Nem is annyira EU-szkeptikus a Fidesz?
További Eurologus cikkek
- Majdnem 20 százalékkal csökkent a GDP Spanyolországban, Olaszországban és Franciaországban
- 30 ezer betegnek juttat koronavírus-gyógyszert az EU
- Az EP jelenlegi formájában megvétózza a tagállamok alkuját, az egyik ok a jogállamiság
- EU-s költségvetésről, jogállamiságról vitatkoztak az EP-ben: elégedetlenek a képviselők
- Az EP nem ért egyet a költségvetési alku jogállamisági részével és a forráscsökkentésekkel
Legfrissebb híreink
- „A magyar kormányt nem nevezném a szövetségesünknek” – mondta Csehország külügyminisztere
- Leülnek vitázni az EP-listavezetők, de Deutsch Tamás biztosan nem lesz ott
- Az Európai Bizottság ujabb 68 millió euróval támogatja Gázát
- Olaf Scholz az emberi jogok tiszteletére szólította fel Azerbajdzsánt
- Joe Biden nem akar még nagyobb zűrzavart, Amerikának be kell avatkoznia
- Ferenc pápa történelmet ír: részt vesz a G7 csúcstalálkozóján
- Veszélyes harci drogot szabadítottak a világra a dzsihadisták
- Magyarország „oroszbarát” – mondta a lengyel külügyminiszter-helyettes
- Óriási pusztítást végez az árvíz Tanzániában
- Egyetlen nap alatt 220 civilt öltek meg a katonák Burkina Fasóban
Mit mondtak az EU-ról a legnézettebb, legolvasottabb hírcsatornák (valamint a Déli Krónika) a tavaszi dupla kampányidőszakban? Erre kereste a választ a Prospect Műhely Alapítvány és a Mérték Médiaelemző Műhely tanulmánya, amelyet október 16-án mutattak be az Európai Unió Házában.
Több mint 15 ezer feldolgozott egyedi hír közül mindössze nyolc százalék kapcsolódott az EU-hoz. Természetesen az európai parlamenti kampányban megszaporodtak az uniós hírek, de a tanulmány szerint ezek főleg belpolitikával foglalkoztak, és
Ehhez persze az is hozzájárulhatott, hogy az Origónál és az Indexnél is csak a belföldi és a gazdasági rovatot figyelték, a nagyvilág/külföld rovatot nem.
Befér az EU egy bűnügyi és egy állatos hír közé?
Általános benyomások helyett számszerűsíthető képet akartak adni, mutatta be a koncepciót Pulai András a Prospect Műhely Alapítvány részéről. Ezért a Mérték Médiaelemző Műhellyel együtt nekiálltak végigizgulni az M1, a Kossuth Rádió és az RTL Klub híradóit, valamint „a TV2 Tények 18 órakor kezdődő műsorait”. Azt vizsgálták, hogy a csatornák milyen gyakran említik az Európai Uniót és milyen színben tüntetik fel. Ez már önmagában bizonyára nagy türelmet igénylő feladat lehetett. A tévécsatornák mellett három írott sajtóterméket is bevontak a kétszer ötven napos vizsgálatba: az Indexet, az Origót, és a legolvasottabb magyar napilapot, a Metropolt. A felvetésre, hogy a Népszabadság vagy a Magyar Nemzet is érdekes lehetett volna, Pulai András közölte, hogy a mainstreamre próbáltak összpontosítani.
Uniós pénzből, de csak halkan
Hiába uralkodik el a politikusokon a kampányidőszakokban az átadási láz és hiába vagdossák Ollókezű Edward módjára a nemzetiszínű szalagokat, csak az EU-s hírek hetede számolt be arról, hogy valamilyen fejlesztéshez forrást biztosított az Európai Unió. Pulai András szerint ez azért is meglepő, mert hazánkban a beruházások nagyjából 95 százalékát az EU segíti anyagilag.
Kisebb meglepetés, hogy az országgyűlési voksolás előtt szinte a kutya sem foglalkozott az EP-választással, és a Brüsszellel szembeni szabadságharcról is jóval ritkábban számoltak be a vizsgált sajtótermékek. Az átadnivalók is vészesen fogyhattak, mert a második kampányra kevesebb, jóval kevesebb, mint fele annyi esetben említettek uniós finanszírozást.
Add a pénzt és kuss!
Az írott és a sugárzott média jórészt semlegesen számolt be az EU-ról (55, illetve 46 százalékban). Ahol nem így történt, ott többnyire pozitív volt a híradás. Hírkibocsájtók szerint is csoportosítottak, amiből az derült ki, hogy a baloldali összefogás nem tudott rosszat mondani az EU-ról, de a kormányoldal is többször ítélte jónak, mint rossznak vagy akár semlegesnek.
A teljes tanulmány ide kattintva olvasható.
Rovataink a Facebookon