Nem mindenki szereti a 48 képkockát

2013.11.15. 11:35

Úgy tűnik, az első Hobbit-filmmel elővetetett új technológia, a másodpercenként 48 képkockás vetítési sebesség nem jött be a nézőknek, és a szakma sem nagyon lelkesedik érte. Míg a 3D, úgy látszik, kiirthatatlan a mozikból, a leginkább videofelvételre hajazó, megemelt képkockájú vetítések inkább taszítják a nézőket ahelyett, hogy vonzanák őket.

Peter Jackson tavaly, A hobbit: Váratlan utazás című film bemutatója előtt azt nyilatkozta, hogy ez az a technológia, ami majd forradalmasítja a mozit, hiszen így a vásznon olyan képsorokat tud bemutatni, ami a legközelebb áll a valósághoz. A közönség erre fej- és szemfájással reagált, és mereven elutasították a hiperrealitást – úgy tűnik, az ember a moziban nem életszerű képsorokat, hanem filmet akar látni. Micsoda meglepetés.

A 48 képkockás technológiával Bryan Singer is kacérkodott az X-Men: Az eljövendő múlt napjai című film forgatása előtt, de attól tartott, bizonyos jelenetek nemhogy életszerűek, hanem nevetségesek lennének, így elvetette az ötletet, ráadásul ez a fajta felvétel sokat dobott volna a költségeken is.

Akad olyan filmes is, aki viszont nagyon megszerette a 48 képkockát: természetesen James Cameron, aki az Avatar folytatásait 48 vagy inkább 60 képkocka/másodperces formátumban képzeli el. Márpedig ha az előkészítés alatt levő három új Avatar-film így készül el, és a bevételek az elsőhöz hasonlóan gigásziak lesznek, akkor meg kell barátkoznunk a furcsán mozgó képsorokkal.