Friss kommentek

  • Brekkerzolt: Az előző filmben, gimi volt. Most egyetem. Mi lesz legközelebb? Nyugdíjas otthon? - kinézem belőlük! :D 2014-08-21 23:43
    Meg sem állnak a 43-ig
  • dudeeg: Adapatáció szerintem kifejezetten jó film. Abban még színészkedni is kellett. Fegyvernepperben kevésbé, de szerintem az is jó film. 2014-08-21 23:15
    Nicolas Cage megint belenyúlt a tutiba
  • dudeeg: Adaptáció szerintem kifejezetten jó. Azért abban színészkedni is kellett. A Fegyvernepperben kevésbé, de szerintem az is jó film. 2014-08-21 23:13
    Nicolas Cage megint belenyúlt a tutiba

Comment:com

Jönnek Stuart Mária kínjai a FEM3-ra
A CW tavaly mutatta be a Reign című sorozatot, amiben szép lányok és szép fiúk szép környezetben játszottak királynősdit, kicsit hitelesen, de leginkább a dugásra és intrikára kihegyezve.

Utazzon Szép-kártyával!

Használja ki a jó időt! Belföldi kiruccanások kedvező áron.

Városlátogatás külföldön

Fedezze fel a városok egyedi szépségét!

Hullák, kínzókamrák, fojtogatós szex: Báthory a filmekben

tegnap, 23:21

A grófnő (2009)

A francia színésznő-rendezőt, Julie Delpy-t annyira megragadta a Báthory-sztori, hogy úgy döntött, nemcsak filmet rendez róla, de a címszerepet is kapásból magára osztja. Meg a forgatókönyvet is ő írta, és a zeneszerzésben is részt vett. Ennek ellenére nem különösebben fárasztotta magát azzal, hogy alaposan utánajárjon a történelmi tényeknek. Már csak azért sem, mert az ő koncepciója szerint Báthory Erzsébetből a szerelem, a fiatalság és a szépség hajszolása csinált vérben fürdőző mészárost. Így aztán ebben a verzióban akadnak a vár körül lazán szétszórt hullák, kínzókamrák, fojtogatós szex, szadomazo, zsákvarrótűvel összevarrt női mellek, leszbikus szerető, fiatal, és jóképű férfiszerető, vagyis minden, amit a grófnőről híreszteltek és amitől a történészek falra másznak.

Delpy filmjében a grófnő annyira beleszeret Thurzó Istvánba (Daniel Brühl), hogy eszét és méltóságát vesztve tesz meg érte bármit. Mégsem igazán bűnös, részben mert ugye nem volt eszénél, részben pedig mert össze is esküdtek ellene. A film legértékelhetőbb momentumai azok, amik a női klimaxról, az öregedésről, a fiatalság és a szépség (ma különösen érthető) reménytelen hajszolásáról szólnak. De biztosan nem A grófnő miatt szeretjük Julie Delpy-t, hanem a csodás Mielőtt-trilógia miatt.

Szólj hozzá! Tovább

Plágiummal vádolják a legtrendibb kínai rendezőt

tegnap, 15:47

Han Han kínai rendezőt azzal vádolják, hogy egy filmjében lenyúlta a Thelma és Louise, valamint a Szelíd motorosok című hollywoodi alkotásokat, írja a Hollywood Reporter. A Kínában celebstátuszban lévő rendező, aki szabadidejét autóversenyzéssel, regényírással és blogolással tölti (a világ legolvasottabb bloggere egyébként), természetesen tagadja a vádakat, azt állítva, hogy a The Continet című filmje önálló szellemi termék, aminek semmi köze az említett filmekhez.

A Time magazin 2010-ben a világ egyik legbefolyásosabb személyiségének nevezte az idén 31 éves Han Hant, aki egy teljes generáció ízlését és világról alkotott képét is meg tudja változtatni. A plágiumvádakat érdekese módon nem az amerikaiak, hanem egy egyetemi tanár, Xiao Jing hozta ellene, azt állítva, hogy a The Continent (A kontinens) története egyértelműen visszavezethető két hollywoodi filmére. Az eddig 100 millió dolláros bevétellel büszkélkedő road movie-ban a két főszereplő egy közös út során fedezi fel igazi önmagát. 

A kontinens egy logikátlan, hazug film. Han Han híjén van mindenféle intelligenciának és ezzel megmérgezi a kínai kultúrát, amiből haladéktalanul ki kell irtani.

A vádakra a rendező 40 millió követője a kínai Twitternek is nevezett Sina Weibo nevű mikroblogszolgáltatáson keresztül válaszolt, természetesen felháborodva. Hant nem először érik  ehhez hasonló vádak, bemutatkozó, Triple Door című regényéről azt állították, egy szellemíró terméke, blogposztjainak többségét pedig apjának tulajdonítják. Mivel ezek a vádak időről időre előkerülnek, sokat úgy vélik, politikai indíttatás lehet mögöttük, és a pártban valaki nem nézi jó szemmel Han szókimondását.

2010-ben Han cége kiadott egy The Party (A párt) lapot, ami igen hamar az ország legtrendibb publikációjának számított. Ugyan közvetlen politikai tartalom nem volt benne, a 1,5 millió példányban terjesztett lapot a kommunista párt betiltatta.

Szólj hozzá!

Meg sem állnak a 43-ig

tegnap, 15:12

Most én leszek az újságírók legtrollabbika, de el fogom mondani, hogy mi történtik a 22 Jump Street – A túlkoros osztag legvégén. Jenko (Channing Tatum) és Schmidt (Jonah Hill) besétálnak a kapitányhoz (Ice Cube), aki elmondja nekik, hogy szép munka volt, gratuláció mindenkinek, de máris itt áll a következő feladat, amikor egy orvosi egyetemre kell beépülni. Úgyhogy kapunk egy részletet a 23 Jump Streetből, pluszban a plakátját, ami pontosan úgy néz ki, mint az eddigi két résznek. Aztán vágás: a kapitány új feladatot ad, be kell épülni egy balettiskolába. Aztán egy búváriskolába. Aztán egy művészeti egyetemre. Aztán ki kell menni az űrbe. 

A film végén van egy nagyjából 5 perces montázs, amiben eljutunk a 43 Jump Streetig, és a legjobb az egészben nem az, hogy mindegyikre jut egy poén, hanem hogy Chris Miller és Phil Lord rendezők (többek között a zseniális Lego-film készítői) pontosan tisztában vannak azzal, hogy rátenyereltek egy olyan filmre, amit végtelen alkalommal lehet újra és újra és újra és huszadszorra is újra leforgatni. A 22 Jump Street pedig azért ennyire vicces, mert még csak a második a szériában, de pontosan tisztában van azzal, hogy egy totális hülyeség második része, és a vicceinek felét pont erre szánja.

Legalábbis én máshogy nem tudom felfogni azt, hogy a filmet nyitó, egyébként direkt béna akciójelenet után a főszereplő főnökei lefújják a Jump Street-programot, mondván, hogy minden pénz elment arra az autós üldözésre, úgyhogy mostantól vissza kell vágni a költségvetést. A következő hasonló jelenetnél nem is látjuk a pusztítást, csak azt, ahogy egy kocsi behajt egy egyetemi épületbe, majd kihajt. Utána pedig Benny Hill zenéjére üldözik egymást campuson a Bernard Hill Filmakadémia előtt.

Ennyit ér:

22JS Hu 1Sheet online végleges

Index: 7/10

Metacritic: 71 / 100

Rottentomatoes: 84%

IMDb: 7,8

Elmondani a 22 Jump Street történetét ugyanannyi lenne, mint elmesélni egy viccet másodjára. Teljesen felesleges. Pontosan olyan, mint az első rész, csak még olyanabb. Ugyanazok a fordulatok. Ugyanolyanok a helyszínek. Ugyanolyanok a mellékszereplők. Jenko és Schmidt most a gimnázium után egy egyetemen épülnek be a diákok közé, hogy nyomára akadjanak egy drogdílernek, közben meg mindenféle dilis dolog történik velük. De egy viccnek amúgy sem az a lényege, hogy mi történik benne, hanem hogy hogyan adják elő. A 22 Jump Streetet tökéletesen adják elő.

És ebben hatalmas szerepe van Chris Millernek és Phil Lordnak, mondjuk jóhogy hatalmas, hiszen ők rendezték a filmet, de a rengeteg animációs film után (Clone High-sorozat, Derült égből fasírt) képesek úgy tekinteni az élőszereplőkre is, mintha rajzolva lennének, és mintha dróton lehetne rángatni őket. A 22 Jump Streetben nem érvényesek a való világ törvényei, de az akciófilmek közhelyes szabályai nagyon is: az autók egy érintéstől felrobbannak, a főszereplők pedig sebezhetetlenek. Az utóbbi főleg akkor vicces, amikor a sebezhetetlen ember egy kamion oldaláról lógó, latino gengszterre öltöztetett pocakos Jonah Hill az.

A 22 Jump Streetnek az egyetlen hibája az, hogy hiába csinál viccet az egyetemistás vígjátékokból, meg az akciófilmekből, azért tényleg csak egy béna akcióvígjáték, és ennek a műfajnak a közhelyes ritmusát követi, amit ezerszer láttunk már, úgyhogy senki nem fogja lerágni a körmét akkor, amikor a gonoszok és a jók fegyvert fognak egymásra. Amikor a fegyverrel bénáznak, akkor viszont lehet hahotázni bőven.

2 hozzászólás

Ne használd a boszorkánytáblát, mert bevarrja a szádat a fekete kontaktlencsés démon!

tegnap, 14:21

Nagyjából ennyi az üzenete a Michael Bay producerkedésével forgatott, októberben a mozikba kerülő Ouija című horrornak amiben lesz

  • több, tévésorozatból ismert színésznő,
  • egy boszorkánytábla,
  • egy bevarrt szájú szereplő,
  • két pár kontaktlencse (egy tejfehér, egy koromfekete),
  • egy régi ház,
  • sok jó hangeffekt.

A történet nagyjából annyi, hogy a másodosztályú horrorszerepekbe végleg betokosodni látszó Olivia Cooke (Bates Motel, Az elnémultak, The Signal) egy titokzatos körülmények között elhalálozott havernőjével akar kapcsolatba lépni a boszorkánytábla segítségével, mivel nem olvasta a gyakorikerdesek.hu releváns passzusait. Aki már egy horrorfilmet látott életében (a Honfoglalás nem ér!) az tudja mi következik, aki meg nem, az menjen el és nézze meg, hátha meglepődik. 

Szólj hozzá!

Nicolas Cage megint belenyúlt a tutiba

tegnap, 13:08

Outcast címmel érkezik a mozikba Nicolas Cage új filmje, amibe ismét hülye parókában kell kardoznia, ezúttal Kínában, ahol a csehszlovák teremfutballistáktól elirigyelt frizurát és arcán permanensen elgyötört grimaszt viselő Hayden Christiansen társaságában ment meg majd valami gyereket. Hogy a két keresztes lovag mit keres Kínában, és mi szükség van erre a filmre, azt nem tudjuk, az előzetesben mindenesetre minden Nicolas Cage-izmus benne van, köszönjük.

8 hozzászólás

Csubakka visszavág lesz a Star Wars 7 címe

tegnap, 11:55

Bréking, bréking! Egy névtelenségbe burkolózó, Star Wars 7-közeli forrás a Slate.com mozimagazinnak elmondta: a várva várt, hetedik Csillagok háborúja mozifilm főszereplője egy Jedi-padawan (Domhall Gleeson) lesz, akinek az öreg Luke Skywalker fogja megtanítani, hogyan uralja az Erőt. Lupita Nyong'o és Gwendoline Christie Han Solo és Leia hercegnő gyerekeit alakítják majd. A produkcióközeli forrás szerint a főhős, a testvérek és egy motion capture technikával mozgatott, mókás űrlény (ki más játszaná, ha nem a folyton ilyen maskarákban ugráló Andy Serkis) együtt fogják legyőzni a gonosz Sith nagyurat, aki ezúttal egy nő lesz, és Daisy Ridley alakítja. Az informátor az új mozifilm eddig hétpecsétes titokként őrzött címét is elárulta:

Csillagok háborúja 7. rész: Csubakka visszavág

A 2015. karácsonyára mozikba kerülő filmhez végre hivatalos plakát is készült:

csubakka visszavág
Fotó: slate.com / The Walt Disney Company
4 hozzászólás Tovább

Végre megérkezett a kajapornó a mozikba

tegnap, 10:05

Kétfajta ember van, az egyiket halálosan nem érdekli, hogy készül el, amit a tányérjára tesznek. Megeszi, aztán kész, és nem érti, hogy lehet ezzel ennyit foglalkozni. És van a másik típus, nekik készülnek a főzős műsorok, nekik szól a töménytelen mennyiségű főzős blog, újság, videó, ők csináltak sztárt közönséges szakácsokból. Az előbbi típusnak nagyon nehéz elmagyarázni, hogy miért jó recepteket olvasgatni, amiket aztán soha nem készítünk el, és hogy engem például miért tölt el végtelen nyugalommal, ahogy Bede Róbert összedob egy jó kis lecsós borjúmájat. Lasse Hallström új filmje, Az élet ízei nyilván a második csoportot célozza, ráadásul egy korábban már jól bevált recept alapján.

3 hozzászólás Tovább

A Prometheus folytatásában az Alienek összefutnak a Predatorokkal

tegnap, 09:37

Volt már ilyen crossover filmen, videójátékban, könyvben és képregényben is, szóval nem lepődünk meg annyira azon, hogy a 20th Century Fox Prometheus-univerzumába (ami persze az Aliennel és a Predatorral is közös) Fire and Stone címmel egy új képregénysorozat érkezik, ami megint összeköt mindent mindennel.

A Fire and Stone-sorozat viszont különleges lesz, hiszen a három franchise sztorijait négy képregénysorozatban öt kreatív csapat rakja majd össze. Az első ezek közül a Prometheus: Fire and Stone lesz, ezt követi az Aliens: Fire and Stone, az AVP: Fire and Stone és a Predator: Fire and Stone. A négy széria füzetei nyolc hét alatt kerülnek az olvasókhoz, kéthetente egy-egy újabb példánnyal. A történetekben lesz átjárás, sőt, az igazi élményhez mind a négyet követni kell, jóhogy. 

A Prometheus: Fire and Stone első részét szeptember 10-én adja ki a Dark Horse.

4 hozzászólás

Elhunyt a Kelly hősei rendezője

tegnap, 09:08

79 éves korában szívinfarktust kapott és elhunyt Brian G. Hutton, aki a Kelly hősei mellett egy másik háborús klasszikust, a Kémek a Sasfészekbent is rendezte. 

Hutton színészként kezdte pályafutását, de igazi sikereket rendezőként ért el. A két háborús klasszikus mellett ő volt Frank Sinatra Az első halálos bűn című sötét thrillerjének és két, Elizabeth Taylor főszereplésével készült film rendezője is (X, Y, Z és Night Watch). Két legnagyobb sikere az 1968-as Kémek a Sasfészekben és a két évvel később forgatott Kelly hősei volt.

Az első halálos bűnt eredetileg Roman Polanski rendezte volna, de ő elmenekült az USA-ból, amikor kiskorú megrontása miatt emeltek vádat ellene, így Hutton ugrott be a helyére. A filmben Sinatra mellett Faye Dunaway is szerepelt, és ebben lehetett először a mozivásznon látni Bruce Willist. Utolsó filmjét, a Kínai kalandot 1983-ban készítette, ebben Tom Selleck volt a főszereplő. Hollywood után az ingatlanbizniszben helyezkedett el, és megéehetősen sikeres volt ebben is.

2 hozzászólás

Filmek, amiket csak a nők érthetnek

augusztus 20., 21:33

Orlando (1992)

Sally Potter rendezett filmet Virginia Wolf regényéből, a főszerepben Tilda Swintonnal. Ez már önmagában ritkaság, női író könyvéből egy nőről egy nő rendez filmet. Az Orlando mégsem ettől különleges, hanem attól az érzékenységtől, ahogy Potter feldolgozta a könyvet, aminek nincs is igazán története. Van egy fiatalember I. Erzsébet korában, aki nem hal meg, hanem él tovább 400 éven át, csak közben nemet vált, és nőként folytatja.

A filmre könnyen rásüthető, hogy egy gigantikus katyvasz, meg, hogy "akkor ez most miről szólt? Hogy nem hal meg a pasi, aki csaj?" Szóval nem való mindenkinek, de aki türelmes, szereti a megelevenedő festményeket, nem idegesítik a férfias nők és a nőies férfiak, és nem ragaszkodik Harrach Péterként az évszázados nemi szerepekhez, annak igenis bejöhet. Ráadásul ebben a filmben figyelt fel a világ Tilda Swintonra, akit azóta is töretlenül imádunk.

Amit a pasik is értékelhetnek: Minden idők egyik legtekintélyesebb kritikusa, Roger Ebert azt írta az Orlandóról, hogy ez olyan film, amiről utána beszélni akarunk.

45 hozzászólás Tovább

Vászonra vetített SMS-ek jöhetnek a mozikban

augusztus 20., 11:15

Ha valakit megkérdezne az ember, hogy mi zavarja a legjobban a moziban filmnézés közben, túlnyomó többségben azt a választ kapná, hogy a világító telefonok, az sms-ező emberek és úgy általában a rossz filmek. Úgy néz ki, hogy Kínában az első két problémára megtalálták a megoldást, csak pont az ellenkezője annak, amit a többség szeretne. Ahelyett, hogy betiltanák, árnyékolnák, vagy elkoboznák a telefonokat, egyszerűen arra bátorítanának minden nézőt, hogy igenis nyomkodja a telefonját, mert az üzeneteit visszanézheti majd a vásznon. Szóval élőben lehetne a film mellett nézni azt, hogy két sorral arrébb az a renitens, világítófejű pötyögő mit gondol arról, ami éppen előtte történik.

Hoaxszagú a dolog, de nem tűnik annak. A Hollywood Reporter cikke szerint Kínában így próbálják meg imitálni azt, ahogy a fiatalok többsége filmeket néz, azaz telefonnal a kézben, folyamatosan kommentálva a haveroknak. Egyelőre több városban csak kísérleteznek a dologgal, de könnyen lehet, hogy szélesebb körben is el fog terjedni. Egy kínai moziüzemeltető szerint a kommentálás lekötötte a nézők 90 százalékát, akik folyamatosan küldték az üzeneteket a filmről.

Értelemszerűen vannak az ötletnek ellenzői, például az az ember, aki éppen ezt a cikket pötyögi, de Kínában sem aratott általános tetszést. Egy néző szerint a mozinak pont az a lényege, hogy ne figyeljen másra az ember, csak a filmre, ami előtte pörög. Más egyáltalán nem ilyen ódivatú, és pont arra emlékeztette, amikor a pattogatott kukoricát behozták a mozitermekbe, akkor is rengetegen tiltakoztak, aztán mégis teljesen elfogadott lett.

Egyelőre nem minden film kapja meg ezt a technológiát, csak azoknál lehetséges a telefonos kommentálás, amiknél az alkotók aláírnak egy erről szóló szerződést. És mivel Kínáról van szó, a beérkező üzeneteket erősen cenzúrázzák.

2 hozzászólás

Adam Sandler neten keresi a szexet

augusztus 20., 09:56

Nincs beszéd Jason Reitman (Egek ura, Juno) új filmjének előzetesében, de kommunikáció annál több: emberek folyamatosan üzeneteket küldenek, twittereznek, neteznek, böngészik a Tumblrt, a Facebookot, megcsalják egymást, intrikusak, engednek a csábításnak, miközben Donna Summer I Feel Love-jának lassú feldolgozása szól. Kevés ennél jobb előzetes lesz idén.

Jennifer Garner, Emma Thompson is szerepel a Men, Women & Childrenben, de a legmeglepőbb felbukkanás Adam Sandlertől jön, aki kivételesen nem ment el vakációzni egy egzotikus országba egy bugyuta komédia kedvéért, hanem szakállban játszik egy látszólag komoly szerepet. Amit igazából Judd Apatow Ki nevet a végén?-je óta nem tett meg.

A filmet az idei torontói filmfesztiválon mutatják be.

Jason Reitmannek mostanában kicsit romlott a megítélése, a keserű Pszichoszingli és a nyálas lányregényre emlékeztető Nyárutó után kicsit már ráfért, hogy visszatérjen a jó megfigyelőképességéhez és az éles rendezéshez, úgy néz ki, hogy a Men, Women & Childrennel sikerült.

Szólj hozzá!

Ebben a luxuspalotában született a kis Darth Vader

augusztus 20., 09:21

Melyik fotelben ücsörgve írta George Lucas a gyalázatos előzménytrilógiát? Hát a barátai az Indiana Jones tévésorozatot?  Hol tartja a Star Wars atyja az életműdíját?  Mit csinált a karbonittömbbe fagyott Han Solo habszivacs másával A Jedi visszatér után? Milyen a kávé az Industrial Light&Magic főhadiszállásán? A készülő Star Wars 7 és a Star Wars Rebels rajzfilmsorozat lázában égve bejártuk George Lucas legendás álommunkahelyét, a Disney-birodalomba olvasztott Skywalker Ranch-et és a Lucasfilm San Francisco-i irodaházát.

12 éves voltam, amikor fanatikus Csillagok háborúja- és Indiana Jones-rajongóként ezeket a sorokat olvastam újra és újra  Charles Champlin George Lucas - A szárnyaló képzelet  című életrajzi kötetében:

 A Lucas Valley Road a 101-es országútról nyugatra húzódik Main megyében, a Golden Gate hídtól néhány mérföldnyire északra. Kétsávos, aszfaltozott útként indul, de miután elhalad egy luxusvillasor előtt, elkeskenyedik. Dombok között kanyarog tovább, mellette tölgyesek, örökzöldek és egy-egy farmépület. Itt-ott tehenek legelésznek a lejtők zöld füvén. Fiatal szarvas merészkedik az út szélére, félelem nélkül bámulja az elhaladó autókat. San Francisco nyüzsgő metropolisa és Marin villanegyedei, a modern világ zajos forgataga minden kanyarral egyre távolabb kerülnek. Nyolc mérföld után feltűnik az eltéveszthetetlen leágazás. Alacsonyra kirakott, szerény tábla jelzi, és egy elektromos, távirányítású kapu. A keskeny úton emberi életnek semmi nyoma, egész a távolban emelkedő dombokig. Ez a bejárata George Lucas Skywalker Ranchának.

20 évvel a könyv hazai megjelenése után pedig itt állok a Skywalker Ranch előtt, ami tényleg olyan, mint egy

ősi családi kúriában berendezett álommunkahely.

Lucas cégei, amelyek forradalmasították a szórakoztatóipart

  1. Lucasfilm Ltd.: Lucas 1971-ben San Rafaelben alapította legendás produkciós cégét, ami olyan felejthetetlen kultfilmeket gyártott a nézőknek, mint a két Star Wars-trilógia és az Indiana Jones-széria. Jelenleg a The Walt Disney Company tulajdona.
  2. Industrial Light & Magic: Lucas 1975-ben alapította meg a filmtrükkökre szakosodott, Oscar-halmozó cégét, ahol Dennis Muren és a Magyarországon Kincsem-filmet rendező Roger Christian repülőgéproncsokból és szétfűrészelt kacatokból építette meg a Millennium Falcont és a birodalmi lépegetőket. Az 1991-es Terminátor 2-ben próbálkoztak először CGI technológiával, azóta az ILM-munkák 90 százaléka már nem is kötődik a Star Warshoz. A cég jelenleg a The Walt Disney Company tulajdona.
  3. Skywalker Sound: Lucas hangkeverő stúdiója eredetileg Sprocket Systems néven futott San Anselmóban, 1975-ben olvadt bele a Lucasfilmbe, 1987-ben pedig kiköltözött jelenlegi telephelyére, a Skywalker Ranch-re. Az Oscar-díjakat halmozó mozifilmek hangtechnikai műhelye mellett zenekari stúdióként működik. Jelenleg szintén a The Walt Disney Company tulajdona.
  4. LucasArts: Lucas 1982-ben gründolta össze a videojátékgyártó cégét, ahol a '80-as éa a '90-es évek legviccesebb point&click kalandjátékai (Monkey Island, Maniac Manson, Day of the Tentacle, Sam&Max) és leglátványosabb űrhajószimulátorai (X-Wing, TIE Fighter, X-Wing vs. TIE Fighter és társai) készültek, az ezredfordulóra azonban már elvesztette piacvezetői pozicióját és úttörő szerepét. Ma már ez a cég is a The Walt Disney Company tulajdona.

Bár a ház otthonos, George Lucas persze sosem lakott a Skywalker Ranch-en, ez csak az irodája volt. Itt írta meg a Star Wars-előzménytrilógiát, amiben egy szőke kisfiúból először bamba tekintetű tinibálvány, majd szörcsögő Darth Vader lett. Itt biztosított kreatív légkört a Lucasfilmnél dolgozó stábnak a forgatókönyvíróktól kezdve a trükkmestereken át a hangmérnökökig, és az itteni, otthonos nappalikat idéző konferenciatermekben tárgyalt az üzleti partnereivel, mielőtt négymilliárdért eladta az egész vállalatbirodalmát franchise-ostul a Disney-nek, és átköltözött Chicagóba az asszonyhoz.

Az európai filmesek és a hippi Coppola hatott rá

Lucas mindig is azt vallotta, hogy egy hippitanya szerű ötletgyárban, egy üvegtetős teraszokkal és szellős verandákkal körbeépített, nagy családi házban mindenki kényelmesen és stresszmentesen dolgozhat, és ez a kreativitást is serkenti. Maga az ötlet eredetileg Lucas barátjától és mesterétől, Francis Ford Coppolától származott, aki a '60-as években járt a koppenhágai Lanterna stúdióban, ahol a filmesek egy ősparkkal körülvett udvarházat építettek át: itt a garázsból keverőstúdió lett és a közös helységekben mindenki ötletekkel segítette a másikat.

A jelenleg 100 millió dollárt érő Sywalker Ranch is ennek a mintájára készült el, miután Coppola és Lucas Az esőemberek (The Rain People) forgatása után megállt enni Napa Valley-ben, és rádöbbentek, hogy egy vidéki kúriában sokkal jobb dolgozni, mint Hollywoodban. Lucasnak a  Star Warsból 1978-ra már összejött párszázmillió dollár, amiből végre megvette San Franciscótól északra a Bulltail Ranch-et, hogy itt építse fel álmai közösségi munkahelyét. Így végre az egyre sikeresebb cégeit, a Lucasfilmet és az Industrial Light&Magicet is kiköltöztethette a San Anselmo-i házából, ahol hely híján a saját hálószobáját kellett átalakítania vágószobává és hangstúdióvá.  

A Skywalker Ranch felhúzása 1980-ban kezdődött meg, a főépület 1985-re, a Skywalker Sound mediterrán villákra hasonlító technikai központja '87-re készült el. Az épületkomplexumnak

  • saját sportpályája,
  • szőlőültetvénye,
  • 300 férőhelyes mozija
  • és egy Ewok-tónak nevezett víztározója is lett. 

Lucas itt végre olyan munkakörülményeket teremthetett magának és a kollégáinak, amilyenben kezdő vágóként és íróként szeretett volna dolgozni:  

A vágók egyes helyeken napi tíz órát is eltöltenek egy ablaktalan helyiségben. Vágóként én is mindig úgy éreztem, hogy valami nagyon nincs rendben. Az embernek néha szüksége van arra, hogy néha kisétáljon a napfénybe, és hallgassa a madarak énekét.
17 hozzászólás Tovább

Robin Williams teljesítette egy rákbeteg egyik utolsó kívánságát

augusztus 19., 16:17

Vivian Wallernek a tüdejét, az emésztőrendszerét és a máját is megtámadta a rák, az egyik kívánsága a halála előtt az volt, hogy találkozhasson Robin Williams-szel. Waller egyáltalán nem volt olyan állapotban, hogy elrepüljön az Egyesült Államokba, de a férjének, Jacknek sikerült elérni a színészt és rávenni arra, hogy egy rövid videóban üzenjen a feleségének.

Szólj hozzá! Tovább

Újraforgatták az Esőembert

augusztus 19., 15:36

Az lett a magyar címe, hogy „A csodabogár”, ami elsőre elég semmitmondó. Az eredeti címet meglátva legalább világos, miért nem lehetett tükörfordítani. Zoran, il mio nipote scemo, vagyis Idióta unokaöcsém, Zorán – gondolom az volt a probléma, hogy Magyarországon már foglalt a név.

Annyi a történet, hogy valamelyik észak-olasz faluban él egy lepukkant, Paolo nevű férfi, aki Zach „Hangover” Galifianakis és egy átlagos kelet-európai alkoholista egészen furcsa keveréke. Na, neki vannak szlovén rokonai, és amikor megtudja, hogy otthon meghalt a nagynénje, átutazik a szomszédba, hátha jut neki is valamennyi az örökségből.

– Szegény, szegény Anna néni.  
– Anja.

Itt kezdődik az Esőember-párhuzam. Kiderül, hogy az egész örökség csak egy unokaöcs, aki az enyhe autizmus és az egészséges introvertáltásg határán lavírozik. Paolo először rögtön otthagyná a fiút, aztán megpróbálja kihasználni, aztán viszont annyira hozzászokik, hogy kicsit rendesebb ember lesz a kedvéért – látják, tényleg pont mint az Esőemberben. Itt derül ki az is, hogy tulajdonképp ez egy vidám film.

A csodabogár azért lényegesen nehezebb, mint az Esőember, már csak azért is, mert nagyon lehangolóan indul. Nem túlzok, de az első harminc perc egyetlen emlékezetes része, amikor a nyitójelenetben egy reflektor fénycsóvája lassan egyenes vidéki kisúttá változik. Érezni, hol készült: pont úgy klausztrofób az elején a hangulat, ahogyan a dokumentarista stílusban rendezett magyar szerzői filmekben is, amiket pedig híresen képtelen vagyok végignézni.

Lassan azért kiderült, hogy A csodabogár sokkal humorosabb mint realista, és hogy a főszereplő sem csak egy szomorú, borospoharakkal sakkozó és a leütött bábukat sorra megivó alkoholista, hanem egy izgalmas seggfej, komoly fejlődési potenciállal.

Nem ismertem eddig Giuseppe Battiston nevét ( ismerhettem volna ), de ebben a szerepben tényleg jól játszik. Egy csomó abszurd helyzetkomikum van a filmben, ami tulajdonképp mind arra épít, hogy Paolo mennyire csak magával foglalkozik. Van például egy olyan rész, amiben meg kell győznie a gyámhatóság munkatársait, hogy tényleg őszintén megszerette az unokaöccsét, ezért akarja örökbe fogadni (hazugság). Egy egészen átlátszó kamuhisztit vezet elő, ami nagyon könnyen nagyon kínos lehetne a színésznek és a forgatókönyvírónak is, viszont az írók és a színész is annyira kitartóan és elszántan állnak a jelenethez, hogy egy idő után mégis működni kezd.

Nem tudom, hogy ez már a híres kulturális összeférhetetlenség-e, de egy amerikai kritikus pont arra panaszkodik, hogy csak a legelszántabb néző szimpatizálhat Paolóval. Szerintem nagyon egyszerű vele szimpatizálni, merthát mégis ő az a karakter, aki az elején először reménytelennek, aztán simán csak bunkónak, a film végén meg már határozottan szerethetőnek tűnik, ráadásul végig ilyen beszélgetésekben keveredik:

– Paolo bácsi, nincs ivás este hat előtt!  
– És mégis, mi a faszt csináljak akkor addig?

Ami miatt mégsem ajánlom minden fenntartást nélkül A csodabogárt, hogy eléggé túlírták. Majdnem kétórás, ami még nem feltétlenül elviselhetetlen, de néhány jelenetet, sőt, komplett szereplőket is ki lehetett volna hagyni. Értem, hogy Paolo volt feleségének azért van béna új férje, hogy Paolo annyival is szerethetőbb legyen, de mégis túl sok idő megy el egy olyan karakterre, akit úgyis csak azért találtak ki, hogy a főszereplő kapjon egy kis kontrasztot.

Általában is kegyetlenül lassú A csodabogár. Elég sok olyan nagyon híres film van, aminek ez jót tett, Sixx-szel pedig pont arról beszélgettünk valamelyik nap, hogy az 50 perces sorozatok sokszor simán csak azért hatnak kidolgozottabbnak, mert a rendezőnek van ideje elidézni az apróbb jeleneteken. Na, A csodabogár maga az élő bizonyíték, hogy a kidolgozottság sem csak használni tud, mert elképesztő kínos kimértséggel mond el egy nagyon egyszerű történetet, aminek a végén igazi megváltásnak hat, hogy nem azzal a legalább 30 percet igénylő jelenettel zárul, amit pedig egész végig felvezetni látszik (spoilerek: a dartsversenyre gondolok).

01 (2)
Fotó: outnow.ch

Igazából mindent elmond a Csodabogárról, ahogy a vetítés elején maguk a szervezők is felvezették.

Kicsit hosszú, kicsit unalmas, de szerintem nagyon kedves karakterek vannak benne, akik a végére igazán megszerethetők

– ezzel tette be a vetítőbe a filmet Garancsi Ágnes, a Cirkó mozi vezetője.

A csodabogárt Budapesten, a Cirkó-Gejzír moziban vetítik.

Szólj hozzá!

Nagymama lesz Sigourney Weaver

augusztus 19., 10:40

Juan Antonio Bayona (Árvaház, A lehetetlen) rendezi Patrick Ness regényéből az A Monster Calls (Amikor hív egy szörny) című filmet, amiben Liam Neeson és Felicity Jones mellett Sigourney Weaver is szerepelni fog, írja a Hollywood Reporter. A könyv és a film is arról szól, hogy egy iskolás fiú úgy próbál megbirkózni az osztálytársak szenyózásával és az anyja halálos betegségével, hogy egy mesebeli világba menekül, ahol egy faszörny segíti az útját. 

Weaver a fiú nagymamáját fogja játszani, Jones az anyukát, Neeson pedig a címbeli szörnyet.

Weavernek mostanában mintha megint beindulna a karrierje, most fejezte be a District 9 rendezőjének új sci-fijét, a Chappie-t, szerepel Ridley Scott Mózes-filmjében, az Exodusban, és állítólag jövőre nekikezd az Avatar következő három részének.

Az A Monster Calls 2016. október 14-én kerül majd a mozikba.

Szólj hozzá!

Hévízig kell utazni a gagyi Herkulesért

augusztus 19., 10:28

Idén két borzasztó Herkules-blockbuster is kikerült Hollywoodból: az egyikben Kellan Lutz, a másikban Dwayne Johnson alakította a szandálos hőst. Egyértelmű volt, hogy a sikerfilmek filléres változataira szakosodott Asylum stúdió is csatasorba küldi  maga mockbuster Herkulesét, de az egészben az a legdurvább, hogy a Herkules: Feltámadás semmivel sem rosszabb a csapnivaló év eleji Herkules-kamunál és a pátyi pusztaságban egyfolytában ordító Sziklánál.

plakat

Az például rögtön látszik, hogy a készítők rengeteg pénz költöttek a korhű, ókori jelmezekre. Igaz,

a klasszikus görög hoplita sisakok helyett a római légiósokét gyártották le,

de nagy tételben biztos ez volt olcsóbb.

Szólj hozzá! Tovább

Kisbaba miatt csúszik a zombiirtás

augusztus 19., 09:32

A 2002-ben elindult Resident Evil-filmsorozat (nálunk Kaptár néven lett ismert a franchise) a részei kicsit olyan, mint a filmek gonosz zombijai, megbízhatatlanul büdösek, kiirthatatlanok és valahogy mindig visszatérnek. A legutóbbi rész legalább az élet apró csodája miatt fog késni, a sorozat főszereplője, Milla Jovovich a Facebookon jelentette be, hogy úton van a pocaklakó, úgyhogy macerás lenne most leforgatni állapotosan egy újabb zombimészárlást.

És különben is, saját bevallása szerint Jovovich mostanában inkább sütiket fog eltüntetni a föld színéről, mint élőhalottakat, úgyhogy eltolják a dél-afrikai forgatást.

A gyermek apja egyébként nem más, mint az újjal együtt három Resident Evil-film rendezője és hat írója, Paul W.S. Anderson. Az első film forgatásán találkoztak, 2009-ben házasodtak össze és valahogy úgy érzem, hogy a Jovovich-Anderson-család most a második gyerekkel végleg bebiztosította magának a filmek sorsát még pár évtizedig, hiába hívják az új részt The Final Chapternek, azaz az utolsó fejezetnek.

1 hozzászólás

Drogok miatt elkapták Jackie Chan fiát

augusztus 19., 08:17

Jackie Chan 32 éves fia, Jaycee a legújabb áldozata a kínai állam intézkedésének, miszerint például statuálnak minden olyan híres emberből, aki valaha drogot használt. A zéró toleranciának már voltak korábbi áldozatai is, márciusban elkapták a kínai Voice egyik sztárját, Daimo Lit is, amiért megengedte, hogy más híres emberek amfetamint fogyasszanak a házában.

Jaycee Chanről még hivatalosan nem tudni, hogy valóban letartóztatták-e, bár a Hollywood Reporter szerint az ifjabb Chan mindig is nagyon aktív volt a különböző közösségi médiában, most pedig napok óta hallgat.

Augusztusban negyvenkét kínai ügynökség írt alá egy megállapodást, hogy semmilyen olyan színésszel nem hajlandóak együtt dolgozni, akinek bármi köze van a kábítószerekhez.

5 hozzászólás

Mi lesz Robin Williams utolsó vígjátékával?

augusztus 18., 15:16

Nem tudni, mi lesz Robin Williams váratlan halála miatt az utolsó filmjével, az Absolutely Anything című sci-fivel, amit Terry Jonesszal forgatott volna, és ő lett volna a főszereplő beszélő kutya hangja, írja a Darkhorizons.com. A filmben egyébként a még élő Monty Python-tagok, Terry Jones, Terry Gilliam, John Cleese, Eric Idle és Michael Palin alakítják az űrlényeket, de felbukkan benne Kate Beckinsale, Eddie Izzard és a színész halála miatt teljesen letargikus állapotba került Simon Pegg is. A premier 2015-ben lenne, addig kell kitalálnia Terry Joneséknak, mi legyen a beszélő kutya, Dennis hangjával.

Robin Williamst a következő hónapokban még láthatjuk Az éjszaka a múzeumban 3-ban, a Boulevard című független filmben és egy novemberben mozikba kerülő karácsonyi vígjátékban, az A Merry Friggin' Christmasben, más filmeken azonban nem dolgozott idén.

Szólj hozzá! Tovább

Ben Affleck megsérült a Batman forgatásán

augusztus 18., 11:27

Úgy látszik, el vannak átkozva a bejáratott blockbuster franchise-ok új főszereplői: Harrison Ford Star Wars 7-balesete után az új Bruce Wayne, Ben Géza Affleck is megsérült legújabb filmje, a Superman v Batman: Dawn of Justice corktowni forgatásán. Az eset nem kapott nagy nyilvánosságot, a forgatás közelében tébláboló rajongók viszont kiszúrták, hogy a 41 éves sztár fájlalja a vállát, és a mobillal készített videó azóta már kikerült a netre.

A sérülést állítólag úgy szerezte, hogy ész nélkül gyúrni kezdett, és a napi 2-3 edzése valamelyikén, még a teremben húzta meg a vállát. A sérülés az egyik stábtag szerint olyan súlyos, hogy már ahhoz a jelenethez is dublőr kellett neki, amelyikben Bruce Wayne Batman-jelmez helyett ingben és nyakkendőben ugrálva kap fel egy kisgyereket.

3 hozzászólás Tovább

Már a Rambo 5-re gyúr a 68 éves Stallone

augusztus 18., 10:30

Most, hogy Sylvester Stallone befejezte a Feláldozhatók-trilógiát (szerintünk rosszul, az olvasók meg már bizonyára hatosával foglalják a helyeket a moziban, hiszen az Index lehúzta a Feláldozhatók 3-at, tehát csak jó lehet), végre van ideje az évek óta ígérgetett Rambo 5-tel foglalkozni. Az Expendables 3 promókörútján legutóbb ezt mondta a 68 éves akciósztár:

Készen állok a Rambo 5-re. Már el is kezdtem kidolgozni. Kellően erőszakos lesz, de valahol azért intellektuális is, egy érző szívű gyilkossal. Aki ravasz lesz, de mégis ostoba. Erős, de mégis gyenge. Tudjátok, mire gondolok. Szeretném feszegetni egy kicsit a határokat.

Az ötödik Rambo-filmről évek óta kering a pletyka, hogy olyan lesz, mintha a Nem vénnek való vidék marcona hőse leszámolna a mexikói drogbárókkal.

ramogif.gif
Fotó: giphy.com / Carolco Pictures

És persze az is nagy kérdés még, hogy véres-belezős filmet kapunk-e, mint a szépemlékű, 2008-as Rambo 4, vagy valami PG13-as bohóckodást, mint az Expendables-filmek esetében. (via Joblo)

9 hozzászólás

Megbukott Amerikában az Expendables 3

augusztus 18., 09:22

Elképesztően rosszul kezdett az amerikai mozikban az év legjobban várt akciófilmje: Sylvester Stallone, Arnold Schwarzenegger, Dolph Lundgren, Wesley Snipes, Mel Gibson és többi kiöregedett akciósztár mindössze 16,3 millió dollárt tudott összekaparni a hétvégén. Még Harrison Ford vendégszereplése sem tudta megmenteni a filmet, pedig a Star Wars 7 (és a Millennium Falcon csapóajtaja okozta balesete) miatt minden héten szerepel a filmes portálok híreiben.

Még a patinás szórakoztatóipari szaklap, a Variety is arról ír, hogy valószínűleg a film idő előtt kiszivárgott screener verziója és a sok netes letöltés tett be a filmnek, mivel aki otthon megnézte a kedvenc vhs-ikonjai trilógiazáró hakniját, az a moziban már inkább nem fizetett érte. A harmadik Expendables ugyanis nemcsak a kőszívű kritikusok szerint lett gyengébb, mint az előzőek (sajnos mi is lehúztuk), de a nézők szerint is. Összehasonlításképp itt az előző két rész amerikai nyitóhétvégéje, az IMDb-pontszámok és a kritikagyűjtő oldalak értékelései:

Film Nyitóbevétel IMDb Rotten Tomatoes Metacritic Index-ítélet
Expendables (2010) 34,8 millió 6,5 41% 45% 8/10
Expendables 2 (2012) 28,5 millió 6,8 65% 51% 9/10
Expendables 3 (2014) 16,2 millió 6,3 35% 35% 6/10

A box office elemzők szerint az sem tett jót a Feláldozhatók 3-nak, hogy idén augusztusra nagyon besűrűsödtek az akciódús nyári blockbusterek, így a levitézlett akciósztárok tehetetlenek voltak a sokadik hete hétvégente stabilan 25-30 millió körül kaszáló Tini nindzsa teknőcök vagy A galaxis őrzői ellen.

Az Expendables-trilógia producere, Avi Lerner és a Lionsgate egyelőre nem kommentálta az új Stallone-film harmatos nyitóhétvégéjét, felhívta viszont a figyelmet arra, hogy már 10 magányszemélyt pereltek be, amiért kalózfilmes és fájlcserélős torrentoldalakon osztották meg az Expendables 3 screener verzióját.

8 hozzászólás Tovább

60 éves a nagy ötlettolvaj, James Cameron

augusztus 16., 20:35

James Cameron B-filmes trükkmesterből lett nőfaló sci-fi őrült, Oscar-díjas rendező, milliomos producerpápa és kamerafejlesztő búvárrégész. Sosem voltak eredeti ötletei, mégis mindenki imádja a Terminátor-filmeket és A bolygó neve: Halált, a Titanic és az Avatar pedig minden létező bevételrekordot megdöntött. Önnek melyik James Cameron-film a kedvence? Nekünk mindegyik.

James Francis Cameron Kanadában született 1954-ben, de '71-ben a szüleivel átköltözött Kaliforniába. Filmes iskolát sosem végzett, egyszerű kamionsofőr volt, aki szabadidejében sci-fi novellákat írogatott és makettezett.

cameronaliens
James Cameron A bolygó neve: Halál forgatásán már sokkal több pénzből csinált szörnyeket és űrhajókat, mint Roger Corman stúdiójában
Fotó: 20th Century Fox

Autodidakta módon tanult meg rendezni, miután megnézte 1977-ben a Star Warst és teljesen a hatása alá került. 1978-ban két barátjával Randall Frakesszel és William Wisherrel összekoldult 20 ezer dollárt néhány fogorvostól, amiből leforgatott egy rövid sci-fit Xenogenesis címmel, lenyúlva hozzá az Aranygyapjú legendája című szandálos film zenéjét. Már ebben a kisfilmben is benne volt minden, ami később a nagy költségvetésű James Cameron-blockbustereket jellemezte, például a lézerrel lövöldöző, lánctalpas robotszörny, vagy a vagány űrcsaj, aki egy rakodórobot irányítva menti meg a bénázó főhőst, és löki a szörnyet a semmibe.

A Xenogenesis akkoriban senkinek sem tetszett, a korszak B-filmes pápáját, Roger Cormant kivéve. Azonnal munkát adott Cameronnak a filmgyárában, így a fiatal és lelkes sci-fi-őrült díszlettervezőként, speciális effektesként és second unit rendezőként is kipróbálhatta magát a Csata a csillagokon túlban, A félelem galaxisában, az Androidok lázadásában és a Menekülés New Yorkból-ban. 

32 hozzászólás Tovább

A szomszéd srác, aki szuperhőst játszik

augusztus 16., 15:10

Kevéssé ismert képregényből, kevéssé ismert színészekkel készült a Marvel legújabb gigaköltségvetésű szuperhősfilmje, A galaxis őrzői, mely a műfajtól szokatlanul viccesre, és rendkívül szórakoztatóra sikerült. A filmben Chris Pratt alakítja Űrlordot, a galaktikus kincsvadászt, akit csillagközi kalózok raboltak el a Földről kiskorában, és neveltek fel. A váratlanul óriási sikerű film által hirtelen világsztárrá tett színésszel a londoni premier előtt beszélgettünk a Corinthia luxusszálló egyik lakosztályában.

Chris Pratt személyes hősöm: az egy dolog, hogy A galaxis őrzőiben megmenti a világegyetemet a végső pusztulástól (bocs, ha ezzel lelőttem a poént), de emellett profin fon hajat, és hibátlanul rappel Eminemet is. Nem nevezném hollywoodi szexbálványnak: inkább afféle ideális szomszéd srác, aki egy sörért felfúrja a tükröt a falra, és utána még hasznos randizási tanácsokat is ad.

A galaxis őrzői londoni sajtóeseményén a szokásos szűkre szabott húsz percünk volt, hogy kérdezzünk tőle: ennyi idő alatt is kiderült, hogy remek komikus, ám a munkáját halálosan komolyan veszi. Annyira fontos neki, hogy néhány hónapig még a családját is hátrahagyta a forgatás kedvéért. “Volt egy öthónapos időszak, a fiam 6 és 13 hónapos kora között, amikor csak egyszer voltam otthon, két hétig. Aztán a Jurassic World forgatásának nagyjából a felén ott tudott lenni velem a családom, és volt utána egy magányos hónap, amikor a filmet sajtóztam Los Angelesben” — vázolja a szeparációt.

3 hozzászólás Tovább

Előzményfilm készül a Texasi láncfűrészes mészárláshoz

augusztus 15., 19:26

Bőrpofa címen előzményfilm készül A texasi láncfűrészes mészárlás című '70-es évekbeli kultfilmhez. Ez a főszereplő gyilkos neve, valószínűleg az ő lelkében lejátszódó folyamatokról szól majd az új film. Ezekről még keveset tudni, de az biztos, hogy végül oda vezetnek, hogy Bőrpofa kannibál és sorozatgyilkos lesz, aki az arcán emberi bőrből készült maszkot visel.

A The Wrap szerint még nem választottak rendezőt a filmhez, a forgatókönyvet az Interstate 5 és egy másik készülő thriller írója jegyzi. Elég komoly feladat lesz megkülönböztetni a mostani filmet a láncfűrészes-univerzum többi darabjától. Folytatásból és remake-ből is készült eddig bőven, legutóbb a 2013-ban bemutatott Texas Chainsaw 3D. 2006-ban már egy előzményfilm is megjelent, annak az volt a címe, hogy The Texas Chainsaw Massacre: The Beginning, és az is Bőrpofa jellemfejlődéséről szólt.

A mostani filmnek ezekhez nem lesz köze, közvetlenül az 1974-es film előzményét szeretnék elkészíteni a készítők.

2 hozzászólás

Emberi csontok is voltak az Alien díszletében

augusztus 15., 16:57

Roger Christian 1976-ban egy régi fényképezőgép vakuállványából csinált fénykardot Luke Skywalkernek, Oscar-díjat kapott érte. De az idén 70 éves angol látványtervező építette meg kidobott repülőgép-alkatrészekből a Millennium Falcont és a Nostromo belsejét is, a Jedi visszatér forgatása alatt pedig egy életre megutálta az ewokokat. 2001-ben Arany Málnát kapott a Háború a Földön rendezéséért, idén viszont Magyarországra jött, hogy filmet forgasson Kincsemről. A versenylovak helyett mi inkább a Star Wars és az Alien titkairól kérdeztük.

1978-ban ön is Oscart kapott a Star Wars díszletéért. Hol tartja a díját?

A '70-es években a brit filmesek közt iszonyú szégyenletes dolognak számított, ha valakinek az amerikaiak Oscart adtak. És persze folyton mindenki megkérdezte tőlünk, hová tettük a díjakat, mi meg mindig olyanokat válaszoltunk, hogy azzal szoktuk kitámasztani a budiajtót szellőztetéskor. Én meg aztán különösen cikinek számítottam Angliában, hiszen egy amerikai piacra készült sci-fiért kaptam Oscart, úgyhogy sokáig csak rejtegettem. De azóta nagyot változott a világ, manapság már mindenki büszke az Oscarjára, sőt, dicsekszik vele. A feleségem tanácsára végül én is kitettem a vitrinembe, és szívesen mutogatom mindenkinek.

Hogyan került a Csillagok háborúja stábjába?

John Barry díszlettervező asszisztense voltam a Lucky Lady 1975-ös mexikói forgatásán. Itt kint voltak velünk a film forgatókönyvírói, Willard Huyck és Gloria Katz, George Lucas régi, filmfőiskolás barátai is, akik tudták, hogy nagyon kevés pénzből nagyon látványos díszleteket tudunk csinálni. A 20th Century Fox alacsonyan akarta tartani a Csillagok háborúja költségvetését, mert az elején maguk sem hittek benne. Így amikor leültünk tárgyalni a Lucky Lady egyik díszletében George-dzsal, azt mondtuk neki: 4 millió dollárból elkészítünk minden műanyag fegyvert és hajóbelsőt, ami feleannyi, mintha Hollywoodban rendelné meg ugyanezt. Belement.

A Csillagok háborúja univerzumát kezdettől fogva egy poros és koszos világként láttam magam előtt. Ahol az űrhajók egyáltalán nem csillognak, hanem olyanok, mint a garázsban bütykölgetett, öreg autóroncsok: mindig szivárog belőlük az olaj, és mindig tönkremegy bennük valami. Ez kiválóan illeszkedett George elképzeléseihez, így nagyon könnyen összebarátkoztunk, hogy aztán négy hónap alatt lényegében a szeméttelepen talált kacatokból építsük fel a Pinewood Stúdióban a Star Wars világát.

Roger Christian díjai

  • Oscar-díj az 1977-es Csillagok háborúja díszleteiért
  • Saturn-díj az 1977-es Csillagok háborúja díszleteiért
  • Arany Málna-díj a 2000-es Háború a Földönért
oscar
John Barry , Norman Reynolds, Leslie Dilley és jobbszélen Roger Christian, az 1978-as Oscar-gálán
Fotó: Lucasfilm Ltd. / IMDb
7 hozzászólás Tovább

A magyar nézőnek gépfegyveres mosómedve kell

augusztus 15., 15:56

Sejtettük, hogy a marketingkampányba betolt dollártízmilliók előbb-utóbb megtérülnek, és bármennyire is szerénykedett a bemutató előtt a Disney és a Marvel, a hülye is látta, hogy A galaxis őrzőit zabálni fogja a jónép. Eddig 330,6 millió dolláros bevételnél tart a film, amihez mi is hozzájárultunk a magunk szerény eszközeivel, azaz 23 ezer nézővel és 33 millió forint mozis bevétellel.

Az augusztus 14-i premier bejött a forgalmazónak, hiszen idén még nem volt olyan film, amire a premier napján ennyien váltottak volna jegyet. Az idei év eddigi legsikeresebb Marvel-filmje, az Amerika kapitány – A tél katonája volt, erre az első napon 8958 jegyet váltottak, és 52 603-at az első hétvégén. A Galxis őrzői ezt simán lekörözheti. A film nekünk is bejött, itt írtunk róla

Szólj hozzá!

Ben Affleck megmondja a tutit Batmanről

augusztus 15., 14:58

Amikor kiderült, hogy Affleck lesz a legújabb Denevérember, az internet népe felhorgadt, és ahol csak tudta, elmondta, micsoda szar egy casting ez, meg eleve, Affleck? A dologban az az aranyos, hogy pont ilyen felhorgadás fogadta Michael Keaton, George Clooney, Val Kilmer és Christian Bale bejelentését is, bár amikor még nem volt internet, akkor legalább nem voltak ilyen bejegyzések a Twitteren:

Bnhzak2CMAAmX8Z.jpg large
Fotó: Zack Snyder / Twitter

Bizonyos szempontból csak jobb volt a kőkorszak. A Batman v Superman javában forog, a Collider.com pedig a forgatáson szólaltatta meg Afflecket, hogy ugyan, értelmezze már a felhorgadást, és mondjon pár szót a szerepről, meg hogy miért vállalta el. Ez lett belőle:

Mielőtt elvállaltam volna, a Warner mutatott pár, korábban nekik küldött levelet a Batman-szerepekre való reakciókról, és megkérdezték, hogy még így is bevállalom-e, mert ez csak rosszabb lesz, hiszen a rajongók nagyon aktívak, és mindenkinek van véleménye. Számomra ebben semmi új nem volt, hiszen bizonyos tekintetben már átestem a dolgon, szóval... Mindenkinek megvan a maga véleménye. Ha nem bíztam volna az ösztöneimben, már ami a filmes részét illeti a dolognak, nem mondtam volna igent. Szerintem Chris Terrio forgatókönyve zseniális, Zack pedig pompás rendező. És van még valami: akkor sem vállaltam volna el ha nem vagyok biztos magamban, ha nem tudom jóelőre, hogy képes vagyok rá. De tudják mit? Örülök, hogy ez ennyire foglalkoztatja a nézőket, hogy ennyire lelkesek.  

Na, akkor erről ennyit. A filmet 2016 március 25-én mutatják be, Affleck mellett Henry Cavill, Gal Gadot, Jesse Eisenberg, Amy Adams, Laurence Fishburne, Jason Momoa, Holly Hunter, Scoot McNairy és Jeremy Irons is lesz benne.

2 hozzászólás

Még mindig Eva Green mellével adják el a Sin City 2-t

augusztus 15., 14:56

Új előzetes jelent meg a hamarosan mozikba kerülő Sin City 2-höz, amivel kapcsolatban, pontosabban Eva Green közszemlére tett másodlagos nemi jellegei miatt korábban is voltak problémák (betiltott plakát, megvágott előzetes, felháborodás, gúnyos kacaj, ingyenreklám a köbön), és gondolom, ebből is lesznek, hiszen ha nagyon jól figyel az ember, akkor a 16. másodperc környékén Eva Green  megint megmutatja, miért (is) szeretik olyan sokan. A filmet jövő héttől vetítik a magyar mozik.

2 hozzászólás