Friss kommentek

Comment:com

Csak Michael Bay teheti tönkre a gyerekkorunkat - A Tini nindzsa teknőcök elmúlt (majdnem) 30 éve a tévében
Az értelmetlen rebootok, remake-ek, prequelek, sequelek és más anyám kínja pénzcsináló módszerek korában csak egy nagy sóhajjal kombinált szemforgatással fogadtam a hírt anno, hogy a Tini nindzsa teknőcök is megkapja a maga újrakezdését, méghozzá Michael "Szargyáros" Bay segédletével, aki egyszer (francokat egyszer, négyszer) már hazavágta egy generáció meghatározó gyerekkori élményét.

Autóbérlés online

Magas minőség, kedvező árak - bérautó foglalás diszkont áron!

Tunézia - akciókkal

Tengerparti nyaralás 59 900 Ft / fő / 7 éjtől

Sajnálom, de nem érdekel Megan Fox feneke

7 órája

Lendüljünk túl azon, hogy tinédzser, karatézó, mutáns teknősbékákról komolyan vehető filmet forgatni teljes képtelenség, próbáljunk inkább abból kiindulni, hogy ez a franchise a '80-as évek vége óta folyamatosan az egyik legkedveltebb a gyerekek, és a kevésbé felnőtt felnőttek körében. Ha már a Transformers akkora siker (a brutálisan rossz filmek ellenére), abszolút érthetőnek tűnt a Paramount és a Nickelodeon döntése, hogy ideje újraforgatni az egészet. A gondok valahol ott kezdődtek, amikor Michael Bay odakerült a produkciós részleghez, aki egyet jelent az elképesztően ostoba, de baromi látványos akciófilmekkel. Pont ilyen lett a Tini nindzsa teknőcök is, amiben tényleg csak annyi a pozitívum, hogy használt síkosítót, amikor megerőszakolta a gyerekkoromat. 

8 hozzászólás Tovább

Megvesznek a kritikusok a dilis Michael Keatonért

tegnap, 15:48

Az első előzetes óta mi az Indexen is közelről figyeljük Alejandro González Iñárritu (Korcs szerelmek, 21 gram) filmjének sorsát, főleg azért, mert az a tréler teljesen zavarbaejtett és elképesztett minket. Azzal, hogy Michael Keaton a főszereplője, azzal, hogy Edward Norton alsógatyában próbál vele bokszolni, azzal, hogy becsapódik közben valahol egy meteor és azzal, hogy egy csomó szürreális és izgalmas jelenetet mutat meg, de közben a történetből egy mukkot sem árul el. 

Most viszont a legnagyobb filmes újságok munkatársai megnézhették a Birdmant, egyrészt mindenki megtudhatja, hogy miről szól, másrészt pedig rögtön a legjobban várt idei filmek listájának az első helyére rakétázott.

A film egy lecsúszott, egykor ismert színészről, Riggan Thomsonról szól, aki háromszor játszotta el Hollywoodban a címben szereplő szuperhőst, de dacból a negyedikre már nemet mondott. Most próbál önálló művészként megállni a talpán a szórakoztatóiparban, éppen színpadra állítja Raymond Carver Miről beszélünk, amikor a szerelemről beszélünk? című novelláját. A főszereplő kiesik, a helyére pedig beugrik a rendkívül jó színész, de borzalmas ember hírében álló Mike (Norton), közben pedig ott kotnyeleskedik körülötte a darab női főszereplője (Naomi Watts), egy producer (Zach Galifianakis) és a lánya/asszisztense (Emma Stone) is. A kritikákból viszont az jön le, hogy ennél a nagyon egyszerű felállásnál a Birdman sokkal, de sokkal bonyoultabb.

Egyrészt technikailag. A filmnek ugyanaz az Emmanuel Lubezki volt az operatőre, mint a bravúros Gravitációnak. A Birdman szinte valós időben játszódik, Lubezki és Iñárritu úgy vették fel a jeleneteket, mint hosszú beállítások sorozatát, a Hollywood Reporter és a Variety is a Hitchcock-féle Kötélhez hasonlította a filmet. Hitchcocknál egy lakásban játszódott a cselekmény, látszólag egy beállításban, de az angol rendező nagyon cselesen nagyjából 15 percenként belerakott egy rejtett vágást: a kamera valakinek a hátára közelített, majd a következő beállítás ugyanabból a képből kezdődött egy újabb negyedórára. A Birdman viszont hetek alatt játszódik, egymástól nagyon távoli helyszíneken, Lubezki viszont úgy vett fel mindent, hogy egy folyamatos kameramozgás legyen. Mintha az Ember gyermeke híres jelenete lenne egy egész filmre kihúzva.

02 (1)
Fotó: outnow.ch

A másik hatalmas erénye a látvány mellett Keaton maga. A Variety-nek egyenesen a John Malkovich-menet jut eszébe a Birdmanről, már hogy ez is ugyanannyira szedi szét egy színész személyiségét, mint Spike Jonze filmje. Keatonnak ugye eléggé változatos karrierje volt a nyolcvanas években, először komikusként ismerték meg, majd a két Batman-filmmel hatalmas szupersztár lett, de mintha eltűnt volna a föld színéről. Az olyan filmek, mint a Jackie Brown vagy a Pancser Police majdnem tíz év különbséggel megmutatták az arcát a nagyközönségnek, de sosem volt képes kitörni abból a megítélésből, hogy egyszer ő volt Bruce Wayne. Egy tavalyi, Marc Maronnak adott interjújában kifejtette, hogy szándékos döntés volt, hogy ennyire kevés filmet vállalt el a kétezres években, egyszerűen a családjával és a magánéletével akart foglalkozni. A Birdman viszont szándékosan rájátszik a Batmanre azzal, hogy a filmbeli szuperhős is úgy lebeg a színész felett, mint ahogy a Denevérember árnyéka a karrierjén.

De a legjobb a Variety cikkében az a rész, amikor felsorolja, nagyon nagy vonalakban a film tökéletes jeleneteit:

a levitáció, a hallucináció, a baleset, a ruhapróba, a lány, a kritikus, a volt feleség, az erekció, a csók, a lövés, a vége és a Times Square.

A Screen Daily biztos benne, hogy ez lesz a film, ami minden díjátadón szerepelni fog.

Egyelőre még nincsen arról hír, hogy mikor mutatják be nálunk a Birdmant.

1 hozzászólás

A Sundance sztárfilmjei az idei CineFesten

tegnap, 14:45

Az idei versenyprogram

1. WHIPLASH (2014)
2. I ORIGINS / AZ ORIGÓ (2014)
3. VAN VALAMI FURCSA ÉS MEGMAGYARÁZHATATLAN 
4. DER ANSTÄNDIGE / THE DECENT ONE / A MEGFELELŐ EMBER (2014)
5. PLEMYA / THE TRIBE / A TÖRZS (2014)
6. FORCE MAJURE / TURIST / LAVINA (2014)
7. VIS-Á-VIS (2013)
8. CARMEN (2013)
9. MANIEGGS – REVENEGE OF THE HARD EGG / MANIEGGS – EGY KEMÉNY TOJÁS BOSSZÚJA (2014)
10. MOMMY (2014)
11. HEAVY MENTAL (2013)
12. RAZREDNI SOVRAZNIK / CLASS ENEMY /OSZTÁLYELLENSÉG (2013)
13. BANDE DE FILLES / GIRLHOOD / CSAJKOR (2014)
14. ZERO MOTIVATION / ZÉRÓ MOTIVÁCIÓ (2014)
15. JEG ER DIN / I AM YOURS / TIÉD VAGYOK (2013)
16. WHITE SHADOW / FEHÉR ÁRNYÉK (2013)
17. PARTY GIRL (2014)
18. FREE ENTRY (2014)
19. UNDER THE SKIN / A FELSZÍN ALATT (2013)
20. THE TWO FACES OF JANUARY / KÉTARCÚ JANUÁR (2014)

A miskolci CineFest mindig is arról volt híres, hogy a legmenőbb, külföldi fesztiválon futtatott filmeket mutatja be, és ez idén sem lesz másképp.

Itt lesz a magyar premierje olyan, az országot teljes mértékben elkerülő filmeknek, mint például a szadista dzsessztanárról és tanítványáról szóló Whiplash, ami az idei Sundance-en elnyerte a zsűri fődíját és a közönségdíjat is.

Mike Cahill, a Felettünk a föld rendezője most az I Origins, magyarul Az origó címmel az evolúcióelméletet vesézi ki olyan színészekkel, mint a Gengszterkorzóból ismert Michael Pitt vagy állandó alkotótársa, Brit Marling.

Ugyancsak Miskolcon lesz a magyar premierje Reisz Gábor gerillamunkával forgatott Van valami furcsa és megmagyarázhatatlanjának, amit ugyan októberben bemutatnak Magyarországon, de eddig csak Karlovy Vary és Palics közönsége láthatta a filmfesztiváljaikon. Jön még Cannes-ból A törzs, a siketekkel és kizárólag jelbeszéddel előadott dráma, amiben a nézőknek annyit sem segítenek, hogy a kommunikációt feliratozzák.

A versenyprogramban szerepel még a kanadai fenegyerek, Xavier Dolan legújabb filmje, a Mommy, Ruben Östlund gyáva férjről szóló lavinás drámája, a Lavina, Kerékgyártó Yvonne szigetfilmje, a Free Entry, Drive írójának rendezői bemutatkozása, a Kétarcú Január, illetve Jonathan Glazer (Szexi dög) sci-fije Scarlett Johanssonnal, A felszín alatt. Az utóbbi különösen fontos, mert ez az egyetlen lehetőség, hogy a filmet Magyarországon, nagyvásznon, legálisan lássa a néző, ugyanis a meztelenkedő Johansson sem volt elég húzóerő ahhoz, hogy a filmet forgalmazzák itthon.

Kerékgyártó és Reisz filmje nem az egyetlen magyar a válogatásban, a Manieggs című keménytojásokról szóló vicces rajzfilmnek ugyancsak ez lesz a magyarországi premierje, miután megjárta az animációs filmfesztivált Annecy-ban.

A Kitekintő szekcióban szerepel Mike Leigh J. M. W. Turner festőről készült életrajzi filmje, a Mr. Turner, Richard Linklater nálunk is moziforgalmazásba kerülő Sráckora, illetve egy kolumbiai-magyar koprodukcióban készült dokumentumfilm, a Parador Húngaro, ami egy Bogotában élő '56-os kivándorló életéről szól és nemsokára az Indexen olvashatnak interjút a készítőivel.

Az idei CineFesten lesz egy külön blokk a Sundance Channel közreműködésével, ahol kevésbé ismert, de bizonyos körökben elismert független amerikai filmeket mutatnak be, illetve Zsigmond Vilmos operatőr négy filmjét (Bánk bán, A szarvasvadász, Harmadik típusú találkozások, Gyilkos túra) is levetítik egy retrospektív sorozatban.

A 11. Jameson CineFestet szeptember 12. és 21. között rendezik meg Miskolcon. Ahogy az utóbbi években is, a belépés a filmekre ingyenes.

A Kitekintő-szekció filmjei:

1. RED ARMY / VÖRÖS HADSEREG (2014)
2. LAND HO! (2014)
3. BOYHOOD / SRÁCKOR (2014)
4. PARADOR HÚNGARO (2014)
5. HEARAT SHULAYIM / FOOTNOTE / LÁBJEGYZET (2011)
6. MR. TURNER (2014)
7. GIBRALTAR / GIBRALTÁR (2013)
8. UNA NOCHE EN EL VIEJO MÉXICO / A NIGHT IN OLD MEXICO / EGY ÉJSZAKA AZ ÖREG MEXIKÓBAN (2013)

A Sundance Channel válogatása:

1. SHE’S LOST CONTROL (2014)
2. EXHIBITION (2013)
3. WAR STORY (2014)
4. YA NE VERNUS / I WON’T COME BACK (2014)

Szólj hozzá!

Ablakunk alatt forog a természetfeletti Sólyom végveszélyben

tegnap, 13:46

Már hetek óta forog Magyarországon a korábban Lazarus címmel futó, időközben Spectralra keresztelt amerikai produkció, főszerepben a Transz-szibériában és a Híradósok című HBO-sorozatból megismert Emily Mortimerrel, a 24-ben több évadban is szereplő James Badge Dale-lel és a két új Star Trek-filmben Kirk kapitány felettesét játszó Bruce Greenwooddal. 

A filmet úgy írták le, hogy ez lesz a ”paranormális Sólyom végveszélyben”, amiben hatékony ügynökök vadásznak mindenféle természetfeletti jelenségre New York utcáin, bár az is igaz, hogy erről inkább a Szellemirtók vagy a Men In Black juthatna eszünkbe. A Spectralt Nic Mathieu rendezi, akinek ez az első játékfilmes munkája.

A film történetéről ezenkívül szinte semmit sem tudni, a Flórián téri felüljáró alatti teret viszont úgy rendezték be, mintha egy közhelyes amerikai hajléktalantanya lenne, van egy rakás bádoghordó, elszórtan mindenhol autógumik és különböző látványos kacatok. A díszletet legalább egy hete folyamatosan építik pont az Index ablakai alatt.

A Spectral nem az egyetlen produkció, ami mostanában Magyarországon forog, itt dolgozott például Virginia Madsen (Kampókéz, Dűne) is egy gyerekfilmben, illetve Ridley Scott rendező nemrég említette egy interjúban, hogy a Matt Damon főszereplésével készülő The Martian című sci-fijét is szeretné itt forgatni Budapesten.

4 hozzászólás

Ewan McGregor nagyon ijesztő tud lenni

tegnap, 11:55

Kicsit közhelyes a Son Of A Gun első előzetese, de valami nagyon megnyerő benne, illetve nem is valami, hanem valaki: a szakállas, morcos Ewan McGregor, aki láthatólag már elkezdett abba a korba lépni, amikor elkezd éltebb, komorabb karaktereket játszani. Ebben az ausztrál thrillerben például egy veszélyes bűnöző, aki még a börtönben a szárnya alá vesz egy fiatal srácot, akit aztán a szabadulás után a sameszának tart és egyre komolyabb melókba is bevon.

Aki látta a Hosszú motorozás című sorozatot, az már tudja, hogy McGregornak kifejezetten jól áll a dús szakáll, kicsit kár, hogy a tréler második felére már visszavágja egy konszolidáltabb borostává. A film másik főszerepléje Brenton Thwaites, aki Az emlékek őrében, a Demónában és az Oculusban is feltűnt idén.

2 hozzászólás

81 évesen rendezi első filmjét Ellen Burstyn

tegnap, 10:35

A Deadline azt írja, hogy 81 éves korában végre megkapta a rendezés lehetőségét Ellen Burstyn, a hetvenes évek óta olyan zseniális filmekben szerepel, mint a Rekviem egy álomért, az Ördögűző vagy az Utolsó mozielőadás.

Burstynnek saját bevallása szerint megvolt a lehetősége, hogy ő rendezhesse az 1974-es Alice már nem lakik itt-et, amit végül Martin Scorsese vállalt. A színésznő volt a legelső a sorban, amikor az amerikai filmintézet a hetvenes években különféle workshopokat tartott női rendezők számára, de a színészi munkái miatt sosem tudott belevágni a rendezésbe.

Amikor viszont megkapta a Bathing Flo forgatókönyvét, akkor nemcsak a címszerepet, hanem a rendezést is végre el tudta vállalni. A film egy fiatalemberről szól, akinek nincsen hol laknia, ezért hónapról hónapra más lakások felügyeletét vállalja az otthonért cserébe. Az egyik ilyen lakásban viszont feltűnik az idős Flo, akire ugyanúgy kell vigyáznia, mint a házra.

Szólj hozzá!

A Pokol után lohol Tom Hanks

tegnap, 09:07

Mondanám azt, hogy Tom Hanks megint magára fogja ölteni Robert Langdon gúnyáját, ha Dan Brown főhősének lenne egyáltalán gúnyája az egészen idejétmúlt frizurát kivéve. Hank harmadjára fogja eljátszani a tudós-detektívet, akit a Da Vinci-kód és az Angyalok és démonok után megint az általános iskolás tananyagának egyik jól ismert részét, Dante Isteni színjátékát fogja vizsgálni és egészen biztosan egy sokkoló összeesküvés nyomaira fog bukkanni.

Akárcsak a sorozat előző két részét, az Infernót is Ron Howard (Apollo-13, Egy csodálatos elme) fogja rendezni. A forgatás jövő áprilisban indul Olaszországban, feltehetőleg 2016-ban fogják a kész filmet bemutatni. Még nincsen hír arról, hogy kik lesznek a színészkollégái a filmben. 

A filmet egyébként már sokkal korábban bejelentették, de az Angyalok és démonok csalódást keltő bevétele után nem remélt nagy jövőt tőle senki, most a Collider emlékeztetett mindenkit arra, hogy a nagy csönd ellenére a film készül.

7 hozzászólás

Hetvenéves krimit remake-el a Fekete Dália írója

tegnap, 08:45

Az öt Oscarra jelölt és egyet meg is nyerő Laura a negyvenes évek egyik klasszikus filmjében Gene Tierney egy detektívet játszik, aki beleszeret abban a nőbe, akinek a gyilkossága után nyomoz, írja a Hollywood Reporter. A filmet Otto Preminger rendezte, akivel a producer egyáltalán nem volt elégedett és lecserélte őt egy másik rendezőre, de azonnal visszatette a székébe Premingert, miután a leforgatott anyag állítólag katasztrofális volt.

Ellroy egészen ritkán fordul meg a filmvilágban, az ő nagyszabású könyvéből készült a Szigorúan bizalmas Russell Crowe-val és Guy Pearce-szel, Brian De Palma készített egy borzalmas adaptációt a Fekete Dáliából, a White Jazz-zel pedig a Terminátor 3. rendezője próbál már évek óta valamit kezdeni. A híresen magának való Ellroy írt saját kútfőből is forgatókönyveket, ő jegyzi a Woody Harrelson főszereplésével készült, a kilencvenes évek Los Angeles-i rendőrbotrányait feldolgozó Rampartot és Az utca királyait, amiben Keanu Reeves volt egy közhelyesen züllött zsaru.

Azt még nem tudni, hogy az új Laurát ki rendezi és kik fognak szerepelni benne.

1 hozzászólás

Négy év múlva már meg is lesz a 30 napos film 72 órás előzetese

augusztus 26., 19:03

A filmtörténet leghosszabb, 720 órás kísérleti alkotásán dolgozik egy svéd multimédiaművész, akinek Ambiancé című művét csak egyetlen egyszer láthatja majd a közönség, mert a sugárzást követően megsemmisítik, írja az MTI.

2 hozzászólás Tovább

Istenkáromló meztelenkedés

augusztus 26., 18:38

Megtiltotta a horvát katolikus egyház, hogy meztelen jelenetet vegyen fel egy dubrovniki templomban a Trónok harca című sorozat stábja - értesült a horvát RTL televízió, írja az MTI.

14 hozzászólás Tovább

Erre a filmre várunk egész évben

augusztus 26., 16:01

„Linklater megint egy csodálatos filmet rendezett, ezúttal nem a nagy találkozás, az igaz szerelem vagy a tartós kapcsolat kérdéseire volt kíváncsi, mint a Mielőtt-trilógiában, hanem egyszerűen csak az életre. Kik vagyunk, hogyan hat ránk a családunk, a barátaink, a traumáink, hogyan lesz belőlünk az az ember, akik vagyunk”, írtuk Richard Linklater Sráckor című filmjéről még év elején, amikor Berlinben láttuk.

Jó hír, hogy már nem kell sokat várni a magyar bemutatóig, szeptember 18-tól itthon is meg lehet nézni a filmet. Ki is jött a magyar előzetes, másfél perc az év egyik legjobb filmjéből:

Richard Linklater még 2002-ben kiválasztott egy hatéves kisfiút, Ellar Coltranet, és az elmúlt 12 évben folyamatosan forgatott vele. Ebből állt össze a film, amelyben egy kisfiú felnőtté válását követjük 6 és 18 éves kora között. A filmben játszik még Patricia Arquette és Ethan Hawke is, valamint a rendező lánya, Lorelai Linklater. 

Szólj hozzá!

Egy volt Bond és egy Bond-lány közös filmben

augusztus 26., 15:04

Pierce Brosnan, James Bond egyik korábbi alakítója újra kémet játszik a The November Man című filmben, aki alkalmazója, a CIA ellen fordul. Ezután egy fiatal ügynök (Luke Bracey) veszi üldözőbe, akit ő maga képzett ki. A Belgrádban forgatott film, amelyet szerdán mutatnak be Amerikában, klasszikus árulós-üldözéses mozi, ahol a főszereplő segítségére egy régebbi Bond-lány, Olga Kurilenko siet. (Őt legutóbb a Vámpírakadémiában és a Feledésben láthattuk.)

A film, amelynek egyik producere is Brosnan, Bill Granger regénysorozata alapján készült, és egy visszavonult CIA-ügynök, Peter Devereaux kalandjairól szól, írja az MTI. A sztori szerint a CIA egy utolsó küldetésre visszahívja Devereaux-t, hogy megvédjen egy moszkvai kémet, akinek bizonyítékai vannak az egyik elnökjelölt szexuális bűncselekményiről.

A 61 éves színész rengeteget edzett, hogy újra akcióhős lehessen. "Nem adnak ingyen semmit: tenisz, edzőterem, tenisz, edzőterem, mivel szeretem a sört, a bort, a kenyeret, a vajat" - mondta. Az amerikai kritikusok vegyesen fogadták a filmet, a The Wrap szerint a Devereaux-Mason párharc olyan, mintha Amerika Kapitánnyal egy tonhalas szendvics szállna szembe.

Az amerikai premier augusztus 27-én lesz.

1 hozzászólás

Az Ideglelés rendezője újra rémisztget

augusztus 26., 13:45

Eduardo Sanchez 1999-ben az egész világot behülyítette a Blair Witch Projecttel, ami itthon Ideglelés címmel került a mozikba. A minimális költségvetésből (60 ezer dollár) készült, magát dokumentumfilmnek álcázó horror 248 millió dollárt hozott, és új trendet teremtett a mozikban. Ezután kézikamerás minimálhorrorok sorát (Rec, Paranormal Activity stb.) mutatták be, de ahogy az Ideglelés folytatásai, úgy ezek sem lettek annyira sikeresek, mint az eredeti film volt. Nem hoztak rossz pénzt, de a meglepetés ereje már nem volt meg.

A rendező, Eduardo Sanchez azóta is folymatosan gyártja a horrorokat, inkább kevesebb, mint több sikerrel. Október végén kerül az amerikai mozikba a legújabb műve, az Exists, amiben öt barát utazik el egy gondtalan hétvégére Texasba, hogy aztán egy jeti vegye üldözőbe őket. A szereplők ebben a filmben is kamerákkal meg mobilokkal veszik egymást, és aztán persze a borzalmakat is. A most kijött trailer néhány kockája mintha egy az egyben az Ideglelésből lenne kiemelve.

Szólj hozzá!

Brittany Murphy sem úszta meg az életrajzi filmet

augusztus 26., 11:06

Előzetest kapott a The Brittany Murphy Story, azt a tévéfilm, amit a 2009-ben 32 évesen meghalt hollywoodi színésznőről forgattak. A filmet a Lifetime nevű amerikaI csatornán mutatják be szeptember 6-án. Ők követték el korábban Aaliyah és Whitney Houston életrajzi filmjeit is, melyeknek enyhén szólva is ellentmondásos fogadtatása volt. 

A The Wrap szerint a film a Murphy halála körül rejtélyre koncentrál, ráerősítve a pletykákra, hogy a színésznőt megmérgezték. Ez utóbbit egyébként senki nem erősítette meg hivatalosan, a vizsgálatok eredménye szerint tüdőgyulladás és gyógyszer-túladagolás okozta a halálát, de vashiányos vérszegénysége is volt. Angelo Bertolotti, Murphy apja ezt soha nem fogadta el, ő lánya halála óta hangoztatja, hogy a színésznő nem természetes halállal halt meg. Az általa felkért szakértő szerint patkányméreg vagy rovarirtó végezhetett a színésznővel.

Szólj hozzá! Tovább

Ben Affleck sosem volt ennyire behízelgő

augusztus 26., 10:05

Új előzetest kapott az ősz egyik legjobban várt filmje, a Holtodiglan, David Fincher rendezése Ben Affleckkel a főszerepben. Gillian Flynn azonos című, nagy sikerű regényének adaptációjában Ben Affleck játssza a férjet, akinek éppen az ötödik házassági évfordulójukon tűnik el a felesége (Rosemund Pike, ő volt Tom Cruise partnere a Jack Reacherben).

A férj lesz az első számú gyanúsított az ügyben, aki elszántabban nem is kereshetné a feleségét. A film egyébként csak nagyjából követi az eredeti regényt, a forgatókönyv utolsó harmadát a regény írója dolgozta át a filmesek kedvéért.  Igazi felüdülés lesz a sok szuperhősös Marvel-film és képregényfeldolgozás után.  

Az új előzetesben Affleck a felesége keresésében segítséget kérő plakát előtt pózol, olyan bájvigyorral, ami erősen megkérdőjelezi az ártatlanságát. De hogy valóban ő volt-e a gyilkos, az csak ősszel derül ki. A filmet Magyarországon  október 2-án, egy nappal az amerikai mozik előtt mutatják be. A premier az 53. New York-i filmfesztiválon, szeptember 26-án lesz. 

Szólj hozzá!

Ridley Scott Budapesten forgat Matt Damonnal

augusztus 26., 08:49

Budapesten forgatja következő filmjét Matt Damonnal a főszerepben Ridley Scott. Ez pedig nem lesz más, mint az Amerikában népszerű, The Martian című könyv feldolgozása. A Marson játszódó sci-fit Andy Weir író ingyen publikálta a saját weboldalán. Később a Kindle-tulajdonosok kérésére az Amazonon keresztül is elérhetővé tette, de csak 99 centet kért érte. A Kindle-verzió hamar az Amazon toplistájának az élére ugrott, három hónap alatt 35 ezer példányt adtak el belőle. The Martian egy magányos űrhajós kalandjairól szól, akárcsak a Gravitáció, csak a halottnak hitt űrhajós most a Marson próbál túlélni.

A forgatás novemberben kezdődik, Scott elmondta, hogy Budapesten dolgoznak majd, a Marson játszódó részeket pedig Jordániában, a Rum folyó kiszáradt medrének környékén, a világ egyik legszebb sivatagi táján szeretné felvenni. Azt mondta, hogy leginkább itt hasonlít a táj a Földön a Marsra. A filmet 2015 novemberében szeretnék bemutatni Amerikában.

A 76 éves Scott nem sokat pihen: Exodus: Istenek és királyok című monumentális történelmi filmje idén decemberben jön a mozikba, de már dolgozik egy ideje a Szárnyas fejvadász 2-n és a Prometheus folytatásán is. 

4 hozzászólás

33 hónap börtön filmkalózkodásért

augusztus 25., 14:05

Egy brit férfit közel három év letöltendő börtönbüntetésre ítélt egy angliai bíróság, mert bebizonyosodott, hogy kamerával felvette a Halálos iramban 6 című filmet az egyik wallsalli moziban, majd azt az interneten keresztül értékesítette. Phillip Danks nem volt nagy igényű, az egyébként simán, ingyen is letölthető (és mivel kamerás felvételről van szó, feltehetően tré minőségű) filmet 1,5 fontért adta - a bíróság szerint 700 000 ügyfélnek.

Ez egy kicsit sántít szerintünk, sokkal valószínűbb, hogy a TheCod3r néven tevékenykedő Danks az összes kalózfelvételéből adott el ennyit, mert ugye 700 000 x 1,5 az 1 050 000 font, és az már egy komoly összeg. Dankset a The Federation Against Copyright Theft (FACT) nevű brit szervezet buktatta le meglehetősen egyszerűen: a nicknevét simán vissza tudták követni a lakcíméig, és öt nappal a felvétel kikerülése után a rendőrség már le is tartóztatta.

A vicc az, hogy Danks a húga expasijának segítségével a sittről is folytatta illegális tevékenységét, aki távollétében töltötte fel a netre a filmek kópiáit, amiket 1,5 fontért árult. Az expasi is lebukott, de ő csak egy évnyi közmunkát kapott. A bíróság azzal indokolta a meglehetősen szigorú büntetés kiszabását, hogy Danks arrogáns volt és semmi tiszteletet nem mutatott a bíróság iránt, a brit filmiparnak milliós károkat okozott és nem tűnt úgy, hogy megbánta volna tettét. 

Szólj hozzá!

Darth Vader visszatérhet a Star Wars 7-ben

augusztus 25., 12:37

Azt már mindenki tudja, hogy az öreg Han Solo, a felesége, Leia hercegnő és a Ben Kenobi-körszakállat növesztő Luke Skywalker a hetedik Csillagok háborúja mozifilmben is visszatérnek, hogy ugyanúgy segítsék a fiatal főszereplőket (Domhnall GleesonLupita Nyong'oDaisy Ridley és John Boyega), ahogyan annak idején nekik is jól jöttek Obi-Wan, Yoda, Mon Mothma vagy Dodonna tábornok tanácsai.

Az elmúlt napokban viszont rengeteg új információ és pletyka szivárgott ki a 2015. karácsonyán mozikba kerülő Star Wars 7-ről, csokorba szedtük a legizgalmasabbakat:

  • Szinte biztos, hogy az új főgonosz egy Sith inkvizítor lesz. Egy hórihorgas, csuklyás figura, a gonoszok szokásos piros fénykardjával, és kibernetikus beültetésekkel. Nem lesz persze annyira durva robotemberré műtve, mint a szörcsögő VaderA rajongók már abban is biztosak, hogy a Sith inkvizítor a 191 centi magas, markáns arcú Adam Driver lesz, aki állítólag Vader törött sisakját is meg fogja találni egy kulcsjelenetben (bár engem ez már erősen a Darth Vader kesztyűje című, idétlen Star Wars-könyvre emlékeztet).
  • Ennél is durvább hír, hogy állítólag Darth Vader személyesen is visszatér a 7. részben. Persze csak flashback jelenetekben, amikor együtt mutatkozott a Császár leghűségesebb tanítványaiból álló, titkos Sith csoportosulással, az inkvizítorokkal. Azt, hogy több inkvizítor is lesz a Disney-féle folytatásokban és előzményekben, a Rebels tévésorozat is bizonyítja: itt is egy piros fénykarddal hadonászó, tetovált, fekete ruhás, gonosz birodalmit kell legyőznie a főhősöknek.
  • Na de ki irányítja a Sith inkvizítorokat? Egy főinkvizítor? Vagy maga Palpatine császár, aki valahogy mégis túlélte, amikor pont a saját tanítványa, Darth Vader dobta be a második Halálcsillag reaktorába? A Latino Review-tól a Slashfilmen át a Moviewebig most minden filmes portál azon pörög, hogy Ian McDiarmid, aki pont pár hete töltötte be a 70-et, ismét visszatérhet ráncos arcú uralkodóként, csak most már olyan kísértetféle lesz belőle is, mint Yodából, Kenobiból és a dvd-kiadásonként eltérő fejű Anakin Skywalkerből A Jedi visszatér végén.
  • A Disney és a Kathleen Kennedy vezette Lucasfilm a Badass Digest értesülései szerint szakítani akar végre azzal a hozzáállással, hogy az egyszeri Star Wars-rajongók egy idő után már nem tudják követni Luke, Han meg a többiek fősodorbeli életútját, mert ahhoz át kellett volna rágniuk magukat a Dark Empire-től kezdve a Thrawn-trilógián át a Yuuzhan Vong háborúig hatmillió regényen, képregényen és videojátékon. 2015-től a Csillagok háborúja-univerzum nagy eseményei mindig a mozikban fognak megtörténni - ami mellé csak bónusznak készülnek regények, képregények és videojátékok.
21 hozzászólás Tovább

Óriásit bukott a Sin City 2

augusztus 25., 11:11

Robert Rodriguez és Frank Miller 2005-ben, 40 millió dollárból forgatta le a Sin City című képregényfilmet, ami csak annyiban hasonlított mondjuk a Pókemberre, hogy az alapanyagot papírra nyomtatták, brutális, véres, erőszakos és durva volt. A film 160 millió dollárt termelt, ami egy ilyen rétegfilmtől pompás eredmény volt,  de nem annyira, hogy azonnal folytatás készülhessen belőle. Kilenc év elteltével 70 millióból elkészült a folytatás, ami az első résznél jóval több erőszakot, csöcsöt és 3D-t tartalmaz, a közönség viszont rohadtul nem volt kíváncsi rá: az első hétvégén a film nyomorult 6,7 millió dollárt termelt és ezzel ótvaros nagyot bukott.

A hétvége nagy nyertese A galaxis őrzői és a Tini nindzsa teknőcök, előbbi 17,5 millió, utóbbi 16,6 millió dollárt termelt, a heti bevételi lista első két helyére vissza is ugrottan menten. A Sin City 2 kikapott az If I Stay című romantikus filmtől (16,3 millió) és a When the Game Stands Tall című sportfilmtől is (8,75 millió), ami azért kifejezetten kínos. A mozinézőket lehet, hogy a film meglehetősen agresszív és szexista kampánya riasztotta el, amit egyértelműen a 18-35 közötti férfiakra hegyeztek ki - akiket viszont a csajuk ezek szerint inkább egy romantikus filmre vagy egy sci-fire rángatott el hétvégén.

A galaxis őrzőinek egyébként is jó hete volt: a világpiacon megközelítette a félmilliárd dolláros határt, és a japán illetve kínai piacon még be sem mutatták. Szintén jól teljesít a világ minden részén Scarlett Johansson Lucy című eszement thrillerje, Luc Besson rendezése már 220 millió dollár szedett össze.  

4 hozzászólás

Díjat nyert a Dr. Lala című dokumentumfilm

augusztus 25., 09:47

A film a 2014. augusztus 18-23. között Horvátországban megrendezett nemzetközi 4. Opuzen Film Festivalon kapta meg a legjobb dokumentumfilmnek járó díjat. A kategóriában 435 filmet neveztek, ebből 24 film került bemutatásra. A filmet többek között a Jameson CineFest – Miskolci Nemzetközi Filmfesztiválon és a Magyar Televízióban is bemutatják majd.

Balogh László, azaz Dr. Lala bohócdoktor, aki az elmúlt tizenkét évben közel százezer beteg arcára varázsolt mosolyt. Egy ország ismerte és szerette őt egy harminc évvel ezelőtti sikeres televíziós műsornak, a Cigánykeréknek köszönhetően, amelyet hátrahagyott a cirkusz kedvéért. Végül mindent újrakezdett, és a bohócdoktori pályán kötött ki.A másfél éven keresztül készült, egyszerre szórakoztató és megható kreatív dokumentumfilmben a szarkasztikus humorú Dr. Lalát, alapítványa fenntartásáért folytatott küzdelmét, hivatásán keresztül számos beteg gyermek, kis hétköznapi hős történetét ismerhetjük meg.

A dokumentumfilm Halász Glória második egész estés munkája, a Váci Börtön színházának tagjairól készült Vasfüggöny című filmjét 2011-ben mutatták be. 

Szólj hozzá!

Nem fogok sztereotipikus szerepekre várni

augusztus 24., 23:22

Nehéz volt a sok vicces férfi között eljátszani a kemény, szigorú nő szerepét?

Nem volt nehéz, bár az ember elront pár felvételt, mert annyit nevetünk. De ez mindig így van, ha olyanokkal dolgozol, akikkel jól kijössz, pláne, ha még viccesek is. De én nagyon sokat dolgozom a karakteremen a forgatás előtt, kitalálom a háttérsztorijukat, ami sokkal valóságosabbá válik számomra, mint az a valóság, amiben éppen élünk. Az átélt élmények formálják a figurát.

Össze szoktam foglalni magamnak a figura lényegét, úgyhogy amikor reggel a lakókocsim előtt sétáltatom a kutyámat, elég egy fél percet rászánni, hogy végigvegyem magamban, miközben a kutyaszart szedem össze: „erről és erről a bolygóról raboltak el, ez és ez történt velem, ismerem a fájdalmat, éreztem már fájdalmat, okoztam már fájdalmat” – és ez egészen természetessé válik.

James Gunn szerint Gamora és Nebula a film két női Clint Eastwoodja. Szereti a westernfilmeket?

Bárcsak azt mondhatnám, szeretem azokat a „huú-huúú” filmeket! (Meglepően élethűen utánozza a pánsípot a Volt egyszer egy Vadnyugatból.) Láttam egy párat, de mindig csak azt vártam, mikor jön a csaj. Aztán amikor kiderült, hogy nincs is nő a filmben, akkor elvesztettem az érdeklődésemet. Nem tudtam vele azonosulni.

Amikor James Clint Eastwoodra hivatkozott a forgatáson, szerintem Karen (a Nebulát alakító, skót Karen Gillan – a szerk.) jobban felfogta, mint én. Én csak visszakérdeztem: arra a Clint Eastwoodra gondolsz, aki a republikánus nagygyűlésen szerepelt? Nem értettem. 

Úgyhogy inkább abból dolgoztam, amit magam találtam ki, hogy Gamora inkább egy szudáni gyerekre hasonlít.
16 hozzászólás Tovább

Filmek, amiket csak a férfiak érthetnek

augusztus 24., 11:08

Összeszedtük azokat a filmeket a közelmúltból, amiket csak a férfiak érthetnek meg igazán. A közhiedelemmel ellentétben ezek nem a csak a tesztoszterontól izzadtságszagú, felváltva robbanásokat és csöcsöket mutogató akciófilmek. Hanem egytől egyig olyan alkotások, amiket a nők általában végigunatkoznak, a férfiak meg szédelegve állnak fel a székből, hogy ezzel mennyire betalált a rendező. A női filmek másik oldala.

Halott ember (1995)

A western amúgy is egy férfias műfaj, rosszarcú idegenek, kurtizánok, naiv sheriffek és vén veteránok világa, ahol olyan egyszerűen lehetett lelőni a másikat, mintha pacsit adtunk volna neki. Jim Jarmusch rátesz egy lapáttal erre a marcona világra azzal, hogy kifejezetten ocsmánynak mutatja be a Vadnyugatot, ahol hideg van, sár, mocsok és erőszak minden sarkon, és valahogy mindenki összeesküdött a főszereplő, William Blake (Johnny Depp) ellen. 

Aki egy barátot talál ezen a sivár vidéken, az pedig egy indián, aki összetéveszti őt a másik William Blake-kel, aki történetesen Nagy-Britannia egyik legismertebb költője. De minden mindegy lesz akkor, amikor a főhős golyót kap, és elindul a lassú, kimódolt haláltusája, aminek a befejezése még ebben a nagy mocsokban is fenséges tud lenni.

Amit a csajok is értékelhetnek: Johnny Depp fekete-fehérben.

Bárbarátok (1996)

A férfiak mindig akkor a legviccesebbek, amikor szerencsétlenek, de próbálnak úgy tűnni, mintha nem lennének azok. Doug Liman rendező (A Bourne-rejtély, A holnap határán) a főszereplő és forgatókönyvíró Jon Favreau saját életére építette fel a Bárbarátok sztoriját. Favreau Los Angelesbe költözve otthagyott maga mögött egy komoly párkapcsolatot, és rendszeresen felhívta a színészhaverjait, a befutás előtt álló Vince Vaughnt és Ron Livingstont, hogy lógjanak együtt. 

Ebből állt aztán össze a Bárbarátok laza sztorija, amiben egy kedves mackó próbál a magát nagymenőnek gondoló legjobb haverjával valami értelmet találni az új városban, egymagában. És amikor néha magától próbál valamit csinálni – mint például amikor egyre elkeseredettebb és viccesebb üzeneteket hagy egy nemrég megismert csaj telefonján –, akkor lesz a legszórakoztatóbb. Ennél kedvesebb film a padlón lévő embert támogató barátokról kevés jobb készült.

Amit a csajok is értékelhetnek: Vince Vaughn itt még nem az a pufók lustaság, hanem az a színész, akiért megőrült ezután Hollywood.

Gran Torino (2008)

Az ember alapvetően nem szereti a változást, ez különösen igaz akkor, amikor az a bizonyos ember egy idős férfi. Clint Eastwood filmjében a főhős pont egy ilyen figura: egy koreai veterán, akinek idős korára végig kell néznie, ahogy a lakókörnyezetét ellepik mindenféle nációk ázsiaiaktól kezdve a feketékig, akik között gyerekek is vannak. Ők különösen rohadt idegesítőek, amikor az ember csöndre és békére vágyik meg arra, hogy fényesítgesse a drágalátos old timer autóját.

Kevés tipikusan férfibb dolog létezik annál, amikor egy mások számára indokolatlanul túlimádott tárgyra valaki ráteszi a kezét, sőt, megpróbálja ellopni. Ha ez egy frissen betelepült ázsiai a srác, akkor pláne. Pont ez teszi széppé és kifejezetten macsóssá Eastwood karakterfejlődését, ahogyan a prekoncepciói ellenére megváltozik, és eljut a film végén ahhoz a jelenethez, amit csak azok érthetnek, akik álltak már ki úgy verekedni, hogy tudták, biztosan semmi esélyük nincs nyerni.

Amit a csajok is értékelhetnek: Kevés kedvesebb történet létezik az idős ember-fiatal suhanc barátságnál, a lassan megnyíló zsémbes vénembernél pedig kifejezetten szórakoztató nemtől függetlenül.

A pankrátor (2008)

A testünk egyszer el fog rothadni és ezzel a gondolattal szörnyű szembenézni. De mi a jobb, ha hagyjuk, hogy csendesen elsorvadjunk vagy az utolsó pillanatig, minden nehézség, akadály és megalázás ellenére törünk előre tovább? Darren Aronofsky zseniális filmje, a nem kevésbé zseniális Mickey Rourke-kal a főszerepben az utóbbiban hisz. Randy, a Kos egy levitézlett pankrátor, aki úgy néz ki, mint egy két lábon járó illusztráció azokról a szörnyű dolgokról, amit egy férfitest el tud viselni. A lánya utálja, a tisztességes pankrációból már nem tud megélni, hogy pénzt keressen, parizert szeletel a szupermarket hentespultjánál.

De az egyetlen, amihez mindig is értett, az a másik gyepálása a ringben. Hiába járt el felette az idő, hiába nem érdekel már senkit a nyolcvanas évek óta, hiába kap infarktust annyira gyakran, ahogy más tüsszögni szokott, a Kos dübörög tovább, utolsó meccsére készül, amivel talán egy pillanatra meghozhatja neki a járó tiszteletet. Amikor A pankrátor véget ér, nem tudhatjuk, hogyan végződik Randy története, de nekem baromira tetszik az, amit Mickey Rourke mondott a befejezésről: a pankrátor szíve ugyanis szerinte az ugrás pillanatában szétrobbant.

Amit a csajok is értékelhetnek: Mickey Rourke itt tényleg csodálatos színész.

Warrior – A végső menet (2011)

Gavin O'Connor filmjében van egy tanár (Joel Edgerton), akit kirúgnak az állásából, és ezért elkezd versenyszerűen verekedni, egy katona (Tom Hardy), aki megmenti katonatársait egy balesetben, de menekülnie kell a frontról, és úgyszintén elkezd versenyszerűen verekedni. Azt még elmondanám, hogy ők egy testvérpár, akik végül egy nagy MMA-versenyre neveznek be, miközben ott sertepertél körülöttük az alkoholista apjuk (Nick Nolte) is. És mindeközben legtöbbször a különösen komor National dalai szólnak.

Létezik egy olyan alműfaja a férfifilmeknek, amit az amerikai popkulturális sajtó csak guy cry-filmeknek hív, azaz olyan drámáknak, amiktől a férfiaknak is elered a könnyük. A Warrior ilyen, egyszerűen képtelenség faarccal elviselni azt a történetet, ami a testvérekkel történik, ráadásul O'Connor filmje megjátssza azt, hogy nem egy hőse van, hanem kettő, akik pontosan egyenrangúak. Úgyhogy amikor elkerülhetetlenül össze kell egymással csapniuk, akkor a férfiagy leáll és csak sűrű, hörcsögszerű zokogással tud reagálni.

Amit a csajok is értékelhetnek: harcművészrajongók imádni fogják.

Fehér pokol (2011)

Van olyan, hogy az élet és a szórakoztatóipar közösen hoz össze valami egészen döbbenetest. Liam Neeson felesége 2009. márciusban egy síbalesetben szenvedett sérüléstől meghalt. Két évvel később az özvegy férje egy olyan filmben játszik, aminek a nyitásánál öngyilkos akar lenni, amiért elvesztette a feleségét. Kemény egybeesés, és nagyon könnyű nem John Ottwayt, a karaktert látni a vásznon, hanem Liam Neesont, aki egy repülőszerencsétlenség után a hóviharos Alaszkában egy csapat munkással próbál megbirkózni vérszomjas farkasokkal.

Szerencsétlen volt a Fehér pokol reklámkampánya, mert mindenkinek azt sugallta, hogy Neeson egész álló este farkasokat fog pofozni és közben morog a bajsza alatt, holott ennél sokkal durvább és rémálomszerűbb a történet ennél. Arról nem is beszélve, hogy ebben van a 2010-es egyik legszebb haláljelenete, amikor egy elfáradt túlélő egyszerűen nem bír továbbmenni, leül a folyó partjára, és kijelenti, hogy ennél szebb halált nem is tudna kitalálni magának. Joe Carnahan kamerája pedig hosszú, hosszú másodpercekig a tájat mutatja, és azt, ahogy a férfi lassan abbahagyja a lélegzést.

Amit a csajok is értékelhetnek: Nem akarok szemét lenni, de azt hiszem, ebben a filmben semmi sincs, amit csajok értékelni tudnának. Sajnálom.

Locke (2013)

Ivan Locke beül a BMW-jébe a munka végén, elindul haza, de ahelyett, hogy a lámpánál balra fordulna, elindul jobbra. Hogy miért, azt csak a következő kilencven percben tudjuk meg, de csak telefonhívásokból, mert egy pillanatra sem hagyjuk el a férfit és a kocsiját. Végig Tom Hardy-t nézhetjük, aki náthásan, egy határozott döntés miatt szó szerint mögött hagyja a családját, a munkáját (azaz Európa legnagyobb betonöntését), és csak megy, megy az autópályán, hogy odaérjen valahova, amiről inkább nem is mondok semmit.

Amikor azt mondom, hogy egy percre sem hagyjuk el a főszereplőt, akkor nem túloztam, tényleg olyan nézni a Locke-ot, mintha egy különösen elfoglalt haver mellé ülnénk be egy fuvarra, de beszélgetni nem tudnánk, mert éppen összeomlik az élete. De közben pedig ámulunk és bámulunk, mert egy másfél órás út alatt annyi dolgot tud elintézni, amire nekem például nagyjából két hét sem lenne elég.

Amit a csajok is értékelhetnek: Tom Hardy azért borzas szakállal és felesleges walesi akcentussal is elég jó pasi.

58 hozzászólás

Mi lesz velünk, ha szinte teljesen kiürül a Föld vízkészlete?

augusztus 22., 13:43

Ezt a kérdést feszegeti az Amerikában októberben mozikba kerülő Young Ones című sci-fi. A Sundance Fesztiválon bemutatott film traileréből kiderül, hogy víz nélkül a Föld csak egy porhalom, a maradék folyadékért vívott harc pedig egyszerre politikai és családi ügy is. A történet a közeljövőben játszódik, ahol egy apa próbál életet lehelni a saját földjébe a gyerekei segítségével, miközben a lánya barátja magának akarja az egészet.

A főszerep Michael Shannoné, a gyerekeit Elle Fannning és Kodi Smit-McPhee játssza, a gonosz (?) pedig Nicholas Hoult lesz, akit leginkább a Skins tévésorozat manipulatív Tonyjaként, vagy az X-Men fiatal Bestiájaként szokás ismerni. A rendező, egyben forgatókönyvíró Jake Paltrow, akinek a legismertebb munkája a 2007-es Az álomnő, illetve egy darab epizód a Gengszterkorzóból. Ennek ellenére a trailer alapján a film kifejezetten ígéretesnek tűnik.

1 hozzászólás

Magyar nyelvű előzetes Robin Williams egyik utolsó filmjéhez

augusztus 22., 12:41

Elkészült a magyar nyelvű előzetes az Éjszaka a múzeumban - A fáraó titka című filmhez, amiben Robin Williams Theodore Roosevelt elnököt alakítja. A színész tragikus halála miatt ez az egyik utolsó szerepe, rajta kívül feltűnik még a filmben Ben Kingsley, Owen Wilson és persze a főszereplő, Ben Stiller is. A film itthon december 25-én kerül a mozikba.

2 hozzászólás

Még három Harry Potter-film lesz, méghozzá ismerős rendezőtől

augusztus 22., 11:27

Egész egyszerűen elkerülhetetlen volt, hogy a hétrészes könyvsorozat nyolcfilmes kimerítése után ne akarjon még többet a stúdió a Harry Potter-franchise-ból, így egy rendes trilógiát készítenek J.K. Rowling fiktív tankönyvéből, a Legendás állatok és megfigyelésükből, ami gyakran feltűnt a Harry Potterben is. A forgatókönyvet maga Rowling írja, a rendezői szerepre pedig azt a David Yateset pletykálják a Variety szerint, aki az utolsó négy Harry Potter-filmet készítette.

3 hozzászólás Tovább

Október végén végre bemutatják a legjobban várt magyar filmet

augusztus 22., 10:39

Október 30-án kerül a mozikba Reisz Gábor Van valami furcsa és megmagyarázhatatlan című filmje, amit Variety annak idején Woody Allenhez hasonlított. Reisz első nagyjátékfilmes rendezésének a Cirko Film a forgalmazója, korábban itt mutattuk meg a zenéjét, Klág kolléga pedig az alábbiakat írta róla korábban:

Ha engem kérdeztek, szerintem nem készült ennél jobb film mostanában magyar fiatalokról, és most tényleg nagyon próbálom kerülni azt a kifejezést, hogy generációs film.

A film készítőivel Karlovy Varyban készített interjút az Index, ahol a Van valami furcsa és megmagyarázhatatlan premiervetítését is tartották.

Eddig a napig egyáltalán nem volt biztos, hogy a film egyáltalán magyar moziforgalmazásba kerül, annak ellenére, hogy a Karlovy Vary-i filmfesztivál előtt már volt világforgalmazója.

5 hozzászólás

Ennél véresebb férfifantázia idén kevés lesz

augusztus 22., 10:29

Annak ellenére, hogy a Sin City folytatásának vetítése azzal kezdődik, hogy 18 éven aluliaknak nem ajánlott, pontosan megtestesíti mindent, amit egy 15 éves srác a moziban látni akar.

Mert bármennyire is szeretnék a kereszténydemokraták megóvni ettől a fiatalságot, a tinifiúk többsége lefejezéseket akar látni, alig rejtett csöcsöket, olyan szexet, aminek semmi köze a valósághoz, az aztán teljesen mindegy, hogy ezt már a dögunalomnál is jobban ismert történetekkel, röhejes karakterektől, bénán rendezett jelenetekben nézheti végig. Eszméletlenül néz ki, amikor valaki egy szamurájkarddal, szuperstilizált fekete-fehérben egyszerre három ember fejét csapja le, az teljesen mindegy, hogy miért csinálja. Ha én most 15 éves lennék, a két Sin City lenne a kedvenc filmem.

De nem vagyok 15, sem 21, mert annyi voltam akkor, amikor a Sin City – A bűn városa kijött. Akkor el voltam ájulva attól, hogy ilyen filmet is lehet csinálni, és itt nem a vérgőzös Robert Rodriguez-stílusra gondoltam, hanem arra, hogy kizárólag háttérvetítéssel, zöld stúdióban felvett színészekkel lehet valami olyat létrehozni, ami nem lesz iszonyatosan gagyi (lásd a Star Wars-előzmények), hanem pont ezzel a műviséggel sikerült valami egyedit készíteni.

Nem ez volt az egyetlen ilyen film akkor, a méltatlanul utált és mára már teljesen elfeledett Sky kapitány és a holnap világa pont ugyanezt próbálta meg, csak ott a harmincas-negyvenes sci-fi ponyváit akarta az azóta semmit nem készítő rendező feltámasztani, és két konkrét képregény-adaptáció is készült így, egy Franciaországban (Halhatatlanok), egy pedig Japánban (Casshern). Akkor úgy tűnt, hogy ez lesz a jövő, hogy már senki sem fog díszleteket építeni, mert feleslegessé válnak, és különben is, kemény kiszervezett munkával, de viszonylag könnyen lehet egész világokat létrehozni mondjuk egy pincében beöltöztetett Angelina Jolie mögött.

Aztán nem így történt, és lehet, hogy ehhez annak is köze volt, hogy ezek a filmek mind úgy néztek ki, mint a kilencvenes évek videojátékai.

De a Sin Citynél ez egyáltalán nem számított, mert annyira erős volt a képregény stílusa, a vad fekete-fehérrel, a ritkán, de annál erősebben kifröccsenő színekkel, hogy könnyen adta magát a filmadaptációnak. Főleg a történeteivel, amiket az amerikai film noir, a harmincas évek gengszterfilmjének és a nyolcvanas évek akciófilmjeinek fura keveréke volt. A Sin City férfijait vagy az erőszak, vagy a szexuális frusztráció, vagy a pénz hajtotta, a nők pedig ártatlan áldozatok, manipulatív ribancok vagy vérszomjas amazonok voltak. A filmben mindig szólt a zene, de az vagy szörfgitár volt vagy szaxofon. Nem volt happy end, az a kevés, aki életben maradt a sztorik végére, az egy megkeseredett roncs lett. Vagy maradt. Sin Cityben sosem volt nappal, koromfekete éjszaka volt minden egyes óra.

És abban a koromfekete éjszakában élt Marv, a melák (a habszivacsra maszkolt Mickey Rourke), Dwight (Clive Owen az előzőben, most Josh Brolin), Nancy (Jessica Alba), Hartigan őrmester (Bruce Willis), Gail (Rosario Dawson), akik elvileg a történetek hősei voltak, de csak azt különböztette meg őket a gonoszoktól, hogy kevésbé voltak taszítóak, és mindig a rosszakat aprították. Mind visszatérnek a Sin City folytatására, igaz, nem mindenki úgy, ahogy megismerhettük. Hozzájuk társul még a Johnny, a gyanúsan szerencsés pókeres (Joseph Gordon-Levitt), Ava, a végzet szuperközhelyes asszonya (Eva Green, nagyrészt felső nélkül), a sokkal nagyobb szerepet kapó Roark szenátor (Powers Boothe, mindig tökéletes).

Jó, jó, annyit szerencsétlenkedsz itt a hülye leírásokkal Dávid, de milyen a film?

Megmondom: pontosan olyan, mint az első Sin City, csak még olyanabb. Annyira véres, hogyha színesben lenne, akkor még utána a metrón is piros foltokat láttam volna. Annyira macsó, hogy izzadtságszaga van. Annyira szexista, hogy közben komolyan elgondolkodtam, hogy mit jelent az, hogy ciszheteró. A Sin City második része tényleg egy férfiálom, már ha a férfi azt jelenti, hogy VICO-filmeket néz nappal és bőrkabátban issza eszméletlenre magát éjjel.

De ebből még mindig nem derül ki semmi!

Sin City: Ölni tudnál érte

SinCity plakat

Index: 6/10

Imdb: 7,6

Metacritic: 41

Rottentomatoes: 47%

Oké, nézzük akkor a történetszálakat. Akárcsak az első részt, ezt is egy különálló sztori nyitja arról, hogy Marv belefut egy csomó szemét egyetemistába, akik felgyújtanak egy hajléktalant. A szemét kölkök menekülőre fogják, de kikötnek az óvárosban, ahol a kerület védelmezői pikkpakk lenyilazzák őket. Marv egy autóbaleset után próbálja összerakni az este történéseit, de nem vagyok benne biztos, hogy maradéktalanul sikerül neki.

Aztán megismerjük Johnny-t, a pofátlanul jóképű pókerest, aki kártyában megkopasztja Roark szenátort, ő meg cserébe a sameszai meg egy csőfogó segítségével egészen dadaista formájúra töreti a srác ujjait. Johnny bosszút forral, pedig tudja, hogy ebből nem jöhet ki győztesen.

A valami miatt folyamatosan ruhában sztriptíztáncoló Nancy azóta maga alatt van, mióta a védelmére kelt Hartigan öngyilkos lett. Ő is bosszút tervez, ő is pont Roark ellen, akinek a deformált fia miatt kellett a rendőrnek fejbelőnie magát.

Dwight magánnyomozó, ami abból áll, hogy prostikkal szexelő nagy hatalmú embereket fotóz a feleségek megrendelésére. Az egyik ilyen eset után megint összejön egy volt szeretőjével, Avával, aki elcsavarja a fejét és olyan dolgokra veszi rá, amit magáról sem hitt.

Na most őszintén, ezek nem pont olyan leírások, amiket olcsó könyvek hátulján lehet olvasni? Dehogynem. És a Sin City megtalálta azt a vizuális stílust, amivel ezeket az ócska ponyvatörténeteket úgy tudja megvalósítani, hogy csak mérsékelten legyen nevetséges. Már az első rész sem volt olasz neorealizmus, de a második rész néhol inkább hasonlít egy videoklipre, vagy, ha már bölcsészkedtem egy kicsit, valami kísérleti filmre, ahol már nincsen történet, nincsen ok-okozat, csak a kép. És ha a kép az, hogy Eva Green meztelenül úszik víz alatt, vagy a betonfalméretű Mickey Rourke éppen agyonpüföl valakit, akkor nehéz panaszkodni.

De ez csak egy-egy pillanat a Sin City 2. száz percéből, és sajnos a többi része az abból áll, hogy komor emberek elcsépelt mondatokat morognak egymásnak, ráadásul magyarban olyan csodás szövegekkel, hogy

most jöttem, de nem a hathúszassal!

És amikor már hatodjára kell meghallgatni valakinek a tépelődő belső monológját, miközben enervált arccal szágult az autópályán egy idejétmúlt autóban, akkor azért belehasít az emberbe, hogy a Sin City-ből egy bőven elég volt.

5 hozzászólás

Itt van Tarantino új filmjének első részlete

augusztus 22., 09:35

Elég morcos volt Quentin Tarantino, amikor a Gawker kiszivárogtatta a készülő Hateful Eight c. filmjének a forgatókönyvét, egy ideig még arról is szó volt, hogy le se forgatja a westernt. Végül még is csak belekezdett a film legyártásába, a Sin City 2 amerikai vetítése előtt már az első teasert is levetítették, amit egy figyelmes néző le is videózott, had őrjöngjön még pár sort Tarantino a szemét internet miatt.

1 hozzászólás Tovább

Több tánc kellett volna a Step Upba

augusztus 22., 08:15

Először a vallomás: nem vagyok nagy táncrajongó, de pont ezért én lennék az utolsó, aki akár egy közepesen izgalmas táncfilmről is rosszat merne írni. Szörnyű érzés, de úgy érzem, a Step Up – All In valószínűleg mégis rossz film lett.

A korábbi részek közül csak az elsőt láttam: ezzel 2006-ban a legtöbb kritikusnak az volt a fő gondja, hogy túl sok volt benne az érdektelen elbeszélés, és túl kevés a táncjelenet.

Az ötödik részben az egyik legjobb dolog, hogy több benne a tánc.

Nem tudom megállapítani, hogy a táncbetétek művészileg is értékesebbek-e, de az biztos, hogy látványosabbak is. Az első részben még az utolsó jelenetig kellett rá várni, hogy Channing Tatum lemenjen forogni a földre – Ryan Guzman karaktere (vagy valaki más a táncosok közül, ebben nem vagyok biztos) megteszi ugyanezt már az első nagy párbajban.

A záró táncpárbaj egészen lenyűgöző. Az egyik csoport csillárokon érkezik a terembe, a másik 3D-ben szór homokot a nézők szemébe. A tizenötperces összefüggő koreográfiában még egy táncoló robotemberpár is szerepel: pont úgy mozognak, mint az élő szobrok a Vörösmarty téren, csak táncolnak is. Korábban a filmben van egy üzemi környezetben felvett, az „őrült tudós” témát feldolgozó másik koreográfia is. Ennek a monumentalitásáról tényleg mindent elmond, hogy a záró képben egy elképesztő Tesla-torony szór villámokat a szereplők feje fölött.

Viszont vagy még ennél is több táncjelenet kellett volna, vagy egy valamennyire azért mégis értékelhető történet. Ennek egyébként az a váza, hogy a főszereplő (a negyedik részből ismert Sean, Ryan Guzman) megpróbál boldogulni táncosként Los Angelesben, amit valamiért a magyar hangok is végig El Éj-nek hívnak. A negyedik részben bemutatott barátai viszont otthagyják, ezért a második és a harmadik részből ismert szereplőkkel kell újabb csoportot alakítania. Beneveznek egy tévés vetélkedőre, amit a filmben végig pont úgy kezel mindenki, mintha a Hunger Gamesből ismert játéksorozat lenne (a jelmezesek is, a műsorvezető ruháját mindenképpen), a végén pedig természetesen nyernek.

A történetben van egy rémesen esetleges, kivételes közönnyel eljátszott szerelmi szál a férfi és a női főszereplő (Andie, Briana Evigan) között, egy barátok közötti rivalizálásról szóló másik szál a férfi főszereplő és a volt legjobb barátja (Eddy, Misha Gabriel Hamilton) között, és egy klasszikus, „én vagyok a jani a grundon” típusú rivalizálás a főszereplő és egy egészen súlytalan főellenfél (Jasper, Stephen Jones) között.

Egyáltalán nem zavar, hogy ezek klisék,

az viszont igen, hogy a készítők meg sem próbálták őket úgy összerkani, hogy az eredmény ne legyen teljesen unalmas. Sajnos az egyetlen reakció, amit a Step Up elbeszélő részei kiváltottak belőlem, a kínos feszengés volt – például annál a jelentnél, amiben a szereplők a Las Vegas-i érkezés után örömködnek. Aki látott már rész végi ölelést a Gleeben, pontosan tudja, milyen érzés egy ilyet nézőként végigülni. Az egészben a legszomorúbb, hogy az ilyesmi tényleg csak a rendezőn múlik: ha sikerült volna egy kicsit is őszintévé tenni a szereplők örömét, velük ugráltam volna én is.

A színészi játékra alig merek panaszkodni, mert olyan emberekről van szó, akik nemcsak színészkednek, hanem táncolnak is. Briana Evigan például kilencéves kora óta, és a film alapján tényleg nagyon jól: mégis alig tudom neki megbocsátani azt a szörnyen erőltetett arckifejezést, amivel incselkedni próbál a férfi főszereplővel, és ami a film második felében gyakorlatilag az összes elbeszélő jelenetben előkerül. Már említettem a Gleet: a Step Up ötödik része abban is nagyon hasonlít, hogy sokkal több szereplőt próbálnak meg belezsúfolni, mint amennyire idő van. Ha jól értem, gyakorlatilag a második, a harmadik és a negyedik rész komplett szereplői gárdájáról van szó. 

Én is értem, hogy egy táncos látványfilmen nem pont a történetet kell számonkérni, de annyi dolga azért a Step Up íróinak is lett volna, hogy ne zökkentsenek ki a történettel a táncrutinok élvezetéből. A Step Up – All Int így legfeljebb azoknak ajánlom igazán, akik úgy szeretnének látványos koreográfiákon csodálkozni, hogy a szünetekben élettelen párbeszédekkel untatják őket.

Szólj hozzá!

Ilyen szerepben sem látta még Antonio Banderast

augusztus 22., 08:13

Az Automata egy 2044-ben játszódó scifi, ami amellett, hogy nagyon poros és leszakadt világot mutat be, egyszerre tűnik hihetetlenül izgalmasnak és érdekesnek a klasszikus "mi van ha a teremtményem a saját feje után kezd el menni?" és "meddig vagyok felelős a (mesterséges) életért, amit én teremtettem?" Banderas kopasz, kiábrándult és/vagy megkeseredett, bőrdzsekis fejvadász, aki rakoncátlan robotok után kajtat, Dylan McDermott a társa, aki élvezi a robotok kicsinálását, Melanie Griffith meg egy merev arcú nő, aki simén lehet robot is, én meg nem mondanám, hogy nem egy robotporszívóra felszerelt guminő, aminek két kisnövésű színész mozgatja a száját zsinórral. A trailerben van még sok robot, öntudatos meg anélküli, lövöldözés meg poros kabátos keménykedés. 

2 hozzászólás