Friss kommentek

Hozhat paradigmaváltást a sztrájk?

2008. április 18., 08:50 Módosítva: 2014.06.30 16:06
0
Egy közvélemény-kutatás szerint a budapestiek 17 százaléka választja pénteken azt, hogy biciklivel megy dolgozni. Megkérdeztük Lenkei Pétert, a Levegő Munkacsoport munkatársát, szerinte a BKV-sztrájk hozhat-e olyan változást, hogy az emberek kedvet kapnak, és máskor is inkább a bicikli mellett döntenek, mikor munkába indulnak. Azt mondta, hogy a nagy forgalom miatt azért nem lesz olyan kellemes biciklizni, de talán lesz pár száz ember, aki továbbra is kitart a biciklije mellett a hétköznapokon.

Rekordszámú biciklis a városban

2008. április 18., 08:39 Módosítva: 2014.06.30 16:06
0

Pénteken soha nem látott méreteket öltött a biciklisek száma Budapesten. A Blahán a villamossíneken éppen öten haladnak egymás után. Az összeverődött csoportok a kereszteződésben lámpaváltáskor udvariasan elengedik az autókat, persze muszáj nekik, aztán nagyobb kolóniákban haladnak tovább.

A körúton végzett szubjektív bicikliszámlálásunk eredménye: minden tizedik kocsira jut egy biciklis, de akár azt is mondhatnánk, hogy minden kocsira jut egytized biciklis.

A BKV forgalomzavar-elhárítási Reanult Clioja villogóval megy a síneken, és hangszórón keresztül üvölt a biciklisek fülébe, zavarja le őket a sínekről. Miért is?

Készül az új KRESZ

2008. április 17., 14:51 Módosítva: 2014.06.30 16:05
0

Heteken belül elkészül az új KRESZ, elkészítésében részt vesz a Nemzeti Közlekedési Hatóság is, de más szakértők is közreműködnek az új szabályrendszer megalkotásában, a munkát a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium koordinálja. Ahogy elkészülnek a szöveggel, a GKM honlapján társadalmi vitára bocsátják, tájékoztatott Ábrahám Gergely, a GKM szóvivője.

Az új KRESZ szövegéről még nem lehet sokat tudni, egyelőre annyi derült ki a biciklisekre vonatkozó részekről, hogy a 12 év alatti gyerekeknek, valamint azoknak, akiknek a sebessége meghaladja 30 km/h-t, fejvédőt kell hordaniuk. A tervek közt szerepel továbbá, hogy a bicikliseket beengednék a buszsávokba. Az autósok úgy tűnik, nem feltétlenül fognak lelkesedni az ötletért, de biciklisként se tűnik túl megnyugtatónak.

Lenkei Péter, Levegő Munkacsoport munkatársa szerint megfelelő biztonsági intézkedések mellett remekül működhet a buszsávban való biciklizés. Ha elég széles a sáv, akkor nem veszélyes, Párizsban például már évekkel ezelőtt kiszélesítették a buszsávokat, a tapasztalatokról tanulmányok is készültek, és egyértelműen kiderült, jól működik a rendszer, mesélte.