Emma
8 °C
19 °C

Ennek most mi az értelme? III.

2012. 01. 22. 12:18

Hát wow. Bár, ha jobban belegondolunk, semmi meglepő nem történt. Romney kicsit alulteljesitett, egy mérsékeltnek valamivel 30 fölött kellene hoznia Dél-Karolinában. De hát Romney Romney, mi mást várhatnánk tőle. Ráadasul pont a vitákban szerepelt le, ami még időben kapott pofon lehet, Obama ellen azért ne álljon már ki valaki, akit Gingrich is porba aláz. Ráadásul az elhúzódó előválasztas a népi hiedelemmel szemben inkább jó, mint rossz. A támadásokat el lehet koptatni, sok témát ki lehet lőni, sok másra fel lehet készülni, sok államban lehet kiépíteni a szervezetet, ingyen média, nagyobb figyelem, stb. És az is milyen jó lenne, ha mégsem Romney lenne a jelölt. Ha már úgyis újabb négy év Obama jön, akkor már legyen vicces ez az év. Még négy év Obamanal csak négy év Romney tűnik borzalmasabbnak. Akkor már inkább nyerjen véletlenül a Santorum, hogy szívből kacaghassunk.

Gingrich: Ha itt nem nyert volna, akkor tényleg mehetett volna a kukába. Hogy ennyire nyert, azzal nem csak életben maradt, de még a reális esélyét is fenntartotta a végső győzelemre. Nem is annyira Florida számít majd - ahol Romney pénze és a jenki nyugdíjasok dönthetnek -, hanem március - Georgia, Oklahoma, Tennessee, Alabama, Mississippi, Missouri. A déli államokat hoznia kell, ha nyerni akar.

Romney: Megkapta a kiérdemelt pofont. Nem lehet úgy tenni január 21-én, mintha már meglenne a jelöltség, csak a veszteségeket kell már mérsékelni. Floridában persze feledtetheti Dél-Karolinat, aztán márciusban hoznia kell az északi államokat és a nagy billegőket. És még akkor se biztos semmi, mert a déli allamoknak nagy súlya van a jelölőgyűlésen.

Santorum: Bár a dél-karolinai 17 százalék az égvilágon semmire sem elég, az eddigi kampány tapasztalata az, hogy kiszállni hülyeség. Igaz, Rick Perry is ezt gondolta Iowa után, azt mi lett belőle. Ha mégis kiszállna, azzal sokat segítene Gingrichnek a dél megszerezésében. Viszont északon inkább ő tudná begyűjteni az ABR (Anybody But Romney) szavazatokat, és akkor a megosztott jelölőgyűlésen nem lenne rossz alkupozicioban. A helyében versenyben maradnék.

Paul: Az Embernek, Akinek Teljesen Mindegy Dél-Karolina nem volt pálya. Minek is harcolt volna egy államban, ahol csak a győztes kap delegáltakat. Dettó Florida. Paulnak majd a február lesz fontos, meg a márciusi kaukuszállamok. Február 4-én nyernie kell Nevadában - a másik kaukuszállam, Maine Romneynak hazai pálya, de ügyes szervezéssel onnan is el lehetne hozni 8-10 delegáltat. És ahogy most állnak a dolgok, helyesnek tűnik a számítása a megosztott jelölőgyűlésről, ahol aztán hirtelen az egész mainstream pártnak fontos lesz a freak frakció. Vajon mit kérjen cserébe?

Hozzászólások (38)

  • mizant212012.01.22 14:34:53

    gondolom azért nem jó az elhúzódó kampány, mert most egymás elleni hirdetésekre költenek és ezt a pénzt akár elkölthetnék obamával szemben is.

  • akiraly2012.01.22 15:03:47

    @mizant21: ez igaz, viszont egy elhuzodo kampanyban tobb penzt is lehet gyujteni, mert jobban lehet mozgositani az adomanyozokat. masreszt, ha mondjuk romney behuzta volna karolinat es behuzna floridat, akkor tenyleg ennyi lenne az elovalasztas, es augusztusig senkit se erdekelne, hogy mit csinal.
    es meg okoskodhatnek tortenelmileg is: mccain del-karolinaban megnyerte, novemberben elvesztette. kerry new hampshire-ben megnyerte, novemberben elvesztette. gwb outlier, bob dole nagyon hamar megnyerte, novemberben elvesztette. dukakis hamar megnyerte, o is vesztett. mondale mashogy kivetel, nehezen szerezte meg, de bukott.

  • Callie-comment2012.01.22 15:04:54

    A blog írója úgy tesz, mintha az előző posztjában nem teljesen és gúnyolódva leírta volna Gingrich esélyeit.
    "Bár, ha jobban belegondolunk, semmi meglepő nem történt."

    Akor miért szólt úgy az előző, hogy "pápá, viszlát?"

  • Callie-comment2012.01.22 15:09:01

    Ráadásul a leglényegesebbszempontokra ebben sem tér ki.
    - Arra, hogy az utolsó tíz napban 205_ot javítani kiemelkedő teljesítmény Gingrichtől, ami elsősorban rajta múlott. Az ő képességein.
    - És arra, hogy SC-ben Gingrich mögött formálódott a Reagan-félre republikánus tábor: a gazdasági, szociális és biztonságpolitikai konzervatívok közös tábora. Még nem annyira, de láthatóan. Ha ezt sikerül több más államban létrehozniuk, akkor győzni fognak.

  • Callie-comment2012.01.22 15:09:45

    20%-ot

  • Shipmaster2012.01.22 15:45:00

    akiraly: Az Origo.hu-n azt írták, hogy a történelem szerint aki nyer Dél-Karolinában, az lesz az elnökjelölt. Ez igaz? Mert akkor Gingrich már meg is nyerte. A másik kérdésem, hogy mikor nevezik meg az esélyes jelöltek az alelnök-jelöltjeiket? Mert azt mondta egy amerikai ismerős, hogy ott azt pletykálják, hogy Dr. Condoleeza Rice lesz majd az ideális jelölt, mert 3 célcsoportot szólít meg egyszerre: a nőket, a feketéket, és az értelmiségieket, mert qrva okos nő, 180-as IQ szintje van...

  • Callie-comment2012.01.22 15:52:16

    Megpróbálják lebecsülni Gingrich sikerét, olyanokat elemezve, hogy "hát itt persze, hogy győznie kell", meg hogy "szomszédos államban született" stb.
    De hát 4 éve McCain győzött, Huckabee csak második lett. És az eredmények földrajzilag úgy néznek ki, hogy Gingrich SC 46 megyéje közül 44-ben győzött. Tehát a demográfiai, szociológiai különbségeket áthidalva, pedig voltak jellemzően "mérsékelt" körzetek meg "konzervatívok". Vagyis jobban integrálta maga mögött a szavazótábort, mint a múltkor bárki is.

  • akiraly2012.01.22 18:52:39

    @shipmaster: 1980 ota az lett a republikanus jelolt, aki nyert del-karolinaban, es az elovalasztasok rendszere csak 1972 ota letezik, ugyhogy ket kivetellel ez igy igaz. gingrich - es ezt most callie-nek is mondom - tenyleg hatalmas eredmenyt ert el, hogy gyozott, plane azzal, ahogy gyozott, bar ehhez azert reszben romney totalis kudarca is kellett. hogy mi lesz ezutan? romneynak nyernie kell floridat, mert ott kedvezobb a demografia es nagyobb piac, ugyhogy sokat szamit a penzugyi folenye. ha ott is veszit, nagy bajba kerulhet meg. gingrichen sokat lendithet, h perry visszalepesevel megszerezheti a szervezetet, mert abban amugy nagyon gyenge - mind ground operationben, mind penzgyujtesben. a februar paul honapja lesz, gingrichnek es romneynak is marcius 6-ra kell gyurnia. ha minden a papirforma szerint alakul, akkor gingrich viszi a deli allamokat, romney az eszakiakat es megosztott convention lesz, amin aztan barmi johet. mondjuk bobby jindal :)))

  • Szabler2012.01.22 19:59:45

    Azt hiszem említést érdemel, talán még nem esett róla szó, hogy az exit pollok szerint nagyon sokan az utolsó napokig, sőt percekig vacilláltak, és legtöbbjüket Gingrich a vitán nyújtott teljesítményével, konkrétan a médiával szembeni kirohanásaival állította maga mögé. Gingrich nem Romney, hanem Juan Williams és John King elleni támadásaival söpörte be a győzelmet.

    Az előző posztban szóba került, hogy Romney Jeb Bush támogatását is szeretné elnyerni, de tudtommal a floridai ex-kormányzó kijelentette, hogy semleges marad.

  • Callie-comment2012.01.22 20:39:47

    "és legtöbbjüket Gingrich a vitán nyújtott teljesítményével, konkrétan a médiával szembeni kirohanásaival állította maga mögé. Gingrich nem Romney, hanem Juan Williams és John King elleni támadásaival söpörte be a győzelmet."

    Nem Gingrich támadott, hanem őt támadták a moderátorok. Williams azzal akarta sarokba szorítani, mintha "rasszista" kijelentéseket tenne, King pedig a 15 év ezelőtti dologról való személyes aljaskodással.
    Gingrich pedig méltósággal visszaverte a támadásokat, ami tetszett az embereknek.
    Gingrich általában is jó volt a vitákon, szellemi fölénye megmutatkozott.

  • Callie-comment2012.01.22 20:47:43

    Másrészt szerintem téves az, hogy Romneynak és Gingrichnek már a szuperkeddi államokra kell koncentrálniuk Florida után.
    Dehogy.
    Az idei választások jellemzője az, hogy még több állam hozta előre, a szuperkedd elé a saját előválasztását. Jön addig Nevada, Arizona, Colorado, Michigan, Minnesota, Maine. Dehogy tehetik meg, hogy nem ezekre koncentrálnak - főleg Romney, akinek Michigant kötelező nagy fölénnyel nyernie; de általában sem. A másik jellemzője a versenynek a fantasztikus volatilitás. Éppen ezért a soron következő előválasztás a legfontosabb, akármennyire is távlatra kell tervezni.

  • Shipmaster2012.01.22 21:42:37

    Kalifornia mikor választ? Úgy tudom, az a legnépesebb szövetségi állam, tehát ott lehet szerezni a legtöbb elektort. És ha már Chuck Norris letette a voksát Gingrich mellett, gondolom az is legalább ennyit számít, hogy a másik akciósztár, a republikánus ex-kormányzó Arnold Schwarzenegger kit támogat Kaliforniában. Bár Chuck Norris támogatása úgyis priceless. Állítólag amikorra Bell feltalálta a telefont, már volt 2 nem fogadott hívása Chuck Norristól... :-))

  • ivand2012.01.22 22:26:06

    Shipmaster: Kalifornia június 5-én, az utolsók között.

  • fran72012.01.22 23:40:05

    De Kalifornia nem tipikusan republikánus párti állam, vagy rosszul sejtem? A kérdésem a spanyol ajkúak számára melyik republikánus jelölt lenne a legelfogadhatóbba? Vagy ők is tipikusan demokrata szavazók?

  • kilenctizenegy2012.01.23 03:24:48

    A spanyol ajkú republikánusok döntő többsége Gingrich-t fogja választani Romneyval szemben, mert konzervatív és katolikus, ami a latinoknál erős szempont.

    Akirálynak: lehet Bobby Jindalról álmodozni, de megosztott konvenció nem lesz, mert annál kiegyenlítettebb nem lehet a verseny, mint legutóbb a demokratáknál, ahol még a szuperkedd után is órákig kellett számolgatni, ki vezet, aztán mégis vitán felül Obama nyert.

  • akiraly2012.01.23 07:40:54

    @kilenctizenegy: a demokrataknal ketszereplos volt a verseny, a republikanusoknal viszont minimum harom, de talan negy fele oszlanak majd a delegaltak. amugy persze valoszinuleg nem lesz megosztott konvencio, de talan most van ra a legnagyobb esely az uj elovalasztasi rendszer bevezetese ota.

  • Callie-comment2012.01.23 15:20:23

    Paul elmegy a szuperkeddig, de Santorum egy floridai rossz eredmény miatt szerintem be fogja fejezni. A szuperkedd meg valószínűleg dönt Gingrich és Romney között is, ha nem is formálisan, de faktuálisan.

  • inreallife2012.01.23 15:38:53

    csak érdekességképpen.
    a ppp csinált két pollt sc előtt. az egyik 18-19-es dátummal, 869 megkérdezéssel, a másik 18-20 között 1540 megkérdezéssel. gondoltam ha kivonom a kettőt egymásból, látszani fog, 20-án mit mértek. osztottam szoroztam ez jött ki:

    41,11% Gingrich
    27,73% Romney
    17,96% Santorum
    13,19% Paul

    a választás eredménye:
    40% Gingrich
    28% Romney
    17% Santorum
    13% Paul

    szóval úgy néz ki, hogy utolsó napig a választók elég nagy része bizonytalankodik, de 1 nappal a választás előtt már eldönti kire szavaz. volt olyan poll, ahol csak 72% mondta meg kire szavaz, valszeg eléggé hezitáltak santorum és ginrich között, akiket rendre alul mértek. ennek fényében különösen érdemes lesz figyelni a későbbiekben az utsó napi pollokat...

  • Szabler2012.01.23 16:05:20

    "Gingrich has got the largest and most fiscally irresponsible tax cut in the race, but he doesn’t mention it much. His plans to cut spending are vague. He says he agrees with Ron Paul on the dangers of fiat money and the Federal Reserve, but he hasn’t proposed doing anything about it. Last night, during his speech in South Carolina, the only policy he explained in any detail was a proposal to allow offshore drilling off the coast of Louisiana and use the resulting revenues to modernize the port. That would be a medium-sized idea if he was running for governor of Louisiana. It’s the 14th bullet point in your energy policy when you’re running for president.

    Broadly speaking, this seems typical for Gingrich’s career: His ideas on the big issues are standard-issue conservatism, and they’re mixed in with occasional flights of fancy (illuminate highways using orbiting mirrors that reflect moonlight), pure plays to resentment and fear (execute 19-year-olds who are stupidly trying to smuggle two ounces of pot from Mexico), and a lot of small, specific ideas, like the Louisiana port reconstruction. But perhaps I’m wrong. Can anyone name some actually big, actually workable, actually new ideas that Gingrich has been associated with during his career? What has he brought to the table that wouldn’t have been there in his absence?"

    Szóval?

  • Darvászó Koppány2012.01.23 16:12:58

    Én is azt tippelném, hogy kiszáll Santorum FL után, szerintem Gingrich megveszi majd "kilóra". RP viszont szerintem tovább megy szuperkeddnél, egészen a konvencióig versenyezni fog, és ha adott esetben nagyon kiélezett lesz az eredmény Gingrich meg Romney között, még a mérleg nyelve is lehet.

  • BF792012.01.23 19:16:38

    "A másik kérdésem, hogy mikor nevezik meg az esélyes jelöltek az alelnök-jelöltjeiket? Mert azt mondta egy amerikai ismerős, hogy ott azt pletykálják, hogy Dr. Condoleeza Rice lesz majd az ideális jelölt, mert 3 célcsoportot szólít meg egyszerre: a nőket, a feketéket, és az értelmiségieket, mert qrva okos nő, 180-as IQ szintje van..."

    Nyár második felében, a Convention-ök előtt pár nappal várható. Condi-val az a baj, hogy az emberek fejében erősen kötődik a Bush vezetéshez és Irakhoz. A feketéket nem olyan egyszerű megszólítani, hogy odateszünk eléjük még egy feketét. Az IQ szint nem egyenlő azzal, hogy valaki okos. A magas IQ annyit jelent, hogy bizonyos típusú logikai feladatokat valaki gyorsabban és könnyebben meg tud oldani.

    "Állítólag amikorra Bell feltalálta a telefont, már volt 2 nem fogadott hívása Chuck Norristól... :-))"

    Ezt még nem hallottam, nagyon jó :)

  • BF792012.01.23 19:18:35

    "a ppp csinált két pollt sc előtt. az egyik 18-19-es dátummal, 869 megkérdezéssel, a másik 18-20 között 1540 megkérdezéssel. gondoltam ha kivonom a kettőt egymásból, látszani fog, 20-án mit mértek. osztottam szoroztam ez jött ki"

    Ez módszertanilag enyhén szólva sem helyes, viszont ettől függetlenül a következtetéssel egyetértek. Mivel minden jelölttel van valami komoly probléma, sokan hezitálnak.

  • BF792012.01.23 19:22:36

    Koppány: Santorum szerintem még egy hónapig húzza és szép lassan csúszik majd le. A végén még az endorsement-je sem fog sokat számítani.

    Azt láttátok, hogy az RCP-n már fent van két friss FL poll, mindkettőben 8-9%-kal vezet Newt, az országosban 1%-kal van csak lemaradva és Obama-val szemben ugyanolyan eredményt mértek neki, mint Mitt "Bárkitcsakőtne" Romney-nak. Most kőkemény munka folyik Mitt központjában, az biztos.

  • Link Elek2012.01.23 20:30:20

    Priebus az RNC vezetoje a FOX-on azt nyilatkozta, hogy 2008-ben jot tett obamanak a hosszu primary, es most 2012-ben a repuboknak is jo lesz, ha sokagi vitatkoznak.

    en egyetertek vele ebben.
    ingyen media, sot ok szabjak meg mirol szoljon a kozbeszed

  • inreallife2012.01.23 20:39:23

    uhhh. amcsikat ennyire befolyásolja, ki tűnik éppen győztesnek? brutlis 20%-os mozgások vannak minden választás után...
    ha romneynak nem lesz meg florida, akkor hajára is kenheti a pénzét...

  • N e x t2012.01.23 21:14:22

    BF79

    Romneyra nem nagyon lehet más stratégiát építeni, mint azt amivel próbálkoztak és elbuktak. Teljesen nyilvánvaló, hogy a szavazók jelentős részét csakis azzal lehetett rávenni arra, hogy rá szavazzanak, hogy ő meg tudja verni Obamát és más viszont nem. Mindkét állítás elporlott a választók szemében.

    Amivel a Romney kampány próbálkozott az egyfajta Blitzkrieg volt, és nekik is csak egy darabig jött be. Megy a szemfénvesztés arról, hogy Romneynak mennyi pénze van és mekkora a szervezete. Csakhogy hosszabb távon itt is a minimum elv érvényesül. A végeredményt a szükségeshez képest legkisebb mértékben rendelkezésre álló dolog határozza meg. És ha lecsupaszítjuk egy-egy kérdése,a Romneynak a GOP szavazók felé nincs vonzereje, és nincs a szemükben hitelessége sem, mint konzervatív jelölt. A tényleges vonzereje valahol 25% körül lehet. Ennyivel nem lehet nyerni.

    Az egyetlen stratégia, amiben gondolkodhatnak az nem Romneyról szól, hanem arról, hogyan tudnák Gingrichet annyira befeketíteni és a konzervatívabb szavazókat elbizonytalanítani, hogy újra beinduljon a konzervatív háziverseny Santorummal. Ha a konzervatív szavazatok nincsenek megosztva, nagyon kevés esélye van nyerni.

    Persze eléggé esélyes, hogy a Gingrich győzelmétől rettegő GOP elit is intenzíven beszáll a kampányba és vég nélkül fogják nyomni a "Gingrich is unelectable" mantrát.

  • N e x t2012.01.23 22:52:26

    [link]

  • BF792012.01.24 13:08:43

    Next, nagyjából egyetértek, amivel nem: Romney-ék nem villámháborúban gondolkoztak, a primary szezon eleve széthúzottabb, mint négy éve volt, éppen a fokozatos kivéreztetést választották, miközben ők szisztematikuson dolgoztak a hálózatukon. Ez bejött mindenkinél, legyen az Bachmann, Perry, Cain, egy kicsit Santorum és Paul is, sőt, még Gingrich esetén is működött, türelmesen megvárták, amíg a támadások ledarálják. Az érdekes viszont az, hogy Gingrich minden problémája ellen másodszorra (sőt, tulajdonképpen harmadszorra) is vissza tudott jönni.

    Ez egyértelműen jelzi, hogy aki egy kicsit is érdekes a GOP bázisnak, azt azonnal kinevezik antiromney jelöltnek. Perry Mike Allen szerint egyenesen azért szállt be a versenybe, hogy nehogy Romney nyerjen. Az SC előtti endorsement-je is ezt erősíti meg. Sokan utálják Romney-t.

  • N e x t2012.01.24 21:24:31

    BF79

    A szervezet építése nem igazi ellenérv a villámháborús stratégiára való alapozással szemben. Lévén a szervezetre az elnökválasztáson is szüksége lesz, ha nyer, ezért azt mindenképpen fel kellett építeni. Viszont a kampánystratégiájuk, egyértelműen az "oszd meg és uralkodj"-ra és a villámháborús logikára épült. Ez a stratégia kizárólagosan így lehetett volna eredményes.

  • N e x t2012.01.24 22:49:57

    ... Másrészt maga a kiterjedt,profi szervezet létezésének a ténye volt hivatott alátámasztani egyik érvként a Romney inevitability-t.

  • buta_lúd2012.01.25 17:23:46

    mi az a megosztott convention?
    hogy volt 1972 előtt az előválasztás, vagy addig nem volt?
    ha nem volt ki/mi határozta el, hogy legyen?
    a demokratáknál és republikánusoknál is hasonló a történet?

  • N e x t2012.01.25 18:36:03

    ... és ráadásul úgy tűnik Gingrich szervezetben is beelőzte Romney-t floridában:

    [link]

  • Link Elek2012.01.25 18:56:35

    @buta_lúd
    >mi az a megosztott convention?
    brokered convention ferditese. amikor ugy tartjak meg az elnokjeloltet kivalaszto gyulest, hogy nem egeyrtelmu, hogy ki lesz a jelolt. vagyis nemcsak egy 3 napos hepaj, hanem erdemi szavazas is tortenik.

    >hogy volt 1972 előtt az előválasztás, vagy addig nem volt?
    >ha nem volt ki/mi határozta el, hogy legyen?
    konvencio volt, de minden allam partszervezete a sajat szabalyaival dontotte el, hogy kit tamogat elnokjeloltnek. kampany akkor is volt, de az allamonkenti partszervezet vezetoi celozta.

    >a demokratáknál és republikánusoknál is hasonló a történet?
    igen hasonlo, de nem azonos. sőt, sok minden allamonkent is mas. amerikaban nagyon eloszott a hatalom.

  • buta_lúd2012.01.26 09:32:30

    kösz.
    és mi volt az oka, hogy 72-ben váltottak?
    (ígérem, egy darabig ez lesz az utolsó kérdésem.)

  • Link Elek2012.01.26 15:36:22

    @buta_lúd
    hosszu, olvasgass ha erdekel:
    ez egy tanulmany, hogy mit kene valtoztatni, de jol benne van a mult leirasa is.
    [link]
    egyszeruen: 68 problemas volt, tehat valtoztattak. azota meg nem. :)

    wikipedia mindig jo kiindulas:
    [link]

  • Link Elek2012.01.26 15:40:19

    #3
    ---

    It was at the 1968 Democratic National Convention in
    Chicago that violence erupted as party activists grew increasingly frustrated with the power
    wielded by party leaders in the nomination process (Coleman, 2000, p. 7). The McGovernFraiser Commission proposed a number of reforms in 1969 which were enacted by the DNC.
    These reforms greatly increased the role of party members in the nomination process and linked
    their participation directly to the selection of delegates

  • buta_lúd2012.01.27 18:52:20

    @link: a tanulmány sok az én érdeklődés/angol hányadosomnak, de a wikipedia...pafff (homlokracsapás)
    nomen est omen :)

Május 1. hosszú hétvége

Hamarosan itt a 4 napos hétvége, foglaljon szállást 5 625 Ft / fő / éjtől

Szicília

Magával ragadó hangulat, gyönyörű tájak, 113 900 Ft / fő / 7 éjtől