Friss kommentek

Kátyúkra fejlesztették az új kerékpárutat Balinkán

2019. július 6., 07:59 Módosítva: 2019.08.13 16:35
4617
63 hozzászólás

Nemrég számoltunk be a kincsesbányai kerékpáros fejlesztésről, mint tökéletes példáról, hogyan nem szabad kerékpárutat építeni. Olvasónk erre válaszul küldte el a közeli balinkai fejlesztés képeit, amihez képest Kincsesbánya lucernával feltört bringaútja maga az osztrák Duna-menti tüköraszfalt. Nézzük, hogy épül ma kerékpárosbarát település 100 millió forintos támogatásból.

Kincsesbányától nem olyan messze található Balinka település, ahol most többféle felújítás is volt. A közeli kempingből és odafelé festettek föl keréknyomot, a régen és most is gyalázatos állapotban lévő útra. Olyan mint valami akadálypálya, néhány ugratóval. Mondhatnánk azt hogy vicces, de inkább szégyen hogy 2019-ben ilyet meg mernek csinálni.

– írta olvasónk.

Tovább

A tökéletes példa, hogyan nem szabad kerékpárutat építeni

2019. június 4., 18:14 Módosítva: 2019.06.05 12:43
801
23 hozzászólás

Sikerrel pályázott 80 millió forintos uniós támogatásra Kincsesbánya önkormányzata, hogy az összegből körülbelül 4 km hosszú kerékpárutat építsen.

Az építés azonban már messze nem volt ilyen sikeres. Már rég be kellett volna fejeződnie, a meghosszabbított határidő is most jár le, mondta lapunknak Szatzker Csaba független önkormányzati képviselő, akit felháborítanak a tapasztalt állapotok.

Az út csak félig készült el, de már a lucerna nő rajta, a széle görbe, mint az ökörhugyozás, lyukas, a padkáról befolyó zúzott kő miatt életveszélyes, az aszfalt vastagsága helyenként meg sem közelíti az előírtakat, ami amúgy hullámos.

– sorolta a hiányosságokat a képviselő. 

Tovább

Bringaút épül Sándorfalva és Ópusztaszer között

2019. május 24., 06:17 Módosítva: 2019.05.24 10:15
23
7 hozzászólás

Uniós támogatással csaknem egymilliárd forintból kerékpárút épül Sándorfalva és Ópusztaszer között, idézi az MTI a Csongrád Megyei Önkormányzat közleményét.

Tovább

Vasban mindegy, merre indulunk bringával

2019. május 17., 12:37 Módosítva: 2019.05.18 08:41
177
Sok felé lehet menni, és lehet érdekeset találni. Már történetét tekintve is biciklis a megye, amihez hozzátesz még Ausztria közelsége is.

Bár nem teljesen problémamentes, Vas megye igazi bringásparadicsom. Az érintetlen tájak, ismert tájegységek, határközeliség hajtja a kerékpáros turizmust. A lomisok miatt pedig könnyű olcsó, de jó minőségű biciklihez jutni. Szombathely is biciklis város, de a város külső részeiből és az agglomerációból még mindig nehézkes és nem is veszélytelen kerékpáron bejutni.

Tovább

Lihegni és gyönyörködni akarsz? Válaszd az Őrség 6-ost

2019. május 13., 18:45 Módosítva: 2019.05.14 13:39
1511
24 hozzászólás

Az Őrségben járva könnyen biciklishordákba ütközhetünk, a dél-vasi régió eléggé ráhajtott a kerékpáros turizmusra. A szép táj, a kevés autó és az egész jól kiépített infrastruktúra éppen elég indok lehet, hogy bárki nyeregbe pattanjon itt. A Mi Vidékünk Vas megyét járó részéből sem maradhatott ki egy őrségi bringatúra.

Tovább

Az én Giróm: feltoltam a biciklit a döghegyre

2019. május 11., 11:47 Módosítva: 2019.06.27 14:50
72
7 hozzászólás

Szombat délután rajtol el a 2019-es Giro d'Italia mezőnye. Az első szakasz egy 8 kilométeres időfutam, csak kicsit megbolondítva: az utolsó 2 kilométer átlagosan 10 százalékos emelkedővel vezet fel egy hegytetőn fekvő templomig. Sajnos azt, hogy van olyan része is, ami 16 százalékos, már csak azután olvastam, miután kibéreltem egy bringát, hogy feltekerjek a mezőny előtt San Lucára.

Tovább

Már le se kell tenni a lábat a pirosnál

2019. május 8., 17:45 Módosítva: 2019.05.15 16:23
1961
92 hozzászólás

A városi biciklisek nem nagyon szeretik letenni a lábukat a földre. Az egyik legnagyobb nyűg a folytonos elindulás, nyeregbe föl-le ugrálás, lendületszerzés, pár napja viszont a budapesti Szabadság hídnál egy támasz segíti a komfortos a startot.

Tovább

Tarlós: 1,6 mrd az Eurovelo fővárosi szakaszára

2019. május 6., 15:14 Módosítva: 2019.05.08 12:02
211
42 hozzászólás

A meglevő 10 milliárd forintos kerékpáros fejlesztési keret újabb 1,6 milliárd forinttal bővült, a kormány és a főváros 800-800 millió forintot szán az Eurovelo nemzetközi kerékpárutak fővárosi szakaszainak fejlesztésére, jelentette be Tarlós István főpolgármester és Révész Máriusz outdoor-kormánybiztos.

Pontos részleteket még nem lehet tudni, folyik a tervezés, a megvalósíthatósági tanulmányok több nyomvonallal is számolnak, amik közül még nem választottak, de az elhangzott, hogy idén elkezdődhet az építkezés. 

Akinek ezek a szavak valamiért ismerősnek hangzanak, segítünk: van pénz, hamarosan készítik a terveket, már csak építeni kell a kerékpárutakat, írtuk Révész Máriusszal folytatott beszélgetés alapján. 2018-ban és 2019-ben tízmilliárd forintot költenek több száz kilométernyi bicikliút megépítésére, ígérte.

Aztán rá egy évre, tavaly megkérdeztük, mi valósult meg ebből, és arról kellett beszámolnunk, hogy elhúzódó engedélyeztetés, akadékoskodó önkormányzatok, kerékpárzajtól rettegő lakosság akadályozza a nagy kerékpárút-fejlesztéseket az országban.

Három nagy fejlesztési elképzelés került szóba:

  • az EuroVelo 6 kerékpárút hiányzó szakaszainak kiépítése
  • a Budapest-Balaton kerékpárút kiépítése
  • a balatoni bringakör kiépítése
Tovább

Ön elengedné a gyerekét egyedül biciklivel Budapesten?

2019. május 3., 09:46 Módosítva: 2019.05.08 12:02
39
22 hozzászólás

Május elsején ideális volt az idő, hogy még azok is elővegyék a kerékpárjukat, akik nem elvetemült bringások. A Városligetben a Jövőt Építők Generációja Egyesület 50 embert kérdezett a kerékpározási szokásaikról. 

A válaszokból kiderül, a kerékpározás őrült felkapott Budapesten, és bár a többség még mindig nem tartja elég biztonságosnak, de már kitörölhetetlen a mai közlekedésből.

A válaszadók 79,1 százaléka használta már a lakóhelyén a közelben található bicikliutat, 44,2 százalékuk pedig biztonságosnak is tartja a biciklizést a fővárosban. Bár, ha a kérdés úgy szól, hogy a gyerekének egyedül engedné-e a biciklizést, akkor sokaknál megszólal a vészcsengő, és erre már csak 28,6 százalék válaszolt igennel. Bár nem reprezentatív a felmérés, de szignifikáns, hogy a többség miért nem tartja biztonságosnak a biciklizést Budapesten: az autósok hozzáállása miatt.

 
Tovább

Tízezren örömtekertek Budapesten

2019. április 28., 18:57 Módosítva: 2019.04.29 09:57
385

Tízezren vettek részt a tavaszi biciklis fesztiválon, az I Bike Budapesten. Idén a felvonulás kicsit visszakanyarodott szülőanyjához, a Critical Mass mozgalomhoz: a szervezők 12 pontban foglalták össze, milyen bringabarát fejlesztéseket javasolnak a következő ötéves önkormányzati ciklusban a kerékpározás terjedéséhez.

Tovább

Megint terítékre kerülhet a biciklivel munkába járók támogatása

2019. április 26., 14:26 Módosítva: 2019.05.08 12:02
289
18 hozzászólás

Révész Máriusz, aktív kikapcsolódásért felelős kormánybiztos közösségi oldalán megosztott egy cikket, amely arról szól, hogyan támogatják Nyugat-Európában azokat, akik kerékpárral járnak munkába. Magyarországon Óbuda indított hasonló programot az önkormányzat dolgozóinak, ők pár éve havi 8000 forintot kaptak Erzsébet-utalványban, ha biciklivel járnak munkába.  

"A kormánybiztosságunk, megfelelő előkészítés után, szeretne erről egy javaslatot készíteni a kormány számára" - fűzte hozzá a politikus. 

Tovább

Kerékpáros fejlesztések a Balatonnál

2019. április 26., 14:21 Módosítva: 2019.04.27 12:16
44
9 hozzászólás

Princzinger Péter, a Magyar Kerékpáros Szövetség (MKSZ) elnöke az 1,2 milliárd forintos támogatású programról elmondta: a Balaton háttértelepüléseit is érintő kerékpárutakat jelölnek ki, pihenőhelyeket és szolgáltató létesítményeket alakítanak ki 2020 végéig.

A most induló balatoni projekt keretében feltérképezik és kijelölik a Balaton térségében - a meglévő 206 kilométeres bringakörúton kívül - a további, várhatóan mintegy 600 kilométernyi kerékpározható útvonalat. Ezek összekapcsolásával egy nagyjából 350 kilométeres Nagy-Balaton körutat is kialakítanak a háttértelepülések, az ott lévő szállások, szolgáltatások bekapcsolásával. Három kiemelt szolgáltatóközpontot, valamint 100 pihenőhelyet alakítanak ki, továbbá egy készülő adatbázis segítségével hatnyelvű tájékoztatóanyagokat és webes alkalmazást is készítenek a kerékpáros turisták számára. 

Tovább

Bárki lesz a következő főpolgármester, kerékpáros kánaán jön

2019. április 26., 14:06 Módosítva: 2019.05.02 15:43
454
27 hozzászólás
A Magyar Kerékpárosklub megkérdezte a három főpolgármester-jelöltet, hogyan viszonyulnak az egyesület által legfontosabbnak tartott kerékpárosbarát fejlesztésekhez. Mindhárom jelölt szokatlan gyorsasággal válaszolt.

A Kerékpárosklub 12+1 pontja:

  1. A belváros összekötése a külvárosokkal - kerékpárutakkal
  2. Épüljön kerékpárút a pesti alsó rakparton!
  3. Lánchíd átadása az akadálytalan tömegközlekedés, kerékpáros, gyalogos, motoros közlekedés és taxik számára, kerékpársávval a hídfőkben és a József Attila utcán
  4. Kétoldali kerékpársáv a Bajcsy Zsilinszky úton
  5. Lakóövezetek tehermentesítése 30-as zónák és lakó-pihenő övezetek kiterjesztésével, forgalomlassító és csillapító módon.
  6. Kerékpáros tengely kialakítása a Váci úti irodafolyosón a Nyugati tér és a Duna Plaza között
  7. Petőfi-híd felújítása kerékpársávokkal
  8. Érjen össze a Bartók Béla út két végén már megépült kerékpársáv!
  9. Induljon kerékpártároló-építési program! Új kerékpártárolók a legjobban hiányzó, népszerű úticéloknál, közintézményeknél, tömegközlekedési átszállóhelyeknél. Kisebb bürokráciát és ingyenes köztérhasználatot a lakossági kezdeményezéseknek!
  10. Hatékonyabb karbantartást: Több forrást, gyorsabb intézkedést, tartós javításokat a lakossági panaszok kezelésére, kerékpárutak lezárásánál tájékoztatás és terelőutak kijelölése.
  11. Népszerűsítés és oktatás: Induljanak pozitív hangvételű szemléletformáló és oktató kampányok, épüljenek új tanpályák gyerekeknek
  12. Felhasználóbarát Bubit: Jobb minőségű kerékpárokat, 21. századi ügyintézést, lakossági promóciót, az állomások sűrítését, bővítését kérjük.
  13. Kerékpárral is biztonságos Nagykörutat és Rákóczi utat! Induljon el kerékpárosbaráttá tételük komplex keresztmetszeti újratervezéssel.
Tovább

Ne kapj frászt attól, ha a városban kell bringáznod

2019. április 18., 15:22 Módosítva: 2019.04.19 06:14
418
68 hozzászólás

A kerékpár sok más jó tulajdonsága mellett praktikus közlekedési eszköz is, de sokan nem mernek rá felülni, mert veszélyesnek tartják. A közvéleménykutatások is általában ezt az ellenérvet hozzák ki legerősebbnek. Lehetetlen mindenhol védett kerékpárúton tekerni, de ha eleinte frászt is kapunk, a nagyvárosi forgalomban is megtanulhatunk biztonságosan tekerni.  

Tovább

A bicikli igenis hasznos valami, férfias mulatság

2019. április 14., 19:57 Módosítva: 2019.04.15 10:28
549
7 hozzászólás

A 19. század végi Magyarországon még eseményszámba ment, ha valaki kerékpáron vagy a még furább megjelenésű velocipéden tűnt fel az utcákon, de elég hamar voltak olyanok, akik nagy távokat tettek meg gépeikkel afféle ultrasportolóként. A körmendi Udvary fivérek is elég vakmerőek voltak, 1889-ben Körmendtől egészen Párizsig hajtottak el, 17 nap alatt tették meg az 1500 kilométeres utat, hazafelé pedig Kossuth Lajoshoz is beugrottak Torinóba.

Tovább

Betett a metrópótlás? Menjen biciklivel!

2019. április 12., 16:25 Módosítva: 2019.04.12 21:41
106

A közlekedési fennakadások elkerülésére a legmegbízhatóbb, legolcsóbb és legszabadabb megoldás, ha biciklivel közlekedünk, áll a Kerékpárosklub közleményében. Kispest, Kőbánya, Ferencváros és a belváros között is több kerékpárút, kerékpársáv, busz-kerékpársáv, kis forgalmú utca, vagy kétirányú főútvonal segít elkerülni az Üllői utat. 

A Kerékpárosklub – északi szakaszon sikeres - metrópótló kampánya a 3-as metró déli részének lezárásával folytatódott. Új bringázóknak is használható biciklis útvonalakat és kezdő tippeket ajánl a Kerékpárosklub, hogy többen kerülhessék el a dugókat és tömeget.

Tovább

Hagyjuk még ilyenkor a hegyeket másra

2019. április 11., 19:12 Módosítva: 2019.04.16 15:19
3
4 hozzászólás

Ahogy egyre több a már melegnek mondható, napsütéses nap úgy merészkedik ki egyre több biciklis is az utakra. Aki egész télen pihentette magát és bringáját, nem valószínű, hogy egyből nekiugrik a Mátra vagy a Pilis hegyeinek, bemelegítésként amúgy is jobb könnyű terepen megszokni a nyerget és emlékeztetni az izmainkat a tekerésre. Ehhez ajánlunk pár egynapos, simán teljesíthető bringatúrát.

Tovább

Ne a tárcsaféket olajozd, és legyen otthon egy pumpád

2019. április 4., 18:08 Módosítva: 2019.04.08 10:43
104
29 hozzászólás

Az első melegebb tavaszi napokon sok ember rájön, hogy végül is van egy kerékpárja, amit jó időben már használni is lehetne túrázásra vagy éppen munkába járásra. Ideális esetben egyből fel is ülhet rá, de a hónapokig vagy akár évekig a garázsban, pincében, udvaron pihenő biciklik többsége nem feltétlenül üzembiztos és menetkész. Mielőtt az első utunkra mennék, érdemes egy gyors ellenőrzést végezni.

Tovább

Mit tudhat egy 400 ezres összecsukható bicikli?

2019. március 28., 14:30 Módosítva: 2019.04.03 12:13
329
41 hozzászólás

– De menő, jó egy ilyen?
– Aha.
– És mennyibe kerül?
– 400 ezer.
– MENNYI?????


Naponta ötször zajlott le ez a párbeszéd a múlt héten a szerkesztőségben egy összecsukott bicikli felett. Régóta kíváncsi voltam, milyen érzés Bromptonnal járni, ezért kölcsönkértem egyet. A márkáról a legtöbben annyit tudnak, hogy ez az angol cég összecsukható kerékpárokat kínál igen borsos áron. Azt már kevesebben tudják, hogy a biciklik nem egy távol-keleti futószalagon készülnek, mint a bringák 99 százaléka, hanem Angliában szerelik össze őket. Kézzel forrasztják a vázat , így jóval tartósabbak lesznek. A gépeket teljesen egyedi konfigurálás után kezdik el gyártani: a vevő megadhatja a váz és az villák színét, négyféle kormány közül választhat, variálhatja a nyerget, lámpát, és eldöntheti, hány sebességes gépet (1-2-3-6) és milyen áttételeket szeretne.

Én egy háromsebességeset kértem, azt gyanítva, hogy lefedi a városi bringázás legtöbb aspektusát. Mivel én viszonylag egysíkú bringahasználó vagyok, megkértem a Kelenföldről ingázó Janit és a Gazdagrét fölötti Rupp-hegyről betekerő Danit, próbálják ki ők is: le tud-e váltani egy rendes méretű bringát egy összecsukható Brompton. Ha csak eddig olvasná a cikket: az esetek többségében igen. És most lássuk a részleteket!

Tovább

Április végén lesz a biciklis felvonulás

2019. március 6., 08:34 Módosítva: 2019.03.25 11:40
984
16 hozzászólás

Ismét lesz bringás felvonulás a fővárosban: április 28-án vasárnap 15:00 órától rendezik a Critical Massból kinőtt I bike Budapestet. Az útvonal ismét új, idén először Óbudát is érinti, átmegy 4 hídon, 2 rakparton, az Alagúton, a Lánchídon, az Andrássy úton. De lássuk a pontos útvonalat:

Tovább

Kerékpárút épül a magyar-szlovén határon

2019. február 2., 07:23 Módosítva: 2019.04.03 12:13
0

Ütemterv szerint épül több mint 370 millió forintból közel két kilométeres kerékpárút a magyar-szlovén határon - közölte a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) az MTI-vel.

A Lendvadedes, Dedeskecskés és az országhatár között készülő új kerékpáros összeköttetés kivitelezése tavaly áprilisban indult és a tervek szerint 2019 tavaszán fejeződhet be.

Jelenleg a földárkok készítése, az árkok és záportározók burkolása folyik, illetve elkezdődött az árkon túli tereprendezés is. Az időjárás függvényében február végén vagy március elején megtörténhet az aszfaltozás.

A kivitelezés az Innovációs és Technológiai Minisztérium megbízásából, a NIF Zrt. beruházásában, a Vértes-Út Építő és Szolgáltató Kft. kivitelezésében, nettó 371,4 millió forintért valósul meg.

Mégis lesz kerékpársáv a Blahán, csak láthatatlan

2019. február 1., 11:42 Módosítva: 2019.03.25 11:40
0
7 hozzászólás

Bár sokáig úgy volt, hogy nem lesz kerékpársáv a hamarosan átépítendő Blaha Lujza téren, sőt még a helyét sem hagyják meg, eredményre vezettek a tárgyalások a Városháza és a Magyar Kerékpárosklub között.

Kovácsné Tóth Ágnes, a főpolgármesteri iroda kabinetfőnöke lapunknak elmondta, megegyeztek, hogy a tervekben megmaradjon a helyigény, így nem lesz elépítve az út széle, hogy egy később esetlegesen megépítendő nagykörúti kerékpárútnak meglegyen a helye.

Kürti Gábor, a Magyar Kerékpárosklub elnöke üdvözölte a döntést. Mint mondta, a nagykörúti irányban ott lesz a hely a szegélyezés után. Hozzátette: ha a láthatatlan kerékpársáv nem is nagy eredmény, de a Városháza biztosítja a kerékpársáv-helyet a körúton az az. 

BKK: kerékpárút-felújítás és B+R parkolók

Közleményt adott ki a BKK, ami szerint január 30-án megjelent a Budapest XII. kerület Hajnóczy utcai kerékpárút felújítására, a XIII. kerület Róbert Károly körút – Gömb utca – Szegedi út kerékpáros tengely korszerűsítésére, valamint fővárosi új B+R kerékpártárolók telepítésére vonatkozó közbeszerzési eljárás ajánlati felhívása.

Tovább

Budapesten szinte nincs kivilágítatlan biciklis

2019. január 8., 17:15 Módosítva: 2019.03.25 11:40
13
74 hozzászólás

A kerékpárosok 80.1%-a elől-hátul ki van világítva, és 90.8%-nak van valamilyen lámpája, derült ki a Kerékpárosklub  2018 novemberi felméréséből. A szervezetaz ország 76 pontján 1996 kerékpárt vizsgált meg, amely alapján kiderült, hogy évről évre javul a helyzet. 

lampaszamlalas infografika 2018 osz FB.png
Fotó: Magyar Kerékpárosklub
Tovább

A bécsi biciklisek negyede télen is teker

2018. december 12., 13:43 Módosítva: 2019.04.03 12:13
209
11 hozzászólás

Az osztrák fővárosban a hideg évszakban sem elhagyatottak a kerékpárutak: a bécsi biciklisek negyede ugyanis télen is ragaszkodik a kedvenc közlekedési eszközéhez, számol be róla Bécs külképviseleti irodája. Tavaly, az Opernringen egy átlagos decemberi napon például 2307 biciklis kerekezett végig, ami mintegy nyolcszázzal több, mint öt évvel ezelőtt.

Mivel egyre több bécsi teker télen is, a város köztisztasági vállalata, az MA 48 kiemelten kezel egy mintegy 300 kilométer hosszú kerékpárút-hálózatot. Ezeket a bicikliutakat hóeséskor azonnal elkezdik letakarítani és síkosságmentesíteni, az összesen 1379 kilométernyi bécsi kerékpárút-hálózat többi része pedig csak ez után következik. 

Aki nem biztos benne, hogy az iskolába, munkába vezető kerékpárút a kiemelt hálózat része-e, az az MA 48 hótelefonján érdeklődhet. Itt lehet azt is jelezni, ha valamelyik kerékpárút nincs megfelelően megtisztítva a hótól, jégtől.

A jól karbantartott kerékpárutak mellett azonban a bicikliseknek is érdemes betartaniuk néhány szabályt a biztonságos közlekedéshez. Havas, jeges utak esetén például nem árt kiengedni némi levegőt a kerekekből, a nyerget pedig érdemes alacsonyabbra állítani. Kerülni kell a hirtelen fékezést, a sebességet pedig a közlekedési viszonyokhoz kell igazítani. Nagyon fontos a láthatóság is. Az elektromos kerékpárok akkumulátorát célszerű meleg, fűtött helyiségben feltölteni, a bicikliláncot pedig gyakrabban olajozni, hogy ne kezdje ki a sós lé.

Tovább

Már nem a bringás az utca négere?

2018. december 2., 15:23 Módosítva: 2018.12.03 12:20
314
153 hozzászólás
Békepipa Tarlós Istvánnal, részvétel a fejlesztésben, de mégse a legideálisabban elköltött források; a kerékpározás népszerűségének átmeneti stagnálása és annak okai, kerékpáros közlekedési kultúra és elismertség - többek között erről beszélgettünk Kürti Gáborral, a Magyar Kerékpárosklub elnökével.

A minap együttműködési megállapodást írtak alá Tarlós Istvánnal. Ezt tekinthetjük úgy, hogy a kerékpárosok elszívták a békepipát a fővárossal?

Ez egy hosszú történet. Onnan kezdődött, hogy alapvető bizalmatlanságot érzett a két fél egymás irányában.

Pedig Tarlós is kerékpározott régen az elmondása szerint.

Régebben kétszer találkoztunk vele. Amikor még csak készült főpolgármesternek, aztán valamikor később még egyszer. Mindkétszer elmondta hogy régen ő is biciklizett, és hogy a fia is biciklizik. Ilyen alapon meglehet találni a hangot vele, én nem hiszem hogy alapból bicikliellenes lenne. Csakhogy az autósok egy nagyon erős véleményformáló réteg. Tarlósnak szerintem van egy olyan megközelítése, hogy ez egy olyan méhkas, amibe nem jó belenyúlni.

Tovább

150 milliárdból fejlesztik a kerékpárutakat 4 év alatt

2018. november 28., 15:52 Módosítva: 2018.11.28 19:34
8
2 hozzászólás

150 milliárd forintot fordítanak a kerékpárutak fejlesztésére az elkövetkezendő 4 évben - közölte az aktív Magyarországért felelős kormánybiztos. Révész Máriusz hatalmasnak nevezte az összeget, de hívta fel a figyelmet, nem mindegy, hogyan költik el a pénzt.

"Korábban a vidéki kerékpározásról annyi adatuk volt, amennyit a kiskörei gátőrök striguláztak, ezért az Innovációs és Technológiai Minisztériummal együttműködve két döntést hoztak: elrendeltek egy nagy kézi forgalomszámlálást a biciklistákról, 19 helyen gépi berendezést telepítettek" - mondta.

Szilvai József Attila, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. vezérigazgatója közölte, hogy 4275 mérési óra alatt összesen 202 539 bringás áthaladását jegyezték fel, ami óriási szám. A gépi mérés megkülönbözteti a kerékpárosokat a gyalogosoktól és a haladási irányokat, valamint az időjárási adatokat is tárolja. Az eszközök egész évben, a nap 24 órájában működnek, az eredmények pedig publikusak, online követhetők itt.

Tovább

Biciklilopásra is lehet már biztosítást kötni

2018. november 21., 15:31 Módosítva: 2018.11.21 18:42
5
5 hozzászólás

Új szolgáltatást kínál a Kerékpárosklub a tagjainak: baleset- és felelősségbiztosításuk mellé már biciklilopás esetén is kártérítést kaphatnak. A Posta Biztosító hello Bringás nevű termékét a korábbi biztosításuk díján vehetik igénybe a civil szervezet tagjai. A korábbi termék lopásbiztosítást nem tartalmazott, viszont a mostani ajánlatban többféle értékre biztosíthatóak a kerékpárok. A 2018. november 15-től elérhető, vagyonkárra is kiterjedő biztosítási csomagot csak a Magyar Kerékpárosklub tagjai érhetik el ilyen kedvező áron. 

Az árak a különböző tagsági típusok esetén

Felnőttek részére:

  • Biztosítás nélkül: 4.900 Ft / év (családtagként 4.400 Ft / év)
  • Biztosítással, (lopásbiztosítás 40.000 Ft vagyoni kártérítési limittel): 6.900 Ft / év (családtagként 6.200 Ft / év)
  • Extra biztosítással (40.000 Ft-tól 100.000 Ft-ig terjedő vagyoni kártérítési limittel): 9.800 Ft / év (családtagként: 9.300 Ft / év)

Ifjúsági (12-18 év között):

  • Biztosítás nélkül: 4.900 Ft / év (családtagként 4.400 Ft / év)
  • Biztosítással (lopásbiztosítás 40.000 Ft vagyoni kártérítési limittel): 5.900 Ft / év (családtagként 5.300 Ft / év)
  • Extra biztosítással (40.000 Ft-tól 100.000 Ft-ig terjedő vagyoni kártérítési limittel): 8.800 Ft / év (családtagként: 8.400 Ft / év)

Gyermekek részére (12 év alatt):

  • Biztosítással (lopásbiztosítás 40.000 Ft vagyoni kártérítési limittel): 3.900 Ft / év (családtagként 3.500 Ft / év)
  • Biztosítás nélkül: 2.900 Ft / év (családtagként 2.600 Ft / év)

A földutas bringázás is teret nyerhet a Balatonnál

2018. november 14., 19:06 Módosítva: 2018.11.14 21:57
3
2 hozzászólás

A hazai turizmussal nagy tervek vannak, 2030-ig még több vendéget és ezzel együtt még több bevételt várnak tőle. A növekedés egyik területe a kerékpáros turizmus fejlesztése lehet, amin már a Magyar Kerékpáros Szövetség (MKSZ) is dolgozik. 

Tovább

Szép az új bringaút, de hová lettek a fák?

2018. november 5., 13:41 Módosítva: 2018.11.14 14:33
863
33 hozzászólás

Zalakaroson szeretik a bringásokat, ehhez nem fér kétség, elég sok fejlesztés volt ott az utóbbi években, de a bringások szeretik a fákat. Már csak azért is, mert nyáron jobb árnyékban tekerni, mint a tűző napon, így érthető a felháborodás, de hogy egy új bringaútnak egy kettős diófasor is áldozatul esett. 

Tovább

A 13. kerületben volt a legtöbb bringásbaleset

2018. november 5., 13:26 Módosítva: 2018.11.14 09:41
380
57 hozzászólás
Huszonhárom százalékkal növekedett idén a súlyos kerékpáros balesetek száma Budapesten a legfrissebb statisztikai adatok szerint. Térképen böngészheti, hol volt a legtöbb.

Míg tavaly első 7 hónapjában 275 kerékpáros baleset történt Budapesten, idén ugyanebben az időszakban 309 volt, ami 12 százalékos emelkedés.

Tovább