, a kisiskolások csak 4-esre, a felsősök már csak 3-asra, a középiskolások pedig 2-esre vizsgáznának a szükséges tudásszint alapján közlekedési ismeretekből. Az attidűdmérések még rosszabb helyzetet mutatnak: a gyerekek fele megengedő a gyorshajtással és az ittas vezetéssel szemben, 50%-uk beülne ittas sofőr mellé, sőt többségükkel ez már meg is történt. Nem csoda, ha olyan vezetők lesznek, amilyenek.

A munkafüzet mellé a tanárok egy százoldalas kézikönyvet kapnak, ami szélesebb körben tartalmaz tudásanyagot az esetleg felmerülő tanulói kérdésekre. A munkafüzet anyaga 8-10 óra alatt elsajátítható. A tananyag nem tesz ki egy külön tantárgyat, oktatását az osztályfőnöki, technikai vagy testnevelési órákba építve lehet megoldani. Révész közölte: szeretnék, ha a munkafüzet anyaga a Nemzeti Alaptantervbe is bekerülne, vizsga is jó lenne belőle, de ez még évek kérdése lehet.

21 hozzászólás Tovább

Ha boltba megyünk, akkor ülünk fel legtöbben bringára

szeptember 20., 12:16 Módosítva: 2018-09-20 16:02
98
48 hozzászólás

Hiánypótló és átfogó kerékpáros kutatás készült a Magyar Kerékpárosklub segítségével, amelyből kiderült, hogy rengetegen kerékpároznak az országban, de van még néhány akadály és félelem, ami sokakat visszatart attól, hogy fő közlekedési eszköznek válasszák a bringát.

48 hozzászólás Tovább

Még szívatják a bringásokat a Balatonnál, de már mindjárt itt a Kánaán

szeptember 15., 16:50 Módosítva: 2018-09-17 09:42
337
41 hozzászólás

Három éve jött a hír a biciklisről, aki alatt beszakadt a Balatont megkerülő kerékpárút egyik hídja, ő repült pár métert, a bringáját meg elnyelte az elhanyagolt, korhadt faszerkezet. Az idei szezon elején „csak” embermagasságú gazról szóltak a hírek, kátyús, felpúposodott részekről, továbbra is balesetveszélyes hidakról, vagy olyan keskeny szakaszokról, amelyeken nemhogy két egymással szembe haladó bringás, de egy negyvenötös cipő sem fért el keresztben.

Úgyhogy megnéztük, tényleg ennyire tragikus-e a helyzet, és megkérdeztük az illetékeseket, mikor jön el a pillanat, amikor az ember úgy is felmerészkedhet a balatoni bringakörre akár egy jobb biciklivel is, hogy közben nem retteg a tengelytöréstől vagy az ideg-összeroppanástól.

41 hozzászólás Tovább

Csúszik a Budapest-Balaton kerékpárút építése

szeptember 10., 15:14 Módosítva: 2018-09-11 14:48
1159
69 hozzászólás
Elhúzódó engedélyeztetés, akadékoskodó önkormányzatok, kerékpárzajtól rettegő lakosság: lassan haladnak a nagy kerékpárút-fejlesztések az országban.

Egy éve beszéltünk Révész Máriusz kormánybiztossal, aki ambiciózus terveket vázolt fel. Megnéztük mi valósult meg belőlük egy év alatt.

Három nagy fejlesztési elképzelés került szóba:

  • az EuroVelo 6 kerékpárút hiányzó szakaszainak kiépítése
  • a Budapest-Balaton kerékpárút kiépítése
  • a balatoni bringakör kiépítése

Nézzük egyenként: az EuroVelo

Az EuroVelo 6 nemzetközi kerékpárút egyes szakaszait már régen megépítették. Nagyon sok hazai és külföldi kerékpáros használja őket, de több szakasz minősíthetetlen állapotú vagy hiányzik. Az út elkészítése azért is fontos, mert a Duna szlovák oldalán gőzerővel építik a párhuzamos kerékpárutat, elcsábítva ezzel a kerékpáros turisták jelentős részét.

Mapeurovelo6.png
Fotó: Wikipedia

Az egy évvel ezelőtti ígéret szerint az EuroVelo 6 magyarországi (Rajka és Budapest, valamint Százhalombatta közötti) szakaszok döntő többségének meg kellett volna épülni, 2019-re pedig az összesnek. Ehhez képest sehol sem kezdődött el a kivitelezés.

A Nemzeti Infrastruktúra Zrt. tájékoztatása szerint első ütemben a Gönyű-Komárom, Dunaalmás-Lábatlan, Esztergom-Dömös, Dömös-Szentendre, Budapest-Szentendre, Budapest-Dunakeszi, Budapest-Százhalombatta szakaszra tavaly aláírták a tervezési szerződéseket, a tervezés megindult. Szakaszonként változó a fejlesztések állása: van még folyamatban lévő tanulmányterv, engedélyezési tervkészítés, illetve van olyan szakasz, ahol már rendelkezésre áll az építési engedély és készül a kiviteli terv. 

69 hozzászólás Tovább

Révész Máriusz a botrányos bringaútról: Nem lehetséges jobb nyomvonal kialakítása

szeptember 7., 17:11 Módosítva: 2018-09-08 16:10
428
52 hozzászólás

Csütörtökön jelent meg a Kerékagyon Magyarország szégyene a legújabb csodabicikliút címen a beszámolónk egy nemrég átadott új útvonalról, amely a Fertő tavat és a Balatont megkerülő, két népszerű bringautat köti össze. Cikkünkben kifogásoltuk az út mögötti koncepció hiányát, az utak állapotát, a ráfordítások mértékét, az infrastruktúra hiányát, és nem találtuk elég biciklisbarátnak sem.

Cikkünk megjelenése után levelet küldött szerkesztőségünknek Révész Máriusz, a kerékpározásért és aktív kikapcsolódásért felelős kormánybiztos. Válaszát alább teljes terjedelmében közöljük.

52 hozzászólás Tovább

Magyarország szégyene a legújabb csodabicikliút

szeptember 6., 14:57 Módosítva: 2018-09-07 15:38
4760
67 hozzászólás

Eltévedni nagyon rossz érzés, és pláne az, ha az ember száz kilométernyi bringázás után, a nap vége felé veszíti el az utat, amin lennie kéne, hogy ne is tudja, hogyan fog egyáltalán visszakeveredni oda, ahová kell. Ezzel együtt is volt egy pont a Fertőd – Keszthely kerékpárúton, amikor azt kívántam, bárcsak eltévedtünk volna, mert még az is jobb, mint ha tényleg ez a hivatalosan kijelölt út a bringásoknak.

És persze tényleg ez az. Amikor már hosszú ideje küzdünk a kereket elnyelő, mély sárral a kezeletlen erdőszéli földúton, végül meglátjuk a táblát, amely jelzi, hogy jó irányba jövünk. Pedig ez minden, csak nem a jó irány.

A píárfogás szerint „Kastélytól kastélyig” – a fertődi Esterházy-kastélytól a keszthelyi Festeticsig – tartó bringaútnak nevezett, 

126 kilométeres átverés 

arra nem jó, hogy az ember végigtekerjen rajta, arra viszont igen, hogy pontról pontra végigvegyen mindent, ami rossz a magyar kerékpáros közlekedésről alkotott koncepcióban. Ez az útvonal nem bringaút, hanem egy rémségek kicsiny boltja-jellegű kiállítás a bringások rémálmaiból.

De mi a gond pontosan?

67 hozzászólás Tovább

Nyakmagasságban kirakott vascsővel zárták le a bicikliutat

szeptember 6., 11:03 Módosítva: 2018-09-07 12:10
5825
121 hozzászólás

Lezárták a kerékpárutat az M0-ás Budafokra vezető hídján. Teljes útzár lesz, így sem gyalogos-, sem kerékpáros forgalom nem lehetséges, a munkálatok a tervek szerint 2019 június végéig tartanak majd. A lezárást egy nyakmagasságban kitett vascsővel oldotta meg a kivitelező.

A cső nappal sem nagyon látszik, ön észreveszi elsőre?

Életveszély: Vascső nyakmagasságban
Életveszély: Vascső nyakmagasságban
Fotó: Norbert / Olvasónk
121 hozzászólás Tovább

Jó hír a balatoni biciklistáknak

szeptember 2., 09:01 Módosítva: 2018-09-03 10:11
55
6 hozzászólás

Több mint 350 millió forintból kezdődtek meg kerékpárosbarát fejlesztések Balatonalmádiban, ahol új kerékpárút és jelzőlámpás csomópont is épül - közölte a város önkormányzata az MTI-vel.

6 hozzászólás Tovább

Biciklis BKK-térkép jelent meg

augusztus 24., 11:15 Módosítva: 2018-08-24 20:39
969
27 hozzászólás

A teljes Budapestet lefedő térkép offline és online is megjelet, sőt, a BKK Futár útvonaltervezőjébe is bekerült – jelentette be a BKK. Hiánypótló újdonság ez.

27 hozzászólás Tovább

Pusztító biciklicsapda lett a javítás eredménye a legforgalmasabb bringaúton

augusztus 9., 05:29 Módosítva: 2018-08-09 15:25
896
75 hozzászólás

Volt egyszer egy besüllyedt aknafedél a Bajcsy-Zsilinszky úti bicikliút közepén. Nehéz volt kikerülni, ha átmentél rajta bringával, bukkant egyet, benned pedig áramütésként suhant át az érzés, hogy ez itt most beszakad, és kezed-lábad eltöröd.

75 hozzászólás Tovább

Nyugtalanító a nyugalom Muraföldén

augusztus 5., 22:24 Módosítva: 2018-08-06 12:16
221
10 hozzászólás

Már vagy egy félórája tekerek és egyetlen autó sem húzott el mellettem. Kezdem kényelmetlenül érezni magam, hogy talán lemaradtam a kijárási tilalom kihirdetéséről vagy lemérgeztek két falut. Szinte nyugtalanító az a nyugalom, amit a földrajzilag nem is létező Muraföldén lehet érezni.

10 hozzászólás Tovább

Őrizteti a MÁV a rákosrendezői bicikliutat, nehogy be lehessen fejezni

augusztus 2., 09:12 Módosítva: 2018-08-03 12:32
6311
63 hozzászólás

Szerdán mi is megírtuk, hogy a Kétfarkú Kutya Párt elkezdte építeni a a Rákosrendezőnél a bicikliútnak a MÁV területére eső 100 méteres szakaszát, de rögtön akadályba ütköztek, a MÁV ugyanis rájuk hívta a rendőröket. Mint kiderült, azóta még szürreálisabb fordulatot vett az akció: a bicikliút egy része kész lett, a többi részét viszont őrizteti a MÁV, nehogy be lehessen fejezni.

63 hozzászólás Tovább

Ráhívták a rendőröket a rákosrendezői bicikliutat építő Kétfarkúra

augusztus 1., 13:44 Módosítva: 2018-08-02 09:15
1682
112 hozzászólás

Július közepén mi is írtunk arról, hogy a Kétfarkú Kutya Párt azt írta, ha összejön elég pénz, akkor megépíti a Rákosrendezőnél a bicikliútnak a MÁV területére eső 100 méteres szakaszát, aminek elkészüléséért évek óta hiába küzdenek civilek és kerékpárosok. 

Kedden aztán hírlevelében közölte a párt, hogy a bicikliútra két nap alatt összejött a szükséges 800 ezer forint, így nemsokára megépítik. Szerdán aztán neki is láttak a munkának, ami az előzetes becslések szerint legfeljebb 4-5 órát vett volna igénybe, de sokat nem haladtak, ugyanis 

rájuk hívták a rendőröket, akik ki is mentek a helyszínre.

112 hozzászólás Tovább

Már lehet tekerni a Garda-tó lebegő bringaútján

július 17., 14:19 Módosítva: 2018-07-18 12:35
2232
31 hozzászólás

A hétvégén átadták Európa egyik leglátványosabb kerékpárútszakaszát. Szűk két kilométert már lehet biciklizni az olaszországi Garda-tavat övező, sziklafalra épített úton.

31 hozzászólás Tovább

Jó hír Pest megye kerékpárosainak

július 17., 09:12 Módosítva: 2018-07-17 14:28
136
14 hozzászólás

A Pest megyei önkormányzatok kerékpárforgalmi létesítményeinek fejlesztését támogató pályázati felhívás jelent meg 4 milliárd forint keretösszeggel - tájékoztatott Rákossy Balázs, a Pénzügyminisztérium (PM) európai uniós források felhasználásáért felelős államtitkára. A támogatási kérelmeket 2018. szeptember 24-től lehet beadni a kormány Pest megye célzott fejlesztését szolgáló 80 milliárd forintos támogatási programjának idei 5. pályázati felhívására.

14 hozzászólás Tovább

A Kétfarkú megépítené a rákosrendezői bicikliút hiányzó szakaszát

július 12., 23:56 Módosítva: 2018-07-14 20:14
590
47 hozzászólás

A Kétfarkú Kutya Párt azt írta a Facebookon, hogy amennyiben elég pénz jön össze, akkor megépíti a Rákosrendezőnél a Teleki Blanka út kijelölt biciklisút MÁV területére eső 100 méteres szakaszát, aminek elkészüléséért évek óta hiába küzdenek civilek és kerékpárosok.

Azt írták ki, hogy „a bicikliút önkéntes profi kivitelezők, önkéntes bicajosok és önkéntes mérnökök tervei alapján" készülne 2 méter szélességben, 4-5 óra alatt húznák fel.

47 hozzászólás Tovább

Évi egymillió kerékpárt gyártanak majd Gyöngyösön

július 4., 18:13 Módosítva: 2018-07-16 14:10
115
23 hozzászólás

Egy tajvani központú cég, a Giant Global Group épít kerékpárgyártó üzemet 15 milliárd forintos beruházással Gyöngyösön. A tervek szerint évente egymillió bringát bocsátanak majd ki.

23 hozzászólás Tovább

Egy év kellett hozzá, de leszerelték a bringázást gátló sorompót

június 21., 14:30 Módosítva: 2018-07-04 18:10
111
19 hozzászólás

A Margitsziget felújításakor egy sorompóval zárták el az Árpád-hídon futó kerékpárút lehajtója és a szigeti főút összeköttetését - erről mi is panaszkodtunk egy sort.

A sorompó miatt a bringás közlekedők a gyalogosok, vagy a zöldfelületen keresztül a futók közé kényszerültek.

19 hozzászólás Tovább

Nincsenek autósok és kerékpárosok

június 20., 16:13 Módosítva: 2018-06-20 17:29
68
26 hozzászólás
Közlekedők vannak. Ezt hangsúlyozta a Kerékpárosklub és az Autóklub elnöke, amikor Tarlós Istvánnál aláírták az együttműködési szándéknyilatkozatot.

Együttműködési megállapodás megkötéséről szóló szándéknyilatkozatot írt alá a Kerékpárosklub elnöke és Tarlós István szerdán a Főpolgármesteri Hivatalban. Az együttműködés célja, hogy BKK után a Budapest Közúttal és más fővárosi intézményekkel is rendszeresen tárgyalhasson a szervezet a kerékpározás fejlesztéséről egyes utak felújításának szintjétől kezdve Budapest 2030-ra kitűzött 10%-os kerékpáros forgalmi részarányának elérését segítő stratégiai döntésekig. 

Kürti Gábor, a Kerékpárosklub elnöke beszédében a lakóövezetek 30-as zónává alakítását, a külváros-belváros kapcsolat javítását, új kerékpársávok építését tűzte ki célul a kerékpáros közlekedés népszerűsítése és oktatása mellett. Ezek eléréséhez fontos, hogy a Kerékpárosklub közelebb kerüljön a tervezőasztalokhoz és a döntéshozó fórumokhoz, áll a szervezet közleményében.

A szerdai eseményen Tarlós István egy hasonló együttműködési megállapodást írt alá az Autóklubbal is. A két szervezet és a főpolgármester találkozója kapcsán Kürti Gábor kiemelte, hogy a Kerékpárosklub az útépítéseknél is jobban megtérülő befektetésnek tartja a bringázás népszerűsítését és a szemléletformálást. A Kerékpárosklub és Hatala József, az Autóklub elnöke is hangsúlyozta a „nincsenek autósok és kerékpárosok elvet”, vagyis, hogy a két közlekedési mód között milyen könnyű az átjárás. 

A szándéknyilatkozatról ősszel a Fővárosi Közgyűlés szavaz, és ezután köthetik meg a budapesti intézményekkel zajló munka kereteit szabályozó együttműködési megállapodást.

26 hozzászólás Tovább

Lesz bringaszállítás a metrón

június 20., 05:09 Módosítva: 2018-07-04 18:10
839
59 hozzászólás

A tervek szerint június utolsó hétvégéjén engedélyezik a bringaszállítást a 4-es metrón, ha addig megkapják a szükséges hatósági hozzájárulásokat, mondta lapunknak Bolla Tibor, a BKV vezérigazgatója. Tesztüzem lesz, tehát azt fogják vizsgálni a két nap alatt, hogy mennyire tartják be a biciklikkel az utasok az előírásokat, zavarják-e az utaskomfortot, például azzal, hogy összepiszkolják a belső teret.

Prágában már lehet bringát vinni a metrón (forrás: praha.eu)
Prágában már lehet bringát vinni a metrón (forrás: praha.eu)

Május végén írtunk arról, hogy júniustól bringával is lehet metrózni, méghozzá az egyik hétvégén, de hogy melyiken, azt nem lehetett még tudni.

Számos olvasónk megpróbálta, hátha él már a lehetőség, de mint Pálnak, vissza kellett fordulnia. Mint írta,

megpróbáltam ma magammal vinni a bringámat a 4-es metrón, de a Kelenföldi állomáson teljes metróőr-sereg ugrott körém. A forgalmi irányító is lejött végül és lényegében jelezte, hogy teljes hoax a dolog, semmilyen belső utasítást nem kaptak erre vonatkozóan.

Ez a hoax azonban nem hoax, a legfrissebb hírek szerint tehát, ha minden engedély megvan, június 30-án és július 1-jén le lehet vinni a bringát a metróba. A BKK gyakorlata szerint a tesztjáratokon eddig sose kellett fizetni, ezért elképzelhető az is, hogy bringajegyet se kell majd venni ezen a két napon.

59 hozzászólás

Vajon mit szólnának az autósok, ha ilyen terelést kapnának?

június 15., 16:46 Módosítva: 2018-06-18 10:52
328
17 hozzászólás

A képen az Eurovelo 6 nemzetközi kerékpáros főútvonal forgalmas budai szakasza.

Forrás: I bike Bp
Forrás: I bike Bp

A reggel erre kerékpározók egy lezárásba ütköztek, amit csak a füves rézsűn, valamint az alsó rakpart szűk, lámpaoszlopokkal telerakott padkáján lehetett kikerülni.

Forrás: I bike Bp
Forrás: I bike Bp

Ha 600 méterrel előbb az Elvis parknál jelzik a lezárást, akkor a kerékpáros többsége az Árpád fejedelem úton kikerülhették volna a csapdát, és a balesetveszélyes szlalomozást.

Forrás: I bike Bp
Forrás: I bike Bp

Mivel a kordonon az FV Zrt felirat szerepel, megkerestük a Fővárosi Vízműveket, hogy 

  • A lezárásról miért nem értesítették a kerékpárút elején,  a kerékpárosokat?
  • Nem tartják balesetveszélyesnek a kerülőutat, amit kijelöltek?

Várjuk a válaszukat.

17 hozzászólás Tovább

Itt a megoldás a budai rakparti bringaútra?

június 13., 05:08 Módosítva: 2018-06-13 15:24
241
84 hozzászólás
A sétány a sétálóké lenne, a Bem rakpart az autósoké maradna, mégis kényelmesebben lehetne tekerni.
84 hozzászólás Tovább

Megszüntetik a KRESZ-világ nyolcadik csodáját

június 11., 13:20 Módosítva: 2018-06-12 11:05
442
31 hozzászólás
Megtörtént, amire magunk se számítottunk: cikkünk alapján olvasói felvetésre reagálva a Budapest Közút úgy döntött, hogy észszerűsíti és biztonságosabbá teszi a Szabadság híd budai hídfőjének közlekedési csomópontját.

Tíz napja jelent meg a Gellért tér: itt a KRESZ-világ nyolcadik csodája című cikkünk, ami jelentős vitát kavart. Egyik olvasónk a cikk alapján bejelentést tett a Járókelő.hu-n, és mint jelezte lapunknak, az érintett közútkezelő, a Budapest Közút szokatlan gyorsasággal válaszolt. De nemcsak a gyorsaság volt szokatlan, hanem a konstruktivitás is, ahogy kezelték a problémát. Válaszuk szerint a Szabadság híd – Szent Gellért tér – Kelenhegyi út forgalmi rendjét felülvizsgálták, és a következő intézkedéseket hozták:

  1. A kanyarodó főútvonalat a forgalmi rend egyértelműsítése érdekében megszüntetik, a Duna vonalában haladóknak lesz a továbbiakban elsőbbségük.
  2. A hídról levezető kerékpárnyomokat szintén megszüntetik.
  3. A forgalmi rend változását előjelző táblák fogják jelezni, a hídról lehaladóknak és a Kelenhegyi útról kihaladóknak lesz elsőbbségadási kötelezettségük a forgalmi rend változás bevezetése után, és változatlanul „telezöldes” irányítással fogják működtetni a jelzőlámpás csomópontot a kapacitások biztosíthatósága érdekében.
31 hozzászólás Tovább

Ahol egykor kisvasút pöfögött, ma e-bike zizzen

június 2., 12:24 Módosítva: 2018-06-08 17:13
797
26 hozzászólás
Egyre gyakoribb szokás Európában, hogy egykori, felhagyott kisvasúti vonalakat kerékpárúttá alakítanak. A kellemes lejtők és emelkedők adják az alapot, az alagutak-hidak-viaduktok pedig látványos pluszt egy-egy ilyen útvonalon. Ha az út ráadásul egy alpesi folyó völgyében kanyarog, távol a forgalomtól, azon már nincs is mit fokozni. Túrabeszámoló.

Legutóbb az alsó-ausztriai Ybbs völgyében adtak át egy 55 kilométeres kerékpárutat, ami régi kisvasúti alapokra épült. Az úgynevezett Ybbstalradweg, azaz Ybbs-völgyi kerékpárút új szakasza Waidhofen an der Ybbsből indul, és a Lunzi-tónál ér véget. Nyilvánvalóan ki kellett próbálnunk.

Két fiammal indultunk a kellemesnek ígérkező tekerésre, amit azonban még egy kicsit tuningolnom kellett, hogy kellőképpen feltüzeljem őket a túrára. Így "véletlenül" az útba esett egy downhill-pálya, és mivel, mint kiderült, göstlingi szállásadónk raftingozást is szervez a közeli Salza-folyó zúgóin, a vadvízi gumicsónakozás sem maradhatott ki a tervből. A lenti térképen a teljes Ybbstalradweg, az új szakasz Waidhofen és Lunz között húzódik:

A kiindulópont 400 kilométerre van Budapesttől, ami durván 4 óra autózást jelent. Az összköltséget nyilván csökkenti, ha saját bringát viszünk, de nekünk erre most nem volt lehetőségünk. Ezért Waidhofen an der Ybbsben, a kisvasút egykori állomásán vettük fel a bérbringákat, és ott, az ingyenes parkolóban tudtuk hagyni a kocsinkat is.

26 hozzászólás Tovább

Gellért tér: itt a KRESZ-világ nyolcadik csodája

június 1., 08:54 Módosítva: 2018-06-04 08:54
874
136 hozzászólás

Olvasónk, Péter egy korábbi KRESZ-magyarázó videónk alapján ajánlott

egy másik, még forgalmasabb kereszteződést, ahol talán még a szakértő sem tudná megmondani, mi a helyes közlekedés: a Szabadság hídról Buda felé érkező, a Gellért térnél kanyarodó kerékpársáv és útsáv, amely kanyarodás közben a felső rakpartot keresztezi, és közben a Gellérthegyről érkező Kelenhegyi út előtt kanyarodik el.

Mint látható, az útra fel van festve egy kanyarodó kerékpáros nyom, a szemből jövő Kelenhegyi útnak pedig elsőbbségadás kötelező táblája van.

Hiába kanyarodik ugyanakkor a kerékpáros nyom, a Szabadság hídról lejövő sávnak teli zöldje van, nincs kanyarodó főút tábla vagy hasonló, így az autós számára értelmezhető a dolog úgy, hogy a Szabadság híd egyenesen a Kelenhegyi útban folytatódik. 

Engem már ütöttek el majdnem, amikor a kanyarodó biciklisávon mentem, és egy autós engem keresztezve egyenesen akart tovább menni, és valószínűleg mindkettőnknek igaza volt

– tette hozzá Péter.

136 hozzászólás Tovább

Embermagasságú a gaz, elhanyagolt a balatoni bringakörút

május 23., 17:45 Módosítva: 2018-08-05 15:45
858
38 hozzászólás

A balatoni bringakörúton riasztó állapotokkal találkozhattak azok, akik az elmúlt napokban tekertek rajta. Az utak szélén sok helyen embermagasságú már a gaz, a burkolat is rossz állapotú, sok a kátyús, felpúposodott rész. A Balatontipp.hu cikke szerint részben azért, mert az út új kezelője, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. nem túl jól látja el a feladatát.

38 hozzászólás Tovább