Kereskedelmi műsorokat támogatnak
A közszolgálati televíziók állami támogatottsága jóval meghaladja a kereskedelmi tévék árbevételeit, ám eközben egyre inkább "kereskedelmiesedik" a műsorstruktúrájuk - véli az EB. A bizottság ezért most azt várja az olasz RAI és a portugál RTP televízióktól, hogy vezessenek külön számlát a közszolgálati, illetve a kereskedelmi típusú műsoraik gyártására fordított összegekről.
A Világgazdaság szerint a vizsgálatot Magyarország jövő évi uniós csatlakozása után az MTV-re is kiterjeszthetik. A közszolgálati tévé a gazdasági lap szerint ugyan csak másfélmilliárd forintot hasít ki az évi 45-50 milliárdos tévépiaci tortából, több mint harmincmilliárdos állami támogatással bevétele meghaladja a kereskedelmi tévékét. Az MTV ennek ellenére deficites, vesztesége eléri a tizenkétmilliárdot is.
Definiálatlan közszolgálat
Kérdés az is - írja a Világgazdaság - hogy az MTV mennyi pénzt fordít közszolgálati, és mennyit elvileg önfenntartó kereskedelmi műsoraira. A lapnak nyilatkozó Sarkady Ildikó médiajogász szerint az alapprobléma, hogy Magyarországon még nem tisztázott, mi számít közszolgálatinak, illetve hogy összekeveredik a nonprofit és a nyereségorientált tevékenység.