Friss kommentek

  • ratevka: Én mindkettőt elkerülöm, Budakalász felé szoktam elmenni. Hétvégén (olyankor járok arra) nem olyan vészes a forgalom, és az út jó minőségű. 2017-08-19 09:57
    A Lupa-tó partján megy majd az Eurovelo6
  • kincsőrző: @ratevka: köszi... mertem remélni, hogy csak a térkép béna... Amúgy ha tényleg meglesz az EuroVelo6, a Duna-kanyar turisztikai forgalmát is figyelembe véve, itt lenne értelme egy ... 2017-08-18 15:02
    A Lupa-tó partján megy majd az Eurovelo6
  • másikuser: @megkeseredett: Jó, hogy mondod, megint szanaszét van törve a bringasáv a Várkert Bazár előtt, május óta ígérik a garanciális javítást. 2017-08-18 14:16
    Botrányosan rosszul néz ki a hatvani bicikliút

A Lupa-tó partján megy majd az Eurovelo6

augusztus 17., 12:52 Módosítva: 2017-08-17 17:31:01
197
14 hozzászólás
2019 első felére végre megépülhet a Magyarországon is áthaladó EuroVelo6 nemzetközi kerékpáros útvonal egyik legforgalmasabb, de jelenleg legrosszabb állapotú része Szentendre és Budapest között. A nyomvonalat a védett vízbázis miatt áthelyezték a Lupa-tó mellé.

A Rajkánál belépő és Mohács alatt kilépő, végig a Duna mentén haladó EuroVelo6 nemzetközi kerékpárútnak köztudottan egyik legrosszabb szakasza Budapest és Szentendre között húzódik. A rendkívül kátyús szakaszhoz eddig azért nem tudtak hozzányúlni, mert vízbázis védőterület mellett fekszik, ezért jogszabály tiltotta az útépítést.

A tavasszal elkezdődött tervezés során most arra a megoldásra jutottak, hogy a jelenlegi nyomvonalat nyugatabbra helyezik. Így az részben a Lupa-tó partján halad majd, és később is elkerüli a vízbázist. A 2017. április 13-án aláírt tervezési szerződés része a környezetvédelmi előzetes vizsgálati dokumentáció, az engedélyezési és kiviteli tervek elkészítése, illetve a szükséges engedélyek megszerzése. 

14 hozzászólás Tovább

Hollandiában megnyílt a világ legnagyobb föld alatti bicikliparkolója

augusztus 7., 13:11 Módosítva: 2017-08-07 17:28:29
26
2 hozzászólás

Hétfőn reggel megnyitott a világ legnagyobb föld alatti bicikliparkolójának első szárnya Utrechtben, ami jelenleg 6000 kerékpár befogadására képes – írja a Dutch News. Októberben ez további 1500 hellyel bővül, mikor pedig a második szárny is kinyit majd, összesen 12 500 bicikli tárolására lesz alkalmas.

Ekkortól lehet majd valóban a legnagyobbnak nevezni az utrechti projektet, jelenleg ugyanis még egy tokiói tároló birtokolja ezt a címet, ott 9400 kerékpár fér el. Jövő tavaszra egyébként Hágában is épül majd egy nagyobb parkoló, az azonban mindössze 8500 helyet biztosít majd.

2 hozzászólás Tovább

Évek óta szedi áldozatait a bicikligyilkos fekvőrendőr

augusztus 1., 14:50 Módosítva: 2017-08-02 10:37:10
331
120 hozzászólás

A sötétben repültem, a lábaim kapálóztak a levegőben, mégis tisztán rajzolódott ki előttem egy gondolat: mi történhetett velem? Az imént még suhantam a biciklimmel az arra kijelölt kerékpáros úton, sima aszfalton, most pedig a semmiben evezek a végtagjaimmal.

120 hozzászólás Tovább

Luxusbringatúrára a külföldiek is idehozzák a pénzt

július 21., 07:47 Módosítva: 2017-07-21 13:54:15
236
16 hozzászólás

A bringatúra sokaknak szép kényelmes tempójú tekerést jelent cuccokkal jól megpakolt kerékpárokkal, de van egy olyan réteg, aki az országúti versenyzőkhöz hasonlóan nagyobb sebességgel, kisebb bolyban haladva falja a kilométereket. A pihenőkben pedig a luxust akarja kiélvezni. A külföldi cikloturisták (nevezzük így őket) még nem nagyon fedezték fel Magyarországot, de ez változhat. Június végén külföldi szakújságírókból álló csapat bringázott nyolc napot a Dunántúlon. A tesztként is működő túra vezetőjével, Takács Tamással beszélgettünk a tapasztalatokról. A közlekedési kultúránkról és az utainkról mi is másképpen gondolkodhatunk eztán.

16 hozzászólás Tovább

Egy átlagos szemétszállítási nap a Dráva utcában

július 19., 10:31 Módosítva: 2017-07-19 13:30:41
196
36 hozzászólás

Nemrég épült szuper kerékpárút a XIII. kerületi Dráva utcában, de bizonyos napokon úgy tűnik, a szemeteskukáknak elsőbbségük van rajta.

Szemétszállítási napok a kedvenceim, a közös szemeteseket sikerül az egész utcában a kerékpárútra tolni, járdára mégsem lehet és valóban máshol hely nincs is rá, mit lehet beáldozni?

– írja olvasónk, Richárd, aki szerint a kukák mellett mostanában a munkásokat is kerülgetni kell, akik a fél éves bringautat nemrég felbontották.

Neked is van bringád? Kövesd a Kerékagyat a Facebookon!

36 hozzászólás Tovább

Két év múlva kész is a Budapest-Balaton bringaút?

július 16., 08:17 Módosítva: 2017-07-20 12:31:51
835
52 hozzászólás
Van pénz, hamarosan készítik a terveket, már csak építeni kell a kerékpárutakat. A kerékpározásért felelős kormánybiztos szerint két éven belül megépül a Balaton-Velencei-tó-Budapest közötti, és a Rajka-Budapest közötti Duna-menti kerékpárút nagy része, valamint átépítik a Balaton körüli bicikliutat is.

A napokban jelent meg a Magyar Közlönyben az a jogszabály, ami szerint 2018-ban és 2019-ben tízmilliárd forintot költenek több száz kilométernyi bicikliút megépítésére, írtuk néhány napja. Hogy pontosan lássuk, mit, mikor és mennyiért építenek a következő két évben, megkerestük Révész Máriusz kerékpározásért felelős kormánybiztost.

Révész elmondta, hogy idén egymilliárd forint van a bicikliutak tervezésére. A Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő (NIF) Zrt. egy keretközbeszerzést írt ki, ami meglehetősen elhúzódott, de mostanra már a 27 külön szakasz egyenkénti tervezésére is megvannak a győztesek. A szerződéseket még nyáron aláírják, 60 napja lesz a tervezőknek az engedélyes tervek elkészítésére. 

A 27 szakaszt főleg a Balaton körüli, a Duna melletti (Rajka és Budapest közötti EuroVelo 6), valamint a Budapest-Velencei-tó-Balaton közötti kerékpárút alkotja. Ezek a kiemelt projektek. Ezen kívül megtervezik a Tarcal-Tokaj-Bodrogkeresztúr és a Tokaj-Tiszabecs szakaszt is.

52 hozzászólás Tovább

Egy új bringasávon lehet gurulni a budai rakpartig

július 11., 23:51 Módosítva: 2017-07-12 12:05:22
12
49 hozzászólás

A Margit körútról végre egy kicsit biztonságosabban lehet eltekereni a budai rakpartig, mert egy új bringasávot alakítottak ki, de azért egyetlen lépés mégis hiányzik ahhoz, hogy maradéktalanul örülni lehessen neki.

49 hozzászólás Tovább

Tényleg jó pedálhoz kötözött lábbal tekerni?

július 11., 23:06 Módosítva: 2017-07-12 12:52:06
37
47 hozzászólás

Az elmúlt húsz évben hagyományos taposópedált használtam a bringáimon. Eleinte műanyag keretest, aztán fémtestűt. Idővel rájöttem, hogy milyen cipővel melyik pedál adja a legjobb kontrollt a bringa felett. Ez a folyamat viszont új szintre emelhető egy patentpedállal és a hozzá illő cipővel. A cipő aljára szerelt stopli a pedálhoz kapcsolódik, amikor erősen rálépünk, majd egy mozdulattal el is oldhatjuk, amikor megállunk. De tényleg ilyen egyszerű a patentpedálos bringázás? 

47 hozzászólás Tovább

Elkészült minden idők legdrágább kerékpáros patakhídja

július 9., 11:21 Módosítva: 2017-07-11 23:35:44
3649
42 hozzászólás

Nem is olyan rég részletesen beszámoltunk arról a csodahídról, amelyet a vizes világbajnokságra építettünk 400 millióból, olyan beton alapokra, hogy csak na. A BKK azt is szépen elmagyarázta akkor, hogy miért van minderre szükségünk. Sokáig azt hittük, hogy nem csak fölösleges és drága lesz a beruházás, de még csak el sem készül időre. Nos ez utóbbival kapcsolatban tévedtünk. Már persze ha elkészültnek tekinthetjük azt, hogy áll a híd, csak épp nem nagyon vezet sehonnan sehova. Pedig egy kis odafigyeléssel tök hasznos is lehetett volna. Főleg ha nem gondolunk közben arra, hogy 400 millió forintból hány vödör sárga festéket lehetett volna venni, és abból mennyi hasznos bringás fejlesztést felfesteni városszerte.

Na de félre a bringások lélegeztetőgépével! Az olvasói levél nyomán Anita egyből odakerekezett a helyszínre (ami az esetében nem biciklizést, hanem babakocsizást jelent), és kattintott pár képet. Íme.

42 hozzászólás Tovább

27 milliárd 2019-ig bringautakra

július 5., 16:25 Módosítva: 2017-07-05 23:15:38
22
17 hozzászólás

Nagyszabású bicikliút-fejlesztést irányoz elő egy friss - a szerdai Magyar Közlönyben megjelent - rendelet, amely idén, 2018-ban és 2019-ben tízmilliárdos kiadást szán több 100 kilométer bicikliút megépítésének előkészítésére és kivitelezésére, írja a napi.hu. A rendelet szerint elkészülhet az úgynevezett "Balatoni Bringakör"; azaz a Balatont körülvevő bicikliút, amint több másik bicikliút-fejlesztéssel együtt kiemelt projektnek számít.

Adnak pénzt az EuroVelo 6 kerékpárút Rajka-Dömös-Szentendre közötti útvonalára, valamint elérhető lesz Etyekből indulva a Velencei-tó (miért épp Etyekből, azt nem tudni), majd onnan továbbmegy a kerékpárút, egész Balatonakarattyáig.

17 hozzászólás Tovább

Mennyibe kerül egy használható hegyi bringa?

július 4., 08:49 Módosítva: 2017-07-05 08:09:20
49
42 hozzászólás

A hegyi bringázás kaland, és nem is kell drága gép az élvezetéhez. Ha elhagyjuk a szilárd talajt, két okból lehet szükség komolyabb kerékpárra: az egyik a terep eldurvulása, a másik a távolság és a tempó növelése.

Egy igazán jó és tartós cross country vagy enduro bicikli ritkán áll meg egymillió forint alatt,

 de kezdőként pazarlás ilyet beszerezni. Foglalkoztunk már kezdőknek szánt, általános hegyi bringával, de az az elképzelhető legkevesebb pénzért nyújtotta a minimumot.  Most viszont egy olyan bringát kértük a Baddogtól, ami már magasabb kategóriában játszik.

42 hozzászólás Tovább

Ez a világ 20 legbringásabb városa

június 30., 18:05 Módosítva: 2017-07-01 14:32:44
377
46 hozzászólás

Nem nehéz kitalálni, hogy mi teszi igazán bringabaráttá a világ nagyvárosait, és azt sem, hogy mikor érzik túl veszélyesnek a tekerést a tömegek és ülnek inkább autóba. Egy civil szervezet idén is megmutatja, mely városokban a legjobb kerékpárosnak lenni. Tizennégy szempont, elkötelezett fejlesztések és sok tanulság ebben a cikkben. 

46 hozzászólás Tovább

Már volt itt egy baleset, de lesz még

június 29., 07:18 Módosítva: 2017-06-29 15:34:13
280
105 hozzászólás

Szomorú baleset történt egy hónapja Budapesten, a XI. kerületben. Már a helyszín is mágikus jelentőséggel bír, ha az úton lévők védőszentjére gondolok -, mert a helyszín a Szent Kristóf utca és Budaörsi út találkozása. Egy kerékpáros ütközött egy autóval és a bringás nyolc napon belül gyógyuló sérülést szenvedett, de anyagi kár is keletkezett, és még a felelősséget is – 5000 forintos bírság kíséretében – vállalnia kellene. Ebben a cikkben annak próbálok utánajárni, hogy egy harmadik fél hibája mennyire írható a balesetben résztvevők számlájára.

105 hozzászólás Tovább

Sehol nem utálják annyira a bringásokat, mint a Margitszigeten

június 23., 08:52 Módosítva: 2017-06-23 17:48:03
392
57 hozzászólás

Hivatalosan még át sem adták a felújított Margitszigetet, egy ponton máris sikerült ellehetetleníteni a kerékpáros közlekedést, ráadásul teljesen felesleges és idióta módon.

57 hozzászólás Tovább

Posztumusz díszpolgár lett László János

június 22., 08:56 Módosítva: 2017-06-22 09:45:20
0
0 hozzászólás

Posztumusz díszpolgári címet kapott Tarlós István főpolgármestertől László János, a Magyar Kerékpárosklub volt elnöke szerdán. A Kerékpárosklub biciklis tekeréssel fog róla megemlékezni hétfőn. 

Szólj hozzá! Tovább

Máris feltörték a vadonatúj bringautat

június 20., 14:20 Módosítva: 2017-06-21 08:42:46
642
40 hozzászólás

Olvasónktól kaptuk a fotót, amin az látszik, hogy bizony hosszan feltörték a Népfürdő utca déli szakaszán frissen aszfaltozott kerékpárutat. A környékbeli bringás fejlesztések szerencsére hanyagolják a vörös viacolort, helyette sima aszfaltot terítettek ide is.

Vagyis ez nem teljesen igaz, mert a helyszínre robogva megtudtam, pont azért törték fel ezt a részt, mert hullámos lett, ezért újraaszfaltozzák. Most álljunk meg egy pillantra, és hadd írjam le ezt a mondatot újra:

Hullámos lett a bicikliút, ezért azonnal kijavítják.

Furcsa, nem? Egy kicsit délebbre eső másik, kb. 10 méteres szakasszal ugyanez a probléma, és azt is felszedték.

A hullámok amúgy 1 centi körüliek voltak, ami persze a fasorban sincs a körmendihez képest, de ez az egyenetlenség bizonyos sebességnél nagyon zavaró tud lenni. Gondolhatnánk, hogy akkor majd hetekig így marad, de nem, a helyszínen dolgozó szakik szerint akár már holnap új réteg kerülhet az útra. Hurrá!

40 hozzászólás Tovább

Bringával balesetet okozott? Erre számítson

június 18., 13:00 Módosítva: 2017-06-19 09:02:26
393
107 hozzászólás

A bringások az első balesetig, vagy tükörleverésig nem is gondolnak a biztosításra. Sokan azzal nyugtatják magukat, hogy rutinosak már, és amúgy is, az elmúlt 10 évben sem történit semmi, csak feleslegesen dobták volna ki a pénzt. Aztán jön egy benézett jobb kéz, egy „véletlen” piroson áthajtás, és máris változik a kép. Egy biztosítási szakértővel a kockázatokról és a lehetőségekről beszélgettem.

107 hozzászólás Tovább

Mi lesz a magyar biciklis sztrádával?

június 17., 08:16 Módosítva: 2017-06-18 09:32:21
381
41 hozzászólás
Magyarországon három Eurovelo nemzetközi kerékpáros út halad át, ebből messze a legnépszerűbb és legismertebb a Duna mentén haladó EuroVelo 6. Az útnak azonban még ki sem választották a pontos jövőbeni nyomvonalát, a jelenlegi útvonal egyes szakaszainak állapota pedig botrányos. Megérdemli-e az út, hogy a nemzetközi tanúsító szervezet éljen vele szemben a "nukleáris opcióval"? - többek között erről beszélgettünk Bodor Ádámmal, az Európai Kerékpáros Szövetség (ECF) EuroVelo igazgatójával.
Bodor Ádám (forrás: ecf.com)
Bodor Ádám (forrás: ecf.com)

Az Európát több irányból átszelő EuroVelo nemzetközi kerékpáros útvonalakat az Európai Kerékpáros Szövetség (ECF) koordinálja, tanúsítja, és a szervezet vonhatja meg egyes szakaszoktól az EuroVelo státuszt, mondta lapunknak Bodor Ádám. Magyarországon nem túl jó a három áthaladó EuroVelo útvonal állapota, a legnépszerűbb Eurovelo 6-ossal is gondok vannak.

Nyomvonal: Az EuroVelo 6 magyar szakasza mintegy 450 km. Aki részletesen próbál rákeresni, hol is halad majd a nyomvonal, csalódni fog. Egyelőre ugyanis több nem hivatalos, alternatív nyomvonal is létezik, de Bodor szerint hivatalosan még nem választotta ki a kormány, melyik legyen az igazi. A kormányzati Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ korábban kísérletet tett erre egy megvalósíthatósági tanulmány megrendelésével, de a tanulmányt nyilvánosan nem lehet elérni. (Most az NFM rendelkezésünkre bocsájtotta, ide kattintva le lehet tölteni.)

Állapot Az ECF szerint az EuroVelo 6-nak Rajka és Budapest között kellene első lépésben biztonságosan és kényelmesen kerékpározhatónak lenni. Ehhez képest Bodor Ádám beszámolt róla, hogy a brüsszeli központba rendszeresen küldik a kerékpárosok képekkel illusztrálva, ki és hogy akadt el az EuroVelo szakaszon. A legbotrányosabb állapotban a (vasúti töltés melletti szekérúton haladó) Ács-Nagyszentjános közötti, és a (szentendrei vízbázisok mellett húzódó) Budapest fölötti szakaszok vannak. 

41 hozzászólás Tovább

A Duna után elviszik a szlovákok az Eurovelót is?

június 10., 14:27 Módosítva: 2017-06-12 09:45:35
266
43 hozzászólás
Európa egyik legnépszerűbb nemzetközi kerékpáros főútja az Eurovelo 6. A gyönyörűen kiépített osztrák szakaszról egyre többen jönnének tovább Budapest felé. Ezt most két útvonalon tehetik meg: a Kisalföld felé Magyarországon és a Duna partján Szlovákiában Komáromig vagy Párkányig. Vajon merre érdemesebb menni? Összehasonlítottuk a két lehetőséget.
<![CDATA[Index]]> http://index.hu/assets/images/rss_logo.gif <![CDATA[Index]]> http://index.hu/ 144 35 http://index.hu/kerekagy// Index Kerékagy legfrissebb cikkek, hírek hu-HU
43 hozzászólás Tovább

Világszínvonalú bringapálya Magyarországon

június 7., 08:51 Módosítva: 2017-06-07 14:17:59
644
11 hozzászólás

Ha az ember Sopron felé veszi az irányt, a környezet érezhetően hasonlítani kezd egy fejlett nyugati országra. Az utak jobb minőségűek, kevesebb az elhanyagolt árokpart, feltűnnek a szélerőművek, olyan, mintha átérnénk Ausztriába. A helyi mentalitás jót tesz azoknak is, akik hobbijukat a természetben űznék, így jöhetett létre Sopronban az ország legjobb bringaparkja.

11 hozzászólás Tovább

Őszre átsajtolnak egy bringalagutat az M1-es alatt

június 6., 17:49 Módosítva: 2017-06-07 01:05:56
73
15 hozzászólás

Kerékpáros alagutat építenek az M1-es autópálya alatt az Etyektől Bicskén keresztül Tarjánba tartó kerékpárútnak, amit várhatóan már a nyár végén át is adnak.

Az alagutat átsajtolásos eljárással építik, vagyis az előre legyártott vasbeton alagút bizonyos elemeit átpréselik az autópálya töltésén anélkül, hogy annak szerkezetében bármilyen változást okoznának. Így a munkálatok alatt az autópályán közlekedők semmit nem érzékelnek majd az egészből.

A bicikliút megépítése a Pannónia szíve nevű térségi turizmusfejlesztési program része, a fejlesztések épülő elemeinek költségvetése 3,716 milliárd forint, amelyet a magyar állam biztosít.

15 hozzászólás

Ilyen kerékpárutat tervez a mérnök, aki még sosem biciklizett

június 5., 11:24 Módosítva: 2017-06-20 13:49:28
1193
147 hozzászólás

A Róbert Károly körúti bicikliút a második legjobb fejlesztési ötlet, ami budapesti biciklisekkel történhet. A legjobb persze a Nagykörút lenne, ahol a városi biciklisek többsége közlekedik, de ez egyelőre várat magára.

Mindenesetre óriás lelkesedéssel hajtottunk rá a Hungária gyűrű északi végénél elkészült bicikliútra. Izgalmunk érthető volt, hiszen ez az útvonal, amelyen gyorsan át lehet szelni a várost. Már annak a biciklisnek, akit eddig nem zavart, hogy egy éjjel-nappal forgalmas, háromsávos autópályán kell tekernie, kamionokkal, teherautókkal, és idegesen előzgető autókkal versenyezve. Eddig tehát ez a logikus útvonal aláaknázott terepnek számított a legtöbb biciklista számára.

A helyzetet most viszont alapvetően rendezte át, hogy a Hungária felújításával párhuzamosan bicikliutat is kialakítottak, hogy a biciklisek biztonságosan juthassanak el... Nos, ezt a mondatot nem tudjuk befejezni. Hiába jártuk végig az elkészült, nem is rövid szakaszt, nem jöttünk rá, honnan hova szerették volna eljuttatni a bicikliseket a tervezők. A furcsa helyzet azért alakulhatott ki, mert a bicikliutat vélhetően nem kerékpárosok, hanem autós közlekedésben iskolázott mérnökök tervezték.

147 hozzászólás Tovább

Öt kilométer bringaút a föld alatt

június 1., 12:27 Módosítva: 2017-06-01 20:44:46
94
2 hozzászólás

Ha valaki Ausztriában szeretne bringázni, a legkézenfekvőbb célpont Semmering. Erről a bringaparkról a nem is olyan rég  írtunk, de ha egy kicsit távolabbra merészkedünk, hasonló élményekben lehet részünk, és még változatosabb környezetben próbálhatjuk ki a terepbringázást. A Hegymenet túra jó apropó volt arra, hogy még több bringaparkot meglátogassunk Ausztriában, most ezeket mutatjuk be.

A Hegymenet túra

Két héttel ezelőtt egy Suzuki Ignisszel és két bringával jártunk végig egy magyar és öt osztrák hegyikerékpáros pályát. Elképesztően szép helyeken jártunk, hihetetlen jókat tekertünk, és most részletesen bemutatjuk az állomásokat. A túra posztjait itt olvashatjátok.

2 hozzászólás Tovább

Eltörlik az értelmetlen bringás tiltásokat

május 27., 10:20 Módosítva: 2017-05-28 10:45:57
1223
101 hozzászólás

A 32 ezer kilométernyi magyar közút félmillió KRESZ-táblája közül idén 21 ezret lecserélnek, és ez nagy lehetőség a bringások számára, mert végre eltűnhet rengeteg, őket kitiltó tábla is az utak mellől. Aki elavult, értelmetlen tiltótáblával találkozik, maga is bejelentheti. Az okokról és a várható változásokról szól ez a cikk.

101 hozzászólás Tovább

Csak a látványterven szerepel kerékpáros a pesti rakparton

május 25., 17:38 Módosítva: 2017-05-26 08:07:45
67
53 hozzászólás

Kedden mutattuk be a pesti rakpart látványterveit, melyek aznap kerültek a fővárosi Városfejlesztési, Közlekedési és Környezetvédelmi Bizottság elé. Akkor azt írtuk:

"Nincs egyértelműen leírva az sem, hogy lehet-e majd kerékpárral használni az átépülő rakpartot, és ha igen, melyik felületet: a sétány egy része lesz erre szánva vagy az útfelületen lesz erre kijelölt rész, esetleg 30-as korlátozással és széles útfelülettel teszik vonzóvá a biciklizést a rakparton."

A Jane Haining rakpart látványtervein jól mutat a bringás, de a kerékpársávnak nem jutott hely
A Jane Haining rakpart látványtervein jól mutat a bringás, de a kerékpársávnak nem jutott hely
Fotó: Korzó Tervezési Stúdió / infoszab.budapest.hu

Nos mint megtudtuk sem itt, sem ott nem gondoltak a bringásokra, pedig még a látványterveken is szerepel egy kerékpáros, mert az olyan jól néz ki.

53 hozzászólás Tovább

Na most itt akkor továbbtekerhetünk?

május 24., 08:46 Módosítva: 2017-05-24 18:03:01
279
36 hozzászólás

Hűséges olvasónk Eszti K. nagyon érdekes fejtörőt eszelt ki. Öt különös helyszínt fotózott Budapesten, amelyről egyáltalán nem könnyű eldönteni, hogy behajthatunk-e, elsőbbséget kell-e adnunk és hasonlók. Mivel egy-egy ilyen szituáció értelmezésén nem csak az önérzetünk és a vérnyomásunk, de esetenként az életünk is múlhat, egyáltalán nem mindegy, hogyan döntünk. Persze ezzel együtt, ami most következik, az csak játék, de figyelemfelkeltésnek tökéletes, és rengeteget tanulhatunk is belőle. 

Az egyszerűség kedvéért olyan problémákat dolgozott fel, amelyek korábban már szerepeltek a Járókelő.hu oldalán, ahol olykor olvasható az illetékes szervek (többnyire Budapest Közút, röviden BK) válasza, valamint a helyzet megoldása is, ha van, és a pontos helyszín is be van jelölve térképen. Egy részük szerencsére mára megoldódott, de tanulságosnak ma is tanulságosak. 

Át is adom a szót Esztinek. Válaszait a kattintás után legördülő dobozban olvashatjátok.

36 hozzászólás Tovább

Budapest 21 százalékát érinti a bringás megaberuházás

május 22., 07:58 Módosítva: 2017-05-22 18:00:09
306
35 hozzászólás

Érdemi javaslatokkal és a bringások véleményének kikérése után tolja élhetőbb irányba a Magyar Kerékpárosklub azt az európai uniós forrásból megvalósuló, Budapest nagy részére kiterjedő infrastruktúra-fejlesztési tervet, amelyben a főváros területének huszonegy százaléka érintett. A bringás beruházások nyomán nemcsak könnyebben tekerhetünk majd rengeteg, eddig horrorisztikusan járhatatlan budapesti környéken, de ahol lehetséges, kevesebb alkalommal kell kereszteznünk az autóforgalmat is. A javaslatok nem csak a bringások szempontjait tartják szem előtt, ezek közül szemezgettünk. 

35 hozzászólás Tovább

Kinek érdemes Ausztriába menni bringázni?

május 17., 11:21 Módosítva: 2017-05-17 16:23:00
13
4 hozzászólás

Terepen bringázni mindig különleges élmény, nem csak a kihívások, de a természet közelsége miatt is. Itthon viszont kifejezetten problémás, mert bár a Pilisben is van 600 kilométernyi kijelölt bringaút, ám minősége nem az igazi, sehol nem épült ösvény, csupán már meglévő, kijárt utakat jelöltek ki kerékpározásra. A probléma sokrétű, a részleteket ebben az anyagban olvashatjátok.

A Hegymenet túra

Két héttel ezelőtt egy Suzuki Ignisszel és két bringával jártunk végig egy magyar és öt osztrák hegyikerékpáros pályát. Elképesztően szép helyeken jártunk, hihetetlen jókat tekertünk, és most részletesen bemutatjuk az állomásokat. A túra posztjait itt olvashatjátok.

4 hozzászólás Tovább

Koppenhágában már csak a lakosság 9%-a autózik rendszeresen

május 15., 09:41 Módosítva: 2017-05-15 13:38:56
5092
13 hozzászólás

Igen, persze tudom. Koppenhága sík, sőt minden irányban egyszerre lejt, és egyébkéntis, ezeknek én nem biciklizem, legfeljebb ha majd nálunk is annyi lesz az átlagkereset, de addig kénytelen vagyok autóval.

Ám akárhogy is nézzük, nagyon-nagyon meglepők a legfrissebb adatok Dánia fővárosából. Ugyan már tavaly ősszel megjöttek az eredmények , hogy több bringa közlekedik a városban, mint gépkocsi, a legfrissebb felmérés tovább árnyalja az ottani közlekedés helyzetét.

A városlakók 62 százaléka jár iskolába vagy munkába kerékpárral, 21 százaléka használ közösségi közlekedést (busz, metró, vonat) és mindössze kilenc százalékuk autót. Mindezt úgy, hogy a lakosság 25 százalékának van kocsija. 

Igen, a világ egyik leggazdagabb, legélhetőbb városáról van szó. A Copenhagenize.com ezzel kapcsolatban mégis egy komoly problémára hívja fel a figyelmet, néhány Flickren megosztott ábrával.

13 hozzászólás Tovább

Jogosan kerítik el a kerékpáros főutat

május 12., 15:26 Módosítva: 2017-05-13 07:27:21
129
17 hozzászólás
Egy magáncég kerítést épít az Eurovelo 6 nemzetközi bringás útvonal Kis-Duna melletti szakaszára, de mint kiderült, nem a kerékpárosok, hanem az illegális szemétlerakók ellen. A ferencvárosi önkormányzat kisajátítana, de nincs rá pénze.

Mint arról csütörtökön beszámoltunk, egy magáncég egyszerűen lekeríti a Kis-Duna mellett futó Eurovelo 6 nemzetközi kerékpáros főútvonalat a Ferencvárosban. Áthaladni lehetetlen lesz, és csak óriás kerülővel lehet az útra visszajutni. A háttérben üzleti vita húzódhat meg.

A ferencvárosi önkormányzat úgy tűnik tehetetlen. Lapunknak elküldött álláspontjuk szerint az Eurovelo távlati nyomvonala a Duna-parton halad a IX. kerület jelentős szakaszán, melynek nem minden része közterület. A magántulajdonú szakaszokat szabályozni kell, mely ez esetben még nem történt meg.

A több éve tartó tervezési folyamat során Ferencváros jelezte a kisajátítás időszerűségét, szükségességét. Forrása viszont nincs rá a kerületnek. A magántulajdon lekerítése így nem ellentétes a magántulajdonhoz való joggal - áll az önkormányzat válaszában.

17 hozzászólás Tovább