Clinton szombaton visszalép

2008.06.05. 11:39 - akiraly

Csak röviden a legfontosabb mai hírről: Hillary Clinton szombaton, egy washingtoni rendezvényen hivatalosan is bejelenti visszalépését, egyben kampányt kezd Barack Obama mellett. A hírről és az előválasztások első öt hónapjáról az Indexen írunk bővebben.

Kommentek

  • 2008.06.05 15:53:01syedra

    helyesbitenek:csak 66% feher szavazo van

    news.yahoo.com/election/2008/dashboard/?d=ST

    de hogy a 4% asian inkabb hova huz,arrol tippem sincs,de gondolom inkabb dem. az immigration issue miatt....

    ha jol tudom, a native meg mar 1% sincs talan....:-((

  • 2008.06.05 16:00:51ugrifules

    "Kampányába dőlt a pénz - a Szövetségi Választási Bizottság legfrissebb, április 30. összesítése szerint összesen 221 704 579 dollárt (35 milliárd forintot, a magyar GDP 1,1 százalékát, 1,5 százaléknyi nyugdíjemelést minden magyar nyugdíjasnak) gyűjtött (...)"



    Tudtommal a magyar GDP több, mint 3200 milliárd Ft. Ennyi lenne ui. az 1,1 %. A 2007 évi halmozott GDP (a PM honlapja szerint) 25.374 milliárd Ft volt, aminek kb. 0,1 %-a (és nem 1,1 %-a, amint a cikkíró írja) HRC említett kampányköltsége. Szóval egy tizes nagyságrend félrecsúszott.



    Kicsi Magyarország, no de nem ennyire...

  • 2008.06.05 16:06:03I-Work

    Na, örülhetnek azok, akik HRC-t utálják. Egyelőre. A történetnek ugyanis még nincsen vége: ha Obamát megválasztják elnöknek, akkor azért, - ha nem választják meg akkor pedig azért, mert 4 év múlva HRC ismét esélyes lesz.

  • 2008.06.05 16:07:56KennyOMG

    Clinton állítólag csak "felfüggeszti" a kampányát, nem kilép a tálból. Szóval csak lassan az ünnepléssel. ;)

  • 2008.06.05 16:08:08együttműködő

    Tök tuti, ha így marad, akkor novemberben nyer a jámborarcú militáns veterán. És ismét veszít a világ. Köszönjük meg ezt a nagy fekete populistának, aki ha odaát mégsem nyerné meg az elnökválasztást, itthon még mindig lehetne a legnagyobb ellenzéki párt miniszterelnök-jelöltje.

  • 2008.06.05 16:12:48tommboy_

    tippem:

    >Electoral College Prediction Map - Predict the winner of the general election. Use the map to experiment with winning combinations of states. Save your prediction and send it to friends.

  • 2008.06.05 16:14:50I-Work

    oliv_ : nyugodtan adjad fel. Obama nem volt jobb, és ezt a győzelmet is püroszinak érzem, - sokba léesz még neki. A néphülyítés és az álmodozás hosszabb távon elég kevés lesz. Arról már beszélgettünk itt sokat, hogy a lufi előbb-utóbb ki fog pukkadni, - a hasadások már látszanak.

  • 2008.06.05 16:15:39tommboy_

    namégegyszer: tehát Ohio-n múlik minden!



    www.washingtonpost.com/wp-srv/politics/interactives/campaign08/electoral-college/?dList=ia,nh,ca,ct,de,il,nj,ny,ore,pa,ri,mi,wa,me1,me2,me0,md,wi,hi,ma,mn,vt,dc&rList=nv,sc,fl,al,ak,ar,wy,co,ga,mo,nc,ok,tn,ut,la,va,az,nd,tx,ms,ind,ne0,ne1,ne2,ne3,wv,ky,id,mt,nm,sd,ks&uList=oh

  • 2008.06.05 16:36:05syedra

    vagyis Iowat odaadtad Obamanak,Ohiot kerdesesse tetted(talan 120e szavazaton mult 4 eve,meg az elnokseg is,hiaba nyerte bush a populart 3milla+), a tobbi meg ugynaz mint 4 eve.....haat nagyon meglepodnek ha mindossze ennyi dolog valtozott volna bush ujabb 4eves orszaglasa alatt!!!

  • 2008.06.05 16:37:00Elijah Baley

    tommyboy_



    Ezért kéne Strickland VP-nek.



    Egyébként meglehet Ohio nélkül is. New Mexico, Colorado is tuti dem lesz, Arkansas valőszínűleg.

    És mivel Obama fog nyerni, ővé lesz Nevada is (az mindig a győztesé 1912 óta, kivétel 1976)

  • 2008.06.05 16:41:18triple_sec

    együttműködő (és a többiek), én kicsit unfairnek érzem, hogy Obamát következetesen lepopulistázzák (itt is, de pl. az e heti Economistban is). OK, igaz, pl. ellenzi az outsourcingot és a NAFTA-t (ami akár meg is nyerheti neki pl. Michigant és Pennsylvaniát Mekivel szemben). De nem árt emlékezni, hogy a komolyabb jelöltek közül ki volt az egyetlen, aki ellenezte a néphülyítő nyári benzinadó-moratóriumot; plusz ott van a San Francisco-i fegyveres-vallásos kampánybeszéd a PA-i kisemberekről, amelyre HRC le is csapott. Szóval IMHO csak óvatosan a kompromittáló jelzőkkel...

  • 2008.06.05 16:41:53Darvászó Koppány

    együttműködő szépen bemutatkozott a kóka féle - azemberekolyanhülyékhogycsakéntudomabajaikatorvosolnimégakkorishanemakarják - demokratikus köntösbe bújtatott full fasiszta véres píár szövegével:)

    Ezúton is gratulálunk!:)

  • 2008.06.05 16:43:53triple_sec

    EB, Arkansas-val azért vigyáznék, főleg, ha HRC és BC nem lesznek simulékony támogatók. NM pedig túl szoros, 2000-ben Gore is csak néhány száz szavazattal tudott nyerni (kevesebbel, mint GWB Floridában).

  • 2008.06.05 16:50:35Elijah Baley

    Arkansas akkor lesz érdekes, ha HRC és BC Obama mellé állnak és Huckabee lesz McCain VP-je.



    A SUSA miért nem mér Obama-Clinton illetve Obama-Strickland párosokat?

  • 2008.06.05 16:52:45együttműködő

    Na, látom, ezen a poszton Koppány a gátlástalanul őszinte eccerű faszagyerek. Ide figyelj, kicsi Magor, magyarázd már el nekem, hogy abban mi full fasiszta és véres, amit leírtam!

  • 2008.06.05 17:17:37karbalán

    Bár ugrifüles már említette, de itt meg lehet nézni, hogy a magyar GDP 2007-ben 109,5 Mrd dollár volt, a cikk szerint Clinton 222M dolárt győjtött, ami a magyar GDP 0,2%-a

    hu.wikipedia.org/wiki/Orsz%C3%A1gok_GDP_szerinti_list%C3%A1ja_(nomin%C3%A1lis)

  • 2008.06.05 17:29:25láma

    Elijah Baley:



    Arkansas szerintem a repiké lesz (Huckabee miatt, meg egyébként is), Nevada viszont meglesz a demokratáknak szerintem is, de nem azért, mert mindig "a győzteshez húz", hanem az arányában egyre növekvő latinó népesség miatt.

  • 2008.06.05 17:33:49steal.this

    Akiraly: És azt megmondanád, hogy kevesebb, mint feleannyi pénzből, mindenféle netes jelenlét nélkül, pusztán a change szlogen lenyúlásával hogyan fog nyerni McCain novemberben. Mert a rep nomination azzal nyerte meg, hogy ő áll legtávolabb Bushtól, de Obamával szemben azért eléggé necces, hogy ez még mindig így fog tűnni. Meg mondjuk Travis Childersről hallottál már? Egyszerűen ez az első választás, amit a net fog eldönteni. És mivel a net dönt nem nehéz kitalálni, hogy ki fog nyerni. The media is the message :)

  • 2008.06.05 17:41:34láma

    Kalifornia és Pennsylvania viszont nem fogja zavarni a demokraták álmait. Schwarzie-nak nem nagyon van befolyása a kaliforniai választók preferenciáira, ő egy paprkajancsi, akit azért választottak meg kormányzónak, mert az előző pénzügyi csődbe vitte az országot és nyilván nem akartak egy másik embert választani ugyanabból a csapatból, amelyik előtte elszúrta a dolgokat. Ráadásul szinészként még passzol is az állam image-éhez.

    Az meg hogy McCain westerner nem izgatja őket, társadalomföldrajzilag Kalifornia sokkal inkább rokonítható bármilyen keleti parti állammal, pl. New Yorkkal, mint mondjuk Arizonával.



    Pennsylvaniábgan pedig már most, a mélyponton 5% körüli előnye van a demokratáknak, holott két hónapja még arról ment a vaker, hogy Obama hú de elitista és hogy mennyire nem érti az itteni kisvárosi emberek problémáit.

  • 2008.06.05 17:52:10láma

    A térkép szerintem nem rossz, jól tükrözi a helyi erőviszonyokat, márpedig jelenleg Michiganben és New Hampshire-ben, ha kevéssel is, a republikánusok vezetnek.

  • 2008.06.05 17:52:33láma

    A térkép szerintem nem rossz, jól tükrözi a helyi erőviszonyokat, márpedig jelenleg Michiganben és New Hampshire-ben, ha kevéssel is, a republikánusok vezetnek.

  • 2008.06.05 18:16:11clownfish

    Koppány, dúsított r*d b*llt ittál ma reggelire, nagyon pörögsz, úgy látom. Nem mondanám, hogy az a megfontolt véleményalkotó lennél. :D Ha sok az energia, inkább sportolj kicsit, utána értelmesebb gondolatok is kibújnak abból a kobakból. :)

  • 2008.06.05 18:45:04steal.this

    Nem múlik semmi Ohión:

    www.washingtonpost.com/wp-srv/politics/interactives/campaign08/electoral-college/?dList=ia,nh,nv,ca,co,ct,de,il,mo,nj,ny,nc,ore,pa,ri,mi,wa,me1,me2,me0,md,wi,hi,ma,mn,vt,ind,nm,dc&rList=sc,fl,al,ak,ar,wy,ga,ok,tn,ut,la,va,az,nd,tx,ms,ne0,ne1,ne2,ne3,wv,ky,id,mt,sd,ks&uList=oh

  • 2008.06.05 19:09:47Chris242424

    "Nyert is, de tíz pontos, kétszázezer szavazatos győzelme gyakorlatilag tudott nagyarányú győzelmet aratni [16] Indianában, ahogy Oregonban sem tudott fordítani [17]"



    Ezt most vagy én nem értem, vagy tényleg magyartalan. :)



    Amúgy kóser a cikk

  • 2008.06.05 19:22:00syedra

    steal.this!

    kicsit meresz odaadni obamanak indianat,NC helyett pedig sztem Virginiat nyeri meg inkabb de lenyegeben en is ilyesmit tippelnek...

  • 2008.06.05 19:28:49soundofsilence

    Magántermészetű észrevételem talán nem tarthat számot itt minden hozzászóló érdeklődésére, de valamiféle velemszületett (vagy belémnevelt, esetleg elsajátított) lovagiasság folytán kénytelen vagyok megjegyezni: a malachik, fcking11-ek, récicák és hasonlók megnyilvánulásai már önmagukban véve elegendők ahhoz, hogy egy jóérzésű ember minden egyéb szemponttól (rátermettség, esélyek stb) elvonatkoztatva is HRC-támogató legyen. Obama az ellenfelein talán képes felülkerekedni, de ha ilyen barátai vannak, nem irigylem.

  • 2008.06.05 19:39:41obi

    Hm...

    A topik címéről csak annyit, hogy sokkal jobb lett volna, ha ez a "bejelentés" mondjuk egy hónappal korábbi szombaton következik be...

    De legalább most szombaton bekövetkezik!

    Nem kell HRC támogatása a kutyának se, hiszen úgysem lenne hiteles...

    A legjobb lenne, ha szépen csöndben kihátrálna a közéletből.

  • 2008.06.05 19:43:53Mr Anderson

    Nahát! Micsoda meglepetés! HRC visszalép és beáll Obama mögé?!! :P

  • 2008.06.05 19:46:07steal.this

    syerda: Indiana határos Illinois-jal, ami ugye Obama home-state-e, meg egy jó veeppel simán meg is lehet. Ne feledjük, hogy idén mekkora előnyük van a demeknek fundraisingban és hogy a jelenlegi gazdasági válságért a repek felelnek.

  • 2008.06.05 20:15:33Ol_Sanchez

    Nagy az orom, nagy az orom. Szerintem ez korai. Mint ahogyan Hillary is elore ivott a medve borere. Szerintem is McCain lesz a befuto. Az oreg eddig meg alig mutatott valamit, haboru elotti csend. A repek meg mar fullra taraztak a fegyverarzenalt. Obama eseteben aggaszto, hogy pont olyan tamogatoi bazisa nincs akit az usa-ban komolyan is vesznek. (latinok, fekak, muhaha) Ezekkel nem lehet nyerni. Hillary szavazok meg pont utaljak eppen elegge Obamat, semmint, hogy rea szavaznanak. A dem/rep bipolus az nem magyar szoci/fidesz vilag. Annal sokkal osszefolyosabb, megfoghatattlan valami.

  • 2008.06.05 20:16:38Ol_Sanchez

    Siman szavaz repre valaki aki korabban meg dem volt.

  • 2008.06.05 20:19:38klackner

    Szerintem is sorsdöntő lehet Ohio, ezért továbbra is azt mondom: fehér, protestáns férfi kell alelnöknek, lehetőleg Ohio-ból vagy a környékről. Ezzel persze elmehet Florida, de azt McCain amúgy is tudná hozni, bárki az alelnök-jelölt.



    McCain kampánya óriási hátrányból indul, legfeljebb akkor tud versenybe lenni, ha a Bush-kormányzat besegít. Mondjuk bin Laden elfogásával, stb.

  • 2008.06.05 20:20:35Elijah Baley

    Én így tippelem:



    www.washingtonpost.com/wp-srv/politics/interactives/campaign08/electoral-college/?dList=ia,nh,nv,ca,co,ct,de,il,nj,ny,ore,pa,ri,mi,wa,me1,me2,me0,md,wi,hi,ma,mn,vt,nm,dc&rList=sc,fl,al,ak,ar,wy,ga,mo,nc,ok,tn,ut,la,va,az,nd,oh,tx,ms,ind,ne0,ne1,ne2,ne3,wv,ky,id,mt,sd,ks&uList=

  • 2008.06.05 20:26:24Elijah Baley

    Ez meg ha nem csalnak a repubok, mitn 2000-ben és 2004-ben.



    www.washingtonpost.com/wp-srv/politics/interactives/campaign08/electoral-college/?dList=ia,nh,nv,fl,ca,co,ct,de,il,nj,ny,ore,pa,ri,mi,wa,me1,me2,me0,md,wi,hi,ma,mn,oh,vt,nm,dc&rList=sc,al,ak,ar,wy,ga,mo,nc,ok,tn,ut,la,va,az,nd,tx,ms,ind,ne0,ne1,ne2,ne3,wv,ky,id,mt,sd,ks&uList=

  • 2008.06.05 20:36:40t81

    "Szerintem is sorsdöntő lehet Ohio, ezért továbbra is azt mondom: fehér, protestáns férfi kell alelnöknek, lehetőleg Ohio-ból vagy a környékről"

    lehet hogy csak az én mániám edwards (bár ahogy anr is linkelni szokta, egyelőre susa szerint ő hozza a legtöbbet obamanak).. szóval ő iowaban óriási meglepetésre megelőzte clintont (talán ezért is volt az, ott, akkor, annyira sokkoló) és ha jól tudom négy éve is jól szerepelt ott (megnyerte?)... így ő jó lenne sztem iowa-ban

  • 2008.06.05 20:45:09klackner

    A játék kedvéért: Obama 323, McCain 215



    Obama: Maine, New Hampshire, Rhode Island, Connecticut, Delaware, Maryland, DC, New York, New Jersey, Vermont, Massachusetts, Pennsylvania, Virginia, Ohio, Indiana, Missouri, Michigan, Illinois, Wisconsin, Minnesota, Iowa, Colorado, California, Oregon, Washington, Hawaii



    McCain: West Virginia, North Carolina, South Carolina, Kentucky, Tennessee, Alabama, Georgia, Florida, Mississippi, Louisiana, Arkansas, North Dakota, South Dakota, Nebraska, Kansas, Oklahoma, Texas, New Mexico, Wyoming, Montana, Arizona, Utah, Idaho, Nevada, Alaska

  • 2008.06.05 20:47:44klackner

    t81,



    szerintem Iowa megvan Edwards nélkül is. Azt Obama önerőből hozza. Az előző két választáson is szoros volt (sőt Gore verte ott Bush-t), Obama pedig kifejezetten jobb ott McCain-nél.

  • 2008.06.05 21:50:49becsmik

    Mindenki rápörgött Colorado+ New Mexico bekékezésére. Azért mert párszor mértek ott dem előnyt a végén úgyis a repek nyernek. Talán Iowa ami megfordulhat,emellett Michigan-re kell rámenni és akkor tuti siker megvan. Ha jól emlékszem ott Romney nyert a repeknél tehát oda nem Mc az ideális repi jelölt.

  • 2008.06.05 21:57:07becsmik

    Mindenki rápörgött Colorado + New Mexico bekékezésére azért mert párszor mértek ott dem előnyt. A végén úgyis a repek nyernek. Talán Iowa ami megfordulhat,emellett pedig Michigan-re kell rámenni és akkor megvan. Repeknél Romney nyert tehát a bázisukra nem Mc az ideális jelölt .

  • 2008.06.05 23:54:38Macko

    Érdekes, hogy Borboja kommentjét, senki nem szedte ízekre....

    Ez is jelzi, hogy mennyire igaza van és én is csatlakoznék hozzá...



    Ne legyenek illúzióitok, lehet ez a szimpatikus Obama gyerek a "szabad világ vezetője", csak sajnos a világ nem szabad többé, mióta elég egy ici-pici csavarás az olajcsapon és amerika (a szabad világ nagy részével együtt) térdre hull.



    S amíg az olaj tart, (pesszimisták szerint már csak 30 évig), a közel keleti és orosz urak annyi pénzt és hatalmat akkumulálnak, hogy évszázadokra előre megváltják a jegyet a világ irányítója verseny döntőjébe.



    Kellemes szurkolást a "feka" fiúért, akinek sajnos hamar szembe kell nézni a realitásokkal.

    Isten látja lelkem nagyon szorítok neki, mert van benne spiritusz, de mosolygok a naiv kommentjeiteken.

  • 2008.06.06 00:11:05ComLo

    akiraly: hát igen én ezért szorítottam... nem nem HRC bukásáért hanem hogy egy az index által gyakran címlapra tett blog ilyen színvonalú PÁRATLAN írást írjon. Lehet ehhez kellett az is hogy az általad kevésbé preferált személy elbukja , de remélem a továbbiakban is tényszerűen, magyarország egyik vezető médiumához méltó cikkekkel látsz el minket...:-D

    még egyszer köszi

  • 2008.06.06 00:21:13Callie-comment

    Elijah

    Már többször említetted ezt a "csaltak a repek 200-ben Floridában" stb. dolgot.



    A valóságban 2000-ben szabályosan,törvényesen és igazából Bush győzött Floridában és az elnökválasztáson.

    Ha utólag valaki nem kedveli őt,azért visszamenőleg nem kell megmásítani a történelmet.

  • 2008.06.06 00:30:21pallo

    www.washingtonpost.com/wp-srv/politics/interactives/campaign08/electoral-college/?dList=ia,nh,nv,fl,ca,co,ct,de,il,nj,ny,ore,pa,ri,mi,wa,me1,me2,me0,md,wi,hi,ma,mn,oh,vt,nm,dc&rList=sc,al,ak,ar,wy,ga,mo,nc,ok,tn,ut,la,va,az,nd,tx,ms,ind,ne0,ne1,ne2,ne3,wv,ky,id,mt,sd,ks&uList=



    Én meg így elmegy PA és Florida de meglesz Ohio, Michigan és Colorado és ezzel meg van Obamának.

  • 2008.06.06 00:32:11pallo

    Callie



    Most veszélyes vizekre evezel. Ha ott nem Jeb Bushnak hívják a kormányzót nem nyer Bush. Remélem mindketten megéljük még amikor 70 év múlva erröl majd többet lehet tudni

  • 2008.06.06 00:39:33Callie-comment

    pallo

    Mindent lehet tudni most is. Nem tudom,mire célzol a kormányzóval kapcsolatban - a floridai kormányzónak semmilyen döntési hatásköre nem volt (és nincs) az újraszámolási vitákat illetően.

    Mindenesetre: a többszöri újraszámolási és máshogyszámolási procedúrák egyikében se lett több szavazata Gore-nak, mindig Bush győzött. Pedig több körzetben Gore javára máshogyan és kedvezőbben bírálták el a vitatott szavazatokat.

  • 2008.06.06 00:49:03triple_sec

    www.washingtonpost.com/wp-srv/politics/interactives/campaign08/electoral-college/?dList=ia,ca,co,ct,de,il,nj,ny,ore,pa,ri,wa,me1,me2,me0,md,wi,hi,ma,mn,vt,dc&rList=nh,nv,sc,fl,al,ak,ar,wy,ga,mo,nc,ok,tn,ut,la,mi,va,az,nd,oh,tx,ms,ind,ne0,ne1,ne2,ne3,wv,ky,id,mt,nm,sd,ks&uList=

    Az én tippjeim a jelen állás szerint. Bár remélem, hogy nem így lesz, a demiknek drukkolok. Ohióért (Strickland?), Michiganért (BO még így sem elég "populista" IMHO, ld. fent), Floridáért (de ez inkább veszett fejsze), NM-ért (latinók) nagyon meg kellene dolgozni (bár a legutóbbi és még NH nem sokat számít). Plusz még nagyon rezeg a léc PA-ban is. Lesz helyen annak a sok pénznek...

  • 2008.06.06 00:57:40Callie-comment



    “I stand before you as the Democratic nominee for President of the United States of America. I’m very proud of that. I’m very proud of that, and I’m proud of America for giving me this opportunity because obviously we all know that it’s a sign of enormous growth in this country...."



    Hogy ő lett a jelölt, az "az ország hatalmas fejlődésének a jele".





  • 2008.06.06 01:04:24pallo

    Callie



    1950-ben ezt gondolták az 1948 kékcédulás választásról is, csak egy egyszerű példa, de a történelemben még ezer ilyen található, amire majd csak 70-100 év távlatából lehet tényszetű választ adni, most tényleg ne vegyük elő, hogy hány pontban volt vitatott annak a szavazásnak a végeredmébye, mert külön blogot lehetne neki itt nyitni. Túl kell lépni rajta, de könyörgöm ne vedd már szentírásnak az akkori végleges eredményt, amit majd történelmi kutatások vagy alátámasztanak vagy megcáfolnák. Elég sok amerikaiban él kétely azzal az eredménnyel kapcsolatban, és ez nem véletlen. Amúhy nem tudom emlékszel-e mindegyik nagy tv társaság kijelentette, (ahogy ma is szokták 70-80%-os feldolgozottságnál, ha valakinek nagy előnye van) hogy Gore nyerte az államot, majd érdekes módon az utolsó 20% szavazatból Bush nyert 80-90 %-ot, ami nem életszerű. Ettöl függtelenül Bush megnyerte, bíróság jóváhagyta Gore elimerte. Ez a mai tény, de hogy mi fog kiderülni 70 év múlva azért aztr bizzuk majd a történészekre. Ne mondd azt, hogy ma is lehet tudni mindent, mert mai napig nem tudni Kennedyt ki ölte meg, és a te elméletedet szerint akkor 1400 körül is mondhatták volna, hogy lehet tudni mindent és tényleg a Nap kering a Föld körül. Legyél már kicsit objektívebb és tárgyilagosabb, hogy tényleg mi történt akkor szerintem legkorábban 50 év múlva lehet tudni, amikor már egyik szereplő sem él.

  • 2008.06.06 02:08:39Callie-comment

    pallo

    1. Ne legyél már ennyire vicces - "a mindent lehet tudni" természetesen arra vonatkozott,amiről szó volt, vagyis a 2000-es floridai választási eredményekre. Nem a kvantumgravitációra vagy a 3000-es Nobel-díjasok frizujára.

    2. Először is teljes körűen újraszámolták, a szoros eredmény miatt azt a törvény előírta. Akkor is Bush győzött. Másodszor meg részben máshogy is megszámolták a két legvitatottabb körzetben (Miami-Dade és még egy),Gore kérésenek megfelelően azokat a szavazatokat,ahol két név mellett volt jel,és az egyik Gore volt, beszámították neki (eredetileg az ilyenek érvénytelenek természetesen), ill. azokat is, ahol egy sem volt, de valami bizonytalan benyomódás azért látszott. És akkor is maradt Bush többsége. Azután már a többi máshogyszámolási procedúra kiterjesztésének az LB gátat szabott.

    Minden a teljes nyilvánosság előtt történt. Még azt is lehet tudni, hogy a választási bizottságokban iletve a bíróságokon ki hogyan érvelt és szavazott.

    Ez nem gyilkos merénylet, hanem törvényes és nyilvános választás volt.

  • 2008.06.06 03:40:27syedra

    stal.this:

    ennyi erovel kentucky is hataros Illinois-jal,megse lesz kek....de tevedjek inkabb es legyen igazad!!:-))

    de sztem elobb fog atforulni Florida meg Ohio meg Missouri,mint Indiana.....Arkansas meg vegkepp nem hinnem hogy ne voros legyen...

  • 2008.06.06 03:42:27syedra

    stal.this:

    ennyi erovel kentucky is hataros Illinois-jal,megse lesz kek....de tevedjek inkabb es legyen igazad!!:-))

    de sztem elobb fog atforulni Florida meg Ohio meg Missouri,mint Indiana.....Arkansas meg vegkepp nem hinnem hogy ne voros legyen...

  • 2008.06.06 03:44:30syedra

    bocs a duplazasert



    Klackner:szimpatikus scenario

    en levennem belole Indianat,igy 312-226

    (es meg nem is vettuk figyelembe azt ahol nem winner takes all van)

  • 2008.06.06 03:55:38syedra

    Callie!

    "És akkor is maradt Bush többsége"



    azert csak ne olyan hevesen,mert nem ilyen hofeheren egyertemu minden,mint ahogy Te irod....



    en.wikipedia.org/wiki/Florida_election_recount

    de ez valoban egy evekig tarto vita lehetne itt megint,szoval kar belekezdeni...



    amugy vki latta mar a most kijott HBO doksit a temaban?kivancsi lennek van-e benne vmi uj...

  • 2008.06.06 07:41:29lyesmith

    Valaki kérdezte hogy Obama milyen idegen nyelveken beszél csak közben elment a netem. Nos Bahasa-t (indonéz), és spanyolt.

  • 2008.06.06 07:53:20lyesmith

    Szvsz USA-nak nem kéne aggódniuk Irán miatt inkább a saját nukleáris arzenáljukra kéne jobban ügyelni.





    www.time.com/time/nation/article/0,8599,1812228,00.html





    Gates fired Air Force Secretary Michael Wynne and General T. Moseley, the chief of staff.



    in March that the Air Force had mistakenly shipped parts for nuclear missiles to Taiwan, wrongly believing the equipment to be helicopter batteries.



    That embarrassment followed the August 2007 flight of nuclear-tipped cruise missiles under the wing of a B-52 bomber from North Dakota to Louisiana without anyone knowing the warheads were aboard the plane, or even that they had gone missing from their base.

  • 2008.06.06 07:56:44mno

    SC, ferraro es a 'hard working white americans' utan kulonos elegedettseggel tolt el, hogy az egyik legismertebb fekete politikus mondta meg clintonnak, hogy vege a dalnak.



    www.politico.com/news/stories/0608/10886.html

    In the end, the same man who ushered Hillary Clinton into electoral politics nine years ago pushed her out.



    Wednesday, Clinton was asking supporters to wait – it was unclear for what — and to give her time to gather her thoughts. Many seemed willing to accede to the request, but Charles Rangel, the blunt, 77-year-old dean of New York’s congressional delegation, had had enough.

  • 2008.06.06 08:00:19lyesmith

    más,



    www.washingtonpost.com/wp-dyn/content/article/2008/06/05/AR2008060501523.html?hpid=moreheadlines



    Bush Inflated Threat From Iraq's Banned Weapons, Report Says



    President Bush and top administration officials repeatedly exaggerated what they knew about Iraq's weapons and its ties to terrorist groups as the White House pressed its case for war against Iraq, the Senate intelligence committee said yesterday in a long-awaited report.



    most of the administration's prewar claims about Iraq reflected now-discredited U.S. intelligence reports



    "In making the case for war, the administration repeatedly presented intelligence as fact when it was unsubstantiated, contradicted or even nonexistent," Sen. John D. Rockefeller IV (D-W.Va.), the committee chairman, said at a news conference.



    Bush and other administration officials strayed far from official intelligence reports when it came to describing alleged ties between al-Qaeda and Hussein, the report said.



    Rumsfeld, in testimony to the Senate Armed Services Committee, had told senators that U.S. officials did "know where a fraction" of Hussein's banned weapons were, adding that a "good many are underground and deeply buried," suggesting that ground forces were required to destroy them. His statement contradicted intelligence at the time that no such facilities were known to exist, the report states.



    "This is stunning: The secretary of defense, testifying before Congress about whether or not ground forces would be strategically necessary in a war against Iraq, said the executive branch 'knew' something that it did not know," he said.



    The earlier Senate report, released when Republicans controlled the chamber, concluded unanimously that U.S. intelligence agencies had botched the task of assessing Iraq's capabilities regarding weapons of mass destruction. It said key intelligence reports made unwarranted assumptions and overstated what was then known about Hussein's weapons programs. The report faulted the CIA and other agencies for failing to cultivate reliable informants and for basing key assessments on extrapolation and inference.



  • 2008.06.06 08:15:12mno

    lyesmith: ezek azok a hirek, amiket callie nem olvas.

  • 2008.06.06 08:29:24lyesmith

    Vissza a nyelvekhez. Tud arról valaki hogy beszél e HRC idegen nyelvet? nem találtam sehol. Úgy tudom McCain nem beszél idegen nyelveken, habár egy blogon megemlítették hogy biztosan felszedett egy kevés latint a keresztesháborúk idején.

  • 2008.06.06 09:46:50mno

    madarat tollarol, nemde, soundofsilence:

    '...megnyilvánulásaik már önmagukban véve elegendők ahhoz, hogy egy jóérzésű ember minden egyéb szemponttól elvonatkoztatva is HRC-támogató legyen. Obama az ellenfelein talán képes felülkerekedni, de ha ilyen barátai vannak, nem irigylem.'



    rep. clyburn, clinton supporter: “We got more vitriolic, nasty phone calls, really racially tinged phone calls in my congressional office, so much so, until one of the interns, a young lady who is not a stranger to politics … and she is not a black person, she left the office, had to be consoled because of the kinds of phone calls from people who identified themselves as Hillary Clinton supporters,” he said.



    Clyburn said some of the callers used “names that I would not repeat on this show today.”



    “I was absolutely shocked, could not believe that this happened. I could understand people saying, ‘Why are you doing this or why would you not support Hillary Clinton?’ but to call me the kinds of names I have not heard since the ’40s and ’50s,” he said.



    www.buckeyestateblog.com/clinton_supporters_flood_james_clyburns_office_with_racist_statements

  • 2008.06.06 10:50:49BF79

    "Úgy tudom McCain nem beszél idegen nyelveken, habár egy blogon megemlítették hogy biztosan felszedett egy kevés latint a keresztesháborúk idején."



    :)

  • 2008.06.06 10:52:44BF79

    Én nagyon utálom W. Bush-t, de a rendelkezésemre álló információk alapján 2000-ben is úgy láttam, hogy nem csalt elnökké választásakor sem Floridában, sem másutt. Gore vereségében több tényező szerencsétlen összejátszása játszott közre.

  • 2008.06.06 10:59:16BF79

    soundofsilence: "a malachik, fcking11-ek, récicák és hasonlók megnyilvánulásai már önmagukban véve elegendők ahhoz, hogy egy jóérzésű ember minden egyéb szemponttól (rátermettség, esélyek stb) elvonatkoztatva is HRC-támogató legyen. Obama az ellenfelein talán képes felülkerekedni, de ha ilyen barátai vannak, nem irigylem."



    Már amennyiben barát az, aki magyarul kommentel az Indexen. De ez simán lehet provokáció is, van is tippem, hogy ki lehet, ebben a topic-ban még nem kommentelt saját néven és amúgy is eléggé el lehet keseredve...

  • 2008.06.06 11:04:46mno

    mccain weboldalan a 4 legfontosabb tema:



    decision center

    general election

    obama&iraq

    golf gear



    johnmccain.com/

  • 2008.06.06 11:27:17BF79

    Nem olyan hülyeség ez a golf gear. McCain legfontosabb bázisa az idősebb, fehér, vagyonos szavazók. Egy "jobb" golf klubban talán ki is nézik azt, aki nem Repre szavaz. Tehát a Golf cucc erősíti bennük a hovatartozást.



    Bár ilyen alapon Obama oldalán lehetne venni Obama-s iPod-ot...

    +Tiger Woods endorsement-jét is megszerezhetné. Van aki szerint ez meg is fog történni (bár már 3 hónapja várja):



    "Tiger has never, in my memory, endorsed any political candidate or taken any strong political stand. Sometimes people have even criticized him for that. I certainly haven’t. I think he’s done everything right. But I’m going to share with you that I think that very soon, in this historic year of politics in America, Tiger Woods will come out with a strong endorsement of Barack Obama. And I think it would be the right thing for him to do.



    It is an historic time – a young black man running for President of the United States of America, with a very good chance to win. And here is an icon of sports who happens to be black, endorsing that candidate. Opra Winfrey had never supported another candidate publicly before, and she’s come out, as she should. And I just believe that the two of these tremendous men, Barack Obama and Tiger Woods should join forces, and my prediction is that Tiger, in the next few weeks or months, will come out with a strong endorsement of Barack. Watch for it.

    < Go Back Home



    Added on March 5th, 2008 "

  • 2008.06.06 12:18:19Bree21

    BF79

    A másik topicban írtál valamit, hogy nem válaszoltam a fogadásról. Most miben is kellene fogadnom? És mi a tét? Pénzben nem fogadok (mert kell az uv-imra:-)



    Már amennyiben barát az, aki magyarul kommentel az Indexen. De ez simán lehet provokáció is, van is tippem, hogy ki lehet, ebben a topic-ban még nem kommentelt saját néven és amúgy is eléggé el lehet keseredve...

    Ha ezt rám értetted, akkor pedig tévedsz.

  • 2008.06.06 12:20:58láma

    McCain alelnökjelöltje szerintem 90%, hogy Romney lesz. Két fő érvem van:

    1.Michigan: Itt ő(mármintt Romney) nyert az előválasztáson + ő McCain-nel ellentétben ígért munkahelyeket is a helyieknek, nemcsak straight talk-ot.



    2.A felmérések szerint minkét elnökjelöltet gyengének ítélik meg a gazdaság terén, ebben segíthetne Romney.



    Egyéb: Romneynak jó sok pénze van, McCain-nek viszont kevés. Romney pragmatikus politikus hírében áll, ez jó benyomás kelthet a független szavazókra, főleg azokra, akik idegenkednek Barack Obama "demagógiájától".

  • 2008.06.06 12:51:25Bree21

    Ti tényleg szeretnétek egy ilyen naiv embert elnöknek?

    A Tony Rezko ügyhöz.

    "I'm saddened by today's verdict," Obama said Wednesday. "THIS ISN'T THE TONY REZKO I KNOW...



    www.chicagotribune.com/news/local/chi-rezko-verdict-web,0,2256058.story



    A Wright-ügyhöz

    Obama `Shocked'

    ``The person I saw yesterday was not the person I had come to know over 20 years,'' said Obama, an Illinois senator. ...``I may not know him as well as I thought.''



    Obama ilyen rossz emberismerő lenne?

  • 2008.06.06 13:06:38lyesmith

    www.huffingtonpost.com/2008/03/09/clinton-got-money-from-re_n_90605.html



    weblogs.chicagotribune.com/news/politics/blog/2008/01/photos_surfaces_of_hillary_cli.html



    www.democraticunderground.com/discuss/duboard.php?az=view_all&address=132x4209602

  • 2008.06.06 13:08:34izebigyo

    bree21

    még jóhogy nem ismeri őket. saját magával volt elfoglalva az elmúlt jópár évben, egyértelmű, hogy a barátokra nem maradt idő.

  • 2008.06.06 13:12:05lyesmith

    Clinton az aki nem ismerné fel ha találkoznának. Annak ellenére hogy fényképezkedtek Tony Rezko-val aki sok tízezer dollárral támogatta Clinton újraválasztási kampányát.



    Na mindegy.

  • 2008.06.06 13:21:01Bree21

    lyesmith

    Ugye nem azt akarod mondani, h. Hillarynek több köze van Rezkohoz? Bill Clinton is fényképezkedett Wrighttal, de nem ült majdnem 20 évet abban az egyházban.

  • 2008.06.06 13:21:29markoferko

    BF79:

    Tiger Woods meg januari nyilatkozata BHO-rol:

    "I've seen him speak. He's extremely articulate, very thoughtful," Woods said. "I'm just impressed at how well, basically all politicians really do, how well they think on their feet. Especially those debates. It's pretty phenomenal to see them get their point across. But I just think that he's really inspired a bunch of people in our country and we'll see what happens down the road."

  • 2008.06.06 13:24:05markoferko

    ooo, obama ipodrol is talaltam valamit, egy 2007 nyari interjuban emlitette, hogy milyen szamok vannak a sajat ipod-jan:



    Barack Obama disclosed that while he prefers "Ol' Skool" artists like Marvin Gaye, Stevie Wonder, and Miles Davis, his kids help keep him abreast with the current music scene.



    "On my iPod, I've got a little bit of Jay-Z and a little bit of Beyonce," said the senator. "A little bit of that stuff. I don't want to pretend that I know as much as my 9-year old or 6-year old daughter."

  • 2008.06.06 13:27:06Bree21

    Nem ült - nem töltött.



    Másik, hogy annyira örülök, hogy a Hillary szavazók is rájöttek arra, hogy 2012-ről szól már a dolog:-)

    blog.hillaryclinton.com/blog/main/2008/06/05/144631#view_comments



    Hillary for President in 2012!!!The campaign starts now...first order of buisness get John McCain elected!!!!!

    Ez az átlagos komment. Obamának elég nehéz lesz, az biztos.

  • 2008.06.06 13:33:34Bree21

    Barackkal végre egyetértek valamiben:-)Marvin Gaye yeah!!!:-)Beyoncet is szeretem, meg Jay-Z-t is. Jó ízlése van Baracknak.

  • 2008.06.06 13:34:02markoferko

    bocsanat az oregen valo elcelodesert:



    "Hillary for President in 2012!!!The campaign starts now...first order of buisness get John McCain erected!!!!! "



    hehe

  • 2008.06.06 13:35:47láma

    Közben meg titokban találkozott Hillary clinton Barack Obamával:"Clinton és Obama szenátor találkozott este és nagyon termékeny egyeztetést folytattak arról a fontos munkáról, ami szükséges a novemberi sikerhez"

  • 2008.06.06 13:41:39markoferko

    láma: igen, itt egy cikk a politicorol:

    www.politico.com/news/stories/0608/10888.html



    "She is not seeking the vice presidency, and no one speaks for her but her," communications director Howard Wolfson said. "The choice here is Senator Obama's and his alone."



    [...]



    In an e-mail to supporters, the New York senator said she "will be speaking on Saturday about how together we can rally the party behind Senator Obama. The stakes are too high and the task before us too important to do otherwise."

  • 2008.06.06 13:48:45Bree21

    markoferko

    Ez jó volt:-)hahahahaha

  • 2008.06.06 14:23:04izebigyo

    clinton szerintetek alelnök lesz?

  • 2008.06.06 14:23:42hopemonger

    Nemtom láttátok e a SUSA pollokat a lehetséges VP-k szerinti összehasonlításban. Bár Clintonnal ők nem is mértek, de a többiek közül Edwards tűnik a tutti VP-jelöltnek.

    www.surveyusa.com/



    Ellentétben a SUSA-val, a Gallup meg csak Clintonnal mért.

    www.gallup.com/poll/107716/Gallup-Daily-Obama-Gets-Slight-Bounce-Clinton.aspx



    Nélküle 45-45 az állás McCain-Obama versenyében, Clintonnal pedig 50-45-re vernék McCaint.

    Jim Webb sehol... :(

  • 2008.06.06 14:35:26Elijah Baley

    Kérdés, hogy Edwards vállalja-e?



    Bár eddig nagyon nem akart VP lenni.

  • 2008.06.06 14:47:04Bree21

    Elijah Baley



    NEM!Edwards nem lesz VP.

    The former presidential candidate tells two Spanish newspapers while in Madrid Friday that he’s not interested in the No. 2 spot.

    “I already had the privilege of running for vice president in 2004, and I won’t do it again.”

  • 2008.06.06 14:50:13syedra

    lyesmith!

    koszi en kerdeztem az idegen nyelvet....meg azt is tudod esetleg hogy spanyolul mennyire tud.....marmint tud annyira hogy kampanyoljon vele?

    Es McCain?

  • 2008.06.06 14:50:39láma

    Missouri: 43-42% a Rasmussen szerint.

    Két-három hónap múlva már lehet, hogy nem lesz szükség Edwards-ra.

  • 2008.06.06 16:46:26lyesmith

    syedra,



    Saját bevallás szerint “Indonesian and a little Spanish.”



    thehill.com/q/q-what-languages-do-you-speak-2006-03-22.html



    egy spanyol blogoló szerint "I think he's overly modest in his evaluation of his Spanish. His accent, while clearly not native, is better than that of many non-native speakers I know who consider themselves fluent."

  • 2008.06.06 16:46:58oliv_

    bree: ez a video akkor tetszeni fog :)

    www.youtube.com/watch?v=7J8QK2wZegA

  • 2008.06.06 17:38:14pallo

    Bree



    Most még ezt modnják a Clinton siteon bloggolók, de azért én nem tartom valószínűnek, hogy novemberbe majd behúzzák az x-et olyan sokan Mccain mellé, hogy legyen még 4 év republikánus uralom. Most még elkeseredettek, majd lenyugszanak és sokan közülük leszavaznak Obamára. Addig még 5 hónap van az politikában rengeteg idő.

  • 2008.06.06 17:44:39oliv_

    pallo: nekem van egy olyan érzésem, hogy ezenek a kommenteknek egy részét republikánusok írják, megnyerendő a hillaryseket.

  • 2008.06.06 18:09:55syedra

    lyesmith,



    koszi az infot...

    szivesen meghallgatnam egy kampanybeszedeben a nyelvtudasat!

  • 2008.06.06 23:36:43obi

    "Romney pragmatikus politikus hírében áll, ez jó benyomás kelthet a független szavazókra, főleg azokra, akik idegenkednek Barack Obama "demagógiájától". "



    Legyünk reálisak...

    1. Jóval többen vannak, akik nem a "demagógiájától", hanem a bőrszínétől idegenkednek...

    2. Akiknek meg Romney nem szimpi, azoknak elsősorban a vallásával van gondjuk...

  • 2008.06.07 07:04:05oliv_

    romney: nem csak a vallásával van. romney az a politkus aki bármit hajlanó mondani, ami azoknak éppen szimpi akiknek beszél, vagy amit a közvéleménykutatási adatok szerint mondania kell, mégha korábban tök mást is állított. én elég negatív figurának látom.

  • 2008.06.08 01:36:20Callie-comment

    Egy kérdés:

    az egyik legfontosabb vitatéma már két évtizede az egészségbiztosítás ügye; hogy hogyan lehetne megreformálni úgy,hogy a jelenleg kimaradó sokmillió amerikai közül minél több belekerülhessen.

    Eddig egy tagállam valósította meg programjaival azt, hogy minden lakosát lefedte valahogyan egészégbiztosítással. Melyik ez az állam és kinek a kormányzósága alatt?

  • 2008.06.08 01:42:12Elijah Baley

    Massachusetts Mitt Romney alatt.

  • 2008.06.08 02:06:37Callie-comment

    Pontosan. És ez bizony erős érv lenne mellette alelnökjelöltként. Az egész demokrata-slágertémát átszínezhetné,hogy amikről ők csak beszélnek évtizedek óta, azt a republikánus ellenfelük csendben (de aktívan) megvalósította.

  • 2008.06.09 10:47:15BF79

    Hiányzik az érvelésből az a cseppet sem elhanyagolható tény, hogy Massachusetts a második leggazdagabb állam (egy főre jutó GDP alapján), így egy kicsit könnyebb finanszírozni annak a pár százezer szegényebb lakosnak az egészségügyi ellátását, akik nem fizetnek érte szinte semmit.



    Ezzel persze nem szeretném elvitatni Romney érdemeit, akit több okból is nagyon tisztelek, de nemzeti szinten ezt megvalósítani sokkal nehezebb, mint az egyik leggazdagabb államban.

  • 2008.06.09 10:52:05BF79

    Az előválasztási csörtéiket nézve Romney nem állna jól McCain mellett, itt voltak övön aluli ütések is:



    "Mint Johathan Martin írja a Politicón, a riválisok részéről ésszerű taktika, hogy megpróbálják a meggyengült Romney-t most a víz alá nyomni, de nem lehet nem észrevenni, hogy a legkevésbé sincs ellenükre a feladat - mivel utálják, mint a kukoricagölödint. Romney kettős játéka, miszerint ő maga személyesen a jólnevelt menedzser-úrigyereket domborítja, miközben durva hirdetésekkel sározza ellenfeleit, nyilvánvalóan kiakasztotta jelölt-társait - elsősorban a fő célpont John McCaint. "Az egész vagyonát elköltheti negatív reklámokra, barátom, akkor sem lesznek igazak" - vágta McCain Romney fejéhez, mielőtt Romney változó álláspontjaira utalva bedobta a poént: "Bizony, maga tényleg a változás jelöltje.""



    index.hu/politika/kulfold/usa/feher_haz/2008/01/06/hit_mitt/

  • 2008.06.09 10:53:03BF79

    markoferko: kösz, nem láttam azt a nyilatkozatot.

  • 2008.06.09 10:55:28BF79

    "A másik topicban írtál valamit, hogy nem válaszoltam a fogadásról. Most miben is kellene fogadnom? És mi a tét? Pénzben nem fogadok (mert kell az uv-imra:-)"



    Bree, húszszor leírtam, nem igaz hogy nem vagy képes utánanézni. Abban fogadok, hogy Obama nyer, a tét max 200 USD. Te 100%-os bizonyossággal állítottad, hogy McCain fog nyerni. Most bebizonyíthatod, hogy komolyan is gondolod ezt.

Szóljon hozzá!

 
Ehhez a bloghoz csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá.
 

Fehér ház

Mormon, gazdag, Romney

Mormon, gazdag, RomneyMitt Romney legveszélyesebb ellenfele saját maga. A republikánus elnökjelölt színtelen, szagtalan, cserébe legalább már harcolt egy kicsit.

Friss kommentek

  • BF79: A GOP SuperPAC-ek átlépik a bűvös határt? [link] 2012-05-30 13:12
    Romney átugrotta a lécet
  • ivand: Tulelo: kiegészítettem, de valójában mindegy, hogy most mondjuk, hogy átugrotta a lécet, vagy később, az a lényeg, hogy átugorja így vagy úgy. 2012-05-30 11:07
    Romney átugrotta a lécet
  • Tuleloblog: Ez azért annyira nem egyszerű. 2012-05-30 10:35
    Romney átugrotta a lécet

Események

  •  
    2012 - január
    H K SZ CS P SZ V
    - - - - - - 1
    2 3 4 5 6 7 8
    9 10 11 12 13 14 15
    16 17 18 19 20 21 22
    23 24 25 26 27 28 29
    30 31 - - - - -
     
  •  
    2012 - február
    H K SZ CS P SZ V
    - - 1 2 3 4 5
    6 7 8 9 10 11 12
    13 14 15 16 17 18 19
    20 21 22 23 24 25 26
    27 28 29 - - - -
    - - - - - - -
     
  •  
    2012 - március
    H K SZ CS P SZ V
    - - - 1 2 3 4
    5 6 7 8 9 10 11
    12 13 14 15 16 17 18
    19 20 21 22 23 24 25
    26 27 28 29 30 31 -
    - - - - - - -
     
  •  
    2012 - április
    H K SZ CS P SZ V
    - - - - - - 1
    2 3 4 5 6 7 8
    9 10 11 12 13 14 15
    16 17 18 19 20 21 22
    23 24 25 26 27 28 29
    30 - - - - - -
     
  • Iowa Kaukusz
2012. január 03.
  • New Hampshire Előválasztás
2012. január 10.
  • Dél-Karolina Előválasztás
2012. január 21.
  • Florida Elnökjelölti vita
2012. január 26.
  • Florida Előválasztás
2012. január 31.
  • Nevada Kaukusz
  • Maine Kaukusz
2012. február 04.
  • Colorado Kaukusz
  • Minnesota Kaukusz
  • Missouri Előválasztás
2012. február 07.
  • Arizona Előválasztás
  • Michigan Előválasztás
2012. február 28.
  • Washington Kaukusz
2012. március 03.
  • Alaska Kaukusz
  • Georgia Előválasztás
  • Idaho Kaukusz
  • Massachusetts Előválasztás
  • Észak-Dakota Kaukusz
  • Ohio Előválasztás
  • Oklahoma Előválasztás
  • Tennessee Előválasztás
  • Vermont Előválasztás
  • Virginia Előválasztás
2012. március 06.
  • Kansas Kaukusz
2012. március 10.
  • Alabama Előválasztás
  • Hawaii Kaukusz
  • Mississippi Előválasztás
2012. március 13.
  • Missouri Kaukusz
2012. március 15.
  • Illinois Előválasztás
2012. március 20.
  • Louisiana Előválasztás
2012. március 24.
  • Maryland Előválasztás
  • Washington Előválasztás
  • Wisconsin Előválasztás
2012. április 03.
  • Connecticut Előválasztás
  • Delaware Előválasztás
  • New York Előválasztás
  • Pennsylvania Előválasztás
  • Rhode Island Előválasztás
2012. április 24.

Keresés