Sony-ügy: még több piszkos részlet, még több bocsánatkérés

2014.12.12. 14:02

Képzeljék el, hogy a munkahelyük összes levelezése nyilvánosságra kerül. Nemcsak a hivatalos levelek, hanem minden kicsinyes, viccelődős, befejezetlen jegyzetek között álló, belsős viccelődésre szánt, egymást fikázó, politikailag inkorrekt email is napvilágra kerülne. Gondoljanak ebbe bele egy pillanatra.

Most ez történt a Sonyval, amikor a Guardians of Peace hekkerei mérhetetlen mennyiségű adatot kiloptak a cégtől. Az újságírók pedig azonnal elkezdték átfésülni az anyagot, és nem telik el nap anélkül, hogy ne kerülne ki valami olyan a cégről, ami megmutatja, hogy milyen munkahely. Pontosan olyan, mint bármelyik másik, annyi különbséggel, hogy ők dollármilliókkal és -milliárdokkal dobálóznak.

Mivel az újságírók és az önkéntes adatturkászok fontossági sorrendben mennek, pár nap elteltével kikerült több levelezés Scott Rudintól, a világ egyik mindenható producerétől, aki személyes emailjeiben szólt be Angelina Jolie-nak és az új Terminátor-filmeket gyártó, 28 éves Megan Ellisonnak is. Jolie-ról azt írta, hogy nincs az az isten, hogy a régóta dédelgetett Kleopátra-filmtervét megcsinálnák, a stúdió valószínűleg belebukna egy 180 milliós hiúsági projektbe. A színésznő ráadásul szerette volna megszerezni magának David Finchert a filmhez, amitől Rudinban felmehetett a pumpa, mert csupa nagybetűvel írt a Sony Pictures Entertainment társigazgatójának, Amy Pascalnak, hogy azonnal akadályozza meg Jolie minden próbálkozását, amivel Finchert szeretné eltántorítani a Steve Jobs-filmtől. 

Nem fogom tönkretenni a karrierem egy minimálisan tehetséges, elkényesztetett kis görcs miatt, akit egyáltalán nem zavart, hogy 18 hónapra eltolta [a Kleopátrát], hogy egy másik filmet rendezzen. Semmi kedvem nincs ahhoz, hogy vele csináljak egy filmet, vagy bárkivel, akihez köze van, és nem is fogunk. Ő egy híresség, és ennyi az egész, arra vágyik mindenki a legkevésbé, hogy egy hatalmas bukást csináljunk vele, amit minden bolond előre lát.

Rudin beszólt Megan Ellisonnak is. A 28 éves producerről (A nő, Zero Dark Thirty, Amerikai botrány), aki a Jobs-filmet is gyártja, azt írta egy ismeretlennek, lehet, hogy egy halvány esély van elkezdeni a film forgatását tíz hét múlva, ha leszerveznek egy találkozót „ezzel a bipoláris, 28 éves őrülttel, aki három napja nem hív vissza, és lehet, hogy kedvelni fog, és lehet, hogy bevette a gyógyszereit.” Ellison a Twitteren reagált. Azt írta, hogy igazából nem őrültnek, hanem inkább különcnek tartja magát.

Kikerültek a Jobs-film belső információi is, például az, hogyan próbálta a William Morris-ügynökség meggyőzni a főszerepre Leonardo DiCapriót azzal, hogy a film nem a dzsungel közepén játszódik, nincsen szükség nagy fizikai átalakulásra, valószínűleg San Franciscóban fogják forgatni, úgyhogy lesz a színésznek bőven ideje arra, hogy áttanulmányozza a szerepet. Kiderült, hogy Danny Boyle próbálta Tom Cruise-t is behálózni Steve Jobs szerepére, Aaron Sorkin forgatókönyvíró szerint rá kellett beszélni a rendezőt, aki aggódott a korkülönbség miatt, de most Cruise egy korábbi filmjéből néz részleteket, hogy rákészüljön.

Olyan bulvárinfók is kikerültek, hogy melyik híresség milyen álnevet szokott használni arra, hogy szállodákba bejelentkezzen. Sarah Michelle Gellar a Neely O'Hara álnevet használta (O'Hara a Valley of the Dolls című hatvanas évekbeli film egy alkohol- és gyógyszerfüggő karaktere), Tobey Maguire álneve Neil Deep volt, Jessica Alba a nem túl fantáziadús Cash Money nevet válaszotta, Rob Schneider pedig a beszédes Nazzo Good (Nemtúl Jó) nevet használta.

De nem is biztos, hogy a sztárokról szóló információk a legérdekesebbek, hanem azok a belső levelezések, amelyekről azt gondolták a küldői, hogy senki nem fogja elolvasni. A már emlegetett Scott Rudin például arról mesélt Pascalnak, hogy rá kellene venni az Egyesült Államok elnökét arra, hogy finanszírozzon filmeket. Pascal ezt válaszolta:

Megkérdezzem tőle, hogy tetszett-e neki a Django [elszabadul]?

Rudin pedig azt válaszolta, hogy:

12 ÉV [RABSZOLGASÁG].

Rudin aztán elkezdte más, afroamerikai szereplőkkel készített filmek címeit sorolni.

Pascal bocsánatot kért a levelezésért, és elismerte, hogy ugyan ez egy magánbeszélgetés része volt, mégis teljes felelősséget vállal. Rudin is bocsánatot kért, ő is belátta, hogy ezeket viccesnek szánta, de rájött, hogy egyáltalán nem azok.

tumblr mg6pcddS5m1qci9uio1 500.gif

De a levelezésekből nem a magánüzenetek, hanem az üzleti titkok is kiderültek. Például az, hogy a nemrég bejelentett, Spectre című új James Bond-film költségvetését próbálják megfogni, hogy ne legyen több 300 milliónál. Piti egyezkedésnek tűnik a Sony alá tartotó MGM és a Bond-producer Barbara Broccoli közötti levelezés, de tényleg súlyos milliókról van szó. Az MGM elnöke, Jonathan Glickman azt javasolta Broccolinak, hogy egy éjszakai, villánál játszódó jelenetet ne Rómában vegyenek fel, hanem találják meg a helyszínt Londonban, a film fináléja pedig egészen biztosan működne esőgép nélkül is. Glickman azt is hozzátette, hogy a mexikói filmalaptól kapnának pár milliónyi támogatást, ha az országot pozitívabb színben tüntetnék fel, illetve egy vonatos jelenetnél biztos elég lenne kevesebb kocsi is a forgatáshoz. A Spectre költségvetési terve valahol 350 millió dollár körül járhat. Broccoli azt válaszolta, hogy Londonban nem találtak alkalmas villát, illetve annyi vonatkocsi kell, amennyit beütemeztek a tervben.

A nonszensz az egész kiszivárgási ügyben, hogy mindez azért történt, mert Seth Rogen és James Franco készített egy filmet, ami viccet csinál Kim Dzsongunból. Az interjú című vígjátéknak csütörtök este tartották a premierjét, megerősített biztonsági intézkedések mellett és az újságírók teljes kizárásával.