A Szezám utca lett a kampány témája

2012.10.09. 19:23

Pár héttel a választás napja előtt szürreális fordulatot vett az amerikai elnökválasztási kampány. Mitt Romney az első elnökjelölti tévévitán az amerikai közszolgálati tévé, a PBS állami támogatásának megszüntetését ígérte, amit az online közvélemény Amerika kedvenc gyerekműsora, a több mint 40 éve futó Szezám utca elleni támadásként értékelt. Az internetes népművészet után a demokraták kampánystábja is reagált, és tévés reklámban ekézi Romneyt, aki a Wall Street helyett a Sesame Streeten keresi a gondok megoldását, és aki Bernie Madoff és Dennis Kozlowski helyett a Nagy Madarat tartja az amerikai társadalom ellenségének.

A republikánus kampány is azonnal reagált, gyorsan előkotorták Obama egy 2008-as nyilatkozatát, ami szerint kis dolgokra kell nagy kampányt építeni, ha az embernek nincs érdemi mondanivalója, és most erre építik az ellentámadást. Ryan Williams kampányfőnök arról beszélt a Yahoo Newsnak, hogy 23 millió munkanélküli és rekordot döntő benzinár mellett az amerikaiak többet érdemelnének az elnöktől, mint szezámutcás viccelődés. Második lépésként közzétettek egy infógrafikát, ami azt mutatja, hogy az igazán fontos témákról, Líbiáról, a gazdaság rendbetételéről egyáltalán nem beszél az elnök, a Szezám utcáról bezzeg rengeteget.

A kampány következő fontos állomása az alelnökjelöltek tévés vitája lesz október 11-én, aztán Obama és Romney még két alkalommal vitázik a tévé nyilvánossága előtt, először 16-án a New York állambeli Hofstra egyetemen, majd 22-én Floridában, ami a választás szempontjából sorsdöntő állam lehet. Mivel az első tévés vita 67 millió nézőt érdekelt (32 éve nem volt ilyen magas nézettsége elnökjelölti vitának), a következő három tévés eseménynek a szokásosnál is nagyobb tétje lesz.

Elindult az Indamedia média és marketing-kommunikációs kiadványa.

További szakmai tartalmakért kattints és kövess bennünket!

MEGNÉZEM
Frontvonal

Átfogó elemzések, világátalakító kérdések és jövőképek egy kötetben.

MEGVESZEM