Szex nélkül csak a baj van
További Cinematrix cikkek
- Az új Dűne-sorozat pont arról szól, amitől napjainkban a legjobban rettegünk
- Maradj csak szenvedő, irányítható és gyermek
- Ryan Reynolds felesége miatt újraforgatták a Deadpool & Rozsomák végét
- Jeff Goldblum fiai már kitalálták, mit szeretnének örökölni apjuk 40 millió dolláros vagyonából
- „A csók egy baromság” – Ridley Scott cáfolta Denzel Washington állításait
A cannesi filmfesztivál rendezői díját hozta el Sofia Coppola a Csábítás című filmmel: a döntés előtt sokan értetlenül álltak, hiszen azért a film és a rendezőnő is kapott bőven kritikát, mondván új filmje unalmas, jellegtelen, kiherélt alkotás, és ismét közelébe sem tudott érni az Elveszett jelentésnek. Pedig a Csábítás annak ellenére nem lett rossz film, hogy egy remake. Az eredeti, teljesen más nézőpontból készült film A tizedes háreme címmel futott, Clint Eastwoddal a főszerepben. A mindkét film alapjául szolgáló Thomas Cullinan-regényt most Csábítás címmel adták ki újra magyarul.
Sofia Coppola érezhetően nem a könyvet, és annak a történetét akarta újra elmesélni, több szereplőt és részletet egyszerűen ki is hagyott a sztoriból, inkább a képek és a hangulat érdekelte. Ami nyilván érthető, de nem tett jót a filmnek, hogy a rendezőnő elég hanyagul kezelte a szereplőket és a motivációkat.
Éppen ezért érthető, hogy sokan bírálták a film felszínességét és unalmasságát, és így a rendezői díjat is, pedig
A cselekmény nem különösebben bonyolult, javában dúl az amerikai polgárháború, amelytől egy déli, elit lányiskola próbálja védeni a növendékeit, annak ellenére, hogy már nem sok diák maradt az iskolában. Az intézményt Miss Martha Farnsworth (Nicole Kidman) vezeti meglehetősen kemény kézzel.
A lányiskola egyik kisebb növendéke éppen gombát szed az erdőben, amikor az egyik fa tövében egy sebesült északi katonát talál, John McBurney tizedest. Őt játssza Colin Farrell, a filmben egyedüli férfiként. Annak ellenére, hogy egy jenkiről van szó, a kislány beviszi az intézetbe a katonát, egyrészt mert ezt diktálja a keresztény magatartás, másrészt örül, hogy végre történik valami az unalmas hétköznapokban.
A lányintézetben aztán ahogyan várható, elindul a harc az egyetlen férfiért: kortól függetlenül, tíztől ötvenig, mindenki hirtelen a tizedest akarja még akkor is, mikor kiderül, hogy nem egy bátor katona, hanem egy gyáva zsoldos, aki mikor harcolni kellett volna, inkább elszaladt. A lassan gyógyuló katona és a lányok között elkezdődnek a játszmák és a csikicsuki: rejtegessék-e tovább a tizedest, vagy lökjék ki a déliek elé, ahol biztosan börtön várna rá. Igazából ezt kellene tenniük, de teljesen letaglózza őket az érzés, hogy közelükbe került egy férfi teste.
A nők persze nem adják ingyen a törődést és a jóindulatot, de mindeközben a tizedesünket sem kell félteni, mert élvezi a szolgáltatásokat, legyen az mosdatás, apró csók, zongoraszó vagy finom vacsora. És úgy tűnik tapasztalt katonaként azzal is tökéletesen tisztában van, hogy az érzelmek és a szex nem mindig egymással összefüggő dolgok, és nagyon jól tudja, kitől mire számíthat.
ami sajnos néha nagyon túl van tolva, főleg az ügyeletes rossz lányt alakító Elle Fanning karakterében.
Van, aki szereti, akad, aki nem
IMDB: 6.9/10
Rotten Tomatoes: 79%
Index: 7/10
Ez a hatalmas szexuális feszültség végül természetesen katasztrófához vehet, ami csavar egyet a kis közösségben kialakult erőviszonyokon. Erőssége a filmnek, hogy Sofia Coppola nem ad mindenre magyarázatot, így többféleképpen is értelmezhetők az események annak fényében, hogy a sebesült katona, vagy éppen a bezárt nők szemszögéből nézzük.
Sofia Coppola és a főszereplő Nicole Kidman sokszor hangsúlyozta, hogy feminista filmet készítenek, az 1971-es, hímsoviniszta megközelítés helyett. Ez annyiban sikerült, hogy a filmből elég egyértelműen kiderül, hogy a nőket is pontosan ugyanannyira érdekli a szex, mint a férfiakat. Ezen kívül a rendezőnő azt próbálja bemutatni, hogyan működik egy női közösség, hogyan tudnak ellenségekből egy pillanat alatt szövetségesekké lenni a nők.
A főszereplő Nicole Kidman alakítását sokan dicsérik, pedig olyan, mintha csak átugrott volna két jelenet között a Hatalmas kis hazugságok forgatásáról. Az HBO sorozatban és ebben a filmben végig meggyőző alakítást nyújt, de sokkal jobb nála Kirsten Dunst, aki még jobb is lehetett volna, ha Coppola kicsivel több energiát fektet a hangulat helyett a karakterrajzba.
Rovataink a Facebookon