Egy tajvani központú cég, a Giant Global Group épít kerékpárgyártó üzemet 15 milliárd forintos beruházással Gyöngyösön. A tervek szerint évente egymillió bringát bocsátanak majd ki.
A Margitsziget felújításakor egy sorompóval zárták el az Árpád-hídon futó kerékpárút lehajtója és a szigeti főút összeköttetését - erről mi is panaszkodtunk egy sort.
A sorompó miatt a bringás közlekedők a gyalogosok, vagy a zöldfelületen keresztül a futók közé kényszerültek.
Együttműködési megállapodás megkötéséről szóló szándéknyilatkozatot írt alá a Kerékpárosklub elnöke és Tarlós István szerdán a Főpolgármesteri Hivatalban. Az együttműködés célja, hogy BKK után a Budapest Közúttal és más fővárosi intézményekkel is rendszeresen tárgyalhasson a szervezet a kerékpározás fejlesztéséről egyes utak felújításának szintjétől kezdve Budapest 2030-ra kitűzött 10%-os kerékpáros forgalmi részarányának elérését segítő stratégiai döntésekig.
Kürti Gábor, a Kerékpárosklub elnöke beszédében a lakóövezetek 30-as zónává alakítását, a külváros-belváros kapcsolat javítását, új kerékpársávok építését tűzte ki célul a kerékpáros közlekedés népszerűsítése és oktatása mellett. Ezek eléréséhez fontos, hogy a Kerékpárosklub közelebb kerüljön a tervezőasztalokhoz és a döntéshozó fórumokhoz, áll a szervezet közleményében.
A szerdai eseményen Tarlós István egy hasonló együttműködési megállapodást írt alá az Autóklubbal is. A két szervezet és a főpolgármester találkozója kapcsán Kürti Gábor kiemelte, hogy a Kerékpárosklub az útépítéseknél is jobban megtérülő befektetésnek tartja a bringázás népszerűsítését és a szemléletformálást. A Kerékpárosklub és Hatala József, az Autóklub elnöke is hangsúlyozta a „nincsenek autósok és kerékpárosok elvet”, vagyis, hogy a két közlekedési mód között milyen könnyű az átjárás.
A szándéknyilatkozatról ősszel a Fővárosi Közgyűlés szavaz, és ezután köthetik meg a budapesti intézményekkel zajló munka kereteit szabályozó együttműködési megállapodást.
A tervek szerint június utolsó hétvégéjén engedélyezik a bringaszállítást a 4-es metrón, ha addig megkapják a szükséges hatósági hozzájárulásokat, mondta lapunknak Bolla Tibor, a BKV vezérigazgatója. Tesztüzem lesz, tehát azt fogják vizsgálni a két nap alatt, hogy mennyire tartják be a biciklikkel az utasok az előírásokat, zavarják-e az utaskomfortot, például azzal, hogy összepiszkolják a belső teret.
Május végén írtunk arról, hogy júniustól bringával is lehet metrózni, méghozzá az egyik hétvégén, de hogy melyiken, azt nem lehetett még tudni.
Számos olvasónk megpróbálta, hátha él már a lehetőség, de mint Pálnak, vissza kellett fordulnia. Mint írta,
megpróbáltam ma magammal vinni a bringámat a 4-es metrón, de a Kelenföldi állomáson teljes metróőr-sereg ugrott körém. A forgalmi irányító is lejött végül és lényegében jelezte, hogy teljes hoax a dolog, semmilyen belső utasítást nem kaptak erre vonatkozóan.
Ez a hoax azonban nem hoax, a legfrissebb hírek szerint tehát, ha minden engedély megvan, június 30-án és július 1-jén le lehet vinni a bringát a metróba. A BKK gyakorlata szerint a tesztjáratokon eddig sose kellett fizetni, ezért elképzelhető az is, hogy bringajegyet se kell majd venni ezen a két napon.
A képen az Eurovelo 6 nemzetközi kerékpáros főútvonal forgalmas budai szakasza.
A reggel erre kerékpározók egy lezárásba ütköztek, amit csak a füves rézsűn, valamint az alsó rakpart szűk, lámpaoszlopokkal telerakott padkáján lehetett kikerülni.
Ha 600 méterrel előbb az Elvis parknál jelzik a lezárást, akkor a kerékpáros többsége az Árpád fejedelem úton kikerülhették volna a csapdát, és a balesetveszélyes szlalomozást.
Mivel a kordonon az FV Zrt felirat szerepel, megkerestük a Fővárosi Vízműveket, hogy
Várjuk a válaszukat.
Tíz napja jelent meg a Gellért tér: itt a KRESZ-világ nyolcadik csodája című cikkünk, ami jelentős vitát kavart. Egyik olvasónk a cikk alapján bejelentést tett a Járókelő.hu-n, és mint jelezte lapunknak, az érintett közútkezelő, a Budapest Közút szokatlan gyorsasággal válaszolt. De nemcsak a gyorsaság volt szokatlan, hanem a konstruktivitás is, ahogy kezelték a problémát. Válaszuk szerint a Szabadság híd – Szent Gellért tér – Kelenhegyi út forgalmi rendjét felülvizsgálták, és a következő intézkedéseket hozták:
Legutóbb az alsó-ausztriai Ybbs völgyében adtak át egy 55 kilométeres kerékpárutat, ami régi kisvasúti alapokra épült. Az úgynevezett Ybbstalradweg, azaz Ybbs-völgyi kerékpárút új szakasza Waidhofen an der Ybbsből indul, és a Lunzi-tónál ér véget. Nyilvánvalóan ki kellett próbálnunk.
Két fiammal indultunk a kellemesnek ígérkező tekerésre, amit azonban még egy kicsit tuningolnom kellett, hogy kellőképpen feltüzeljem őket a túrára. Így "véletlenül" az útba esett egy downhill-pálya, és mivel, mint kiderült, göstlingi szállásadónk raftingozást is szervez a közeli Salza-folyó zúgóin, a vadvízi gumicsónakozás sem maradhatott ki a tervből. A lenti térképen a teljes Ybbstalradweg, az új szakasz Waidhofen és Lunz között húzódik:
A kiindulópont 400 kilométerre van Budapesttől, ami durván 4 óra autózást jelent. Az összköltséget nyilván csökkenti, ha saját bringát viszünk, de nekünk erre most nem volt lehetőségünk. Ezért Waidhofen an der Ybbsben, a kisvasút egykori állomásán vettük fel a bérbringákat, és ott, az ingyenes parkolóban tudtuk hagyni a kocsinkat is.
Olvasónk, Péter egy korábbi KRESZ-magyarázó videónk alapján ajánlott
egy másik, még forgalmasabb kereszteződést, ahol talán még a szakértő sem tudná megmondani, mi a helyes közlekedés: a Szabadság hídról Buda felé érkező, a Gellért térnél kanyarodó kerékpársáv és útsáv, amely kanyarodás közben a felső rakpartot keresztezi, és közben a Gellérthegyről érkező Kelenhegyi út előtt kanyarodik el.
Mint látható, az útra fel van festve egy kanyarodó kerékpáros nyom, a szemből jövő Kelenhegyi útnak pedig elsőbbségadás kötelező táblája van.
Hiába kanyarodik ugyanakkor a kerékpáros nyom, a Szabadság hídról lejövő sávnak teli zöldje van, nincs kanyarodó főút tábla vagy hasonló, így az autós számára értelmezhető a dolog úgy, hogy a Szabadság híd egyenesen a Kelenhegyi útban folytatódik.
Engem már ütöttek el majdnem, amikor a kanyarodó biciklisávon mentem, és egy autós engem keresztezve egyenesen akart tovább menni, és valószínűleg mindkettőnknek igaza volt
– tette hozzá Péter.
A balatoni bringakörúton riasztó állapotokkal találkozhattak azok, akik az elmúlt napokban tekertek rajta. Az utak szélén sok helyen embermagasságú már a gaz, a burkolat is rossz állapotú, sok a kátyús, felpúposodott rész. A Balatontipp.hu cikke szerint részben azért, mert az út új kezelője, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. nem túl jól látja el a feladatát.
Júniustól várhatóan kerékpárt is lehet szállítani a 4-es metró szerelvényein. Az egyik kocsi végében lesz kijelölve a hely a bringások számára.
Megkerestük Bolla Tibort, a BKV vezérigazgatóját, aki megerősítette információnkat, hozzátéve, hogy egyelőre tesztüzemről van szó. Azaz, valószínűleg hétvégenként.
A kerékpárokat azért csak a 4-es metróba engedik be, mert ott van lift. A biciklit ugyanis a mozgólépcsőn tilos szállítani. Azt nem tudni, hogy a 3-as metró felújított állomásain lesz-e majd ilyen lehetőség.
Most a 4-es metrón kívül a HÉV-eken, a HÉV-pótló autóbuszokon, a 60-as villamoson (a fogaskerekű vasúton), a 65-ös, 65A és a 165-ös autóbuszon, a 77-es trolibuszon, az 56-os, az 56A, 59-es 59A, 59B és a 61-es villamoson lehet kerékpárt szállítani, valamint a dunai D11-es, D12-es és D14-es hajójáratokon.
A BKK járatain kerékpárt szállítani egy vonal- vagy gyűjtőjegy érvényesítésével, illetve kerékpárbérlettel lehet. A bérlet megéri, ára csak 540 Ft, azaz két út alatt megtérül.
Nem olyan rég írtam, hogy egy felújításnál látszik leginkább, mennyire autó-központúan gondolkodunk még ma is: a gépkocsiforgalmat csak nagy odafigyeléssel, terelőutak kijelölésével és a lehető legrövidebb ideig zárják le. Egy járda elfoglalása viszont nem probléma: egy "gyalogosforgalom a túloldalon" tábla évekre kinn felejtődhet egy bebukott építkezés miatt. (Érdemes megnézni, hogy oldják meg ezt mondjuk Londonban.) A kerékpáros közlekedés ebből a szempontból még rosszabb helyzetben van, arra aztán végképp nem figyel senki, nagyjából eszébe se jut az illetékeseknek.
A Városligetben most épp közműépítés miatt zárták le az egész Olof Palme sétányt, és terelték Budapest egyik legnagyobb forgalmú kerékpáros útvonalát egy járdára. Ha szűkösen, de azért elférnek ott a bringák - egészen addig, amíg nem jön arra egy gyalogos. A munkák amúgy nem a Városliget Zrt. hatáskörébe tartoznak, hanem a Fővárosi Önkormányzathoz (Főtáv Zrt.), de a kerékpárosok nem is feltétlenül az ideiglenes lezárás miatt aggódnak, hanem az Olof Palme sétány végleges megszüntetése miatt.
Elindult a Bubi Pozsonyban is. Sajnos nem Pubinak hívják, pedig mennyire jó lenne már, vagy a város szlovák neve alapján akár maradhatna Bubi is. A hivatalos neve azonban Slovnaft BAjk lett, ugyanis míg nálunk a Mol, odaát a szlovák leányvállalat lett a keresztapja.
A cég közleménye szerint Pozsony négy kerületében, 90 dokkolóállomással és 750 kerékpárral indítják el a rendszer, mely néhány héten belül kiépül. Még a vakáció előtt elkezdődik a tesztidőszak, és a valamikor a nyáron már igénybe is veheti mindenki a rendszert.
A szolgáltatás kidolgozásakor a budapesti tapasztalatokat is figyelembe vették, szóval alighanem rögtön átugornak egy csomó gyerekbetegséget. Hiszen mi azért már természetesen előrébb tartunk: a Bubi 1506 bringával és 125 dokkolóval működik, lassan négy éve.
A Magyar Kerékpárosklub által 2007-ben elindított, alkalmanként országosan több ezer embert megmozgató Bringázz a munkába! kampány négy év szünet után hétfőn újraindult.
Sárvár és Rábasömjén között bicikliút épül, közvetlenül a 8446-os út mentén. Amint arról beszámoltunk, egy helyi bringás felvette, ahogy az útépítők markolókkal egyszerűen kivágták az összes fát az út mellett.
Az RTL Klub Híradója szerdán pedig megszólaltatta a sárvári alpolgármestert, aki magyarázatot adott arra, hogy miért éppen így építenek utat, és mondjuk miért nem került annyival arrébb, hogy a fák megmaradhassanak.
Máhr Tivadar szerint nem volt más lehetőség, ugyanis az út mellett csak egy vékony sáv az önkormányzaté, a szántóföldre nem építhettek. A pályázat szerint az építkezést ugyanis október 31-ig be kell fejezni, így nem lett volna arra idő, hogy a tulajdonosokkal egyeztessenek.
De a sárvári alpolgármester megígért, hogy minden kivágott fa helyett két másikat ültetnek.
Hosszú idő óta először, 2017-ben növekedett Hollandiában a kerékpáros balesetekben meghaltak száma. A növekedés fő oka, hogy egyre több idős ember használ elektromos kerékpárt. Először fordult elő az is, hogy több kerékpáros halt meg, mint autós.
Fantasztikus megoldással csináltak helyet a Sárvár és Rábasömjén között épülő bicikliútnak. Ahelyett, hogy megkerülték volna a Vas megyei településeket összekötő utat árnyékoló öreg diófákat, netán egy oldalra tették volna a két biciklisávot,
a munkagépek kikapták az összes fát.
Az észak-olaszországi Garda-tó már eddig is nagyon népszerű volt a kerékpáros turisták között, de egy most épülő bringaútszakasz miatt még többen tekerhetnek majd a tó körül.
Klaus Iohannis román elnök Bukarestben felült egy biciklire, és rácsodálkozott, hogy ott sem fenékig tejfel a városi bringások élete. Miután nagyjából úgy összegezte tapasztalatait, hogy "szép a bukaresti tavasz, csak a fővárosi forgalom pokoli az évnek mind a négy évszakában", elmondta, hogy nem mehet ez így tovább, fejleszteni kéne az infrastruktúrát.
Alighanem egyetlen Kerékagy-olvasónak sem lesz meglepetéserejű a hír, hogy április 22-én I bike Budapest bringás felvonulás lesz a fővárosban. Ez inkább csak olyan utolsó figyelmeztetés minden érdeklődőnek, hogy aztán nehogy azt kelljen holnap este kiírnia a Facebookjára, hogy "basszus, ez ma volt? :(".
2018. április 22-én, a Kamaraerdei Ifjúsági Parkban ismét megrendezik a Mozgásvilág kerékpáros tesztnapot.
A tesztnapon ingyen kipróbálhatók a legújabb, legdrágább biciklik: lehetőség nyílik közel 50 gyártó, több mint 70 márkájának, idei és jövő évi legjobb kerékpárjainak és kerékpár felszereléseinek a kipróbálására 3 tesztkörön. A rendezvény ingyenes, amelyre kötelező a regisztráció.
Nyugat-Európa leghosszabb fűtött kerékpárútját fogják megépíteni egy holland természetvédelmi övezeten keresztül, hogy egész évben hó- és jégmentes úttal kössék össze Wageningen és Arnhem városát, írja az MTI. A Jufferswaard természetvédelmi övezetet átszelő 1,7 kilométer hosszú kerékpárutat a közeli papírgyár gyártási folyamatában keletkezett hő fogja fűteni.
Szavazás előtti idegnyugtatónak, vagy választás utáni levezetésnek is tökéletes programot kínálnak a hétvégén Budapesten a Vasúttörténeti Parkban. Itt rendezik meg ugyanis április 7-8-án Magyarország legnagyobb kerékpáros kiállítását, a Bikeweekendet. Az egész rendezvény alapvetően arról szól, hogy a Magyar Kerékpáripari és Kereskedelmi Szövetség bemutatja, hogy a bringagyártók és -forgalmazók mivel rukkolnak elő az idei szezonban.
Több mint 100 márka mutatkozik majd be,
ugyanis nem csak kerékpárok lesznek, hanem kiegészítők és ruházat is. A kiállításon látható lesz Vincenzo Nibali 2017-es Giro d'Italia bicaja is. Oké, azt persze nem próbálhatjuk ki, de a legtöbb bemutatott gépet igen. Tekerhetünk a tesztpályán mindenféle bringával, sőt, akár versenyezhetünk is: a goldsprinten a jelentkezők 500 méteren mérhetik össze, milyen gyorsan tudnak tekerni.
Az osztrák főváros megelégelte, hogy szanaszét hevernek a kölcsönkerékpárok a városban és szigorú szabályozásra szánta el magát, számol be róla Bécs Város Külképviseleti Irodája. A kölcsönzőcégeknek megadott határidőn belül el kell szállítaniuk a meghibásodott, vagy rossz helyen leállított kerékpárokat, különben 700 euró bírság is kiszabható rájuk. Az új rendelet olyan cégekre vonatkozik, amelyek fix dokkoló állomás nélküli kerékpárokat üzemeltetnek. A szabályozás két hónap múlva lép életbe.
Az új szabályozás szerint Bécs zöldfelületein eleve nem szabad letenni a bringákat, kivéve, ha azokat az erre kijelölt tárolókba, vagy a városszerte kihelyezett mobil kerékpártárolókba teszik. Olyan útszakaszon vagy járdán sem szabad őket leállítani, ahol akadályozzák a forgalmat. Amennyiben az üzemeltető cégek nem felelnek meg ezeknek a követelményeknek, akkor akár 700 eurós bírságot is kiszabhatnak rájuk.
Egészen elképesztő képeket posztolt egy budapesti biciklis. A népligeti felüljáró alatt áthaladó bicikliútra, keresztbe raktak korlátokat, amik veszélyeztetik a biciklisek testi épségét. Mint kiderült, hogy a régi útvonalat még nem bontották el, az újat viszont meg nem sikerült felfesteni.
Nem vagyunk rokonok Németh Lajossal. Bár feleségemmel tényleg van valamilyen távoli rokonsági viszonyuk, de rokonként soha nem álltunk kapcsolatban, személyesen csak néhány futóeseményen találkoztunk
– mondta Révész Máriusz kerékpározásért és aktív kikapcsolódásért felelős kormánybiztos a 24.hu-nak.
A kerékpározás nem károsítja a férfiak szexuális egészségét egy új tanulmány szerint, ha vannak is hátrányok, az előnyök nagyobbak, tehát érdemes bringázni.
Tovább bővül az országos kerékpárút-hálózat. A kormány döntése szerint idén tizenegy szakaszon 67,5 kilométernyi új kerékpárút épülhet meg. A Magyar Közút Nonprofit Zrt. átveszi a már meglévő, 1100 kilométernyi külterületi kerékpárút-hálózat üzemeltetését, jelentette be Révész Máriusz, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) kerékpározásért és aktív kikapcsolódásért felelős kormánybiztosa.
A kerékpárutak építésére idén 3,6 milliárd forintot fordíthatnak. Ezzel elindulhat a már engedéllyel rendelkező kerékpárutak kivitelezése. 11 szakaszon mintegy 67,5 kilométernyi új kerékpárút épülhet meg:
A tervek szerint a közbeszerzések után indulhat az építkezés, a 2019-es nyári szezonra már használni lehet az új kerékpárutakat.
A fővárosi utak takarítását végző FKF Zrt. a netes bringaút-térképet készítő Mozgásvilág.hu-val és a Kerékpárosklubbal közösen dolgozta ki a budapesti utak hómentesítését. A civil szervezetek kérdőívezéssel és forgalomszámlálási adatokkal dolgozták ki, hogy melyik utakat kell gyakrabban takarítani. Az FKF 8 új kis és közepes méretű hókotrót vásárolt, amivel 14-re nőtt a bringautak takarítását végző gépek száma - írja a Kerékpárosklub közleménye.
Rovataink a Facebookon