Hitlerhez hasonlítja Busht két választási reklám
A zsidó szervezetek kikérik maguknak
A pályázatok beküldésének határideje az év végén járt le. A "Bush 30 másodpercben" címmel kiírt verseny döntőjébe a honlapot felkereső 100 ezer látogató 15 hirdetést szavazott be, de nincs közöttük a két elmarasztalt videoklip, amelyet Ed Gillespie, a Republikánus Országos Bizottság elnöke a politikai gyűlöletbeszéd legalantasabb példájának nevezett.
Zsidó szervezetek elutasították, hogy Hitler nevét amerikai politikai vitában használják fel. Marvin Hier rabbi, a Simon Wiesenthal Center alapítója úgy nyilatkozott, hogy "Hitlert amerikai elnökhöz hasonlítani nemcsak groteszk, hanem a holokauszt gyalázása."
A negatív reklám is jó reklám
A két bírált hirdetés egyike Adolf Hitler beszédével kezdődik, majd a képen Bush elnök jelenik meg, és feltűnik a kérdés, hogy mindez ismerősen hangzik-e. A másik pályázat szerint ami 1945-ben háborús bűn volt, az 2003-ban külpolitika. Eli Pariser, a MoveOn.org választópolgári alapjának igazgatója szerint a két "pályamű" csúfosan alulmaradt a versenyben és néhány száz érdeklődön kívül senki se látta volna azokat, ha a republikánusok nem teszik fel saját honlapjukra.
Levették a honlapról
Wes Boyd, a MoveOn.org alapítója szerint a republikánusok szándékosan és rosszindulatúan félrevezetik a közvéleményt, mivel a két rossz ízlésű hirdetést semmiképpen sem sugározták volna és mélyen sajnálják, hogy egyáltalán átjuthattak a szűrőn.
A két pályázatot levették a honlaprólA 15 döntős pályázat győztesét hírességek és kampányszakértők testülete fogja kiválasztani január 12-én és azt a televíziók sugározzák a hónap közepén, azon a héten, amelyen Bush elnök elmondja hagyományos, az ország helyzetét értékelő beszédét. A döntősök között van olyan hirdetés, amely azt sugallja, hogy az elnök tavalyi hasonló beszédében hazudott Irakról, egy másik szerint a ma gyerekei fizetnek majd a felhalmozott óriási deficitért.