Sámuel, Hajna
12 °C
23 °C

Tarantino pártfogoltja műpénisszel marketingel

2007.06.05. 15:58
Eli Roth egy horrorisztikus műpénisszel pózolt egy fotón, hogy nyilvánosságot szerezzen legújabb filmjének, az Amerikában három nap múlva debütáló Motel 2-nek. A Szlovákiában játszódó horror első és második részének is Tarantino az egyik producere.

A Motel 2 amerikai bemutatója előtt három nappal került nyilvánosságra az a fotó, amin a rendező pózol meztelenül egy ágyon. A képen Eli Roth férfiasságát egy filmes trükkel hatvancentisre méretezték át. "A Narnia krónikái és a Motel effektes stábját kértem meg, hogy gyártsanak egy sátáni műpéniszt Eli Rothnak" - nyilatkozta a kép születéséről a fotós, Tim Palen a New York Magazine-nak. - Aztán mikor egy ízléstelen hotelben fotóztunk a Motel 2 kampányához, hirtelen előkaptam a táskámból."

A Narnia krónikáinak effekteseitől


Klikk a horrorisztikus képhez: csak saját felelősségre!

A képet a Motel második részének plakátjain nem használják fel, bár a vele járó nyilvánosság tagadhatatlanul a rendezőre irányítja a figyelmet. Júliusban jelenik meg viszont egy a horrorfilmek kampányáról szóló könyv, amiben két oldalt is elfoglal. A Guts: The Art of Marketing Horror Films című kötet fotói Tim Palen munkái, aki különben egy másik hasonló film, a Captivity reklámja miatt botrányba keveredett Lionsgate stúdió marketingigazgatója. Akkor a kampányhoz készült plakátokat a lakosság tiltakozása miatt be kellett szednie az utcákról a cégnek. Ugyanez a stúdió részt vett a Motel 2 gyártásában is.

Eli Roth eggyel korábbi rendezése, a Szlovákiában játszódó Motel nagy felzúdulást keltett északi szomszédainknál, a pozsonyi városháza például tiltakozó levelet küldött a gyártónak. A rendezőt viszont sem ez, sem az öncélú vérontás miatt háborgó kritikák nem riasztották vissza. A Motel második része ugyanarról szól, csak az áldozatok ezúttal nem amerikai férfiak, hanem három helyes amerikai diáklány. A mozipénztáraknál az első rész jól teljesített, a 4,8 millió dollárból forgatott mozi több mint nyolcvanmilliós bevételt hozott. Tarantino mindkettőben producerként vett részt, az első filmet az ő ajánlásával reklámozták, Eli Roth pedig egy kamu trailerrel járult hozzá a Grindhouse-hoz.