Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEM- Kultúr
- Cinematrix
- box office
- mozis nézettség
- mozibevétel
- dunkirk
- baywatch
- atomic blonde
- charlize theron
Alig mentünk moziba július utolsó hétvégéjén
Nem a premierfilmekről szól a hétvége a magyar mozikban. Három új filmet is hoztak a forgalmazók, de ezeket összesen nem nézték annyian, mint az első helyét megőrző Dunkirköt. Christopher Nolan legújabb, háborús filmjét 32 százalékkal kevesebben nézték, mint a múlt héten, ám 28 ezer néző is elég volt a győzelemhez.
A Filmforgalmazók Egyesületének adatai szerint a héten összesen 27 százalékkal kevesebben mentek moziba, mint a múlthéten, vagyis nagyon úgy tűnik, hogy az emberek inkább vízparton töltötték a hétvégét és nem a mozikban.
Az új filmek közül a legjobban az Atomszőke teljesített, de a 10.500 néző és az ötödik hely mindenképpen csalódás egy ilyen akciófilm számára, aminek Charlize Theron a főszereplője. Kritikánkban azt írtuk, hogy a filmben, amit Magyarországon forgattak, minden klappol, leszámítva a történetet.
A hét másik új bemutatója egy animációs film volt, a Dzsungel mentőakció, ami egy kisebb stúdiótól érkezett. Erre 5251 néző volt kíváncsi, amivel a nyolcadik helyet szerezte meg a listán.
A legjobb 10-be sem fért be a harmadik új film, a Totál gáz. 2048-as nézték meg, de a teljes képhez hozzátartozik, hogy ezt a filmet mindössze 13 vásznon vetítették az egész országban, szemben a Dzsungel mentőakció 48 vásznával.
Nem sokon múlt az Emoji-film győzelme
Az Egyesült Államokban mindenki arra várt, hogy vajon az Emoji-filmnek sikerül-e lenyomnia a Dunkirköt. A két film nem is lehetne különbözőbb, mindkettőt szerették a kritikusok, ám az Emoji-filmet változatos módszerekkel alázták a sárga földig, Dunkirk-öt pedig a legtöbben az egekig magasztalták. Végül utóbbi jött ki győztesen a dologból és 2 millióval sikerült legyőznie az animációs filmet.
Az Atomszőke az USA-ban a negyedik helyen kezdett, mindössze 18 milliós bevétellel, amire nem lesz büszke a stúdió. Legalább 20 milliót vártak volna tőle, ugyanis 30 millióba került a gyártás, amiben nincs benne a marketing költség.
Rovataink a Facebookon