A huszonévesek horrort néznek, a harmincasok vígjátékot
Mégsem olyan egyforma az Y generáció, mint ahogyan azt sokszor megpróbálják rájuk húzni. Egy újabb felmérésből ugyanis az derül ki, hogy a '80-as és '90-es években született fiataloknak, - akiket közösen Y generációnak szoktak nevezni, koránt sem egyformák a moziba járási szokásaik. A kilencvenes években születettek ugyanis közel 8,5 százalékkal többet járnak moziba , mint a nyolcvanas években született, 30 év feletti társaik, idézi a kutatást a Variety.
A filmfogyasztási szokásaik is mások, a 30 alattiak kétszer annyit néznek horrorfilmeket, míg a harminc fölöttiek a fiataloknak szóló vígjátékot kedvelik inkább, és kevésbé néznek animációs filmeket is. Összességében viszont több pénz hagynaka moziban, kevésbé nézik meg a jegy árát, és szívesebben kifizetik a 3D vetítés magasabb költségét, mint a huszonévesek.
Szakértők szerint tehát elég nagy hiba egy kalap alá venni ezt a generációt, hiszen az ember ahogy öregszik, úgy jelentősen változnak a mozifogyasztási szokásai is. Amerikában jelenleg ez a legnépesebb generáció, ezért is ennyire fontos a filmgyártóknak ez a réteg. A most publikált kutatás szerint egyébként nem kell félni attól, hogy a különböző streaming szolgáltatások miatt a fiatalok elhagyják a mozikat. Az Y generáció tagjai átlagosan 6,2 alakalommal mennek moziba egy évben, és ők fizetik a mozibevételek egy harmadát. A magyarok mozibajárási szokásait ebben a cikkben elemeztük ki.
A kutatás azért is készülhetett, mert korában többen Hollywood végét kiáltották ki, amiért az amerikaiak egyre kevesebbet járnak moziba, és egyre több a tévés sorozat. Most azonban úgy tűnik, ez mégsem törte le annyira a fiatalabb generáció mozis kedvét.
Rovataink a Facebookon