Az utca celebje az autómentes napról, és a világ legtöbb bringaemelése egy napon.
Mert a 10 000 biciklis egy igen nagy része próbált meg erre átkelni, a Hősökről végig az Andrássyn, a József Attila utcán, körbe a Roosevelt tér körül, át a Lánchídon és utána a több lehetséges útvonal egyikén a Moszkávra.
Az Andrássy-Bajcsy kereszteződésig semmi gond nem volt, szervezők irányították a forgalmat (a lámpa mellett), de a Lánchíd előtt nagyon feltorlódtak az autók és a biciklisek is. Sok lúd disznót győz alapon persze átjutottak a biciklisek is, de az világosan látszik, hogy ennyi bringásnak a szélső sávban való közlekedés már nem alternatíva.
Ennek ellenére nem volt különösebb anyázás, a vonuló tömegből is instruálták páran az alkalmi vagányokat, a végén rendben megérkezett mindenki a Moszkvára ahol karneváli hangulat várta a sokezer biciklist.
És amúgy miért nem lehet a Lánchídon biciklizni? Mert nincs rajta pedál!
A lezárt Andrássy út elhagyása után a belevegyültek a forgalomba a biciklisek, a nagykörúton a szélső sávban 20-30 fős csoportokba verődve lehetett folyamatosan haladni, bár csak az autók tempójában. A kereszteződéseknél a szervezők megintették azokat a bringásokat, akik nem tartották be a KRESZ szabályait, jellemzően a kanyarodó sávoknál kellett figyelmeztetés, egyébként fegyelmezettek voltak a forgalom résztvevői.
Percek múlva bicikliemelés a Hősök terén, de még mindig nagyobb csoportok tartanak a helyszínre. Úgy tűnik, a rendhagyó Critical Mass is vonzó a városi biciklisiknek, rengetegen vannak. Az Andrássy út egyik mellékutcájából csak folyamatos zsongást hallani, az autók zaja viszont nagyon távol van.
Valószínűleg először a tavaszi Critical Mass fotókiállításán lehetett látni azt a magas bringát, ami fél év alatt divattá nőtte ki magát, ma már többet is láttunk útban a Hősök tere felé. Azt hallottuk, vadászok használják, hogy a növényzet fölött ellássanak. Aki úgy érzi, jó az egyensúlyérzéke, máris lecserélheti erre autóját.
A reggel még kietlen Andrássy út késő délutánra játszótérré alakult, irodisták szellőzették a fejüket munka után, kismamák tologattak babakocsit, és egyre többen tartottak biciklin a Hősök tere felé. A keresztutcáknál rendőrök vigyáznak, hogy autó ne hajtson be az Andrássy útra, a környéken ugyan van forgalom, de nem láttunk torlódást.
Bolyongunk a városban és amint időnk engedi, válogatunk az eddig beérkezett képekből néhányat.
Az összes képet itt böngészhetitek:
A válogatott képekből ízelítő itt és a tovább után!
Moszkva tér, bringaemelés után. A zene még szól de már túl vagyunk a lényegen.
Át a Lánchídon, majd keresztül az Alagúton.
Zongorán kísértek minket.
Bringaemelés a Hősökön, 18:30!
Gyűlik a tömeg, sok a bringás az Andrássyn
Reggeli bringások az Andrássyn.
Limuzin.
Hungária körút
Két bringa került a látóterünkbe az autómentes napon. Az egyik tiszta luxus, egy limuzin, a másik egy haszonjármű, egy taxi. Arra tippelünk, hogy a riksák szélesbb körben fognak elterjedni, de a limuziné a szépségdíj.
Hirtelen ötlettől vezérelve az autómentes nap alkalmából tettünk egy kis kitérőt a fehér ház és a Parlament bicikliparkolóihoz, de már a kormányőrök is nevetve fogadták kérdésünket: többen jöttek-e ma biciklivel dolgozni, mint általában.
A képviselői irodaháznál összesen hat bicikli parkolt, a Parlamentnél három, azaz az országgyűlési képviselők és stábjaik közül kilenc ember kerékpározott ma reggel, az autóparkolók pedig a szokásos képet mutatták, tömve voltak. Az SZDSZ legalább határozati javaslatot fogalmazott meg, és beszélni akar a témáról, az eredményeket kíváncsian várjuk.
Addig is nézzétek meg, mit láttunk ma a politikusok munkahelyének bicikliparkolóiban.
A fehér háznál:
A Parlamentnél:
A liberálisok nem akarják elveszteni bringás kapcsolataikat. Az Autómentes Világnapon a párt nehéz időszaka ellenére az SZDSZ termékeny javaslattal állt elő. A párt parlamenti határozatot és ötpárti egyeztetést kezdeményez a fővárosi kerékpározás fejlesztéséért.
Kóka János, közismert biciklista, közleményében azt állította, hogy a meghozandó határozat eredményeként több, megfelelő minőségű kerékpáros létesítmény jöhet létre és biztonságosabbá válhat a kerékpáros közlekedés. Ezen kívül szeretnék kötelezni a kormányt a kerékpáros turizmus fejlesztésére és a tervezett kerékpárút-fejlesztések garantált végrehajtására. Kóka János kitért arra, hogy a pazarló, mozgáshiánnyal járó motorizációval szemben a kerékpározás egészséges, takarékos, praktikus, környezetbarát, ráadásul a tradicionális vidéki és a modern, városi európai életstílus elválaszthatatlan része.
Az autómentes napot feltehetően sokan komolyan vették, legalábbis a dugókörképünk ezt mutatta, de feltűnő volt az is, hogy alig lehet látni bicikliseket az utakon. Nem reprezentatív felmérésünkből (spontán megállítottunk bicikliseket) az derült ki, hogy az indult el ma biciklivel, aki amúgy is azzal jár, az autómentes nap miatt a megkérdezettek közül senki nem porolta le a sufniban tárolt kerékpárját.
Délutánig, estig persze változhat a helyzet, hiszen még munkaidő van. Az Andrássy úton azért láttunk bicikliző családokat, és egy középkorúakból álló külföldi turistacsoportot is, akik elegánsan tekertek sárga egyenbiciklijükön.
Az alábbi képeket olvasóink készítették az autómentes napon. Fotózz te is, és töltsd fel az Indafotóra!
Ugyan elmaradtak városszerte az óriásdugók, de az Andrássy út környékén nem kellemes az autózás. sokan valószínűleg nem tudták, hogy az autómentes nap miatt teljes hosszában lezárták az Andrássyt, amit így csak nagykörúton és az Izabella utcán lehet csak keresztezni.
A reggeli csúcsforgalom után nem láttunk nagyobb fennakadásokat, kivéve a Bajza utcánál. Aki a Damjanich utca felől próbálna autóval átjutni az Andrássyn, csak a lezárást jelző táblánál értesül az elterelésről, így kénytelen a Benczúr utcán keresztül menekülni. Ott azonban az addig kétsávos út egy sávra szűkül, csak lépésben lehet haladni.
Ideges sofőrökkel nem nagyon találkoztunk, bár egy forgalomirányításra kirendelt biztonsági őr azt mesélte, hogy korán reggel a Kodály köröndnél egy sofőr kiszállt az autójából, tajtékozva letépte a rendőrségi szalagot, ami a lezárást hivatott jelölni, és üvöltve magyarázta, hogy nem tud eljutni a munkahelyére.
Az autómentes napon a megszokottnál nagyobb dugók lehetnek a városban, aki teheti, jobban jár, ha hétfőn BKV-val vagy biciklivel közlekedik, az Andrássy út ugyanis egész nap le lesz zárva, este pedig a város több pontján lehet torlódásra számítani a rendhagyó Critical Mass rendezvényei miatt.
Fél 7-kor a Hősök terén, 8-kor a Moszkva téren lesz kerékpáros demonstráció, a két helyszín között pedig nem a megszokott felvonulás lesz útlezárással és rendőri biztosítással, a bringások várhatóan kisebb-nagyobb csoportokba verődve közlekednek majd.
Az alábbi térképen bejelöltünk néhány útvonalat, ahol sok biciklisre lehet számítani este. Reméljük persze, hogy egész nap tele lesznek az utak azokkal, akik vagy amúgy is kerékpárral járnak, vagy az autómentes nap tiszteletére döntenek hétfőn a biciklizés mellett.
Osszátok meg velünk tapasztalataitokat, kommentezzetek vagy írjátok meg a v2006 kukac mail.index.hu-ra, amit érdekesnek tartotok, és fényképezővel vagy mobillal fotózzátok le mindezt.
Gyanútlanul klikkeltünk egyet a jó öreg criticalmass.hu-ra, ahogy a napokban rajtunk kívül nyilvánvalóan nagyon sokan ezt teszik, hiszen nyakunkon a rendhagyó Critical Mass. Most azonban meglepődtünk, az alábbi látvány fogadott minket.
A hekkelt címlapról egyetlen linket lehetett elérni.
Megkérdeztük gyorsan az illetékeseket, hátha csak valami tréfa, ami nekünk nem esett le, de kiderült, tényleg hekkelésről van szó. Egyelőre nem tudni, ki és miért csinálta, és az illetékesek sem értik, miért azt az egy linket lehetett elérni a hekkelt nyitóoldalról, de végül sikerült a támadást visszaverniük.
Update:
Kiderült az igazság, a hekkelés nem is volt hekkelés, csak jól megviccelték az olvasókat.
„Az egész csak vicc volt, péntek reggeli móka, mi magunk csináltuk, magunk és mások szórakoztatására. S mivel egyébként is voltak halaszthatatlan karbantartási munkálatok, melyeket el kellett végezni, szerettük volna egyedivé tenni a pár órás szerver leállítást.”
Ne felejtsétek, hétfőn Critical Mass, esőtől, hidegtől függetlenül rendhagyó vonulás az utakon. Kíváncsian várjuk az eseményeket, egyrészt, hogy komolyan veszik-e a városlakók az autómentes nap üzenetét, és aki teheti, otthon hagyja-e az autóját, illetve hogy miként zajlik majd útlezárások és rendőri biztosítás nélkül a Critical Mass.
Szeretnénk, ha ti is felszerelkeznétek fényképezővel, mobillal, és küldenétek nekünk képeket arról, amit a városban tapasztaltok. Óriásdugók, dudáló autósok, cikázó biciklisek, döbbent gyalogosok, mindent, amit érdekesnek találtok, örökítsetek meg, és küldjétek el nekünk MMS-ben, vagy ha meg tudjátok oldani közben vagy utána, töltsétek fel az Indafotóra.
Ha MMS-ben akartok tudósítani, küldjétek a képeket a 17654-es számra, és írjátok bele az MMS-be az automentes2008 szöveget (fontos, hogy ne használjatok ékezeteket), ez lesz majd a címke, amivel fotóitokkal automatikusan bekerültök a Kerékagy Indexen megjelenő beszámolójába. A képek emellett láthatóak lesznek az Indageón is, így ha a helyszínről azonnal elkülditek őket, pontosan beazonosítható lesz, hol készítettétek.
Aki eddig még nem tette, az regisztráljon az Indafotón, a rendszer csak érvényes regisztrációval működik. Azt is tudnotok kell, hogy egy kép beküldése MMS-ben nettó 65 forintba kerül függetlenül attól, melyik szolgáltatónál vagytok. Természetesen ha számítógépen töltötök fel képeket, annak nincs külön költsége, ebben az esetben használjátok ezt a linket, így még címkéznetek se kell, a képek mennek egyenesen a tudósításba.
Érdekes cikket írt a városi kerékpározásról John Puchner professzor, aki több mint 10 éve kutat és publikál a bicikli városi közlekedésben elfoglalt helyéről, most a tudományos formulák helyett magazinosabb stílusban elmélkedik arról, hogy mitől lesz egy város barátságosabb a biciklisek számára.
Puchner professzor Európa néhány országát említi pozitív példaként: Belgiumban és Németországban 10 százalékos a biciklis közlekedés aránya, Dániában 20 százalék, Hollandiában 30. Kiemeli, hogy ezekben az országokban hasonló arányban választják a kerékpárt a nők és a férfiak, akárcsak az idősek és a fiatalok. Kanada és az Egyesült Államok ugyanakkor nem a biciklisekről híres, ott a közlekedés mindössze egy százalékát teszik ki a kerékpározók, jellemzően ők is fiatal férfiak.
A népszerűsítéshez kényelmessé és biztonságossá kell tenni a biciklizést, Puchner szerint ennek két alapfeltétele van: a nagy forgalmú utaknál és kereszteződéseknél is biztonságos megoldásokat kell teremteni a bicikliseknek, emellett lakott területeken csillapítani kell az autós forgalmat. A stresszmentes útvonalak kialakításával válik a bicikli közlekedési eszközzé, hiszen ha csak parkokban vagy a város környékén lehet kerékpározni, úgy marad szabadidős tevékenység.
Kiemeli, bár ebben az írásban ezt nem részletezi, hogy a kerékpárosok arányának növeléséhez szükség van még bicikliparkolókra, a közösségi közlekedéssel való kombinálhatóságra, KRESZ-oktatásra és az elmélet begyakorlására – ez pedig vonatkozik az autósokra is -, illetve a kerékpározást reklámozó akciókra, hogy minél szélesebb társadalmi támogatás álljon mögötte.
A motivációt egyébként úgy is lehet növelni, hogy az autós közlekedést drágábbá, kényelmetlenebbé, akár szükségtelenné teszik. Ehhez adókat kell emelni, melyek az autótulajdonosokat sújtják, azaz költségessé teszik az autóhasználatot és a parkolást. A nálunk is gyakran vitatott kérdésről, hogy lehessen-e autók számára egyirányú utcákba mindkét irányból behajtani biciklivel, Puchner úgy vélekedik, hogy ezzel még jobban ki lehet hangsúlyozni a biciklisek remek alkalmazkodóképességét.
A nagy forgalmú kereszteződéseket pedig a német, dán és holland mérnökök tapasztalatai alapján úgy tenné biztonságossá a biciklisek számára, hogy
Szerdán
A demonstráció egyben bemelegítés is a hétfői autómentes naphoz, hogy a rendhagyó Critical Mass híre minél több autóshoz eljusson, és így el lehessen kerülni a forgalmi káoszt.
Végzik az utolsó simításokat az Alkotmány utcai bicikliúton, egy olvasónk hívta fel a figyelmünket arra, hogy az Alkotmány utca és a Bajcsy Zsilinszky út sarkán a közelmúltban felfestettek egy zebrát. Az ötlet egyébként hasznosnak tűnik: a gyalogosok így könnyebben észreveszik, hogy figyelni kell a járdán vezetett bicikliúton haladókra.
Annak tehát örülhetünk, hogy biztonságosabbá, kényelmesebbé teszik a közlekedést a gyalogosok és a bringások számára is, ha már amúgy a járdán kell tekerni.
Az azonban elgondolkoztató, hogy ha már megvalósítanak egy jó ötletet, miért kell összegányolni. A zebra fehér csíkjait simán ráfestették a díszburkolatra, a sárga vonal felfestését viszont más elvek vezérelhették. Kihagyták a díszköveket és valamiért a bordó burkolat formáját sem sikerült követni. A kopott oszlopokat pedig talán említeni sem érdemes. A képen viszont látható az is, hogy a gyalogosok nem a bicikliúton állva várják a zöldet.
Bio kakaós csigával, almával és ásványvízzel várja a zöldtárca a Batthyány téren, a Duna-parti kerékpárút mellett a munkába biciklizőket hétfőn
A programhoz itt lehet csatlakozni 2-5 fős csapatokkal. Annyit kell csak vállalni, hogy majdnem egy hónapon belül mindenki legalább hétszer biciklivel megy dolgozni.
Update: A hétfői reggelizést a szakadó eső miatt a minisztérium későbbre halasztotta.
Update2: Megvan az esőnap! Akinek még mindig van kedve, szerdán (szeptember 10.) kakaós csigát reggelizhet Szabó Imrével. A program, a helyszín és a menü tehát változatlan.
Ahogy már írtunk róla, az őszi Critical Mass másként zajlik majd, mint az eddigiek, nem lesz rendőri biztosítás és utakat sem zárnak le. Az egyetlen kivétel az Andrássy út, de oda sem a Critical Mass, hanem az Európai Autómentes Nap miatt nem lehet majd autóval behajtani.
A szeptember 22-re tervezett programról is megjelentek már részletek: fél 7-kor a Hősök terén, 8-kor a Moszkva téren tartanak demonstrációkat a biciklibarát fővárosért – ezeken a helyszíneken lesz a bringaemelés is.
A szervezők arra számítanak, hogy a nagy létszámú biciklis majd csoportokat alkotva szabadon közlekedik a városban. Ennek ellenére rengeteg még a szervezési feladat, amihez segítséget várnak.
Az Európai Mobilitási Héten (szeptember 16-22.) azért is megéri biciklizni, mert a MÁV-Start ingyen szállítja a bicikliket az erre alkalmas járatain. Arra kell csak odafigyelni, hogy felszállás előtt senki ne felejtse megvenni a díjmentes kerékpárjegyet.
Most, hogy a KRESZ-módosítás is bevezetné a bringás gyerekek kötelező sisakviselését, a nemzeti hírügynökség talált egy helyi statisztikát a tengerentúlról.
Vicces, de nyílt napot tart Colbert híd, ami végül a kevéssé önirónikus Megyeri híd névre hallgat majd. Ebből az alkalomból a szerencsések szeptember 13.-án ide-oda birngázhatnak majd az északi oldalán. Két órán keresztül.
A Kerékagy megpróbált már nyílttá tenni más napokat is, de ez eddig nem sikerült.
A vidékiek majdnem fele hetente többször biciklizik függetlenül az időjárástól, a budapestieknek csak öt százaléka, derül ki a Medián felméréséből. A fővárosiak 48 százaléka csak jó időben és hétvégén ül kerékpárra, vidéken ez az arány nagyban eltér: a városokban 21 százalék a hobbi biciklisek aránya, a községekben 13.
Arra a kérdésre, hogy mikor biciklizett utoljára, a megkérdezettek negyede válaszolta, hogy az előző nap, 49 százalék az utóbbi egy évben ült biciklin, 23 százalék pedig egyáltalán nem tud biciklizni.
A legelszántabb az ötvenes éveiben járó korosztály, 57 százalékuk az időjárástól függetlenül, hetente biciklizik, de még a 60 fölöttieknek is a 44 százaléka tekinti közlekedési eszköznek kerékpárját. Meglepő adat, hogy a fiataloknál ez az arány lényegesen alacsonyabb, a 30 évesnél fiatalabbak 36 százaléka, a harmincasoknak pedig 27 százaléka választja a biciklizést hetente többször, függetlenül az időjárástól.
A magasabb jövedelmi kategóriába tartozók jellemzően kevesebbet bicikliznek, hasonló az arány az iskolai képzettség szempontjából is. A 8 általánost végzettek 53 százaléka közlekedik kerékpárral, az egyetemi diplomával rendelkezőknek csak a 19 százaléka.
Az összes válaszadó 39 százaléka tehát rendszeresen, akár hidegebb időben és esőben is biciklizik, a Medián szerint ők jellemzően nem az ökotudatos, budapesti, értelmiségi fiatalok közül kerülnek ki, hanem éppen ellenkezőleg: vidéken élnek, 50 felettiek, kevésbé iskolázottak és inkább (54 százalék) közlekedési eszköznek tekintik a kerékpárt.
A magyarok 21 százaléka tartozik a hétvégi hobbikerékpárosok csoportjába, ők jellemzően fővárosiak, a képzettebbek és a legmagasabb jövedelemmel rendelkeznek, közülük 71 százalék a biciklizést szórakozásnak tekinti. A válaszadók kétharmada településen belül használja kerékpárját, főleg vásárolni járnak vele (49 százalék) munkába csak 26 százalék indul biciklivel. Esti programhoz a válaszadók ötöde használja biciklijét.
A bringások fele (49 százalék) nem is figyeli, milyen az időjárás, mindenképpen biciklire ül, ötödük (21 százalék) csak ha nem esik az eső, harmaduk (30 százalék) azonban kizárólag akkor, ha meleg és száraz az idő. A budapestiek 45 százaléka ezzel szemben főként a tömegközlekedést választja, 19 százalékuk autózik, és csak pár százalék ül biciklire. A vidékieknek csak az ötöde használ tömegközlekedést, és hasonló azoknak a száma, akik autóznak, a biciklit ebben a csoportban viszont többen választják.
Országosan az arány már sokkal kiegyensúlyozottabbnak tűnik: 21 százalék autó, 26 százalék tömegközlekedés, 18 százalék bicikli, 35 százalék pedig gyalog. Alapvető különbség, hogy míg egy fővárosi bringás egy átlagos napon közel nyolc (7,7) kilométert teker, a vidéki városiak öt (4,9), a falusiak pedig körülbelül négy (4,3) kilométert tesznek meg egy nap.
A magyar háztartások kétharmadában van átlagosan két bicikli, de 77 százalékukban legalább egyet birtokolnak, a fővárosban azonban ez az arány csak 46 százalék. A válaszadók 42 százalékának mountainbike-ja, 41 százalékának hagyományos, váltó nélküli biciklije van.
A felmérést a HVG számára augusztus 1-je és 5-e között készítette a Medián Közvélemény- és Piackutató Intézet az ország felnőtt népességét reprezentáló 1200 fő személyes megkérdezésével. A minta kisebb torzulásait a KSH adatait felhasználva matematikai eljárással, úgynevezett súlyozással korrigálták, és így a minta jól tükrözi a szavazókorú lakosság településtípus, nem, életkor és iskolai végzettség szerinti összetételét.
Az Európai Autómentes Napon, szeptember 22-én ismét lesz Critical Mass, de most másként. Idén nem lezárt utak és rendőri biztosítás várja majd a bringásokat, hanem mindenki szabadon, de a létszám miatt valószínűleg csoportosan fog biciklizni Budapesten, olvasható a Critical Mass blogján.
A tervek szerint a város három különböző pontján tartanak demonstrációkat különböző szervezetek a bringabarát fővárosért és konkrét közlekedési intézkedések megvalósításáért. Emellett, ahogy minden évben, le lesz zárva az Andrássy út is.
„Szeretnénk ha sokkal több ember láthatná aznap a bringásokat, és mi is felnőnénk a feladathoz, felelősséghez amit a tömeges közlekedésünk jelent. Ezzel a formával mi magunk kezdeményezzük a kerékpárosok és a más közlekedési eszközt használók közt felmerülő mindennapos problémák kibeszélését” – fogalmazzák meg az esemény célját.
„Nem szeretnénk még az autómentes nap alkalmából sem valami felsőrendű bringasoviniszta megközelítésből lefolytatni ezt a párbeszédet, sőt az autóhasználat vagy a budapesti autóvezetési szokások kritizálása mellett hamar kibökjük majd, hogy bunkó és jófej közlekedő között nem a bringahasználat a különbség.”
Átadták az új bicikliutat az Alkotmány utcában, így hivatalosan megszületett az összeköttetés a Parlament mellett és a Bajcsyn haladó bicikliutak között, ráadásul számos újszerű megoldást alkalmaztak. Az Alkotmány utca amúgy eddig is az egyik leghasználhatóbb, biciklizésre kifejezetten alkalmas útszakasz volt - széles és kisforgalmú út -, bár most az új burkolattal suhanni lehet, és a közlekedés is teljesen biztonságos. A tervezésben közreműködött a Magyar Kerékpárosklub.
A Parlamenttől haladva rögtön egy közös sáv a buszoknak és a bicikliseknek. Végre van ilyen is, bár ez csak egy viszonylag rövid szakasz ahhoz, hogy igazán tesztelni lehessen.
A Kossuth téri becsatlakozás újszerű megoldás Magyarországon és kifejezetten logikus.
Használják is a biciklisek, úgy tűnik működik, de figyelni kell a több irányból érkező autók mellett a villamosokra is.
Nem bíztak semmit a véletlenre, majdnem minden sarokra kitettek egy ilyen táblát.
Autók éppen nem parkolnak, de ha mégis parkolnának, nem lenne veszélyben egy biciklis se a kinyíló ajtóktól. A bicikliutat szaggataott vonal jelzi, így kényelmesebben haladhatnak az autósok és a biciklisek is.
Lámpás kereszteződésnél stopvonal fogadja a bicikliseket.
Az autósoknak a bordó burkolattal külön nyomatékosítják, hogy a kereszteződésben biciklisekre is számítaniuk kell.
Így néz ki, amikor kanyarodó sávot kapnak az autósok.
A bicikliút az Alkotmány utcából a Bajcsyra ér: az egyik oldalon vegyülni kell a gyalogosokkal, ahogy a képen is látszik, a másik oldalon viszont gyönyörű kis bordó burkolatú feljárót építettek, ez vezet rá a Bajcsyra - a járdára épített bicikliútra.
Biciklitolvajokat fogtak el a hódmezővásárhelyi rendőrök, a nyolctagú banda (két tagja gyerekkorú) tavaly december óta 17 biciklit lopott el tárolókból és társasházakból, írja a police.hu. A banda két tagja úgy bukott le, hogy mikor a rendőrök igazoltatni akarták őket, a náluk lévő bicikliket bedobták egy bokorba. Később elismerték, hogy mindkét kerékpárt a környékről lopták.
A bandának egyetlen felnőtt korú tagja van, ő 19 éves, és betörés miatt is lebukott. Társaihoz hasonlóan valószínűleg nem volt túl gyakorlott, mert miután betört egy házba, a tulajdonos észrevette, ezért menekülni kezdett. A kerítésen akart átmászni, de közben elvesztette a hátizsákját, melyben a nevére szóló igazolást talált a rendőrség.
Rovataink a Facebookon