Rááll a Filmalap a nézők becsábítására
Csütörtöki szakmai napon jelentette be a Filmalap, hogy elindít egy forgalmazási támogatást, hogy a magyar filmek hazai nézettségét növelje.
A támogatásra a hazai forgalmazók pályázhatnak, a Filmalap a forgalmazók által a marketing költésekre fordítandó összegek növelésére pályázati úton jelentős és vissza nem térítendő támogatást tesz elérhetővé.
Attól függően, hogy a forgalmazó mennyit fordít egy Filmalap támogatással készült magyar film vagy koprodukció hazai mozibemutatójára, a Filmalap az adott összeg többszörösével is támogathatja egy film kampányát a forgalmazási koncepció és költségterv ismeretében.
A támogatás feltételeit a filmelőállítók, azaz a producerek, a forgalmazók és a Filmalap között háromoldalú szerződések fogják rögzíteni.
A szerződéseket már 6 hónappal a tervezett mozibemutató előtt kell aláírni, ezzel tudják biztosítani, hogy "átgondolt, hosszú kifutású és célravezető kampányok" lesznek a végeredmények.
A magyar filmeket rengeteg kritika érte - néha a Filmalaptól is -, hogy a reklámkampányokból nem mindig derül ki, hogy éppen milyen filmet reklámoznak, azt pedig mi is tapasztaltuk, hogy az előzetesek és plakátok az utolsó pillanatban készülnek el, néha 1-2 héttel a bemutató előtt.
Az új forgalmazási támogatás mellett a Filmalap által kínált korábbi támogatási eszközök továbbra is rendelkezésre állnak a producerek számára: a filmek összköltségvetésébe beépített és jelenleg 10 millió forintos értékben maximált gyártás során felmerülő marketing költségek, melyek többek között a forgatási fotózásra, sajtó-kommunikációra, a teaserekre és előzetesekre fordítandók.
Változatlanul elérhetőek lesznek a producerek számára a Filmalap által biztosított tesztvetítések és eredményeik elemzése, valamint a TV szpotok a vezető hazai kereskedelmi csatornákon, továbbá a marketing pályázat, mely visszatérítendő támogatás formájában vehető igénybe.
Rovataink a Facebookon